Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

tak oni pocitali ze dolu jezdi o x desitek tun tezsi :), coz melo pokryt ten rozdil, ale udajne to neklaplo.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Nj. Ono i při jízdě z kopce potřebuje auto někde vzít nergii.
Ale i kdyby museli občas dobít, tak furt lepší než tam honit dieselový monstrum.
zbek
Příspěvky: 445
Registrován: ned bře 31, 2019 1:49 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od zbek »

trošku to připomíná

Bezmotorový důlní výtah
Jako majitel dolu Marcela u městečka Grünbach sestrojil Cimrman zdviž pro horníky, která se obešla bez motorového pohonu. Fungovala na principu dvou spojených klecí, dolů jela vždy ta těžší. Rozdílu hmotností obou klecí dosahoval Cimrman zprvu tím, že dolů jezdilo o jednoho havíře více. Poté, co se mu v dole začali hromadit horníci, přešel na nový systém. Horníci museli přijít na směnu vždy řádně najedeni (nejlépe těžkým jídlem) a v dole pak museli pracovat tak usilovně, aby nějaké to kilo shodili a měli šanci se dostat zpět na světlo.
FV 3,57 Kwp měnič GW3648D-ES bat 4x pylontech us2000 .FV 2 Kwp měnič GW5048 D-ES bat 3x pylontech us2000
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

Nebylo lepší do klece dát závaží a jen by se při jízdě dule odložilo a při jízdě nahoru nalozilo
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Pak by se ti místo horníků v dole hromadilo závaží :)
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mypower.cz »

Zavazi tam muze zustat veky, navic dul se tezbou zvetsuje a vznika prostor, takze je to o neco lepsi varianta nez hromadeni horniku, kteri tak naporad zustat nemuzou. :D
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

jete musite nejak vyndat to co ste vytezili :)

a kdyz to budete menit za zavazi tak se do toho dolu nevejdete, jedine to menit za neco co ma vetsi hustotu :), treba olovo :D
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Můžou tam rovnou dávát vypálené palivo z temelínu a dukovan. Stejně se furt řeší kam s ním :D
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mypower.cz »

Pokud by ten dul dokazal vsaknout nebo nekam odtect vodu, tak pak by to bylo mozna i jaks taks vyreseno :D
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

No pokud do doku sjedou jen první pracovníci a za nimi už žádná várka tak pak ano ale předpoklad je že se výtah vrátí pro další várku a tím pádem závaží pojede prázdným výtahem nahoru
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Antonio píše:
Mám aplikáciu Dr. Prius. Tá ukazuje aj napätie dvojíc. Yaris som nemeral. Má menej článkov. Ale Camry to meralo a ten má viac článkov ako Prius.
No uz som to rozbehal...članky su rozhodne minimálne...max oko 0,1V na dvojicu cize 0,05V na članok.
Pri bežnej jazde je minimum 140V a maximum 180V. A teda na to že ta batéria ma cca 650Wh ked tomu šliapnem na krk tečie tam 140-150A ! Pri kludnej jazde po meste 25-35A. Batéria sa pohybuje najcastejsie okolo 155V +/- 10V.
Ide mi dc/dc menič z aliexpresu..skusim sa dostať dakde k svorkam a nabiť ju v stojacom aute na dakych 170V.
Inak podla udajov to vyzerá že z tej 650Wh batérie sa používa tak 200-300Wh ?...Ak by sa to dalo nabit, a auto by nehlasilo chybu..skusil by som 44ks lion pripojit na zvýšenie kapacity.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

dracekvo píše:
Nj. Ono i při jízdě z kopce potřebuje auto někde vzít nergii.
Ale i kdyby museli občas dobít, tak furt lepší než tam honit dieselový monstrum.
Uz na jinem webu opravili:
https://automix.denik.cz/magazin/takto- ... 90827.html
Antonio
Příspěvky: 48
Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Antonio »

Trud.. Na paralelné pripojenie liion pozor. Pri brzdení 130 amper do baterky. Na liion to bude cca 60 amper. Aby to vydržali...
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

zajimavy zjisteni....

na vyrobu 1kWh elektricke energie vyprodukujeme cca 600g CO2. Bereme soucasny energeticky mix v CR.

podle testu ADACu, maji elektromobily spotrebu viz tabulka:
Výstřižek.PNG
Z toho vypliva ze pokud prumerny elektromobil potrebuje 20kWh/100km, tak to vychazi na 120g/km, na svem aute mam cca 170g/km

To sem ten rozdil teda cekal podstatne vetsi. Vemeli v uvahu, ze kvuli porizeni elektromobilu vyhodime benzinovy vuz, ktery by jeste dale slouzil, tak ta "ekologie" tohoho pocinu je v nedohlednu. :evil:

Jedinou vyhodu tam spatruji v tom, ze ze spalovaku lita i jinej bordel, ale to z ty elektrarny taky, ze jo....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od camel1cz »

dumi píše:
na vyrobu 1kWh elektricke energie vyprodukujeme cca 600g CO2.
Zajímavé, ale myslíš asi 6g, ne?
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Nechci se zastávat slepě elektra, ale je třeba si uvědomit, že s ním si nečoudím přímo pod nos. A kontrolovat jeden komín v uhelce je daleko snažší než kontrolovat 1000 výfuků. Navíc to vše není jen o CO2.
Druhá věc je, že splovák plní dané emise možná jen při zkušební jízdě v laboratoři. Při reálné jízdě jsou emise jinde. Stačí se podívat na udávanou spotřebu a reálnou spotřebu. Pak tam všechno zastarává. Filtry se zanáší, sondy začínají špatně měřit atd...

Ale souhlasím s tebou, že nemá cenu se snažit vyhodit starší spalovák a nahradit ho novým vozem. Ať elektro nebo spalovákem, v tom rozdíl není.
Důchodce co najezdí 5 tis ročně ať si klidně jezdí autem s euro 2. Ten kdo jezdí hodně, tak stejně takovým vrakem jezdit nebude a koupí si novější auto.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

ne, co jsem dohledal tak je to opravdu cca 600g/kWh, kolem roku 2009 to bylo treba 1,2kg/kWh.

dracekvo:

jiste, ze to neni tak jednoduche, a souhlasim s tim ze to kouriv jednom miste (resp v par desitkach),

Me spis zarazil ten "nepomer" cekal jsem to podstatne lepsi, docela me zarazilo i tech 600g/kWh, ale dnesni medialni masa dela divy, takze se neni cemu divit.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

CO2 per kWh energie je u:
biomasy 230 g
hydro 24
PV 41
nuclear 12

Takže ak máme napr. France 0.7 x 12+ 0.1 x 24 + 0.1 x 41 + 0.1 x 230 === 37,9 g CO2 per kWh,
takže na 100 km pri 20 kWh je to 20*37.9 = 758 g,
čo je 7,58 g na km.

Noveé Clio 898 cm3 má pri EURO 6 , 6 l per 100 km, 133 g,
takže 133/7,58 = 17,5 x viac.
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne pát srp 30, 2019 1:04 pm, celkem upraveno 1 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

nejak si vynechal uhli.... aneb jak manipulovat s daty :)

ten udaj co mam je primo od "CEZu" z faktury, na zaklade aktualniho mixu v CR.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Treba zobrať France, Belgium, Slovakia, Hungary a nie Poĺsko či CZ.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek