Žvanírna 2

Nezařaditelné
Mex
Příspěvky: 903
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

Ronn píše: pát zář 06, 2024 4:40 pm
Ten Cybertruck byl rychlejší, protože ho tlačilo to Porsche, co měl za sebou.
Musí ho na tom přívěsu vozit, protože elektroauta jsou strašně nespolehlivá. A taky nikam nedojedou. Tak si musí vozit to Porsche jako záchranný člun aby se pak nějak dostal domů.
Mex
Příspěvky: 903
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

Franta2776 píše: pát zář 06, 2024 2:05 pm
Narazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:

458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
Ten obrázek je opravdu zajímavý.
Že má elektrolyzér účinnost někde mezi 50-65% (tady píšou dokonce 70%, což je dost optimistické) a palivový článek opět nějak podobně je celkem známý fakt. Takže s výtěžkem kolem 20-30% z primární energie se tak nějak počítá.
Ale překvapil mě výsledek toho BMW. Toyota to sice piluje už dlouho. Ale BMW nejsou žádná ořezávátka.
O tolik horší výsledek bych fakt nečekal.
Franta2776
Příspěvky: 3433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Mex píše: pát zář 06, 2024 10:45 pm
Franta2776 píše: pát zář 06, 2024 2:05 pm
Narazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:

458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
Ten obrázek je opravdu zajímavý.
Že má elektrolyzér účinnost někde mezi 50-65% (tady píšou dokonce 70%, což je dost optimistické) a palivový článek opět nějak podobně je celkem známý fakt. Takže s výtěžkem kolem 20-30% z primární energie se tak nějak počítá.
Ale překvapil mě výsledek toho BMW. Toyota to sice piluje už dlouho. Ale BMW nejsou žádná ořezávátka.
O tolik horší výsledek bych fakt nečekal.
Mám uložený z dřivĕjṣ̌i doby tento:BEV ohledně účinnosti nemá konkurenci

Screenshot_20240906_232856_WhatsApp.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Keraj
Příspěvky: 407
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Keraj »

No ale těch 20C nebo i 5C se jistě podepíše na cyklycké životnosti.... kór když to budu praktikovat na každé křižovatce.

Navíc na ten proud musí být dimenzován propoj článků sloužící jako pojistka, tedy umožňuje i nabíjení 20C..... což se asi článku líbit nebude.
Osobně si myslím že to je důvod proč ty auta pak začnou hořet...
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

Tohle je zajímavá stránka :)
https://www.tesla-fire.com/
eman
Příspěvky: 1793
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Všimněte si, jak fanatici Teslu porovnávají zásadně ve sprintu na rovném úseku. Jakmile by měla udělat, proti tomu Porche, 2-3 kola na okruhu, tak už by to taková onanie nebyla. Navíc si myslím, že u toho Cybertrucku by byla problém už první zatáčka. Tohle jsou prostě YT kraviny. Pokud se tím někdo takhle baví, tak je to jeho problém. U EV se při prodeji aspoň pozná, že se ktomu choval jako dobytek. To vysvětluje to množství Tesel prodávaných po 4 letech s baterkou na 80%, ikdyž mají relativně malý nájezd kolem 150tis.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

eman píše: sob zář 07, 2024 8:22 am
Všimněte si, jak fanatici Teslu porovnávají zásadně ve sprintu na rovném úseku. Jakmile by měla udělat, proti tomu Porche, 2-3 kola na okruhu, tak už by to taková onanie nebyla. Navíc si myslím, že u toho Cybertrucku by byla problém už první zatáčka. Tohle jsou prostě YT kraviny. Pokud se tím někdo takhle baví, tak je to jeho problém. U EV se při prodeji aspoň pozná, že se ktomu choval jako dobytek. To vysvětluje to množství Tesel prodávaných po 4 letech s baterkou na 80%, ikdyž mají relativně malý nájezd kolem 150tis.
Tak si srovnejte pesimisti srovnatelné a netahej do toho levnou Teslu.Takový Porsche Taycan, baterka 105kWh,výkon 700kW cca 950k a dobíjecí výkon 300kW s plochou křivkou dobíjení.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1793
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

To musíš napsat těm, co neustále srovnávají Tesla vs. spalovák.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Emane,ale Tesla umí líp zatáčet než ty si umíš představit
https://fdrive.cz/clanky/tesla-vymetla- ... kord-10761
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

eman píše: sob zář 07, 2024 8:22 am
Všimněte si, jak fanatici Teslu porovnávají zásadně ve sprintu na rovném úseku. Jakmile by měla udělat, proti tomu Porche, 2-3 kola na okruhu, tak už by to taková onanie nebyla. Navíc si myslím, že u toho Cybertrucku by byla problém už první zatáčka. Tohle jsou prostě YT kraviny. Pokud se tím někdo takhle baví, tak je to jeho problém. U EV se při prodeji aspoň pozná, že se ktomu choval jako dobytek. To vysvětluje to množství Tesel prodávaných po 4 letech s baterkou na 80%, ikdyž mají relativně malý nájezd kolem 150tis.
Tomu se říká Produkt Marketing. A ten má Tesla skvělý. Mnohofirem se snaží Teslu napodobit jelikož to co dokázala udělat na existujícím trhu je nevídané. K tomu srovnání. Sledujte trend umisťování výrobku na trh. Takže podstatný je výsledek, Emane. Podivej se na to z pohledu akcionáře.
Tesla vs Porsche Vehicle Production and Deliveries (2022-2023).png
A z pohledu perspektivy, je situace jasná. Porsche vyrábí skvělý nichž věci a vydělají akcionáři Tesly a o tohle se taky hraje.
IMG_2858.png
Naposledy upravil(a) Ronn dne sob zář 07, 2024 10:09 am, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Keraj
Příspěvky: 407
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Keraj »

Franta2776 píše: sob zář 07, 2024 9:09 am

Tak si srovnejte pesimisti srovnatelné a netahej do toho levnou Teslu.Takový Porsche Taycan, baterka 105kWh,výkon 700kW cca 950k a dobíjecí výkon 300kW s plochou křivkou dobíjení.
Hele sorry jako ale energie v baterii na celých 9 minut maximálního výkonu mi jako dobrý poměr pro životnost baterie nepřijde....
Až si jednou pořídím EV (pokud tedy na něj budu mít a automobilový průmysl se nesesype jako domeček z karet, kdy auto bude pro jen pro vyvolené),
bude jedna z prvních věcí že nechám omezit maximální odběr motoru s ohledem na baterii.
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
Franta2776
Příspěvky: 3433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Keraj píše: sob zář 07, 2024 10:09 am
Franta2776 píše: sob zář 07, 2024 9:09 am

Tak si srovnejte pesimisti srovnatelné a netahej do toho levnou Teslu.Takový Porsche Taycan, baterka 105kWh,výkon 700kW cca 950k a dobíjecí výkon 300kW s plochou křivkou dobíjení.
Hele sorry jako ale energie v baterii na celých 9 minut maximálního výkonu mi jako dobrý poměr pro životnost baterie nepřijde....
Až si jednou pořídím EV (pokud tedy na něj budu mít a automobilový průmysl se nesesype jako domeček z karet, kdy auto bude pro jen pro vyvolené),
bude jedna z prvních věcí že nechám omezit maximální odběr motoru s ohledem na baterii.
To nemusíš dělat.To mají ty auta v sobě už dnes :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

Tyhle elektro auta nejsou určena na okruh tak je tak prostě nepoužívej. Omezení výkonu máš např. v Tesle dispozici už nyní, nepotřebuješ nikam jezdit něco omezovat. prostě si zmáčkneš chill a jedeš klidne. Ale že zkušenosti všech vlastníků tě ujišťuju že tě to nebude bavit 😀
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ronn píše: sob zář 07, 2024 10:14 am
Tyhle elektro auta nejsou určena na okruh tak je tak prostě nepoužívej. Omezení výkonu máš např. v Tesle dispozici už nyní, nepotřebuješ nikam jezdit něco omezovat. prostě si zmáčkneš chill a jedeš klidne. Ale že zkušenosti všech vlastníků tě ujišťuju že tě to nebude bavit 😀
JJ zrychlení a předjížděni fosilních aut v kopci na okresce je návykové. Problém je, že to zrychlí po okresce do kopce na 150km/h a je tam povolených 90km/h.Potom se škrábu za uchem, že takto ne a je to přijít o papíry :wall:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

Franta2776 píše: sob zář 07, 2024 10:23 am
JJ zrychlení a předjížděni fosilních aut v kopci na okresce je návykové. Problém je, že to zrychlí po okresce do kopce na 150km/h a je tam povolených 90km/h.Potom se škrábu za uchem, že takto ne a je to přijít o papíry :wall:
Souhlas když máš 320 kW na pedálu…

Proto taky vznikly funkce pro omezení vykonu a rodičovská kontrola.
IMG_2859.jpeg
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

Keraj píše: sob zář 07, 2024 10:09 am
Franta2776 píše: sob zář 07, 2024 9:09 am

Tak si srovnejte pesimisti srovnatelné a netahej do toho levnou Teslu.Takový Porsche Taycan, baterka 105kWh,výkon 700kW cca 950k a dobíjecí výkon 300kW s plochou křivkou dobíjení.
Hele sorry jako ale energie v baterii na celých 9 minut maximálního výkonu mi jako dobrý poměr pro životnost baterie nepřijde....
Až si jednou pořídím EV (pokud tedy na něj budu mít a automobilový průmysl se nesesype jako domeček z karet, kdy auto bude pro jen pro vyvolené),
bude jedna z prvních věcí že nechám omezit maximální odběr motoru s ohledem na baterii.
Bugatti Veyron na plný výkon plnou nádrž vycucne za 10 minut, pneu vydrží 15 a spojka 20. Jako fakt to chceš takhle porovnávat? :D kolik stojí pak údržba toho Bugatti? Ale je to supr stroj, inženýrský klenot. O tom žádná
Franta2776
Příspěvky: 3433
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

To Glottis. Srovnání Veyron má výkon 882kW. Při účinnosti 25% potřebuje v benzínu cca 3600kW to se rovná cca 400L benzínu za hodinu provozu na plný výkon. Objem nádrže má 100L:))).Ano máš pravdu taky nikam nedojede.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Keraj
Příspěvky: 407
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Keraj »

Jasně ale pokud zůstane u paliva, tak toho Veyrona doleju z kanystru ... ale 300 kW dobíjení nebude možné všude.
V práci nám nechce ČEZ povolit navýšení výkonu kvůli přípojce... teď jedeme na 3*50A jistič, tedy něco přes 30 kW.
Ale mě nejde o porovnávání extrémních výkonů, já si myslím že to není smysl elektromobilů a naopak jim to i v různé míře škodí.
Pokud je možné si nastavit jízní mód co omezuje odběr motoru tak je to fajn.
Možná by u ostatních módů ( hlavně sport ) měla být zobrazena cena výměny baterie s odpočtem :-)
Ale ano chápu že je návykové, i přes to že to je naprosto zbytečné.
Je možné že časem díky asistentům nebude možné překročení rychlosti povolené v daném úseku... pak se třeba ta koncepce vyrovná či otočí ( poměr výkonu baterie/motor).
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
eman
Příspěvky: 1793
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Tak extrémní výkony jsou kravina i u spalováků. Asi jedinný přínos to má pro bezpečné předjetí, jinak je to na houby ve všech směrech. Vysoká spotřeba, často děsivé ceny náhradních dílů, když s tím někdo neumí jezdit tak vysoké náklady na spotřebák. Tahám 1,5t přívěs se 100kW motorem a nemám s tím problém. Nevím k čemu bych měl 200kW.
U EV je aspoň výhoda, že 100-300kW motory žerou při stejné zátěži více-méně stejně a ten motor má jednoduchou konstrukci. Až vychytají ten battery managment a cena bude snesitelná, tak na EV přejdou lidi přirozeně.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Keraj
Příspěvky: 407
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Keraj »

Mám trochu strach z toho kdy přijdou ty snesitelné ceny, aby dříve než se tak stane, tak aby ty automobilky a celý ten kolotoč okolo nepadl na hubu...
za chvíli si prostě koupíme auto původem z Číny protože bude za polovinu a po pionýrských začátcích jako u Tesly, to nebude technicky špatná volba

Jen je otázka zda po úpadku automobilového průmyslu na to Čínské EV budeme ještě mít...
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek