Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2394
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Tady je vidět posun dopředu.Baterie 87kWh a váha jenom 1850kg a na velikost baterie i normální cena.
https://fdrive.cz/clanky/test-renault-s ... kali-12183
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

takže na to jen serou... chtělo by aby za to měli měli odměny a začali to lovit.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

Franta2776 píše: pát bře 29, 2024 1:05 pm Tady je vidět posun dopředu.Baterie 87kWh a váha jenom 1850kg a na velikost baterie i normální cena.
https://fdrive.cz/clanky/test-renault-s ... kali-12183
to je pěkný. I ta cena od není úplnej nesmysl jak to bývalo a někdy i je. Přijdem i že to pomalinku leze dolů.
Když uvážím 85kwh 1000cyklů a 20kwh na sto je to 425000 to je životnost auta.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

PavelR píše: pát bře 29, 2024 1:00 pm Jako dízl proč ne. Když to někomu připadne dobrý řešení tak ať. Ale případně mi že se nám tu rozmáhá nový nešvar který jsem dlouho nepozoroval. Lidé chtějí provozovat dízlův motor ale serou na servis. Dnes ve státní svátek jsem jen po cestě z Brna domů potkal 2 dýmovnice. Ale kdyby to bylo jen když přeřadí a šlápne na to ikdyž i to by dnes již nemělo být. To mnohdy hulí černě a kontinuálně.

Doufám že je všechny vyhážou na emisích. Ideálně aby mohl policajt nařídit odtah takovýho auta na emise když to je do očí bijící.
Bohužel, ve většině jsou to lidi, co si nic lepšího nemohou dovolit. Možná i oni by raději jeli autobusem, kdyby to nebylo dražší a do jejich vesnice by jezdil častěji, než dvakrát denně. Bude se to zhoršovat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
cipis
Příspěvky: 4331
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Hele, s tim autobusem a 2x denne, je to zaporna zpetna vazba ...
Proc jezdi jen 2x denne? No protoze vsichni ostatni jezdi autem. Tak prece nebude dopravce vypravovat prazdne autobusy. Az tech lidi bude vice, az bude ten autobus natriskany, tak dopravce prida dalsi spoje.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

To je samozřejmě do značné míry pravda. Jenže to to není pohodlností lidí. Dřív jezdily takzvané šichťáky, protože pracovní doba byla všude stejná. Dnes si to firmy nastavily podle sebe. Takže dělám od sedmi do čtyř, což třeba reprezentuje ráno vstávat a v práci být o hodinu dříve, odpoledne tam zase hodinu čekat, to si každý raději vezme to auto. Zatím co mě jezdil přímý spoj, dnes bych musel s přestupem. Na vzdálenost 30km dvě hodiny tam, dvě zpět. Na to je můj život poněkud krátký. To jsme úplně OT. Systém nejen že nefunguje, ale už prakticky neexistuje. Stejně tak jako s těmi chudáky, co jim kouří ty staré TDI. Na ty se pořádají hony, namísto třeba minimalizování nákladní dopravy. Ta patří na koleje. Z nádraží v rádiusu 50km můžou pak klidně jezdit elektrický dodávky. Kdejaký duševně nedostatečný jedinec se dnes cpe do rozhodujících míst a podle toho to taky vypadá.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 962
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Co vím, tak Mercedes kupuje motory od Renaultu a jelikož to tak dělají všechny automobilky, tak dneska už je značka jenom o "dizajnu", jinak je to skládačka, co se kde koupí.

Poměřovat si tu pindíky, komu to jak žere a kdo má vyšší náklady je naprosto irelevantní, protože nové EV musíte porovnávat zase jenom s novým vozem se stejnou výbavou. Taky mám 12let C8 s nejlepším motorem co do toho Citron dával a u kterého měním jenom olej s spotřebák. Ale to nemá naprosto žádnou vypovídací hodnotu o kvalitě daného typu auta, protože dalším dvěma lidem se stejný motor mohl sypat a nikdo neví proč.

EV má svůj význam na krátké vzdálenosti "kolem komína", ideálně do města a diesel má taky svoji roli, protože je to vyloženě pracovní motor.

Ona celá podstata současného automobilismu je úchylná. Stroj za půl milionu, který má výkon a schopnost odvézt několik tun nákladu používáme k vození 60kg zadku na 30min vzdálenost. Když vidím u nás v garážích, jak 50kg pipky jezdí do práce obřím SUV a to jich tak 70% bydlí v Praze, tak bych brečel.

Třeba Tesla se mi jako auto nelíbí, ale fandím tomu bláznovi ve vývoji softwaru. Doufám, že se jako senilní dědek dožiju dne, kdy mě auto samo odveze do práce (podle CSSZ mám nárok v 78letech) a pak dojede domů pro manželku nebo se tam samo napíchne na nabíječku. A až budu chtít jet zase domu, tak si ho přes mobil přivolám.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Tak od konce vzato, toho se doufám nedožiju. Jinak souhlas, snad jen krom toho, že nejde o porovnávání pindíků, ale jednoduše o vstupní investici. Jezdím Praha - Ostrava a nechci jet Teslou schovaný mezi dvěma rumunskými kamiony, abych tam dojel. A kolem komína je to sakra drahá hračka. Ale tak když si ty pipiny chtějí hrát s SUV, proč by si někdo druhý nemohl hrát s Teslou. Jinak souhlas, že fanatické obhajování čehokoliv je na nic.

PS: Kdybys chtěl náhradní motor do C8, nechám levně včetně LPG. Nejlepší předpokládám V6.
Naposledy upravil(a) fugas dne pát bře 29, 2024 2:18 pm, celkem upraveno 1 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
betmen
Příspěvky: 165
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 2400
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od betmen »

Taky mám 12let C8 s nejlepším motorem co do toho Citron dával
tiez som majitel tohoto autobusu s motorom, kde sa meni iba olej, ale z vlastnej zlej skusenosti ti odporucim skontrolovat torpedo pod prednym oknom.
najlepsie tesne po dazdi.
otvor kapotu a hladaj ci nemáš vodu na vstrekoch a hlavne v okoli dekla rozvodov.
konstrukcna vada toho torpeda totiz spociva v tom, ze rokmi zostane guma vyprasivena a vode uz nic nestoji v ceste, nasledne vsade tecie rovno na motor.
mne sa to stalo 3 roky dozadu, topil sa sneh, nasledne to vsetko zamrzlo. zial voda sa dostala aj k rozvodom, remenica do polovice v lade a pri starte skocili rozvody, kedze remen stal zamrznuty.
vsetky koniky rozlamalo, pozohybalo ventily a aby nebolo malo, tak vstreky zahnite vdaka zatekaniu, ze musel ist von motor. pri tom prasklo celne okno, lebo zabudli v servise dat rozperu namiesto napravnice po vybrati motora.
cakom prask 3.300€ oprava...
ale co spravis, ked mas to auto rad a hlavne sa take uz nevyrabaju...
stacionárny dom :
2080Wp JV, Siton210, 2x 100L Drazice
2400Wp JV, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
1 x 100Wp + 12V, 100Ah
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
eman
Příspěvky: 962
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

betmen: To byl problém prvních verzí. Po faceliftu už to má uplně jinou kontrukci. Mám 2012.

fugas: Mám 2.0 Hdi verzi RHD. Ta V6 byla také slušná. A kolem komína je 90% cest každého auta. Ty třeba jezdíš dlouhou trasu, ale když jsem si dělal malý soukromý průzkum, tak každé auto udělá trochu delší cestu, jenom o víkendu, kdy lidi jedou za zábavou nebo odpočinkem. A i tak by jim EV stačilo. Já EV prostě nezatracuju. Vývoj je defakto na začátku, navíc ve velmi špatné době. Ať to přechodné období zaplatí fanatici. :)
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Jj to jsem měl v C5. Ford. Opravdu nezničitelné i po čipu. Ani já to nezatracuji. Naopak, třeba Fiatka nebo e-golf si třeba na hraní zase pořídím. Ale nejsem fanatickým obhajovatelem. Za tu cenovku to má pořád ještě spoustu proti a já protože nejsem fanatik, myslím ekonomicky. Pokud to neodepisuješ a nezaplatí to za tebe ostatní, je nákupní taška za tři čtvrtě mega neobhajitelný nesmysl. Kdy tam dáš ty přebytky FVE... Já jedině když jsem v práci. A další a další. Jsem realista a jako takový bych si to za svoje v současné době nekoupil. Jako fanda a hračička ano, jako hračku. Pro radost, že to v sobotu nabiju z přebytků a v neděli si udělám ten 100km výlet jako že zadarmo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Pro příklad, koupil bys tohle?
https://auto.bazos.cz/inzerat/183399681 ... 88-ccs.php

To je přesně ten případ, jako když jsem koupil P106. Staré, ojeté a stále za ranec. I kdyby to nebylo stočené na km, baterka 9 let. Dojezd 140km. Jak asi ještě dlouho. Ani lehkou nohou bych to z toho Brna po koupi nedal do Prahy na jeden zátah, což je dost deprimující, když jsem si právě odložil z kasičky 300k. Když budu optimista a řeknu, že ta stávající baterka vydrží ještě pět let. Těch pět let budu jezdit denně 100km, což je reálný dojezd při normálním používání, pokud prodejce uvádí 140km (spíš to bude 80-90). Budu jezdit jen na přebytky. To jsem si to namaloval fest na růžovo. To je dejme tomu, hrubým počtem 180kkm za těch pět let. Auto jako takové bude tou dobou mít cca čtvrt milionu a já budu celý žhavý do něj kupovat baterku. I když jsem to natřel na růžovo, jak to jen maximálně šlo, stejně je to ekonomická sebevražda.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2042
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Já mám tu novou verzi s větší baterkou. Tuhle starou bych asi já nekoupil. Leda fakt pro denní krátké ježdění ale tak za 150-200 :) ty novější jsou tak za 400.

Na druhou stranu auto s automatem bude taky za 200+
eman
Příspěvky: 962
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Já teď čekám, jaká bude zkušenost s těmi Renaulty. Kupuju prakticky výhradně Citroen-Peugeot a tak předpokládám, že když patří s Renaultem pod stejný koncern, tak se taky předvedou. Potřebuju auto pro manželku a to bude EV nebo benzín v automatu. Jedna nafta v rodině je až moc. Už jsem dosáhl věku, kdy mi ty víkendy pod autem na špalkách kvůli údržbě nepřipadají tak super a radši bych ho strávil s rodinou. Navíc, dneska slušný auto pod půl mega nekoupíš (nové).
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

No vidíš :D A mě dalo práci sehnat auto s motorem a převodovkou zároveň. Obvykle jsou s motorem a s automatem, nebo bez motoru a s převodovkou. Ale to je věc osobních preferencí. U EV je samozřejmě převodovka nesmysl, ale automat nesnáším. Jinak souhlas, 150-200 bych dal taky. To už by se to při celoroční jízdě na přebytky i vyplatilo, ovšem stále za předpokladu, že jezdíš celoročně na ty přebytky.
Ať to udělají jako Francouzi tenkrát. Prostě Golf za 300k nový a baterka na leasing bez navýšení na deset let. Ať je vidět, že to EU myslí s tou ekologií vážně. To je samozřejmě vtip, v prázdné kase se na tak pokrokové věci jen těžko hledají prostředky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

eman píše: pát bře 29, 2024 6:06 pm Já teď čekám, jaká bude zkušenost s těmi Renaulty. Kupuju prakticky výhradně Citroen-Peugeot a tak předpokládám, že když patří s Renaultem pod stejný koncern, tak se taky předvedou. Potřebuju auto pro manželku a to bude EV nebo benzín v automatu. Jedna nafta v rodině je až moc. Už jsem dosáhl věku, kdy mi ty víkendy pod autem na špalkách kvůli údržbě nepřipadají tak super a radši bych ho strávil s rodinou. Navíc, dneska slušný auto pod půl mega nekoupíš (nové).
Tak uvidí se. S PSA jsem byl nerozlučný dvacet let. Dneska už to ale není XM. Poslední kapka C5II, strašný kram. Musel jsem po letech dát za pravdu všem těm prudicum. Taky už mě nebaví pod tím pořád ležet, tak jsem změnil značku. Ale Renault byl už někdy od poloviny devadesátých, větší krám než ti druzí dva. Nechme se překvapit.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2042
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Nové Volvo cx30 nebo jak se to jmenuje je dost zajímavé a nasazuje konečně cenu o které se dá uvažovat
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

glottis píše: pát bře 29, 2024 6:22 pm Nové Volvo cx30 nebo jak se to jmenuje je dost zajímavé a nasazuje konečně cenu o které se dá uvažovat
Jaký rok máš toho Golfa?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2042
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

2020
Franta2776
Příspěvky: 2394
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek