Komprese LiFePo4 baterie
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
- Bydliště: SR MY
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Ja som články poposúval tak, aby boli terminály na konci busbarov, takže mám medzi článkami malú medzeru a kompresiu vôbec neriešim.
Pre naše použitie má podľa mňa kompresia zmysel vtedy, keď chcem s článkami častejšie hýbať napr. na kolieskach.
Na druhú stranu malá kompresia tým článkom neublíži, takže človek má aspoň možnosť výberu.
Pre naše použitie má podľa mňa kompresia zmysel vtedy, keď chcem s článkami častejšie hýbať napr. na kolieskach.
Na druhú stranu malá kompresia tým článkom neublíži, takže človek má aspoň možnosť výberu.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
No takhle od sebe je právě narovnal i Andy a po roce byla mezera fuč.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Tie clanky, modre, neboli urcene do FVE, ale kvoli hmotnosti, su urcene do BEV
a vyrobca aut vie, ako chladit/nahrievat baterku, aby tomu rozpinaniu zabranil
a aby ten pack vydrzal vibracie BEV.
Nebal by som sa delaminacie, lebo tam je chemicky binder, ktory drzi vsetko pokope,
skor je tam rozdielne opotrebenie, vdaka tepelnym rozdielom, ktore su dane tvarom
clanku a umiestnenim tabov a tie su pripojene k terminalom.
A nie je jedno, ci su terminaly od seba 1 cm alebo 12 cm, toto ma vplyv na degradaciu.
CALB 280 Ah vazi 5.42 kg, Winston 260 Ah vazi 8.7 kg.
Tak ten obal je masivny, ale aj tak ak sa k nim spravam zle, aj Winstony balonuju.
a vyrobca aut vie, ako chladit/nahrievat baterku, aby tomu rozpinaniu zabranil
a aby ten pack vydrzal vibracie BEV.
Nebal by som sa delaminacie, lebo tam je chemicky binder, ktory drzi vsetko pokope,
skor je tam rozdielne opotrebenie, vdaka tepelnym rozdielom, ktore su dane tvarom
clanku a umiestnenim tabov a tie su pripojene k terminalom.
A nie je jedno, ci su terminaly od seba 1 cm alebo 12 cm, toto ma vplyv na degradaciu.
CALB 280 Ah vazi 5.42 kg, Winston 260 Ah vazi 8.7 kg.
Tak ten obal je masivny, ale aj tak ak sa k nim spravam zle, aj Winstony balonuju.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Kiwi věřím že na tohle téma máš toho načteno a nakoukáno asi tisíckrát víc než já. Takže jsem rád, že se k tomu taky vyjadřuješ. Každopádně jsem zvědav jak můj test za 120tis s pouze slepením dopadne, ale řekl bych že to nebude nic dramatického. Každopádně až někdy budu u rozvaděče, tak se podívám jestli to něco nedělá po tom roce
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon kvě 09, 2022 8:47 am
- Výkon panelů [Wp]: 2200
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Bydliště: Měnín
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Ani bych netušil, co ten dvoukilový qicht spustí za reakce. Moje chyba, neuvedl jsem všechny parametry. Klíč má činnou délku jen 150 mm, závitové tyče jsou 8 mm, a koeficient tření matice uvažuji 0,23. Ale, napadla mě jiná věc, tyče krásně zvoní. Zkusím změřit frekvenci v závislosti na utahovacím momentu, pro danou délku by to mohlo být docela přesné měření. Zajímá mě, jak moc se to pnutí zvýší po nabití. Díky všem za reakce, zejména těm, kteří pochopili.
-
- Příspěvky: 604
- Registrován: ned kvě 06, 2012 3:47 pm
- Lokalita: Kolínsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4880
- Kapacita baterie [kWh]: 35
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Já bych tedy doplnil ze své praxe a rozumu. Victron BMV-700 jsem nainstaloval před 16 měsíci - v lednu 2022. A aktuálně hlásí že na bateriích proběhlo celkem 13 total charge cycles. Takže pokud platí, že bez fixace se životnost (na 80%!!) sníží na hodnotu cca. 2500 cyklů, tak by mi baterie měly vydržet 256 let. Se zvyšováním celkové kapacity by se snižoval jejich počet, proti tomu zase půjde zvyšující se spotřeba. Takže 0/0, remíza. Tedy kvůli kapacitě já kompresi opravdu nepotřebuji.
Komentáře:
1. Použití pro FVE jako "storage" je něco jiného, než auta, kde nabíjení a vybíjení MIN/MAX je při dnešních nájezdech KM docela nezbytné. U FVE je to naopak, jestliže bude kapacita navržena tak, aby pokryla maximum spotřeby v zimě, tak v létě se budou baterky dost flákat.
2. Andyho videa sleduji a zrovna tohle zmíněné se opíralo o jiné video https://youtu.be/2I-QdZFQqP8 kde hovoří nějaký Markus, prý expert. Jestli ano/Ne, to netuším...ale ten závěr byl, že komprese má hlavní důvod v primárním vytěsnění bublinek z elektrolytu. Tedy že fyzická změna velikosti v průběhu nabíjecích cyklů životnosti článků nevadí?
3. Pokud chci pro články to nejlepší, tak komprese je správná věc, to je jasný. A díky za technické vysvětlení vztahu kroutícího momentu a tlaku. Snad se nějak dopočítám i já správného řešení.
4. Já to tedy řeším hlavně kvůli mechanickému pohybu spojek článků a přechodovému odporu. Aktuálně mám na 16 článcích vnitřní odpor celkem 7,1 mOHM, tedy EVE články [3,26 mOHM]+ 15 x propojka, utahovací moment 5 Nm = 7,1 - 3,26 = 3,84 /15 = 0,256 mOhm průměr na propojku a budu to pravidelně sledovat. Asi hlavně v zimě, kdy bude rozdíl MIN/MAX největší.
Komentáře:
1. Použití pro FVE jako "storage" je něco jiného, než auta, kde nabíjení a vybíjení MIN/MAX je při dnešních nájezdech KM docela nezbytné. U FVE je to naopak, jestliže bude kapacita navržena tak, aby pokryla maximum spotřeby v zimě, tak v létě se budou baterky dost flákat.
2. Andyho videa sleduji a zrovna tohle zmíněné se opíralo o jiné video https://youtu.be/2I-QdZFQqP8 kde hovoří nějaký Markus, prý expert. Jestli ano/Ne, to netuším...ale ten závěr byl, že komprese má hlavní důvod v primárním vytěsnění bublinek z elektrolytu. Tedy že fyzická změna velikosti v průběhu nabíjecích cyklů životnosti článků nevadí?
3. Pokud chci pro články to nejlepší, tak komprese je správná věc, to je jasný. A díky za technické vysvětlení vztahu kroutícího momentu a tlaku. Snad se nějak dopočítám i já správného řešení.
4. Já to tedy řeším hlavně kvůli mechanickému pohybu spojek článků a přechodovému odporu. Aktuálně mám na 16 článcích vnitřní odpor celkem 7,1 mOHM, tedy EVE články [3,26 mOHM]+ 15 x propojka, utahovací moment 5 Nm = 7,1 - 3,26 = 3,84 /15 = 0,256 mOhm průměr na propojku a budu to pravidelně sledovat. Asi hlavně v zimě, kdy bude rozdíl MIN/MAX největší.
100% OSTROV SČ KRAJ = 16 panelů Canadian Solar CS3K-305; 2 větve 2S4P; 2x Regulátor Victron BlueSolar Charger MPPT 150/60; Měnič 1F Smart Phoenix Inverter 48V 5000VA 230V; Monitoring Victron BMV700 + Raspberry Pi 4B; Energy Meter ET112 a spousta kabelů.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: sob črc 02, 2022 9:13 pm
- Bydliště: středočeský kraj, 400 m n.m.
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Ja natocim na kazde 280 Ah baterii 80 cyklu za rok. Baterie jsou stale naprosto rovne. Zadne deformace se nikde nevyskytuji. Baterie nemam stazene vubec, mam delsi propojky a mezi bateriemi mam 5 mm mezery, kdyby chtely expandovat. Nicmene vubec zadne deformace nenastavaji. Mam REPT (ne EVE), mozna pouzivaji silnejsi obal. Kompresi jsem zavrhl uplne na zacatku, clanky budou degradovat starim rychleji nez cyklovanim. Ve specifikaci REPTu se o zadne kompresi vubec nezminuji.
8.56 kWp - orientace JJV (160st.) sklon 23 st. - PERC, 72-half cut, bifacial
11 kW invertory - 2x Sorotec REVO II 5.5kW (aka Easun iGrid VE II 5.5kW) v paralelenim 1f zapojeni
33 kWh LiFePO4 baterie - cylindrical pack 100 AH a dve prismatic REPT 280 AH v 16-ti clankovem provedeni
plně elektrický dům, plná automatizace, 50+ ESP8266 + RPi, inteligentní vytěžovaní - samoučící prediktivní energetické rozvrhovaní
více v mém domovském vlákně zde
11 kW invertory - 2x Sorotec REVO II 5.5kW (aka Easun iGrid VE II 5.5kW) v paralelenim 1f zapojeni
33 kWh LiFePO4 baterie - cylindrical pack 100 AH a dve prismatic REPT 280 AH v 16-ti clankovem provedeni
plně elektrický dům, plná automatizace, 50+ ESP8266 + RPi, inteligentní vytěžovaní - samoučící prediktivní energetické rozvrhovaní
více v mém domovském vlákně zde
-
- Příspěvky: 604
- Registrován: ned kvě 06, 2012 3:47 pm
- Lokalita: Kolínsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4880
- Kapacita baterie [kWh]: 35
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Ta tabulka zmizela a alternartivní jsem nějak nějak nenašel... Ale na internetu samozřejmě existuje stroj času, tak pokud ji bude někdo hledat, tak TADY.Atman píše:Osová sila v skrutke dá sa pre metrický závit lineárne aproximovať dodola z bežných tabuliek napr. https://spojak.sk/blog/utahovacie-momenty-srobov-I
A pro nevzdělaného v technickém strojírenství se zeptám:
- pokud má být na EVE počítáno 300Kgf, pak je to 2942 N
- podle té tabulky pro M8 a utahovací moment 16,1Nm je osová síla 10.003 N
- lineární aproximace pro 2942 N by tedy znamenala kroutící moment 4,74 Nm
a teď si nejsem jistý, ale pokud mám 4 šrouby M8, tak budu kroutící moment dělit, nebo budou všechny 4 tlačit stejnou silou? 4,74 Nm/4 = 1,18 Nm? To mi přijde nějak strašně málo. Mám momentový klíč, teď jsem utahoval propojky na bateriích momentem 5Nm a tak mi podle toho přijde, že ty šrouby utáhnu rukou a bude hotovo...
100% OSTROV SČ KRAJ = 16 panelů Canadian Solar CS3K-305; 2 větve 2S4P; 2x Regulátor Victron BlueSolar Charger MPPT 150/60; Měnič 1F Smart Phoenix Inverter 48V 5000VA 230V; Monitoring Victron BMV700 + Raspberry Pi 4B; Energy Meter ET112 a spousta kabelů.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
-
- Příspěvky: 660
- Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
- Lokalita: Dobrovicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9200
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Už se to tu řešilo/počítalo - znovu díky, thomas.007.Ivo12s píše:... a tak mi podle toho přijde, že ty šrouby utáhnu rukou a bude hotovo...
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... gf#p178733
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Zajímavé je konstatování "proto stačí i stažení balící páskou pro skladníky."
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Utahovací moment je fakt malý, já to stahoval "průměrně" 1,2 N.m, více viz. zde:
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 95#p202395
Jen aby nevznikly nejasnosti, tou balící páskou jsem myslel polypropylénovou pásku, kterou se stahuje zboží k paletě a pojistí se ocelovou sponou, vypadá to takhle:
https://www.eobaly.cz/napinac-paskovac-pp-12f-rucni
https://www.youtube.com/watch?v=Q_A0H8WBOUU
Kupovat to kvůli baterce nedává smysl, ale pokud zná někdo skladníka, tak si to půjčí a práce je s tím jednoduchá...hlavně myslet na to, že se musí napřed zalisovat spona a pak až střihnout
Pokud tohle někdo použije, tak si dejte na každou hranu i rohový chránič, jinak ty články sedřete.
Sílu stažení těžko přesně určit, ale kdybych to dělal já, tak bych vzal dvě tuhé desky, mezi to dal osobní váhu a stáhnul jednou pásku a měřil co to dá...zjištěnou sílu (hmotnost) pak lze pronásobit počtem pásek do 300kg, ale co jsem viděl, tak se většinou použily jen 2ks.
https://www.youtube.com/watch?v=AiEmhC8f9lo
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 95#p202395
Jen aby nevznikly nejasnosti, tou balící páskou jsem myslel polypropylénovou pásku, kterou se stahuje zboží k paletě a pojistí se ocelovou sponou, vypadá to takhle:
https://www.eobaly.cz/napinac-paskovac-pp-12f-rucni
https://www.youtube.com/watch?v=Q_A0H8WBOUU
Kupovat to kvůli baterce nedává smysl, ale pokud zná někdo skladníka, tak si to půjčí a práce je s tím jednoduchá...hlavně myslet na to, že se musí napřed zalisovat spona a pak až střihnout
Pokud tohle někdo použije, tak si dejte na každou hranu i rohový chránič, jinak ty články sedřete.
Sílu stažení těžko přesně určit, ale kdybych to dělal já, tak bych vzal dvě tuhé desky, mezi to dal osobní váhu a stáhnul jednou pásku a měřil co to dá...zjištěnou sílu (hmotnost) pak lze pronásobit počtem pásek do 300kg, ale co jsem viděl, tak se většinou použily jen 2ks.
https://www.youtube.com/watch?v=AiEmhC8f9lo
-
- Příspěvky: 604
- Registrován: ned kvě 06, 2012 3:47 pm
- Lokalita: Kolínsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4880
- Kapacita baterie [kWh]: 35
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Děkuji. Konečně se v tom trochu vyznám. To slovo "trochu" podtrhuji. Moje cvičení a postup od @thomas.007 tedy +- dávají stejné hodnoty kroutícího momentu - u mě 1,18 Nm na šroubu M8. A ta profi stahovací páska dává jasný pohled na to o jakém tlaku se bavíme.
To ohýbání mé PE desky při utahování není takový průšvih, protože požadovaný tlak a kroutící moment není nijak zásadní. Jde hlavně o to, aby tlak byl rovnoměrně rozložený na plochu článků. No už mám koupené Lko kterým nahradím tu DIN lištu a bude hotovo. Viz to video Dirt Cheap 24V Preassembled. Tam je vidět třeba v čase 7:21, má na bocích jen nějaký tenký montážní plech přes který je to stažené. Pro sebe si tedy shrnuji - Komprese článků LiFePo4 typu EVE je z pohledu nezbytné síly a tlaku spíše mechanická záležitost, která má své důvody i výhody.
To ohýbání mé PE desky při utahování není takový průšvih, protože požadovaný tlak a kroutící moment není nijak zásadní. Jde hlavně o to, aby tlak byl rovnoměrně rozložený na plochu článků. No už mám koupené Lko kterým nahradím tu DIN lištu a bude hotovo. Viz to video Dirt Cheap 24V Preassembled. Tam je vidět třeba v čase 7:21, má na bocích jen nějaký tenký montážní plech přes který je to stažené. Pro sebe si tedy shrnuji - Komprese článků LiFePo4 typu EVE je z pohledu nezbytné síly a tlaku spíše mechanická záležitost, která má své důvody i výhody.
100% OSTROV SČ KRAJ = 16 panelů Canadian Solar CS3K-305; 2 větve 2S4P; 2x Regulátor Victron BlueSolar Charger MPPT 150/60; Měnič 1F Smart Phoenix Inverter 48V 5000VA 230V; Monitoring Victron BMV700 + Raspberry Pi 4B; Energy Meter ET112 a spousta kabelů.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: stř pro 30, 2020 12:43 pm
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Tak už se mi po tu po nějaké době rodí první baterka. Pružiny s tuhostí 17N/mm 7ks na M8 stlačené o 20mm tzn. cca 245kg stlačení a matice utahuji jen šroubovákem (momeťák mám min 0,8Nm a to je odhadem možná i 2x víc než dotahuji). Teď jsem zvědav o kolik sada nabude na délku nabitím na 100%.
-
- Příspěvky: 816
- Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Havran to je jak před transportem na obežnou dráhu
dneska jsem se díval a i když nenabíjím, ani nevybíjím víc jak 1/3C tak se baterky trošku vyboulily, jsou to milimetry, ale je to vidět, tak si říkám, jestli to nakonec namám stáhnout jak jsem to měl dřív
dneska jsem se díval a i když nenabíjím, ani nevybíjím víc jak 1/3C tak se baterky trošku vyboulily, jsou to milimetry, ale je to vidět, tak si říkám, jestli to nakonec namám stáhnout jak jsem to měl dřív
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
-
- Příspěvky: 1051
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
jěště Cemvin pod dno a plech naspodek. Už jsem viděl mnoho článků s proraženým dnem nebo rohem
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 2546
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Komprese LiFePo4 baterie
To se pak urcite podel, zajima me to taky jak to naboptna. Pokud to nebude zanedbatelne melo by smysl mit i flexi busbary.havran2 píše:Tak už se mi po tu po nějaké době rodí první baterka. Pružiny s tuhostí 17N/mm 7ks na M8 stlačené o 20mm tzn. cca 245kg stlačení a matice utahuji jen šroubovákem (momeťák mám min 0,8Nm a to je odhadem možná i 2x víc než dotahuji). Teď jsem zvědav o kolik sada nabude na délku nabitím na 100%.
-
- Příspěvky: 1715
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Komprese LiFePo4 baterie
To medzi článkami je ten "pohliníkovaný plast", čo sa používa v reklame na info panely?havran2 píše:Tak už se mi po tu po nějaké době rodí první baterka. Pružiny s tuhostí 17N/mm 7ks na M8 stlačené o 20mm tzn. cca 245kg stlačení a matice utahuji jen šroubovákem (momeťák mám min 0,8Nm a to je odhadem možná i 2x víc než dotahuji). Teď jsem zvědav o kolik sada nabude na délku nabitím na 100%.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: stř pro 30, 2020 12:43 pm
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Ano ALbond používá se i na fasády. Tl. 3mm a 0,3mm Al folie. Dal jsem to tam kvůli lepšímu odvodu tepla a navíc ten přesah tvoří chladič. Dole to podepírá závitovky na kterých leží články, aby se neprohýbalo.TomHC píše:havran2 píše:
To medzi článkami je ten "pohliníkovaný plast", čo sa používa v reklame na info panely?
Další plášť tam nebude ať tam může proudit vzduch. Jen shora bude plexi kryt a propojky začínám tvořit z flexibaru.
Kdyby to někoho zaujalo tak těch albondových destiček jsem nechal nařezat celou tabuli tak mi zbudou dokonce i čela a pružiny mám navíc, ale to bude aktuální až poskládám všechny 4 bloky, kdybych něco pokazil
-
- Příspěvky: 7608
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
jak máš zajištěný, že se nespojí ten hliníkk se závitovkama? Pružiny hodnotím jako zajímavý řešení, dají se někde podobný koupit? Ventilový pružiny z motoru se mi nechce vytahovat
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese LiFePo4 baterie
Ne přeci tou plastovou trubkou co vede skrz ne?
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 816 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bublich
-
-
Jištění baterie lifepo4
od Hrebik » » v Jističe, přepěťové ochrany, ochrana proti blesku
Jištění baterie lifepo4
- 52 Odpovědi
- 5298 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pavel111
-
-
- 0 Odpovědi
- 651 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od LPS11
-
- 46 Odpovědi
- 2565 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kybos
-
- 15 Odpovědi
- 2130 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban