Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

nasel jsem co mi sdilel kamarad. Ted byl teslou ve 4 lidech na slovensku. Nic tim nechci naznacovat, jen realna cisla. Odkaz na teslifi sem davat bez svoleni nechci

Je to statistika za nekolik dni, cesta tam, cesta zpatky, nejake pojizdky

Total Kilometers 916.12
Rated Kilometers Used 1,362.58
Efficiency 67.23 %
Time Driven 9 Hours 13 Minutes
kWh Used 192.29 kWh
Wh/km 210 Wh
Cost $ 24.05
4 Charges
kWh Added 169.23 kWh
Cost $ 1,319.60
Time Charging 1 Hours 54 Minutes

Nejdelsi useky pak maj takovehle staty
Avg 101 km/h
Max 163 km/h
Avg 116 km/h
Max 163 km/h
Avg 125 km/h
Max 167 km/h
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Udělat 125km/h průměr, znamená to vymazat před nájezdem na dálnici a pak to vyčíst. Když pojedeš normální kombinaci a klidně to na dálnici pustíš na těch jeho 160, stejně průměr 70 neprekrocíš. Před odjezdem Praha-Ostrava jsem to pro zajímavost několikrát zkoušel, když jsem si hrál se spotřebou. A to mi na těch 400km vychází asi 25 město a okreska.
V nejlepším případě bys nesměl zastavit ani na čůrání.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

To Číňanů funguje výborně.
Screenshot_20240405_164605_Chrome.jpg
Na 400V výborné.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas píše: pát dub 05, 2024 4:21 pm Udělat 125km/h průměr, znamená to vymazat před nájezdem na dálnici a pak to vyčíst. Když pojedeš normální kombinaci a klidně to na dálnici pustíš na těch jeho 160, stejně průměr 70 neprekrocíš. Před odjezdem Praha-Ostrava jsem to pro zajímavost několikrát zkoušel, když jsem si hrál se spotřebou. A to mi na těch 400km vychází asi 25 město a okreska.
V nejlepším případě bys nesměl zastavit ani na čůrání.
To tak dělá to teslifi. Rozseka cestu podle zastávek. Nic ručně nedělá. Všechny ty úseky byly 100km+

Zeptám se jestli to můžu zveřejnit. Pokud to teda někoho zajímá
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20240405_180412_Chrome.jpg
To by se nabijelo,kdyby jsme měli chytré elektroměry a byli na spotu.V sobotu v by si důchodci nabili na celý týden.Kapacita sítě je volná není poptávka:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
rva
Příspěvky: 3562
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od rva »

Bohužel kdyby byly rozšířené chytré elektroměry, tak by ceny nešly do záporna, protože by byl větší odběr od těch, kteří by si dobíjeli baterie.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

rva píše: pát dub 05, 2024 6:16 pm Bohužel kdyby byly rozšířené chytré elektroměry, tak by ceny nešly do záporna, protože by byl větší odběr od těch, kteří by si dobíjeli baterie.
Jj to máš pravdu,vyrovnala by se odběrová křivka.Ještě nejsme v létě a propad se opakuje každý víkend.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

glottis píše: pát dub 05, 2024 5:03 pm
fugas píše: pát dub 05, 2024 4:21 pm Udělat 125km/h průměr, znamená to vymazat před nájezdem na dálnici a pak to vyčíst. Když pojedeš normální kombinaci a klidně to na dálnici pustíš na těch jeho 160, stejně průměr 70 neprekrocíš. Před odjezdem Praha-Ostrava jsem to pro zajímavost několikrát zkoušel, když jsem si hrál se spotřebou. A to mi na těch 400km vychází asi 25 město a okreska.
V nejlepším případě bys nesměl zastavit ani na čůrání.
To tak dělá to teslifi. Rozseka cestu podle zastávek. Nic ručně nedělá. Všechny ty úseky byly 100km+

Zeptám se jestli to můžu zveřejnit. Pokud to teda někoho zajímá
Tak jasně. Pokud to seká na úseky, dělá to na základě nějakého algoritmu, který třeba vyzobe tu dálnici. Třeba to má nějaký důvod.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Miyuki
Příspěvky: 152
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Tak pokud se nemusí zajíždět do centra velkého města a všechna místa jsou blízko dálnice, ta se dá mít denní průměr i těch 120 a to včetně zastávek na tankování.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: pát dub 05, 2024 4:21 pm Udělat 125km/h průměr, znamená to vymazat před nájezdem na dálnici a pak to vyčíst. Když pojedeš normální kombinaci a klidně to na dálnici pustíš na těch jeho 160, stejně průměr 70 neprekrocíš. Před odjezdem Praha-Ostrava jsem to pro zajímavost několikrát zkoušel, když jsem si hrál se spotřebou. A to mi na těch 400km vychází asi 25 město a okreska.
V nejlepším případě bys nesměl zastavit ani na čůrání.
Když jsem byl mladý a hloupý a spěchal jsem, měl jsem průměry na dálnici okolo 160km/h.Samozřejmě v noci.Dnes bych takovou jízdou přišel do týdne o papíry.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Jasně že měl. Můžeš mít i 220. Za předpokladu, že vymažeš počítač v té rychlosti a pojedeš stále 220. Jak ale dojedeš do zástavby a zpomalíš, nebo dokonce zastavíš na semaforu, jde to prudce dolů. Proto píšu kombinovanou. Podívej se schválně teď v autě. Budeš mít kolem 50. Jestli jezdíš ostřeji, tak max 53.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Miyuki píše: pát dub 05, 2024 7:31 pm Tak pokud se nemusí zajíždět do centra velkého města a všechna místa jsou blízko dálnice, ta se dá mít denní průměr i těch 120 a to včetně zastávek na tankování.
Nemá cenu se o tom dohadovat, není to důležité. Pokud se přiznám, že jezdím max 150 a v Praze to vymažu. Za Brnem mám skutečně průměr dejme tomu nějakých 115. Na Rohlence zastavím na jídlo a než schladim turbo, spadne to na 108. Za dvě minuty. Je to průměr a když do výpočtu vlozis nulu i na těch pár minut, zamává to s výsledkem. Při tankování vypínač klíček a nepočítá se. Semafor je jiná.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Nemá náhodou ČEZ teď někdy začít měnit elektroměry všem za ty chytré?
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: pát dub 05, 2024 8:24 pm Nemá náhodou ČEZ teď někdy začít měnit elektroměry všem za ty chytré?
Problém je nedostatek těchto elektroměru.Jsou sotva pro majitele mikrozdrojů.Teď by je přednostně měli dát těm co budou sdílet.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas píše: pát dub 05, 2024 7:08 pm Tak jasně. Pokud to seká na úseky, dělá to na základě nějakého algoritmu, který třeba vyzobe tu dálnici. Třeba to má nějaký důvod.
tak to dela podle toho, jako bych u spalovaku otocil klickem a vystoupil. Proste nova jizda. Ale je to fuk, pisu to uz jen tak pro to aby jsme byli chytrejsi :)
Hyp
Příspěvky: 263
Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Hyp »

eman píše: pát dub 05, 2024 8:24 pm Nemá náhodou ČEZ teď někdy začít měnit elektroměry všem za ty chytré?
Od cervence tem odbernym mistum s >6MWh spotrebou za rok budou pry postupne menit. Pro ty s mensi spotrebou bez vyrobny se davat nemaji. Jen za penize.

Od cervence nabidne Cez prodej spot a OTE 15 minutove ceny (nyni jsou hodinove spotove ceny).
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2561
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Hyp píše: pát dub 05, 2024 8:51 pm
eman píše: pát dub 05, 2024 8:24 pm Nemá náhodou ČEZ teď někdy začít měnit elektroměry všem za ty chytré?
Od cervence tem s >6MWh spotrebou budou postupne menit. Pro ty s mensi spotrebou bez vyroby se davat nemaji. Jen za penize.

Od cervence nabidne Cez prodej spot a OTE 15 minutove ceny (nyni jsou hodinove spotove ceny).
A pro ty co mají spotřebu 160kWh/rok šibenici 🤣
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: pát dub 05, 2024 9:24 pm
Hyp píše: pát dub 05, 2024 8:51 pm
eman píše: pát dub 05, 2024 8:24 pm Nemá náhodou ČEZ teď někdy začít měnit elektroměry všem za ty chytré?
Od cervence tem s >6MWh spotrebou budou postupne menit. Pro ty s mensi spotrebou bez vyroby se davat nemaji. Jen za penize.

Od cervence nabidne Cez prodej spot a OTE 15 minutove ceny (nyni jsou hodinove spotove ceny).
A pro ty co mají spotřebu 160kWh/rok šibenici 🤣
Já mám cca 500kWh/rok,uvidím jak s tím pohne EV,proto zatím nezmenšuji jistič.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2561
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: pát dub 05, 2024 9:31 pm
NOPARasito píše: pát dub 05, 2024 9:24 pm
Hyp píše: pát dub 05, 2024 8:51 pm
eman píše: pát dub 05, 2024 8:24 pm Nemá náhodou ČEZ teď někdy začít měnit elektroměry všem za ty chytré?
Od cervence tem s >6MWh spotrebou budou postupne menit. Pro ty s mensi spotrebou bez vyroby se davat nemaji. Jen za penize.

Od cervence nabidne Cez prodej spot a OTE 15 minutove ceny (nyni jsou hodinove spotove ceny).
A pro ty co mají spotřebu 160kWh/rok šibenici 🤣
Já mám cca 500kWh/rok,uvidím jak s tím pohne EV,proto zatím nezmenšuji jistič.
U mě nepohlo.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: pát dub 05, 2024 9:32 pm
Franta2776 píše: pát dub 05, 2024 9:31 pm
NOPARasito píše: pát dub 05, 2024 9:24 pm
Hyp píše: pát dub 05, 2024 8:51 pm
eman píše: pát dub 05, 2024 8:24 pm Nemá náhodou ČEZ teď někdy začít měnit elektroměry všem za ty chytré?
Od cervence tem s >6MWh spotrebou budou postupne menit. Pro ty s mensi spotrebou bez vyroby se davat nemaji. Jen za penize.

Od cervence nabidne Cez prodej spot a OTE 15 minutove ceny (nyni jsou hodinove spotove ceny).
A pro ty co mají spotřebu 160kWh/rok šibenici 🤣
Já mám cca 500kWh/rok,uvidím jak s tím pohne EV,proto zatím nezmenšuji jistič.
U mě nepohlo.
Jak to řešíš přes zimu a kolik máš kWp?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek