Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady je vidět posun dopředu.Baterie 87kWh a váha jenom 1850kg a na velikost baterie i normální cena.
https://fdrive.cz/clanky/test-renault-s ... kali-12183
https://fdrive.cz/clanky/test-renault-s ... kali-12183
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3269
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
takže na to jen serou... chtělo by aby za to měli měli odměny a začali to lovit.
-
- Příspěvky: 3269
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
to je pěkný. I ta cena od není úplnej nesmysl jak to bývalo a někdy i je. Přijdem i že to pomalinku leze dolů.Franta2776 píše: ↑pát bře 29, 2024 1:05 pm Tady je vidět posun dopředu.Baterie 87kWh a váha jenom 1850kg a na velikost baterie i normální cena.
https://fdrive.cz/clanky/test-renault-s ... kali-12183
Když uvážím 85kwh 1000cyklů a 20kwh na sto je to 425000 to je životnost auta.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Bohužel, ve většině jsou to lidi, co si nic lepšího nemohou dovolit. Možná i oni by raději jeli autobusem, kdyby to nebylo dražší a do jejich vesnice by jezdil častěji, než dvakrát denně. Bude se to zhoršovat.PavelR píše: ↑pát bře 29, 2024 1:00 pm Jako dízl proč ne. Když to někomu připadne dobrý řešení tak ať. Ale případně mi že se nám tu rozmáhá nový nešvar který jsem dlouho nepozoroval. Lidé chtějí provozovat dízlův motor ale serou na servis. Dnes ve státní svátek jsem jen po cestě z Brna domů potkal 2 dýmovnice. Ale kdyby to bylo jen když přeřadí a šlápne na to ikdyž i to by dnes již nemělo být. To mnohdy hulí černě a kontinuálně.
Doufám že je všechny vyhážou na emisích. Ideálně aby mohl policajt nařídit odtah takovýho auta na emise když to je do očí bijící.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 5167
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Hele, s tim autobusem a 2x denne, je to zaporna zpetna vazba ...
Proc jezdi jen 2x denne? No protoze vsichni ostatni jezdi autem. Tak prece nebude dopravce vypravovat prazdne autobusy. Az tech lidi bude vice, az bude ten autobus natriskany, tak dopravce prida dalsi spoje.
Proc jezdi jen 2x denne? No protoze vsichni ostatni jezdi autem. Tak prece nebude dopravce vypravovat prazdne autobusy. Az tech lidi bude vice, az bude ten autobus natriskany, tak dopravce prida dalsi spoje.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To je samozřejmě do značné míry pravda. Jenže to to není pohodlností lidí. Dřív jezdily takzvané šichťáky, protože pracovní doba byla všude stejná. Dnes si to firmy nastavily podle sebe. Takže dělám od sedmi do čtyř, což třeba reprezentuje ráno vstávat a v práci být o hodinu dříve, odpoledne tam zase hodinu čekat, to si každý raději vezme to auto. Zatím co mě jezdil přímý spoj, dnes bych musel s přestupem. Na vzdálenost 30km dvě hodiny tam, dvě zpět. Na to je můj život poněkud krátký. To jsme úplně OT. Systém nejen že nefunguje, ale už prakticky neexistuje. Stejně tak jako s těmi chudáky, co jim kouří ty staré TDI. Na ty se pořádají hony, namísto třeba minimalizování nákladní dopravy. Ta patří na koleje. Z nádraží v rádiusu 50km můžou pak klidně jezdit elektrický dodávky. Kdejaký duševně nedostatečný jedinec se dnes cpe do rozhodujících míst a podle toho to taky vypadá.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Co vím, tak Mercedes kupuje motory od Renaultu a jelikož to tak dělají všechny automobilky, tak dneska už je značka jenom o "dizajnu", jinak je to skládačka, co se kde koupí.
Poměřovat si tu pindíky, komu to jak žere a kdo má vyšší náklady je naprosto irelevantní, protože nové EV musíte porovnávat zase jenom s novým vozem se stejnou výbavou. Taky mám 12let C8 s nejlepším motorem co do toho Citron dával a u kterého měním jenom olej s spotřebák. Ale to nemá naprosto žádnou vypovídací hodnotu o kvalitě daného typu auta, protože dalším dvěma lidem se stejný motor mohl sypat a nikdo neví proč.
EV má svůj význam na krátké vzdálenosti "kolem komína", ideálně do města a diesel má taky svoji roli, protože je to vyloženě pracovní motor.
Ona celá podstata současného automobilismu je úchylná. Stroj za půl milionu, který má výkon a schopnost odvézt několik tun nákladu používáme k vození 60kg zadku na 30min vzdálenost. Když vidím u nás v garážích, jak 50kg pipky jezdí do práce obřím SUV a to jich tak 70% bydlí v Praze, tak bych brečel.
Třeba Tesla se mi jako auto nelíbí, ale fandím tomu bláznovi ve vývoji softwaru. Doufám, že se jako senilní dědek dožiju dne, kdy mě auto samo odveze do práce (podle CSSZ mám nárok v 78letech) a pak dojede domů pro manželku nebo se tam samo napíchne na nabíječku. A až budu chtít jet zase domu, tak si ho přes mobil přivolám.
Poměřovat si tu pindíky, komu to jak žere a kdo má vyšší náklady je naprosto irelevantní, protože nové EV musíte porovnávat zase jenom s novým vozem se stejnou výbavou. Taky mám 12let C8 s nejlepším motorem co do toho Citron dával a u kterého měním jenom olej s spotřebák. Ale to nemá naprosto žádnou vypovídací hodnotu o kvalitě daného typu auta, protože dalším dvěma lidem se stejný motor mohl sypat a nikdo neví proč.
EV má svůj význam na krátké vzdálenosti "kolem komína", ideálně do města a diesel má taky svoji roli, protože je to vyloženě pracovní motor.
Ona celá podstata současného automobilismu je úchylná. Stroj za půl milionu, který má výkon a schopnost odvézt několik tun nákladu používáme k vození 60kg zadku na 30min vzdálenost. Když vidím u nás v garážích, jak 50kg pipky jezdí do práce obřím SUV a to jich tak 70% bydlí v Praze, tak bych brečel.
Třeba Tesla se mi jako auto nelíbí, ale fandím tomu bláznovi ve vývoji softwaru. Doufám, že se jako senilní dědek dožiju dne, kdy mě auto samo odveze do práce (podle CSSZ mám nárok v 78letech) a pak dojede domů pro manželku nebo se tam samo napíchne na nabíječku. A až budu chtít jet zase domu, tak si ho přes mobil přivolám.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak od konce vzato, toho se doufám nedožiju. Jinak souhlas, snad jen krom toho, že nejde o porovnávání pindíků, ale jednoduše o vstupní investici. Jezdím Praha - Ostrava a nechci jet Teslou schovaný mezi dvěma rumunskými kamiony, abych tam dojel. A kolem komína je to sakra drahá hračka. Ale tak když si ty pipiny chtějí hrát s SUV, proč by si někdo druhý nemohl hrát s Teslou. Jinak souhlas, že fanatické obhajování čehokoliv je na nic.
PS: Kdybys chtěl náhradní motor do C8, nechám levně včetně LPG. Nejlepší předpokládám V6.
PS: Kdybys chtěl náhradní motor do C8, nechám levně včetně LPG. Nejlepší předpokládám V6.
Naposledy upravil(a) fugas dne pát bře 29, 2024 2:18 pm, celkem upraveno 1 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 425
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
tiez som majitel tohoto autobusu s motorom, kde sa meni iba olej, ale z vlastnej zlej skusenosti ti odporucim skontrolovat torpedo pod prednym oknom.Taky mám 12let C8 s nejlepším motorem co do toho Citron dával
najlepsie tesne po dazdi.
otvor kapotu a hladaj ci nemáš vodu na vstrekoch a hlavne v okoli dekla rozvodov.
konstrukcna vada toho torpeda totiz spociva v tom, ze rokmi zostane guma vyprasivena a vode uz nic nestoji v ceste, nasledne vsade tecie rovno na motor.
mne sa to stalo 3 roky dozadu, topil sa sneh, nasledne to vsetko zamrzlo. zial voda sa dostala aj k rozvodom, remenica do polovice v lade a pri starte skocili rozvody, kedze remen stal zamrznuty.
vsetky koniky rozlamalo, pozohybalo ventily a aby nebolo malo, tak vstreky zahnite vdaka zatekaniu, ze musel ist von motor. pri tom prasklo celne okno, lebo zabudli v servise dat rozperu namiesto napravnice po vybrati motora.
cakom prask 3.300€ oprava...
ale co spravis, ked mas to auto rad a hlavne sa take uz nevyrabaju...
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
1 x 100Wp + 12V, 100Ah
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
1 x 100Wp + 12V, 100Ah
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
betmen: To byl problém prvních verzí. Po faceliftu už to má uplně jinou kontrukci. Mám 2012.
fugas: Mám 2.0 Hdi verzi RHD. Ta V6 byla také slušná. A kolem komína je 90% cest každého auta. Ty třeba jezdíš dlouhou trasu, ale když jsem si dělal malý soukromý průzkum, tak každé auto udělá trochu delší cestu, jenom o víkendu, kdy lidi jedou za zábavou nebo odpočinkem. A i tak by jim EV stačilo. Já EV prostě nezatracuju. Vývoj je defakto na začátku, navíc ve velmi špatné době. Ať to přechodné období zaplatí fanatici.
fugas: Mám 2.0 Hdi verzi RHD. Ta V6 byla také slušná. A kolem komína je 90% cest každého auta. Ty třeba jezdíš dlouhou trasu, ale když jsem si dělal malý soukromý průzkum, tak každé auto udělá trochu delší cestu, jenom o víkendu, kdy lidi jedou za zábavou nebo odpočinkem. A i tak by jim EV stačilo. Já EV prostě nezatracuju. Vývoj je defakto na začátku, navíc ve velmi špatné době. Ať to přechodné období zaplatí fanatici.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jj to jsem měl v C5. Ford. Opravdu nezničitelné i po čipu. Ani já to nezatracuji. Naopak, třeba Fiatka nebo e-golf si třeba na hraní zase pořídím. Ale nejsem fanatickým obhajovatelem. Za tu cenovku to má pořád ještě spoustu proti a já protože nejsem fanatik, myslím ekonomicky. Pokud to neodepisuješ a nezaplatí to za tebe ostatní, je nákupní taška za tři čtvrtě mega neobhajitelný nesmysl. Kdy tam dáš ty přebytky FVE... Já jedině když jsem v práci. A další a další. Jsem realista a jako takový bych si to za svoje v současné době nekoupil. Jako fanda a hračička ano, jako hračku. Pro radost, že to v sobotu nabiju z přebytků a v neděli si udělám ten 100km výlet jako že zadarmo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Pro příklad, koupil bys tohle?
https://auto.bazos.cz/inzerat/183399681 ... 88-ccs.php
To je přesně ten případ, jako když jsem koupil P106. Staré, ojeté a stále za ranec. I kdyby to nebylo stočené na km, baterka 9 let. Dojezd 140km. Jak asi ještě dlouho. Ani lehkou nohou bych to z toho Brna po koupi nedal do Prahy na jeden zátah, což je dost deprimující, když jsem si právě odložil z kasičky 300k. Když budu optimista a řeknu, že ta stávající baterka vydrží ještě pět let. Těch pět let budu jezdit denně 100km, což je reálný dojezd při normálním používání, pokud prodejce uvádí 140km (spíš to bude 80-90). Budu jezdit jen na přebytky. To jsem si to namaloval fest na růžovo. To je dejme tomu, hrubým počtem 180kkm za těch pět let. Auto jako takové bude tou dobou mít cca čtvrt milionu a já budu celý žhavý do něj kupovat baterku. I když jsem to natřel na růžovo, jak to jen maximálně šlo, stejně je to ekonomická sebevražda.
https://auto.bazos.cz/inzerat/183399681 ... 88-ccs.php
To je přesně ten případ, jako když jsem koupil P106. Staré, ojeté a stále za ranec. I kdyby to nebylo stočené na km, baterka 9 let. Dojezd 140km. Jak asi ještě dlouho. Ani lehkou nohou bych to z toho Brna po koupi nedal do Prahy na jeden zátah, což je dost deprimující, když jsem si právě odložil z kasičky 300k. Když budu optimista a řeknu, že ta stávající baterka vydrží ještě pět let. Těch pět let budu jezdit denně 100km, což je reálný dojezd při normálním používání, pokud prodejce uvádí 140km (spíš to bude 80-90). Budu jezdit jen na přebytky. To jsem si to namaloval fest na růžovo. To je dejme tomu, hrubým počtem 180kkm za těch pět let. Auto jako takové bude tou dobou mít cca čtvrt milionu a já budu celý žhavý do něj kupovat baterku. I když jsem to natřel na růžovo, jak to jen maximálně šlo, stejně je to ekonomická sebevražda.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2569
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám tu novou verzi s větší baterkou. Tuhle starou bych asi já nekoupil. Leda fakt pro denní krátké ježdění ale tak za 150-200 ty novější jsou tak za 400.
Na druhou stranu auto s automatem bude taky za 200+
Na druhou stranu auto s automatem bude taky za 200+
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já teď čekám, jaká bude zkušenost s těmi Renaulty. Kupuju prakticky výhradně Citroen-Peugeot a tak předpokládám, že když patří s Renaultem pod stejný koncern, tak se taky předvedou. Potřebuju auto pro manželku a to bude EV nebo benzín v automatu. Jedna nafta v rodině je až moc. Už jsem dosáhl věku, kdy mi ty víkendy pod autem na špalkách kvůli údržbě nepřipadají tak super a radši bych ho strávil s rodinou. Navíc, dneska slušný auto pod půl mega nekoupíš (nové).
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
No vidíš A mě dalo práci sehnat auto s motorem a převodovkou zároveň. Obvykle jsou s motorem a s automatem, nebo bez motoru a s převodovkou. Ale to je věc osobních preferencí. U EV je samozřejmě převodovka nesmysl, ale automat nesnáším. Jinak souhlas, 150-200 bych dal taky. To už by se to při celoroční jízdě na přebytky i vyplatilo, ovšem stále za předpokladu, že jezdíš celoročně na ty přebytky.
Ať to udělají jako Francouzi tenkrát. Prostě Golf za 300k nový a baterka na leasing bez navýšení na deset let. Ať je vidět, že to EU myslí s tou ekologií vážně. To je samozřejmě vtip, v prázdné kase se na tak pokrokové věci jen těžko hledají prostředky.
Ať to udělají jako Francouzi tenkrát. Prostě Golf za 300k nový a baterka na leasing bez navýšení na deset let. Ať je vidět, že to EU myslí s tou ekologií vážně. To je samozřejmě vtip, v prázdné kase se na tak pokrokové věci jen těžko hledají prostředky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak uvidí se. S PSA jsem byl nerozlučný dvacet let. Dneska už to ale není XM. Poslední kapka C5II, strašný kram. Musel jsem po letech dát za pravdu všem těm prudicum. Taky už mě nebaví pod tím pořád ležet, tak jsem změnil značku. Ale Renault byl už někdy od poloviny devadesátých, větší krám než ti druzí dva. Nechme se překvapit.eman píše: ↑pát bře 29, 2024 6:06 pm Já teď čekám, jaká bude zkušenost s těmi Renaulty. Kupuju prakticky výhradně Citroen-Peugeot a tak předpokládám, že když patří s Renaultem pod stejný koncern, tak se taky předvedou. Potřebuju auto pro manželku a to bude EV nebo benzín v automatu. Jedna nafta v rodině je až moc. Už jsem dosáhl věku, kdy mi ty víkendy pod autem na špalkách kvůli údržbě nepřipadají tak super a radši bych ho strávil s rodinou. Navíc, dneska slušný auto pod půl mega nekoupíš (nové).
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2569
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Nové Volvo cx30 nebo jak se to jmenuje je dost zajímavé a nasazuje konečně cenu o které se dá uvažovat
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jaký rok máš toho Golfa?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2569
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady je trend jasně vidět
https://huntinspeed.sk/2024/03/29/spalo ... KqEhoYMjXc
https://huntinspeed.sk/2024/03/29/spalo ... KqEhoYMjXc
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W