Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
eman
Příspěvky: 1630
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Mex píše: ned bře 03, 2024 3:20 pm
Neo píše: ned bře 03, 2024 1:40 pm
Jsi ve vlákně Elektricka / hybridni auta tak sem netahej mobily, notebooky a el. nářadí.
Nebo ti došli argumenty jak je lion v autě bezpečný a benzín nebezpečný? :)
Teda kdybych mohl hlasovat, tak bych řekl, on napsal docela dost argumentů.
Na rozdíl od nepodložených strachů od jiných přispěvatelů. ;-)
A to poukázání na baterky v jiných běžných aplikacích rozhodně smysl má. Je to stejná technika, která je velmi široce nasazena.
Takže u ní platí stejné výhody/problémy jako v těch autech. A protože je jich víc a jsou většinou hůř obhospodařované, tak to k tématu má co vypovědět.
Pokud bych měl podle stavu Lion baterií v domácí elektronice posuzovat bezpečnost EV, tak jsme úplně v háji a elektromobilita skončila. Jenom já jsem v rámci korporátu vyměnil doslova stovky lion aku v různých výrobcích a u průmyslových strojů za poslední roky. Celosvětově to byla katastrofa a dva velké výrobce to skoro zruinovalo. Zahořelých bylo asi 5%, zbytek byly nafoukliny nebo kusy s vnitřním zkratem, které se museli převážet v bandě s vodou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
jahodovák
Příspěvky: 2025
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

Ted je ale otázka,zda vše bylo používáno podle návodu,nebo i jinak,mnohdy když dojde k destrukci bývá to zaviněno nesprávným užíváním,ne vše jde zabezpečit tak aby to bylo odolné i nekompetentní obsluze,samozřejmě se i může stát že se občas vyskytne i něco pokud se i vše dodrží ale toho bývá pomálu.Jiná otázka je,když se někdo rozhodne šetřit na nepravém místě a vše v zájmu zisku ošulí jak to jde.....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3301
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

eman píše: ned bře 03, 2024 7:05 pm
Mex píše: ned bře 03, 2024 3:20 pm
Neo píše: ned bře 03, 2024 1:40 pm
Jsi ve vlákně Elektricka / hybridni auta tak sem netahej mobily, notebooky a el. nářadí.
Nebo ti došli argumenty jak je lion v autě bezpečný a benzín nebezpečný? :)
Teda kdybych mohl hlasovat, tak bych řekl, on napsal docela dost argumentů.
Na rozdíl od nepodložených strachů od jiných přispěvatelů. ;-)
A to poukázání na baterky v jiných běžných aplikacích rozhodně smysl má. Je to stejná technika, která je velmi široce nasazena.
Takže u ní platí stejné výhody/problémy jako v těch autech. A protože je jich víc a jsou většinou hůř obhospodařované, tak to k tématu má co vypovědět.
Pokud bych měl podle stavu Lion baterií v domácí elektronice posuzovat bezpečnost EV, tak jsme úplně v háji a elektromobilita skončila. Jenom já jsem v rámci korporátu vyměnil doslova stovky lion aku v různých výrobcích a u průmyslových strojů za poslední roky. Celosvětově to byla katastrofa a dva velké výrobce to skoro zruinovalo. Zahořelých bylo asi 5%, zbytek byly nafoukliny nebo kusy s vnitřním zkratem, které se museli převážet v bandě s vodou.
výborně zajímavá informace z první ruky.
A bylo těch 5% napříč různými výrobky nebo spíš kontrétní výrobek / použití. Nějaký specifický podmínky ve kterých ti zhořelci pracovali?
eman
Příspěvky: 1630
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

jahodovák píše: ned bře 03, 2024 7:32 pm
Ted je ale otázka,zda vše bylo používáno podle návodu,nebo i jinak,mnohdy když dojde k destrukci bývá to zaviněno nesprávným užíváním,ne vše jde zabezpečit tak aby to bylo odolné i nekompetentní obsluze,samozřejmě se i může stát že se občas vyskytne i něco pokud se i vše dodrží ale toho bývá pomálu.Jiná otázka je,když se někdo rozhodne šetřit na nepravém místě a vše v zájmu zisku ošulí jak to jde.....
Majitel stroje nebo zařízení nemohl vůbec ovlivnit stav aku. Všechny aku mají vlastní bms + stav kontroluje elektronika daného zařízení a stejně šli do háje. Pravý důvod poruch jsme se nedozvěděli, korporáty drží basu, aby se vyhnuli žalobám. Nicméně problém údajně "vyřešen" tak, že se aku nabíjí na 70% reálné kapacity, ale zákazník vidí 100%.
Jelikož se všechny aku vyrábějí v Číně, kde je ojeb*** zákazníka na prvních třech místech byznys plánu, tak si o kvalitě nedělám iluze. A je jen otázka času, kdy to přijde do EV.

PavelR: Bylo to zcela náhodné. Ale většinou šlo o malé kapacity, které nenadělali moc škody.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
jahodovák
Příspěvky: 2025
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

Takže jak píšu zisk na prvním místě,vše ostatní jde stranou....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

Pro marko250 - já zkoušel nabíjení Corsy a dopadl následovně. Je to na straně 95 tohodle vlákna.
Majkl píše: ned kvě 28, 2023 6:45 pm
Tak výsledek poněkud rozpačitý:
- napojení standardní 3f = nabíječka bere ze všech 3 stejný výkon
-napojení 1f FV na všechny 3 fáze nabíječky = shození 10kW měniče na přetížení (na kabelu nastaveno 6A)
- napojení 1f FV na 2 fáze nabíječky (1f nezapojená) = vyražený 20A jistič (na kabelu nastaveno 6A)
- napojení 1f FV na 2 f nabíječky + 1f z externího měniče = auto hlásí chybu nabíjení
Už půl roku ale nabíjím 1f wallboxem s maximem 32A a neexperimentuju ;)
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
jahodovák
Příspěvky: 2025
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

Obrázek WhatsApp, 2024-03-04 v 13.55.48_ba5e1772.jpg
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

E-Corsa 16kWh/100km léto; 20kWh/100km zima. Rozdíl je ve vyhřívání baterky. Sice má tepelné čerpadlo, ale i tak je to znát.

Co je ale naprosto tristní, je přístup "tradičních" automobilek ke konektivitě těch aut. Vůbec nechápou, že na rozdíl od spalováku u BEV potřebuješ od auta alespoň nějaká základní data on-line (minimálně stav baterky kvůli nabíjení) + je pěkné být schopen základního ovládání, jako třeba předehřev baterky před jízdou v zimě atp.
Stellantis na začátku roku změnil způsob autorizace pro API. Komunita musela reverzním inženýringem přijít na to, jak to znova napojit. Trvalo to 6 týdnů. :uh: Podpora automobilky nula!
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
eman
Příspěvky: 1630
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

On obecně software je pro automobilky něco nového, co bylo 30 let mimo jejich zorné pole. Mají problémy i s úplným základem. Když čtu, jak lidi bojují s apkami od Škody tak si říkám, že tam musí pracovat nějaká parta blbců nebo kamarádů managmentu. Koukám, že jinde je to stejný. Jako kdyby nemohli dělat u softu to co dělají u mechaniky...kopírovat se navzájem. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2605
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od glottis »

je to skostnatele vsechno. Jak vyvoj hw tak sw. VW a jejich app a api strasna bida. Skoda pouziva asi to same. Ted po predelavce lepsi ale nektere konkurenci to nesaha ani po kotniky. Tesla proti tomu jede agilni vyvoj. Auto co sjede z linky ted bude jine nez to co za dva mesice. Nedavno odemkli zadarmo zakaznikum snad 10% vykonu navic u nekterych modelu. Skoda naopak poslala sve stare zakazniky do onech mist :)
PavelR
Příspěvky: 3301
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Ten SW je podle mě to co dělá teslu lídrem.
Kolega má necelej rok starýho mercedesa plugina. jako auto paráda ale auto cosi nakecalo servisu na dálku o brzdách a on musel do serisu na přehrání SW či co ( ne mechanika). Proboha proč to nepošlou na dálku?

SW dokážě pěkně potrápit kdekoliv. Někdy mě připadne že to softwéráři dělají naschvál a hecují se kolik naserou lidí. Na PC mě sere jedna bolest už od dob dosu ....
eman
Příspěvky: 1630
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Mě osobně by dost vadilo auto pernamentně na netu. To je u Tesly obrovské mínus. Měla by být možnost vlastního přehrání softu z flashky, jako to mají i obráběcí stroje za miliony a zvládají to bez problémů.
Každá automobilka má něco. Mě interiér Tesly připadá děsnej a korunu tomu nasazuje ten obří lcd. Ale soft mají solidní. Nicméně mám z Tesly dojem, že vymýšlí hlavně hovadiny a neřeší podstatné věci, jako třeba výdrž materiálů a ergonomii. Klasické automobilky mají zase výhodu v pěkném dizajnu, umí dobře technickou stránku a až jim někdy dojde, že by mohli zapracovat na softu, tak budou zase hrát první ligu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2605
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od glottis »

ona zase tak uplne porad na netu neni. Kdy se to ma aktualizovat si muzes urcite rict a urcite to pujde spustit az kdzy si reknes. jak to funguje urcite napise nekdo kdo to ma. Ani na povely jako zapni topeni neceka online ale cele to spi. Nedrzi to spojeni. Budi se to tak, ze tomu pridje sms :)
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Tak jsem se vrátil z tripu po Balkáně,cesta CZ/SK/HU/HR/SLO/BIH a zpět celkem 3270km s kemp úpravou a zastávkou v hotelu u moře v Neumu,objednaným po cestě. Celková průměrná spotřeba cesty 15.1kWh na sto km,jedná se o Teslu Y 4x4 s 75kWh baterkou.Provedl jsem vestavbu dovnitř a zvedl podvozek o 4cm.Užili jsme si to s ženou jak ještě nikdy s offroudama.Vše sem jel horama v Bosně a naskakovaly tam nahoru zkratkama neskutečné spotřeby na vrcholech 2200m n.m ,klidně i 1070W na km,které se ale cestou přes hřeben dolů dokázaly smazat a dokonce i naakumulovat navíc,třeba -317W na km po sjezdu .-) .Bosna jako taková je země ,kde napočítáte nabíječky na prstech svých končetin,tak jsem hodně řešil dobíjení při kempování z obyčejných zásuvek,které dají max 3kW ,když byly dobře naddimenzované.Nastala i situace kdy jsem zasunul nabíječku do zásuvky a kemp zhasnul,přitom jsem byl v zásuvce jen já a jeden karavan z DE,který ale nic nedělal :-) .Nikde s tím problém neměli krom toho jednoho místa,kde to tahal majitel asi 600m tenkým kabelem z dalekého domu.Nabíječky které jsme po cestě našli ,byly vždy zdarma a tak nás překvapila jen jedna právě v tom hotelu,kde jsem musel i jako ubytovaný zaplatit 15euro za tři hodiny nabíjení 11kW.To byl vlastně jediný náklad na palivo za celou dobu.Po cestě jsem hodil několik vrcholových rekordů kde se dostalo EV a byl jak největší atrakce místních i offroudistů co se tam škrábali zvedlými spalováky :-) .Problém v autě nastal s navigací,která prostě bez signálu v horách v Bosně nefunguje,tak jsem použil mobil s offline navigací.Užili jsme si komfort možnost klimatizovat auto přes noc,tkzv kemp mód,který udržuje čerstvý vzduch přes hepa filtr a teplotu po celou dobu,samozřejmě to dost ukrajuje z baterky,ale to dojezdově do dalšího nabití nevadilo. Celkově mám najeto 14t km a za tuto vzdálenost jsem fyzicky zaplatil 382Kč na SCH při první jízdě domů a pak těch 15EUR v hotelu,zbytek na gratis nabíječkách,nebo doma z FVE.Horší časy samozřejmě příjdou s listopadem a nástupem zimního hnusu,já ji mám od února a to už FVE dávala dost.Ať mi ještě někdo řekne,že se s EV nedá nikam dojet,u nabíječky jsme celkově strávili v autě jen 10min za celou cestu,protože restaurace nakonec byla jen bufet.
IMG_20240722_115332_357.jpg
IMG_20240722_115324_451.jpg
IMG_20240722_091633_625.jpg
IMG_20240721_122255_995.jpg
IMG_20240716_101757_789.jpg
IMG_20240714_152952_282.jpg
IMG_20240713_165606_334.jpg
IMG_20240713_154515_110.jpg
.trashed-1723315092-IMG_20240711_202657_630.jpg
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
glottis
Příspěvky: 2605
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od glottis »

Paráda! Svoji Y zadokolku mám asi 14 dní. Teď jsme s ním odjeli do Polska k moři. Celková spotřeba zatím 15. Nevím jak to dělají v Tesle když z recenzí na jiná auta to je 20+. Tou krávou jezdím za tolik co egolfem
Keraj
Příspěvky: 362
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Keraj »

Pěkně se to čte, ale bohužel priority jsou jinde...

Ale to nevadí že berou 20kWh + na 100 km, hlavní je že jim licujou spáry 😂
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
Franta2776
Příspěvky: 3283
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Dohady o spotřebě jednotlivých EV jsou nesmysl.Jedinný způsob srovnání je test ,kdy jedou auta s odstupem za sebou.Tam bývají naměřené rozdíly malé.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1806
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od TomHC »

Ja som bol predvčerom testovať e-golf, ale ekonomicky mi nevychádza, ročný nájazd cca 12000 km. Takže musím dojazdiť BMW E91 320d 2010 s 399.300 km, zostatková cena je mizerná, a keď dožije, tak pôjde asi rovno do šrotu. Ale zatiaľ ide ako hodinky, žiadna hrdza, nie je poobíjané, všetko funguje na jedničku. Keď vidím ako niekto v inzeráte píše, že urobil servis za 5000€ a predáva auto za 5500€, tak sa mi chce plakať od smiechu. Ja som pred pri kúpe v 2015 pri 254.000 menil komplet spojku a jedno zadné ložisko, predné kotúče a doštičky, potom asi za 2 roky čistenie DPF a inak len bežný spotrebák. A za tých 9 rokov som tuším dal raz doplniť náplň v klimatizácii + pred 2 rokmi som menil pôvodnú autobatériu, 90Ah AGM start-stop.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.6 MWh AC
Antrac1t
Příspěvky: 375
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 11
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Antrac1t »

Po tom e-golfu taky pokukavam ... najezd mame 25-30t km za rok ... do prace to mam 100km, ale kazdej den tam nevalim, a pokud su HO, tak manzelka svondra s deckama po okoli, takze to je taky cca klido do 100km ... a velky najezdy bych stejne resil fosilem ...
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS
eman
Příspěvky: 1630
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

My se nakonec rozhodli pro Toyotu, takže hybrid. EV je prostě cenově moc vysoko a ani vlastní FVE to nezachrání. Ze současné konfigurace sotva uživím barák, natož ještě auto a sypat další prachy ČEZu se mi nechce. Počkám, co bude za rok, když teď zlevňují baterie a EU se hádá s Čínou, tak třeba to bude mít nějaký pozitivní dopad.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek