Žvanírna 2

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Narazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:
458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg (57.27 KiB) Zobrazeno 361 x
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 308
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

Franta2776 píše: pát zář 06, 2024 2:05 pm Narazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:
Souhlas, ztráty jsou opravdu velké a právě tyto ztráty budou hlavní drivery pro ESS systémy (GWh) a severo-jižní propojení rozvodných sítí na planetě. Zbývá vyřešit ochranu vedení a především na moři.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Jak je na obrázku nebo v porovnání Tesla, tak je jasné, že realita byla ohnuta, zfalšována, nebo rovnou úplně ignorována. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: pát zář 06, 2024 3:16 pm Jak je na obrázku nebo v porovnání Tesla, tak je jasné, že realita byla ohnuta, zfalšována, nebo rovnou úplně ignorována. :D
Tak povídej?? Mě se ty čísla zdají OK. Ztráty při nabíjení 15% a spotřeba cca 18kWh na 100km.Co je tam ohnutého??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tesla není standart. Ta efektivita baterek platí pro všechny a rozhoduje pouze velikost baterie a váha auta. Pak +- nastavení rekuperace a podobný kraviny. Ale jak někdo postaví Teslu na piedestal, tak je jasný, že to co je pod ní, bylo záměrně zkresleno.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
mihlit
Příspěvky: 612
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5800
Kapacita baterie [kWh]: 24
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od mihlit »

Efektivita baterek platí pro všechny... no to ano, ale jen upozorňuji, jestli jsi nepřehlédl, že to porovnává pohon BEV a 2 aut s pohonem na vodík. Ty další dvě auta nejsou výrazně horší, protože je to jiná značka než tesla, ale protože vodík je velmi neefektivní palivo pro auta při započítání celého procesu od výroby až po ujeté km.
Keraj
Příspěvky: 313
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Keraj »

To je jasný ne ... Tesla s nejlepším dojezdem a spotřebou by měla být ze srovnání automaticky vyškrtnuta, tak jako se škrtají nejvyšší a nejnižší známky v krasobruslení...
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
měniče 5 + 3 kW
EPever IP5000-42-plus-T a IP 3000-42-plus-T
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
mihlit
Příspěvky: 612
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5800
Kapacita baterie [kWh]: 24
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od mihlit »

Takže když budeš kupovat auto ať již benzín, nafta, lpg, hybrid... tak při srovnání vyškrtneš nejlepší a nejhorší auto a vybereš si ze zbytku možností?
Ronn
Příspěvky: 308
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: pát zář 06, 2024 3:47 pm Tesla není standart. Ta efektivita baterek platí pro všechny a rozhoduje pouze velikost baterie a váha auta. Pak +- nastavení rekuperace a podobný kraviny.
Tohle mi připomnělo kidy jednoho zedníka, který se hádal, že všechny baterky jsou stejný. No nejsou...

Nejsou stejný články, chemie, materiály maji odlišné vlastnoti a také je tady různá konstrukce samotných článků a následně battery packu. Schopnosti termal managementu, efektivity invertorů, typy a efektivita motorů a způsobu heat managementu celého auta. Pak jsou tam odpory vzduchu a váha celého auta. A to celé pak resultuje do over-all efektivity.
eman píše: pát zář 06, 2024 3:47 pm Ale jak někdo postaví Teslu na piedestal, tak je jasný, že to co je pod ní, bylo záměrně zkresleno.
A můžeš mi poskytnout nějaký zdroje, aby to bylo jasný i mě? Nějaký odkazy na relevantní zdroje. Nechci nějaký výcucy z prstu jedince, který neví co říct...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Ronn
Příspěvky: 308
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

Keraj píše: pát zář 06, 2024 4:09 pm To je jasný ne ... Tesla s nejlepším dojezdem a spotřebou by měla být ze srovnání automaticky vyškrtnuta, tak jako se škrtají nejvyšší a nejnižší známky v krasobruslení...
Ano, ale tento systém hodnocení byl zaveden, aby se zabránilo možným předsudkům nebo extrémním hodnocením jednotlivých rozhodčích. Po odečtení těchto krajních hodnocení se průměrují zbývající známky, což by mělo vést k objektivnějšímu výsledku. Tento systém se používá, aby výsledky byly spravedlivější a eliminovala se možnost, že by jedna extrémní známka výrazně ovlivnila celkový výsledek.

Jak chceš škrtat tento výsledek, pls...?

3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: pát zář 06, 2024 3:47 pm Tesla není standart. Ta efektivita baterek platí pro všechny a rozhoduje pouze velikost baterie a váha auta. Pak +- nastavení rekuperace a podobný kraviny. Ale jak někdo postaví Teslu na piedestal, tak je jasný, že to co je pod ní, bylo záměrně zkresleno.
Tesla je standard a nejprodávanější BEV na světě(Tesla3 i Tesla Y jsou střední třída) . Moje BMW i5 má spotřebu od vyjetí z továrny 18,8kWh/100km takže podobné jako Tesla, on velký rozdíl mezi BEV ve spotřebě podobných rozměrů není.Jako vždy nejvíc rozhoduje způsob řízení.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Emane tady je nadstandard, NIO a jeho 150KWh baterie s dojezdem 800km. Odpůrcům EV doporučuji udělat si čas na toto video.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Jestli momentální prodejní výsledky definují standart, tak potěš koště. Snad se to nevztahuje na jiná odvětví. Navíc si nejsem jistý, jestli ze statistiky nebyly jemně vypuštěny čínské automobilky, aby členové Tesla církve neutrpěli citovou újmu.

Franto, jak sám přináváš, BMW má stejné výkony jako Tesla. O úplně jiné kvalitě zpracování a ergonomii ani nemluvím, to by Ronn nepřežil. Vlastnosti EV jsou dané fyzikou. Můžeme je jemně vylepšovat, můžeme zlepšit efektivitu využití, ale pořád se bude spotřeba pohybovat +- autobus. Úplně stejný vývoj proběhl u spalováků a dneska mají všechny motory prakticky stejnou spotřebu v daném objemu a výkonu.

Problém je u toho vodíku. Elektrolýza je nejhorší způsob jak ho získat a vývoj technologie je na začátku. Je úplně zbytečné ho s čímkoliv porovnávat.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Franto, nejsem odpůrce. Akorát nejsem slepý fanatik a prostě se mi nelíbí poměr cena/výkon. To je vše. A navíc ty kecy okolo, jak je na EV všechno růžový a krásný. Pak vlezeš do skupiny na FB a ta je plná breku, jak nejde sehnat servis na Teslu, jak nejsou díly, jak to auto stojí 2 měsíce v servisu a nikdo neví co s tím. Navíc jedinný, kdo mi kdy odpověděl na cenu náhradních dílů byl glottis. Jinde dostaneš za takovou otázku bídu, co si dovoluju pochybovat o spolehlivosti Tesly.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2407
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

eman píše: pát zář 06, 2024 5:35 pm Jestli momentální prodejní výsledky definují standart, tak potěš koště. Snad se to nevztahuje na jiná odvětví. Navíc si nejsem jistý, jestli ze statistiky nebyly jemně vypuštěny čínské automobilky, aby členové Tesla církve neutrpěli citovou újmu.

Franto, jak sám přináváš, BMW má stejné výkony jako Tesla. O úplně jiné kvalitě zpracování a ergonomii ani nemluvím, to by Ronn nepřežil. Vlastnosti EV jsou dané fyzikou. Můžeme je jemně vylepšovat, můžeme zlepšit efektivitu využití, ale pořád se bude spotřeba pohybovat +- autobus. Úplně stejný vývoj proběhl u spalováků a dneska mají všechny motory prakticky stejnou spotřebu v daném objemu a výkonu.

Problém je u toho vodíku. Elektrolýza je nejhorší způsob jak ho získat a vývoj technologie je na začátku. Je úplně zbytečné ho s čímkoliv porovnávat.
ano, problem je u toho vodiku. Presne to mel ten obrazek ukazat. Ze je to neskutecne plejtvani zdroji a pokud se to nepouzije aspon jako kogenerace na teplo a elektriku je to uplne k nicemu. Jestli je na obrazku tesla, bmw, vw je uplne jedno.

Ale jinak je bohuzel tesla ten stadard at se to nekomu libi nebo ne. Byla prakticky prvni kdo to zacal delat a jejich auta tu jezdi uz deset let mozna vic.
Rozhodne jsou to inovatori a ukazujou cestu jak by to mohlo byt. Treba se to casem zmeni. Jestli ma dilenske zpracovani horsi nebo lepsi netusim. V me Y je vsechno tip top. Jestli je nejaka spara o pul milimetru mensi nebo vetsi mi je uplne jedno, ani jsem to nemeril a okem nic nevidim.
glottis
Příspěvky: 2407
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

a ucinost nabijeni muze byt klidne tech 90%. Zalezi jakym proudem to tam stoucham. Nabijim treba jen 5A coz neni moc efektivni a i tak to ukazuje 90%
c.png
Keraj
Příspěvky: 313
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Keraj »

Ronn píše: pát zář 06, 2024 4:40 pm
Keraj píše: pát zář 06, 2024 4:09 pm To je jasný ne ... Tesla s nejlepším dojezdem a spotřebou by měla být ze srovnání automaticky vyškrtnuta, tak jako se škrtají nejvyšší a nejnižší známky v krasobruslení...
Ano, ale tento systém hodnocení byl zaveden, aby se zabránilo možným předsudkům nebo extrémním hodnocením jednotlivých rozhodčích. Po odečtení těchto krajních hodnocení se průměrují zbývající známky, což by mělo vést k objektivnějšímu výsledku. Tento systém se používá, aby výsledky byly spravedlivější a eliminovala se možnost, že by jedna extrémní známka výrazně ovlivnila celkový výsledek.

Jak chceš škrtat tento výsledek, pls...?

Hele já to psal jako ironii....

Krasobruslení jako za objektivně hodnocený sport nepovažuji...

K tomu videu...
Obě ta auta na správně krátké trati budou rychlejší jak stíhačka, ale letěl bych raději v ní ...
aneb každá ta technologie pohonu má svoje výhody a použití.

Jinak osobně si myslím, že právě ten kroutící moment elektromotoru co umožňuje porazit to Porsche, je hřebíček do rakve baterii.
Kolik pak tam asi teče proudu ?
A co spotřeba, dojezd a životnost při takovém stylu použití?

Pokud by EV měla opačný poměr mezi motorem a baterií, tedy zdroj silnější než spotřebič, jistě by byl dojezd srovnatelný se spalovákem a životnost baterie také větší.
Ale holt by si nebyl machr na křižovatce...
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
měniče 5 + 3 kW
EPever IP5000-42-plus-T a IP 3000-42-plus-T
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Keraji těch 630kW Cybertrucku pro 123kWh baterii není extra zátěž.To.je okolo 5C po krátkou dobu .Lionky jsou schopny dávat i 20C.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2407
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

jinak k tomu tazeni porshe je pekne tohle poctarske video



cybertruck to mohl dokazat, pokud se vybrala spravna auta. Tak si je proste vybrali. Porad to je ale kruty :)
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

https://eu.nkon.nl/hb2-1500mah-30a.html
Tady je obyčejná Lion s vybíjecím proudem 20C.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek