wallbox DC-DC

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
lulu
Příspěvky: 47
Registrován: pon črc 09, 2012 11:09 am
Lokalita: Třebíč, Znojmo

wallbox DC-DC

Příspěvek od lulu »

Můžete mi doporučit wallbox, který umí nabíjet z baterie od FVE (DC-DC) a ne přes střídač DC-AC-DC ?
Děkuji.
PIKO 10.1 kW
luky
Příspěvky: 896
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od luky »

Obávám se, že nejsi obeznámen s technickými detaily. Takže malý úvod:
- Wallbox NENÍ nabíječka. Je to bedna, kde je proudový chránič, stykač a generátor signálu, který autu říká, jakým výkonem může nabíjet. Totéž je uvnitř té cihly na kabelu, který jsi dostal k autu.
- samotná nabíječka (tj. AC-DC měnič) je V AUTĚ.
- Pokud by přeci jen chtěl najíjet baterii v autě DC-DC měničem, potřebuješ nabíječku, která se připojí přímo na baterii v autě - takto fungují všechny "rychlonabíječky" - snadno to poznáš podle konektoru, který má ty dva velké kolíky navíc. Taková nabíječka stojí sedmimístnou částku a předpokládám, že sehnat takovou, co nemá na vstupu AC bude sakra složitý.

Když to shrnu - zapomeň na to.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
Uživatelský avatar
lulu
Příspěvky: 47
Registrován: pon črc 09, 2012 11:09 am
Lokalita: Třebíč, Znojmo

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od lulu »

Přišlo mi efektivnější nabíjet přímo z baterie 300V DC než přes AC-DC měnič v autě.
Ale pokud takové nabíječky stojí majlant tak to nemá smysl.
PIKO 10.1 kW
Franta2776
Příspěvky: 2969
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od Franta2776 »

Taková krabice existuje.Vyskakovala na mě taková reklama na Aliexpresu před několika měsíci a studoval jsem k čemu to je měla až 11kW.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
luky
Příspěvky: 896
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od luky »

mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
FrantisekCa
Příspěvky: 117
Registrován: sob zář 10, 2022 5:20 pm

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od FrantisekCa »

Docela ma zarazilo, že necelých 40 000 km a SOH 92%.
Čo je veľmi podobné ako odmeral VW tomu youtuberovi Christianovi na jeho ID.3.
To pre koncern není dobré číslo, konkurencia je na tom podstatne lepšie.

A k téme, treba si ešte počkať.
https://enteligent.com/collections/ev-chargers
Mex
Příspěvky: 792
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od Mex »

Ta DC nabíječka, co měli sebou, byla děsná bedna. Vždyť to bralo polovinu kufru.
Skoro bych si myslel, že to chtělo před cestou trochu překonstruovat.
Nebo možná raději použít jen běžný střídač a AC nabíječku, a v ušetřeném prostoru raději pár solárních panelů navíc. To by muselo drobné ztráty z konverze přece v pohodě nahradit.
Ty jejich panely byly tenké a lehoučké. A když to stejně vždycky někde roztahali po zemi, tak je plocha asi nemusela tam moc bolet.
glottis
Příspěvky: 2506
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od glottis »

FrantisekCa píše: sob lis 25, 2023 12:31 am Docela ma zarazilo, že necelých 40 000 km a SOH 92%.
Čo je veľmi podobné ako odmeral VW tomu youtuberovi Christianovi na jeho ID.3.
To pre koncern není dobré číslo, konkurencia je na tom podstatne lepšie.

A k téme, treba si ešte počkať.
https://enteligent.com/collections/ev-chargers
takovahle mereni na jednom kusu jsou pro statistiku k nicemu a je to jen cislo bez v ztahu k najezdu. Zajimave bude, jestli zjisti neco dal. Urite tam byli vetsi teploty, vetsi otresy, vibrace.

tohle je tesla a po 40 000 muzes mit SOH 85-99%.
https://electrek.co/wp-content/uploads/ ... &strip=all

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek