Žvanírna 2

Nezařaditelné
vla
Příspěvky: 1201
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od vla »

Zdrovna včera jsem se díval na nabídku AAA do 50 tis. (řešili jsme, v teoretické rovině, se sousedem auta pro 17 leté řidiče) a klidně bych si tam i vybral, některá nemají najeto ani 100 tis. km a rozhodně jako vylítané vraky nevypadají.
Nemám rád tenhle stát.
cipis
Příspěvky: 5141
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Soubor náhradních dílů ... :D
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3004
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Miyuki píše: čtv dub 04, 2024 10:06 am Tady jde spíš o to, že pravděpodobně vymizí kategorie "vylítanejch vraků" pod 50/100 tis kč, která slouží lidem pracujícím za mizerný peníze a bydlících v místech, kde není MHD.
A sem patři třeba i lidi se spoustou důležitých profesí, jako lidi, co se starají o důchodce a postižené.

Horší je snaha automobilek aktivně udělat auto neopravitelné, že se při jakémkoliv zásahu zablokuje. Kdy každá klička je spárovaná podle sériového čísla a hned to zablokuje řídící jednotku při výměně. Doufejme, že jim tohle EU zatrhne, protože v US jim jsou politici v tomhle na ruku. A pokud je baterie jeden velký zalitý blok, jako u některých modelů Tesly, tak to s případnou levnou opravou bude taky problém.

Jinak šťastně využívám benzínožrouta, co před 20 lety stál víc, než spousta dnešních EV a nájezd se teprve nedávno přehoupl přes 170tis km. Takže i kdyby to auto mělo vydržet "jenom" 200 tis před větší opravou, tak to opravdu není až takový problém. Protože i tady je většina problémů věkem.
Tato kategorie lidí, nikdy nebyla zákazníky na nová auta. Aut v naší společnosti neustále přibývá a už není ve městech kde parkovat. Auta se postupně sociálním žebříčkem posouvají směrem dolů. Když se podívám okolo sebe, většině lidí stačí auto s dojezdem do 100km a jednou za rok jedou 700km někam na dovolenou.Tito nejvíce bazírují na dojezdu 1000km a že to hoří a nemají kde nabíjet:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3004
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Nejsen žádný ekolog, ale toto je běžný stav našich ojetých levných dieselů.Samozřejmě do staré AVIE,Trabanta nebo V3S to má daleko.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne čtv dub 04, 2024 10:59 am, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1468
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

To budou zase nějaké ty dezinformace. U nás přece máme STK a ME, kterými musí projít každý vůz s dvouletou periodicitou, ty zkušební stanice mají stanoveny velmi komplexní metodické postupy od Ministerstva dopravy a v protokolu z takové prohlídky jsem se dočetl i o vadných vzpěrách víka zavazadlového prostoru a poškození laku. To ne, to tedy ne, to se u nás přece nemůže stát...

No a pak jsou státy, kde nic takového není. Třeba Florida. A tyhle problémy jsem tam nezaznamenal.
cipis
Příspěvky: 5141
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Co ten týpek zkuhrá v tom videu? Opatření je dávno na světě. Stačí, aby zvedl telefon a zavolal. PČR má dávno oprávnění, na technickou už hodně dlouho a na emise už také. Ale pak se nesmí divit, až pojede na ty emise nějaké mrznoucí ráno i on ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Kostěj
Příspěvky: 660
Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
Lokalita: Dobrovicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9200
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Kostěj »

Franta2776 píše: čtv dub 04, 2024 10:39 am Nejsen žádný ekolog, ale toto je běžný stav našich ojetých levných dieselů....
To je těžký. Octavia TDI 1.9, 14 let stará. Nedávno na STK jsem si z emisí odvezl červenou, kouřivost 3x přes limit. Pán mrkl na nájezdy a na mne a povídá: Tankujete u Prim/ONO, jezdíte krátké trasy a na úsporu, že. Já to odkýval, druhé auto v rodině, do práce 10km, už ani dálniční známku nemá. Takže tuhle naftu vyjet, nalít aditivum a premiovou naftu u Orlenu (bez bio), protáhnout po dálnici alespoň půl hodiny 3000 ot/130km/h a na čtyřku a pak znovu přijeďte. Poslechnul jsem a kouřivost byla v polovině limitu. Najeto asi 110kkm. No a co s tím nadělám.
Franta2776
Příspěvky: 3004
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Kostěj píše: čtv dub 04, 2024 11:35 am
Franta2776 píše: čtv dub 04, 2024 10:39 am Nejsen žádný ekolog, ale toto je běžný stav našich ojetých levných dieselů....
To je těžký. Octavia TDI 1.9, 14 let stará. Nedávno na STK jsem si z emisí odvezl červenou, kouřivost 3x přes limit. Pán mrkl na nájezdy a na mne a povídá: Tankujete u Prim/ONO, jezdíte krátké trasy a na úsporu, že. Já to odkýval, druhé auto v rodině, do práce 10km, už ani dálniční známku nemá. Takže tuhle naftu vyjet, nalít aditivum a premiovou naftu u Orlenu (bez bio), protáhnout po dálnici alespoň půl hodiny 3000 ot/130km/h a na čtyřku a pak znovu přijeďte. Poslechnul jsem a kouřivost byla v polovině limitu. Najeto asi 110kkm. No a co s tím nadělám.
Kup si auto vhodné na tento provoz(což není diesel, který se na 10km ani nezahřeje) a nebudeš svoje sousedy a sebe krmit těmito sračkami.To s tím můžeš udělat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Martin P
Příspěvky: 629
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Martin P »

Něco podobného mi kdysi doporučil známý. Prostě auto před technickou pořádně protáhnout. Lidově řečeno "vyhnat pavouky z výfuku". A jako bonus několikrát po sobě krátce a silně zabrzdit (samozřejmě když za mnou nic nejede- aby nebyla "kufritida"). Tím se rozhýbají brzdy a ošoupe se nečistota z brzdových kotoučů.
Od té doby co to takto dělám (před technickou ujedu alespoň 25 kilometrů) procházím bez problémů.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Prémiová nafta u Orlenu neznamená absenci biosložky, ale pouze to, že tam už nalili ten VIF před tebou. Takže musíš k EO a pak ten VIF.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 575
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od sindyk »

Tak zrovna to Audi na videu bych vůbec nekomentoval. Proti tomu, co se dá vidět na silnicích, je to ještě normální stav. Kolikrát vidím "vytuněnou" ovci, golfa nebo paštiku, kde nejde při podřazení ani přečíst značka skrz to mračno sazí.
S tou kouřivostí na emisích jsem taky míval problém, Focus 1.6 TDCi, je potřeba udělat delší jízdu a na okreskách řadit max. 3, na dálnici 4, aby to vylítalo z výfuku ven.
Před rokem jsem řešil, co dál za auto. Z elektriky jsem zatím nevybíral, potřebuju kombi, 4x4 pod horama v zimě potěší, občas potáhnout přívěs, trochu toho komfortu, 2x ročně někam za hranice autem... nakonec dopadlo mírně jeté A4 allroad quattro. Dehet, automat. Má všechno, co bych si v autě mohl přát, průměrnou spotřebu za rok v tom našem podhůří 6,5 l a servis, co na tom autě vše zvládne za přijatelný peníz, u huby.
Teď přišlo MG 5, první pro mě opravdu rozumné EV, takže ono se to za pár let vyvine a až budu měnit auto příště, řekl bych, že budu mít z čeho vybírat.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
pibi
Příspěvky: 964
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 14kWp
Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od pibi »

Martin P píše: čtv dub 04, 2024 11:51 am Prostě auto před technickou pořádně protáhnout. Lidově řečeno "vyhnat pavouky z výfuku".
Také se tomu říká italská údržba. :D
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Miyuki
Příspěvky: 195
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Spousta pár let starejch moderních aut palí olej jak zběsilý, že dělaj obláčky ja dvoutakt
Ale celý to protlačování nafty bylo zvěrstvo a ti politici by za to měli viset. O tom se jednou bude mluvit stejně jako o olovu v benzínu. Ví se to desítky let, že tam je spousta problematickejch emisí, a DPF situaci spíš zhoršuje, než že by pomáhalo.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
unicast
Příspěvky: 1468
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

Nafta se v Evropě prosadila jen z jediného důvodu a tím je vysoká spotřební daň z pohonných hmot. Při vysoké ceně se zdánlivě vyplatí motor s co nejnižší spotřebou a vzhledem k vyšší účinnosti vznětových motorů oproti zážehovým je zřejmé, že lidé, kteří počítají jen cenu pohonných hmot a nikoli TCO (a těch je většina), zvolili právě tu naftu a to i za cenu vyšších pořizovacích a servisních nákladů. V USA to při polovičních cenách benzínu nekupoval skoro nikdo a tak tam mají dodnes čistší vzduch.
cipis
Příspěvky: 5141
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Bodejt by nemeli, kdyz maji trochu vic km ctverecnich ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
unicast
Příspěvky: 1468
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

Tak si srovnej třeba New Jersey s ČR...
eman
Příspěvky: 1559
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

No třeba moje C8 emisema neprojde. Ačkoliv má příkladnou údržbu, nešetřím naní, nájezdy vysoké, tak mi stejně naměřili 35částic. V techničáku mám limit 50částic, ale ten byl zákonem zrušen a mám mít nulu. Za půl roku se nepřišlo na to, kde je chyba. Po 250tis. mám DPF na 60% a asi ho budu muset vyměnit. Jenže i s těma "emisema" mi z výfuku nic nejde, narozdíl od starších herek bez DPF, za kterými se nedá jezdit a které na emisích projdou.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3004
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: čtv dub 04, 2024 3:58 pm No třeba moje C8 emisema neprojde. Ačkoliv má příkladnou údržbu, nešetřím naní, nájezdy vysoké, tak mi stejně naměřili 35částic. V techničáku mám limit 50částic, ale ten byl zákonem zrušen a mám mít nulu. Za půl roku se nepřišlo na to, kde je chyba. Po 250tis. mám DPF na 60% a asi ho budu muset vyměnit. Jenže i s těma "emisema" mi z výfuku nic nejde, narozdíl od starších herek bez DPF, za kterými se nedá jezdit a které na emisích projdou.
Kromě filtru to bude chtít pravděpodobně i vstřiky, aby to prošlo emisemi při takovém nájezdu.To je dražší jak oprava a výměna modulu trakční baterie u EV. Gratís máme k tomu všichni nějaké karcinogení sračky :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
jahodovák
Příspěvky: 2020
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od jahodovák »

eman píše: čtv dub 04, 2024 3:58 pm No třeba moje C8 emisema neprojde. Ačkoliv má příkladnou údržbu, nešetřím naní, nájezdy vysoké, tak mi stejně naměřili 35částic. V techničáku mám limit 50částic, ale ten byl zákonem zrušen a mám mít nulu. Za půl roku se nepřišlo na to, kde je chyba. Po 250tis. mám DPF na 60% a asi ho budu muset vyměnit. Jenže i s těma "emisema" mi z výfuku nic nejde, narozdíl od starších herek bez DPF, za kterými se nedá jezdit a které na emisích projdou.
Při první technické si naskenují techničák a tím opraví registr,takže by neměl být problém,alespon takto to je vysvětleno na oficiálních stránkách.Velký techničák ti ale nadále zůstane,ten se odebírá jen při prodeji,nebo nějaké změně,mnoho lidí to ale rěší nahlášením ztráty a shovají si ho,tož tak....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
vla
Příspěvky: 1201
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od vla »

Cipis: Tak to asi celoživotně jezdím se souborem náhradních dílů, ale zatím jsem na TK nikdy problém neměl, auta prodávám někdy i dost po dvaceti letech provozu ( kupuji desetiletá). Ono to nakonec má i výhodu, že u tahle starých aut nikdo nehoní pár jakýchsi částic. Momentálně multivan starý 14 let a na TK naprosto bez problému. Předtím jsem prodával multík starý 23 let a na TK taky bez problémů. Stará auta jsou při rozumném servisu držáky.
Nemám rád tenhle stát.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek