Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Takhle může začít začátek konce elektromobility.
Přesnej příklad jak na tom zapracovat.
1.dil
2.dil
Pěknej hrobeček
Přesnej příklad jak na tom zapracovat.
1.dil
2.dil
Pěknej hrobeček
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne pát dub 05, 2024 9:42 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Zima LIDL.Franta2776 píše: ↑pát dub 05, 2024 9:37 pmJak to řešíš přes zimu a kolik máš kWp?NOPARasito píše: ↑pát dub 05, 2024 9:32 pmU mě nepohlo.Franta2776 píše: ↑pát dub 05, 2024 9:31 pmJá mám cca 500kWh/rok,uvidím jak s tím pohne EV,proto zatím nezmenšuji jistič.NOPARasito píše: ↑pát dub 05, 2024 9:24 pm
Zatim 18kWp/ zatim jen 88kWh li-ion
-
- Příspěvky: 3503
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Lidl býval gratis.Ještě to platí??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Neplati uz aspon 1,5 roku. Ale porad to vychazi nejlepe pri nakupu. Jsem z tech, co necekaji na nabijeni(pichnes a jdes provozovat cinnost) a více me obtezuje tankovani fosila. Tam musis holt u toho byt.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Chlapi, dostali jsme se čistě na EKOnomickou stránku věci. Nesporně jsme došli k závěru, že anonymní rychlotankovaní je znatelně dražší, než benzín. Žádný problém, koupili jsme si drahou hračku, když chci opici, musím mít na banány. Teď k EKOlogii. Když pominu spotřebu ropy, kterou finálně stejně spotřebujeme formou jiného konzumu. Kromě smogu v centru měst, jaký to má smysl?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Než to naklikáš, mám natankováno, pak se rád krátce pobavim s obsluhou během placení, páč nemám FB. Nakonec, stejně si jdu pro kafe.NOPARasito píše: ↑pát dub 05, 2024 9:56 pmNeplati uz aspon 1,5 roku. Ale porad to vychazi nejlepe pri nakupu. Jsem z tech, co necekaji na nabijeni(pichnes a jdes provozovat cinnost) a více me obtezuje tankovani fosila. Tam musis holt u toho byt.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3503
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To by mohlo skeptikům stačit i jako úložiště do domu:))))Záruka 15let nebo 1,5mil km
https://elektrickevozy.cz/clanky/catl-v ... -kilometru
https://elektrickevozy.cz/clanky/catl-v ... -kilometru
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak zrušíme veškeré omezení na emise a necháme lidi ve městech topit uhlím? (i když i to uhlí jde spalovat relativně čistě dneska)
A vrátíme se do doby, kdy se nedalo vylézt ven a budou se moct zase dělat ikonické obrázky?
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 1533
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
A to uhlí vezmeme kde, když nebudeme dotovat jeho těžbu a sanaci krajiny atd.?
-
- Příspěvky: 914
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Fakt slušná antikoncepce.NOPARasito píše: ↑pát dub 05, 2024 9:38 pmTakhle může začít začátek konce elektromobility.
Přesnej příklad jak na tom zapracovat.
1.dil
2.dil
Pěknej hrobeček
-
- Příspěvky: 3503
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
A tady je opak, říká se tomu kachní křivka.Stvořeno pro nabíjemí EV a dělají to soláry v Californíí.Je vidět jak se každý rok prohlubuje.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Začátek konce elektromobility?
Já nevím, proč se na tu výměnu elektroměru všichni těší jak na boží smilování. Já se tomu budu vyhýbat jak nejdéle to bude možné. Protože až mi chytrý elektroměr namontují, tak zjistí, že v létě neberu nic a v zimě přes poledne mne limituje jen hodnota jističe (který vypadne výrazně později, než je nasmlouvaná hodnota proudu 3*25A). Jakmile budou namontovány chytré elektroměry, tak předpokládám, že dostanu přidělený nový tarif, kde budou zimní kWh za podstatně vyšší ceny a za překročení sjednaného proudu ve čtvrthodinových průměrech bude následovat citelná penalizace. Dnes, kdy platím za roční průměr (častěji to neodečítají) a čtvrthodinová maxima mi nikdo (kromě jističe před elektroměrem) nehlídá, nemají žádný podklad k navýšení plateb. Ti, co mají TČ dobře vědí, že topit v zimě v noci, kdy jsou nejnižší hodinové ceny na spotu, jsou také nejnižší venkovní teploty a tím také nejnižší COP. V létě na spotu neušetřím, protože jedu v ostrovu zcela samostatně. Nepředpokládám, že by ČEZ vypsal tarif pouze na zimní připojení, abych mohl ušetřit třičtvrtě roku na paušálu.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jeden můj známý měl před roky sen. Prodávat nová auta. Zdálo se mu jednoduché, že to budou auta právě Hyundai. Ale místo výdělku přišel rychle skoro i MEGA Kč. Byla to smluvní pokuta za to, že neprodal měsíčně dohodnutý počet aut.
Trvalo to jen pár měsíců. Pak už nikdy nechtěl prodávat nová auta ale prodává jen bazarová a tam se mu daří. Ale tehdy nebyl vůbec sám, kdo dostal opravdu velké pokuty při prodeji nových aut.
Více se můžete dočíst zde
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/h ... nomika_ekl
K těm videim 1 a 2 co dal NOPARasito co na to napsat ? Z právního hlediska by kupodivu mohl lokální distributor EV vysoudit nemajetkovou újmu za zveřejnění na YOUTUBE. Stejně tak má šance majitel elektromobilu vysoudit nemajetkovou i majetkovou újmu za elektromobil s poruchou. Protože to vypadá, že se ty dvě strany nedomluví i když mluví stejným jazykem.
Ve společnosti se vytrácí mezi lidmi vzájemná úcta a respekt a místo pravdy stala normou lež v mnoha variantách. A to v takové podobě, že řada lidí lže i na úřadech ve firmách lže, lžou i bez mrknutí oka politici a lžou i lidi sobě navzájem na potkání lžou tak, že jsou nakonec přesvědčeni, že mají pravdu.
Takovou zpětnou vazbou , kterou má každý od narození , je svědomí. Svědomí je kompas, který nás vede dobře. Ale aby ten kompas vedl dobře, musí být svědomí čisté . Ale řada lidí si otráví a zničí svědomí notorickým lhaním tak, že už jim svědomí nepomáhá držet se pravdy a správné cesty. Nejčastějším motivem ke lhaní je chamtivost a peníze. Lidská chamtivost je i důvodem proč se peníze stávají nakonec bezcennými a nedrží svoji hodnotu. Má zlato nyní vysokou hodnotu ? Nemá, zlato má stále stejnou hodnotu, jen ukazuje, jak peníze ztrácejí na hodnotě. Ale zpět k elektromobilům.
Mám kladný vztah k elektrice i k EV a o EV přemýšlím spíše způsobem jak si vyrobit vlastní nabíječku EV ve spojení s fotovoltaikou. Je málo reálné, že si EV pořídím spíše tu vlastní
3f nabíječku 11kW z fotovoltaiky. S majiteli EV občas mluvím u Bauhausu v Brně, kde se dá stále nabijet zdarma a také jsem jel skoro ve všech EV při různých předváděcích akcí. A doma zatím jezdím roky s benzinem bez turba , pouze atmosferický slabý motor v autě o kterém se v upřimné recenzi píše, že si takové auto kupují lidé na začátku a na konci řidičské kariery – což je můj případ. Přesto přeji všem, kteří EV už mají hodně štastných kilometrů a bez problémů na nabíječkách a to do doby, než nakonec svůj EV za několik roků nakonec prodají.
Trvalo to jen pár měsíců. Pak už nikdy nechtěl prodávat nová auta ale prodává jen bazarová a tam se mu daří. Ale tehdy nebyl vůbec sám, kdo dostal opravdu velké pokuty při prodeji nových aut.
Více se můžete dočíst zde
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/h ... nomika_ekl
K těm videim 1 a 2 co dal NOPARasito co na to napsat ? Z právního hlediska by kupodivu mohl lokální distributor EV vysoudit nemajetkovou újmu za zveřejnění na YOUTUBE. Stejně tak má šance majitel elektromobilu vysoudit nemajetkovou i majetkovou újmu za elektromobil s poruchou. Protože to vypadá, že se ty dvě strany nedomluví i když mluví stejným jazykem.
Ve společnosti se vytrácí mezi lidmi vzájemná úcta a respekt a místo pravdy stala normou lež v mnoha variantách. A to v takové podobě, že řada lidí lže i na úřadech ve firmách lže, lžou i bez mrknutí oka politici a lžou i lidi sobě navzájem na potkání lžou tak, že jsou nakonec přesvědčeni, že mají pravdu.
Takovou zpětnou vazbou , kterou má každý od narození , je svědomí. Svědomí je kompas, který nás vede dobře. Ale aby ten kompas vedl dobře, musí být svědomí čisté . Ale řada lidí si otráví a zničí svědomí notorickým lhaním tak, že už jim svědomí nepomáhá držet se pravdy a správné cesty. Nejčastějším motivem ke lhaní je chamtivost a peníze. Lidská chamtivost je i důvodem proč se peníze stávají nakonec bezcennými a nedrží svoji hodnotu. Má zlato nyní vysokou hodnotu ? Nemá, zlato má stále stejnou hodnotu, jen ukazuje, jak peníze ztrácejí na hodnotě. Ale zpět k elektromobilům.
Mám kladný vztah k elektrice i k EV a o EV přemýšlím spíše způsobem jak si vyrobit vlastní nabíječku EV ve spojení s fotovoltaikou. Je málo reálné, že si EV pořídím spíše tu vlastní
3f nabíječku 11kW z fotovoltaiky. S majiteli EV občas mluvím u Bauhausu v Brně, kde se dá stále nabijet zdarma a také jsem jel skoro ve všech EV při různých předváděcích akcí. A doma zatím jezdím roky s benzinem bez turba , pouze atmosferický slabý motor v autě o kterém se v upřimné recenzi píše, že si takové auto kupují lidé na začátku a na konci řidičské kariery – což je můj případ. Přesto přeji všem, kteří EV už mají hodně štastných kilometrů a bez problémů na nabíječkách a to do doby, než nakonec svůj EV za několik roků nakonec prodají.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2701
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
3f wallbox si postavis, tam nic neni. Nejdrazsi bude ten kabel Za 12k se da koupit cely i s ovladanim proudu. Ale pro fve by se hodilo aby se dali i odpinat jednotlive faze a tim lepe ridit vykon.
Pokud bys dostal chut delat DC nabijecku tak jen ten kabel s konektorem bude stat ranec i v cine a nedava to moc smysl.
Pokud bys dostal chut delat DC nabijecku tak jen ten kabel s konektorem bude stat ranec i v cine a nedava to moc smysl.
-
- Příspěvky: 1834
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Hele, já to beru tak, že když už nic, tak v elektrárně se ten fosil spálí v naprosto optimálních podmínkách a i v případě uhelky jde ten bordel z komína po nějakém základním vyčištění. A co si budem nalhávat, pálit uhlí nebo ropu je úplné zvěrstvo v tom smyslu, že jde u unikátní chemickou surovinu. Je to stejné, jako když si vypatlaný hlavy na FB libují, jak ten dub v krbu pěkně hřeje a přitom jde o vysoce kvalitní, ušlechtilé dřevo s 100 lepších využití.fugas píše: ↑pát dub 05, 2024 9:59 pmChlapi, dostali jsme se čistě na EKOnomickou stránku věci. Nesporně jsme došli k závěru, že anonymní rychlotankovaní je znatelně dražší, než benzín. Žádný problém, koupili jsme si drahou hračku, když chci opici, musím mít na banány. Teď k EKOlogii. Když pominu spotřebu ropy, kterou finálně stejně spotřebujeme formou jiného konzumu. Kromě smogu v centru měst, jaký to má smysl?
Hádat o EV versus fosil se můžeme do aleluja, protože jeden sockuje elektřinu "zdarma" v práci a druhý kupuje kradenou naftu za poloviční cenu. Jo, EV je dražší, ale to jsme měli baterky a panely na FVE taky a kde jsou dneska. Kdo ví, kde budeme za 3 roky. Možná v pr****.
Mě extrémě vadí ten fanatismus. Okolo EV vpodstatě není rozumná komunita, kde se dozvíš nějaká negativa nebo problémy s daným autem. Všechno je sluníčkový, bezchybný a když pochybuješ, tak jseš debil nebo fosil. Mám dojem, že většina majitelů EV ani neví, jak vypadá auto zespoda, takže znich vživotě nedostaneš informace o údržbě nebo opotřebení čehokoliv.
Jinak, koupě nového auta je ekonomický nesmysl jak u EV tak fosilu. To platilo vždycky. Tedy pokud nekoupíš dodávku co si na sebe vydělá. U EV je to trochu větší nesmysl, ale reálně jde pořád v této fázi o luxusní pohon. Sice tu lidi rádi argumentují dobíjením z FVE, ale to má podle mě, minimální ekonomický dopad. Kdo z vás vyjede denně celou baterku? Kdo má možnost nabíjet přes den, aby nenabíjel z baterky do baterky? Já dělám servis, denně najedu cca 200km a to jenom v nejhorším případě. Jenže jezdím přes den a i tak bych dobíjel 2x za týden. To už má větší smysl nákup na spotu s chytrým elměrem nebo slavná virtuální baterie od ČEZu, ale to znamená jít s davem a nemít ostrov.
Myslím, že EV je teď ve fázi, co byla svého času auta s DPF a pak auto s močovinou. Každý majitel staré herky pohrdal DPF, což vlastně platí dodnes, pak se zase nadávalo na močovinu. V reálu ty komponenty přinesly obrovské zlepšení ovzduší a technické mouchy se vychytaly.
Ono to nějak dopadne.
Howg.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1834
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já se na to netěším, to bylo pouze konstatování.kybos píše: ↑sob dub 06, 2024 9:09 amJá nevím, proč se na tu výměnu elektroměru všichni těší jak na boží smilování. Já se tomu budu vyhýbat jak nejdéle to bude možné. Protože až mi chytrý elektroměr namontují, tak zjistí, že v létě neberu nic a v zimě přes poledne mne limituje jen hodnota jističe (který vypadne výrazně později, než je nasmlouvaná hodnota proudu 3*25A). Jakmile budou namontovány chytré elektroměry, tak předpokládám, že dostanu přidělený nový tarif, kde budou zimní kWh za podstatně vyšší ceny a za překročení sjednaného proudu ve čtvrthodinových průměrech bude následovat citelná penalizace. Dnes, kdy platím za roční průměr (častěji to neodečítají) a čtvrthodinová maxima mi nikdo (kromě jističe před elektroměrem) nehlídá, nemají žádný podklad k navýšení plateb. Ti, co mají TČ dobře vědí, že topit v zimě v noci, kdy jsou nejnižší hodinové ceny na spotu, jsou také nejnižší venkovní teploty a tím také nejnižší COP. V létě na spotu neušetřím, protože jedu v ostrovu zcela samostatně. Nepředpokládám, že by ČEZ vypsal tarif pouze na zimní připojení, abych mohl ušetřit třičtvrtě roku na paušálu.
Jinak o penalizaci za "nevyužívání rezervovaného příkonu" usiluje ČEZ už nejméně dva roky a celkem jsem čekal, že to protlačí do posledního zvýšení cen za distribuci. Ale asi nikdo neměl koule v době, kdy potřebují utratit dotace na FVE.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Pro glottis
jen pro upřesnění nemám na mysli 3f wallbox, ale modul z DC na 3 fázový AC měnič 11kW s vyvedeným nulákem, přesně tak jak to vyžaduje port v EV.
jen pro upřesnění nemám na mysli 3f wallbox, ale modul z DC na 3 fázový AC měnič 11kW s vyvedeným nulákem, přesně tak jak to vyžaduje port v EV.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Začátek konce elektromobility?
Ono se dá očekávat, že až budou nainstalované chytré elektroměry a k nim příslušné tarify, tak odběratelé při větší penetraci BEV nasadí vyšší stupeň automatizace vytěžování přípojky (aby nemuseli připlácet za vyšší jistič) a zdvihne to soudobost hodně blízko k 100 % a na to ta naše síť rozhodně není navržená. Dráty se taví už teď, protože na údržbu 50 let nebyly peníze a degradací snížené průřezy už to nezvládají ani při současné soudobosti.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2701
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
takze wallbox s 3f menicem? port EV bere 1-3x230V. Co to bude delat? To co uz mas, invertor primo z panelu s pricucem ... "jen" ve 3f? Ridit nabijeni ev jde jen zmenou pozadovaneho proudu z 6-16A pripadne odpinanim fazi. Odpinani fazi ozkousene nemam ale kdy zmi auto normalne nabiji na 2 faze a s cestovnim wallboxem na jednu tak to asi nejak pujde.
Nebo to asi nechapu
Nebo to asi nechapu
-
- Příspěvky: 3503
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Hnus fialový, já si Ioniq 6 nechal nacenit a měl ho ve výběru. Naštěstí se mi to auto, až tolik nelíbí a sáhl jsem vedle.Toto video Hyundai pěkně zatne, šíří se po sítích jako lavina.To bude jeden z rozdílů mezi premií a Hyundai:))Mex píše: ↑sob dub 06, 2024 2:03 amFakt slušná antikoncepce.NOPARasito píše: ↑pát dub 05, 2024 9:38 pmTakhle může začít začátek konce elektromobility.
Přesnej příklad jak na tom zapracovat.
1.dil
2.dil
Pěknej hrobeček
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W