Žvanírna 2

Nezařaditelné
Valdano
Příspěvky: 462
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Pokud EK nezruší nebo alespoň výrazně časově neodloží ten plánovaný zákaz prodeje nových osobních spalováků od roku 2035 tak v EU zřejmě skončí i prodej nových hybridů, protože ani ty z toho zákazu vyňaty nejsou. Provoz na syntetická paliva, o kterých se uvažuje je spíš iluze. Předpoklady o tom, že cena litru syntetického paliva klesne do roku 2035 někde okolo 30 Kč za litr jsou dle mého názoru jen "vlhké sny", které se nesplní a ceny budou spíš někde mezi 100 až 200 Kč za litr. Pak půjdou s časovým odstupem postupně do háje i spalovací náklaďáky a lokomotivy taky. Hovoří se i o letecké dopravě na baterky. Třeba společnost EasyJet plánuje nasadit menší elektrické letouny na pětisetkilometrové linky do roku 2027. Nicméně platí, že větší letouny jako Boeing 737 nebo Airbus A320 si na svého skutečného elektrického nástupce ještě počkají. Vývoj motorů pro velkokapacitní elektrická letadla byl zahájen již v roce 2020. Společnost Wright Electric plánuje uvést do provozu do roku 2027 plně elektrickou variantu 100-místného letounu BAe 146 na krátké cca hodinové lety. Letecké elektromotory s výkonem 2,5MW při 1200V DC. Wright Electric pracuje i na vývoji nových baterií pro elektrické kontejnerové lodě a trajekty a také pro elektrická letadla. Tom Cruis se ale budoucí verze Top Gunu na čistě elektrických stíhačkách určitě nedožije. :lol:
eman
Příspěvky: 1575
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Nejsme schopný vyrobit ekvivaletní náhradu spalovacího auta a chceme stavět letadla a lodě. V EK si nějaký blbec přečetl Sci-Fi román a rozhodl se, že ho mocensky uvede do praxe.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2564
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

Matess píše: ned lis 03, 2024 1:52 am nakonec zjistite ze to neni uplne idealni, protoze v momente kdy jedete rychlosti kde uz ten agregat musi bezet stale, tak najednou vyroba elektriny a z elektriny pohyb je vlastne zbytecna ztrata.

Nicmene to o cem tady asi vicemene presne mluvite jsou hybridy toyota. Ty umi fungovat jak ciste na elektrinu jet, tak umi pouzit motor jen jako generator a navic jeste tam ma pevny prevod mezi motorem a kolama a zmenou otacek 2 elektromotru jsou schopni simulovat prevodovku. Tyhle motory potom chodi v atkinsonove cyklu a jsou velice ucinne... spotreba pod 4l na sto neni neobvykla. Problem je ze ta auta jsou takova nudna a nezabavna z druhe ruky (auris / prius /corolla 1.8l hybrid), zabavny byl az 2.0l hybrid, ale zase ma vyssi spotrebu. Nicmene nove toyoty (auris uz neni) corolla uz maji vylepseny (vetsi) elektromotor a najednou zacala byt velice zajimava uz ta 1.8l varianta... protoze to konecne jede a soucasne moc nezere.

Podle me toyota ukazuje ze takto ma vypada spalovaci auto... hybridni ustroji neni extremni hmotnost navic a muzeme mit auta co jsou velice spolehliva a jezdi za par.

v rav4 se to dela i s vetsi baterkou a moznosti dobijeni ze site...

no a potom zjistite ze vsechno je to vlastne zbytecny, protoze v momente kdy muzete mit elektromobil co ujede na jeden zatah 300km+ a je schopen nabijet se rychlosti 600km za hodinu a vice, tak vlastne ten spalovak v tom aute nepoterbujete a je to mrtva vaha navic.
V te mazde pisou ze je 70kw motor. Kolik by to auto melo jet abys spotreboval 70kw? To nedas ani kdyz potahnes karavan. To byva u EV do 35kwh/100km. Spis min kdyz to nezenes.

Me teda naopak prijde, ze pokud do auta tahat spalovani cehokoliv tak at to jede v idealnich podminkach a tedy i ucinosti. Bez spousty omacky kolem. Bez turb, bez spojek, prevodovek, sloziteho rizeni a kdovi ceho. Staci se podivat na moderni motory, kde se i prepinaji typy cyklu.

Naopak kombinovat nahon kol s elektrikou a spalovakem mi prijde extra blbost, protoze tam pridej spousta problemu. Slozitost spalovaku se vsim vsudy, synchronizace s elektrikou, velke omezeni jak to v aute umistit. Treba uz i BMW i3 mela u zadni napravy misto na range extender. Ale nikdy to snad neuvedly do reality.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1738
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od TomHC »

glottis píše: ned lis 03, 2024 10:06 am Treba uz i BMW i3 mela u zadni napravy misto na range extender. Ale nikdy to snad neuvedly do reality.
Myslíš spaľovací motor? Kolega ho v i3 má, taký 650 ccm motor...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
glottis
Příspěvky: 2564
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

TomHC píše: ned lis 03, 2024 10:44 am
glottis píše: ned lis 03, 2024 10:06 am Treba uz i BMW i3 mela u zadni napravy misto na range extender. Ale nikdy to snad neuvedly do reality.
Myslíš spaľovací motor? Kolega ho v i3 má, taký 650 ccm motor...
fakt? jsme cetll ze na to nedoslo ale tak asi jsme to spatne pochopil. Jaky to ma vykon a kolik mu to prida?
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1738
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od TomHC »

glottis píše: ned lis 03, 2024 11:59 am
TomHC píše: ned lis 03, 2024 10:44 am
glottis píše: ned lis 03, 2024 10:06 am Treba uz i BMW i3 mela u zadni napravy misto na range extender. Ale nikdy to snad neuvedly do reality.
Myslíš spaľovací motor? Kolega ho v i3 má, taký 650 ccm motor...
fakt? jsme cetll ze na to nedoslo ale tak asi jsme to spatne pochopil. Jaky to ma vykon a kolik mu to prida?
Je to čisto len na dobíjanie akumulátorov, neviem koľko to pridá. Neviem či ho už aj nepredal...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
glottis
Příspěvky: 2564
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

tak jsem to zkusil dohledat Prekladat to nebudu

- 647 cc inline two-cylinder engine used in the BMW C650 GT maxi-scooter.
- 34 PS (25 kW) and 41 lb⋅ft; 5.6 kg⋅m (55 N⋅m) at 4,300 RPM, achieving compliance with Euro-6 emissions standards

Evropske verze meli 9 litrovou nadrz a pridalo to asi 120km.
Matess
Příspěvky: 1733
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

jj koukal jsem nedávno na rich rebuilds na youtube jak koupil i3 s rex na opačné straně států a potřeboval se s tím dostat domů... spotřeba kolem 8-9l na 100km... přídavná nádrž vepředu v kufru aby s tím vůbec někam dojel.
Matess
Příspěvky: 1733
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

eman píše: ned lis 03, 2024 9:00 am Nejsme schopný vyrobit ekvivaletní náhradu spalovacího auta a chceme stavět letadla a lodě. V EK si nějaký blbec přečetl Sci-Fi román a rozhodl se, že ho mocensky uvede do praxe.
cože?
eman
Příspěvky: 1575
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tože. Nebo tobě připadá, že současné EV s 8h na domácí nabíječce, polovičním dojezdem a ani ne poloviční životností "palivového systému" je ekvivalent ke spalováku? A zkoušel jsis to představit u letadla s jejich výkony a prakticky nepřetržitým provozem?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
JozefSK
Příspěvky: 117
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od JozefSK »

Kedze toto vlakno uz je preznacene ako "Žvanírna", tak mi nedalo, aby som sa s vami nepodelit o obsah jedneho inzeratu na elektroveterana ... :yes:
Inzerat.jpg
Inzerat.jpg (51.22 KiB) Zobrazeno 118 x
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1738
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od TomHC »

To nemá 800V batériu, nebrať...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek