Žvanírna 2

Nezařaditelné
Mex
Příspěvky: 691
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Ronn píše: pát zář 06, 2024 4:40 pm
Ten Cybertruck byl rychlejší, protože ho tlačilo to Porsche, co měl za sebou.
Musí ho na tom přívěsu vozit, protože elektroauta jsou strašně nespolehlivá. A taky nikam nedojedou. Tak si musí vozit to Porsche jako záchranný člun aby se pak nějak dostal domů.
Mex
Příspěvky: 691
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Franta2776 píše: pát zář 06, 2024 2:05 pm Narazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:

458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
Ten obrázek je opravdu zajímavý.
Že má elektrolyzér účinnost někde mezi 50-65% (tady píšou dokonce 70%, což je dost optimistické) a palivový článek opět nějak podobně je celkem známý fakt. Takže s výtěžkem kolem 20-30% z primární energie se tak nějak počítá.
Ale překvapil mě výsledek toho BMW. Toyota to sice piluje už dlouho. Ale BMW nejsou žádná ořezávátka.
O tolik horší výsledek bych fakt nečekal.
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Mex píše: pát zář 06, 2024 10:45 pm
Franta2776 píše: pát zář 06, 2024 2:05 pm Narazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:

458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
Ten obrázek je opravdu zajímavý.
Že má elektrolyzér účinnost někde mezi 50-65% (tady píšou dokonce 70%, což je dost optimistické) a palivový článek opět nějak podobně je celkem známý fakt. Takže s výtěžkem kolem 20-30% z primární energie se tak nějak počítá.
Ale překvapil mě výsledek toho BMW. Toyota to sice piluje už dlouho. Ale BMW nejsou žádná ořezávátka.
O tolik horší výsledek bych fakt nečekal.
Mám uložený z dřivĕjṣ̌i doby tento:BEV ohledně účinnosti nemá konkurenci

Screenshot_20240906_232856_WhatsApp.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Keraj
Příspěvky: 313
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Keraj »

No ale těch 20C nebo i 5C se jistě podepíše na cyklycké životnosti.... kór když to budu praktikovat na každé křižovatce.

Navíc na ten proud musí být dimenzován propoj článků sloužící jako pojistka, tedy umožňuje i nabíjení 20C..... což se asi článku líbit nebude.
Osobně si myslím že to je důvod proč ty auta pak začnou hořet...
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
měniče 5 + 3 kW
EPever IP5000-42-plus-T a IP 3000-42-plus-T
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
glottis
Příspěvky: 2407
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

Tohle je zajímavá stránka :)
https://www.tesla-fire.com/
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Všimněte si, jak fanatici Teslu porovnávají zásadně ve sprintu na rovném úseku. Jakmile by měla udělat, proti tomu Porche, 2-3 kola na okruhu, tak už by to taková onanie nebyla. Navíc si myslím, že u toho Cybertrucku by byla problém už první zatáčka. Tohle jsou prostě YT kraviny. Pokud se tím někdo takhle baví, tak je to jeho problém. U EV se při prodeji aspoň pozná, že se ktomu choval jako dobytek. To vysvětluje to množství Tesel prodávaných po 4 letech s baterkou na 80%, ikdyž mají relativně malý nájezd kolem 150tis.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: sob zář 07, 2024 8:22 am Všimněte si, jak fanatici Teslu porovnávají zásadně ve sprintu na rovném úseku. Jakmile by měla udělat, proti tomu Porche, 2-3 kola na okruhu, tak už by to taková onanie nebyla. Navíc si myslím, že u toho Cybertrucku by byla problém už první zatáčka. Tohle jsou prostě YT kraviny. Pokud se tím někdo takhle baví, tak je to jeho problém. U EV se při prodeji aspoň pozná, že se ktomu choval jako dobytek. To vysvětluje to množství Tesel prodávaných po 4 letech s baterkou na 80%, ikdyž mají relativně malý nájezd kolem 150tis.
Tak si srovnejte pesimisti srovnatelné a netahej do toho levnou Teslu.Takový Porsche Taycan, baterka 105kWh,výkon 700kW cca 950k a dobíjecí výkon 300kW s plochou křivkou dobíjení.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

To musíš napsat těm, co neustále srovnávají Tesla vs. spalovák.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Emane,ale Tesla umí líp zatáčet než ty si umíš představit
https://fdrive.cz/clanky/tesla-vymetla- ... kord-10761
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 308
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: sob zář 07, 2024 8:22 am Všimněte si, jak fanatici Teslu porovnávají zásadně ve sprintu na rovném úseku. Jakmile by měla udělat, proti tomu Porche, 2-3 kola na okruhu, tak už by to taková onanie nebyla. Navíc si myslím, že u toho Cybertrucku by byla problém už první zatáčka. Tohle jsou prostě YT kraviny. Pokud se tím někdo takhle baví, tak je to jeho problém. U EV se při prodeji aspoň pozná, že se ktomu choval jako dobytek. To vysvětluje to množství Tesel prodávaných po 4 letech s baterkou na 80%, ikdyž mají relativně malý nájezd kolem 150tis.
Tomu se říká Produkt Marketing. A ten má Tesla skvělý. Mnohofirem se snaží Teslu napodobit jelikož to co dokázala udělat na existujícím trhu je nevídané. K tomu srovnání. Sledujte trend umisťování výrobku na trh. Takže podstatný je výsledek, Emane. Podivej se na to z pohledu akcionáře.
Tesla vs Porsche Vehicle Production and Deliveries (2022-2023).png
A z pohledu perspektivy, je situace jasná. Porsche vyrábí skvělý nichž věci a vydělají akcionáři Tesly a o tohle se taky hraje.
IMG_2858.png
Naposledy upravil(a) Ronn dne sob zář 07, 2024 10:09 am, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Keraj
Příspěvky: 313
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Keraj »

Franta2776 píše: sob zář 07, 2024 9:09 am
Tak si srovnejte pesimisti srovnatelné a netahej do toho levnou Teslu.Takový Porsche Taycan, baterka 105kWh,výkon 700kW cca 950k a dobíjecí výkon 300kW s plochou křivkou dobíjení.
Hele sorry jako ale energie v baterii na celých 9 minut maximálního výkonu mi jako dobrý poměr pro životnost baterie nepřijde....
Až si jednou pořídím EV (pokud tedy na něj budu mít a automobilový průmysl se nesesype jako domeček z karet, kdy auto bude pro jen pro vyvolené),
bude jedna z prvních věcí že nechám omezit maximální odběr motoru s ohledem na baterii.
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
měniče 5 + 3 kW
EPever IP5000-42-plus-T a IP 3000-42-plus-T
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Keraj píše: sob zář 07, 2024 10:09 am
Franta2776 píše: sob zář 07, 2024 9:09 am
Tak si srovnejte pesimisti srovnatelné a netahej do toho levnou Teslu.Takový Porsche Taycan, baterka 105kWh,výkon 700kW cca 950k a dobíjecí výkon 300kW s plochou křivkou dobíjení.
Hele sorry jako ale energie v baterii na celých 9 minut maximálního výkonu mi jako dobrý poměr pro životnost baterie nepřijde....
Až si jednou pořídím EV (pokud tedy na něj budu mít a automobilový průmysl se nesesype jako domeček z karet, kdy auto bude pro jen pro vyvolené),
bude jedna z prvních věcí že nechám omezit maximální odběr motoru s ohledem na baterii.
To nemusíš dělat.To mají ty auta v sobě už dnes :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 308
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

Tyhle elektro auta nejsou určena na okruh tak je tak prostě nepoužívej. Omezení výkonu máš např. v Tesle dispozici už nyní, nepotřebuješ nikam jezdit něco omezovat. prostě si zmáčkneš chill a jedeš klidne. Ale že zkušenosti všech vlastníků tě ujišťuju že tě to nebude bavit 😀
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Ronn píše: sob zář 07, 2024 10:14 am Tyhle elektro auta nejsou určena na okruh tak je tak prostě nepoužívej. Omezení výkonu máš např. v Tesle dispozici už nyní, nepotřebuješ nikam jezdit něco omezovat. prostě si zmáčkneš chill a jedeš klidne. Ale že zkušenosti všech vlastníků tě ujišťuju že tě to nebude bavit 😀
JJ zrychlení a předjížděni fosilních aut v kopci na okresce je návykové. Problém je, že to zrychlí po okresce do kopce na 150km/h a je tam povolených 90km/h.Potom se škrábu za uchem, že takto ne a je to přijít o papíry :wall:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 308
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

Franta2776 píše: sob zář 07, 2024 10:23 amJJ zrychlení a předjížděni fosilních aut v kopci na okresce je návykové. Problém je, že to zrychlí po okresce do kopce na 150km/h a je tam povolených 90km/h.Potom se škrábu za uchem, že takto ne a je to přijít o papíry :wall:
Souhlas když máš 320 kW na pedálu…

Proto taky vznikly funkce pro omezení vykonu a rodičovská kontrola.
IMG_2859.jpeg
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
glottis
Příspěvky: 2407
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

Keraj píše: sob zář 07, 2024 10:09 am
Franta2776 píše: sob zář 07, 2024 9:09 am
Tak si srovnejte pesimisti srovnatelné a netahej do toho levnou Teslu.Takový Porsche Taycan, baterka 105kWh,výkon 700kW cca 950k a dobíjecí výkon 300kW s plochou křivkou dobíjení.
Hele sorry jako ale energie v baterii na celých 9 minut maximálního výkonu mi jako dobrý poměr pro životnost baterie nepřijde....
Až si jednou pořídím EV (pokud tedy na něj budu mít a automobilový průmysl se nesesype jako domeček z karet, kdy auto bude pro jen pro vyvolené),
bude jedna z prvních věcí že nechám omezit maximální odběr motoru s ohledem na baterii.
Bugatti Veyron na plný výkon plnou nádrž vycucne za 10 minut, pneu vydrží 15 a spojka 20. Jako fakt to chceš takhle porovnávat? :D kolik stojí pak údržba toho Bugatti? Ale je to supr stroj, inženýrský klenot. O tom žádná
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

To Glottis. Srovnání Veyron má výkon 882kW. Při účinnosti 25% potřebuje v benzínu cca 3600kW to se rovná cca 400L benzínu za hodinu provozu na plný výkon. Objem nádrže má 100L:))).Ano máš pravdu taky nikam nedojede.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Keraj
Příspěvky: 313
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Keraj »

Jasně ale pokud zůstane u paliva, tak toho Veyrona doleju z kanystru ... ale 300 kW dobíjení nebude možné všude.
V práci nám nechce ČEZ povolit navýšení výkonu kvůli přípojce... teď jedeme na 3*50A jistič, tedy něco přes 30 kW.
Ale mě nejde o porovnávání extrémních výkonů, já si myslím že to není smysl elektromobilů a naopak jim to i v různé míře škodí.
Pokud je možné si nastavit jízní mód co omezuje odběr motoru tak je to fajn.
Možná by u ostatních módů ( hlavně sport ) měla být zobrazena cena výměny baterie s odpočtem :-)
Ale ano chápu že je návykové, i přes to že to je naprosto zbytečné.
Je možné že časem díky asistentům nebude možné překročení rychlosti povolené v daném úseku... pak se třeba ta koncepce vyrovná či otočí ( poměr výkonu baterie/motor).
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
měniče 5 + 3 kW
EPever IP5000-42-plus-T a IP 3000-42-plus-T
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tak extrémní výkony jsou kravina i u spalováků. Asi jedinný přínos to má pro bezpečné předjetí, jinak je to na houby ve všech směrech. Vysoká spotřeba, často děsivé ceny náhradních dílů, když s tím někdo neumí jezdit tak vysoké náklady na spotřebák. Tahám 1,5t přívěs se 100kW motorem a nemám s tím problém. Nevím k čemu bych měl 200kW.
U EV je aspoň výhoda, že 100-300kW motory žerou při stejné zátěži více-méně stejně a ten motor má jednoduchou konstrukci. Až vychytají ten battery managment a cena bude snesitelná, tak na EV přejdou lidi přirozeně.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Keraj
Příspěvky: 313
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Keraj »

Mám trochu strach z toho kdy přijdou ty snesitelné ceny, aby dříve než se tak stane, tak aby ty automobilky a celý ten kolotoč okolo nepadl na hubu...
za chvíli si prostě koupíme auto původem z Číny protože bude za polovinu a po pionýrských začátcích jako u Tesly, to nebude technicky špatná volba

Jen je otázka zda po úpadku automobilového průmyslu na to Čínské EV budeme ještě mít...
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
měniče 5 + 3 kW
EPever IP5000-42-plus-T a IP 3000-42-plus-T
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek