Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
tak oni pocitali ze dolu jezdi o x desitek tun tezsi , coz melo pokryt ten rozdil, ale udajne to neklaplo.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nj. Ono i při jízdě z kopce potřebuje auto někde vzít nergii.
Ale i kdyby museli občas dobít, tak furt lepší než tam honit dieselový monstrum.
Ale i kdyby museli občas dobít, tak furt lepší než tam honit dieselový monstrum.
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned bře 31, 2019 1:49 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
trošku to připomíná
Bezmotorový důlní výtah
Jako majitel dolu Marcela u městečka Grünbach sestrojil Cimrman zdviž pro horníky, která se obešla bez motorového pohonu. Fungovala na principu dvou spojených klecí, dolů jela vždy ta těžší. Rozdílu hmotností obou klecí dosahoval Cimrman zprvu tím, že dolů jezdilo o jednoho havíře více. Poté, co se mu v dole začali hromadit horníci, přešel na nový systém. Horníci museli přijít na směnu vždy řádně najedeni (nejlépe těžkým jídlem) a v dole pak museli pracovat tak usilovně, aby nějaké to kilo shodili a měli šanci se dostat zpět na světlo.
Bezmotorový důlní výtah
Jako majitel dolu Marcela u městečka Grünbach sestrojil Cimrman zdviž pro horníky, která se obešla bez motorového pohonu. Fungovala na principu dvou spojených klecí, dolů jela vždy ta těžší. Rozdílu hmotností obou klecí dosahoval Cimrman zprvu tím, že dolů jezdilo o jednoho havíře více. Poté, co se mu v dole začali hromadit horníci, přešel na nový systém. Horníci museli přijít na směnu vždy řádně najedeni (nejlépe těžkým jídlem) a v dole pak museli pracovat tak usilovně, aby nějaké to kilo shodili a měli šanci se dostat zpět na světlo.
FV 3,57 Kwp měnič GW3648D-ES bat 4x pylontech us2000 .FV 2 Kwp měnič GW5048 D-ES bat 3x pylontech us2000
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
Nebylo lepší do klece dát závaží a jen by se při jízdě dule odložilo a při jízdě nahoru nalozilo
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Pak by se ti místo horníků v dole hromadilo závaží
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Zavazi tam muze zustat veky, navic dul se tezbou zvetsuje a vznika prostor, takze je to o neco lepsi varianta nez hromadeni horniku, kteri tak naporad zustat nemuzou.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
jete musite nejak vyndat to co ste vytezili
a kdyz to budete menit za zavazi tak se do toho dolu nevejdete, jedine to menit za neco co ma vetsi hustotu , treba olovo
a kdyz to budete menit za zavazi tak se do toho dolu nevejdete, jedine to menit za neco co ma vetsi hustotu , treba olovo
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Můžou tam rovnou dávát vypálené palivo z temelínu a dukovan. Stejně se furt řeší kam s ním
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud by ten dul dokazal vsaknout nebo nekam odtect vodu, tak pak by to bylo mozna i jaks taks vyreseno
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
No pokud do doku sjedou jen první pracovníci a za nimi už žádná várka tak pak ano ale předpoklad je že se výtah vrátí pro další várku a tím pádem závaží pojede prázdným výtahem nahoru
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Elektricka / hybridni auta
No uz som to rozbehal...članky su rozhodne minimálne...max oko 0,1V na dvojicu cize 0,05V na članok.Antonio píše:Mám aplikáciu Dr. Prius. Tá ukazuje aj napätie dvojíc. Yaris som nemeral. Má menej článkov. Ale Camry to meralo a ten má viac článkov ako Prius.
Pri bežnej jazde je minimum 140V a maximum 180V. A teda na to že ta batéria ma cca 650Wh ked tomu šliapnem na krk tečie tam 140-150A ! Pri kludnej jazde po meste 25-35A. Batéria sa pohybuje najcastejsie okolo 155V +/- 10V.
Ide mi dc/dc menič z aliexpresu..skusim sa dostať dakde k svorkam a nabiť ju v stojacom aute na dakych 170V.
Inak podla udajov to vyzerá že z tej 650Wh batérie sa používa tak 200-300Wh ?...Ak by sa to dalo nabit, a auto by nehlasilo chybu..skusil by som 44ks lion pripojit na zvýšenie kapacity.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Uz na jinem webu opravili:dracekvo píše:Nj. Ono i při jízdě z kopce potřebuje auto někde vzít nergii.
Ale i kdyby museli občas dobít, tak furt lepší než tam honit dieselový monstrum.
https://automix.denik.cz/magazin/takto- ... 90827.html
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Trud.. Na paralelné pripojenie liion pozor. Pri brzdení 130 amper do baterky. Na liion to bude cca 60 amper. Aby to vydržali...
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
zajimavy zjisteni....
na vyrobu 1kWh elektricke energie vyprodukujeme cca 600g CO2. Bereme soucasny energeticky mix v CR.
podle testu ADACu, maji elektromobily spotrebu viz tabulka: Z toho vypliva ze pokud prumerny elektromobil potrebuje 20kWh/100km, tak to vychazi na 120g/km, na svem aute mam cca 170g/km
To sem ten rozdil teda cekal podstatne vetsi. Vemeli v uvahu, ze kvuli porizeni elektromobilu vyhodime benzinovy vuz, ktery by jeste dale slouzil, tak ta "ekologie" tohoho pocinu je v nedohlednu.
Jedinou vyhodu tam spatruji v tom, ze ze spalovaku lita i jinej bordel, ale to z ty elektrarny taky, ze jo....
na vyrobu 1kWh elektricke energie vyprodukujeme cca 600g CO2. Bereme soucasny energeticky mix v CR.
podle testu ADACu, maji elektromobily spotrebu viz tabulka: Z toho vypliva ze pokud prumerny elektromobil potrebuje 20kWh/100km, tak to vychazi na 120g/km, na svem aute mam cca 170g/km
To sem ten rozdil teda cekal podstatne vetsi. Vemeli v uvahu, ze kvuli porizeni elektromobilu vyhodime benzinovy vuz, ktery by jeste dale slouzil, tak ta "ekologie" tohoho pocinu je v nedohlednu.
Jedinou vyhodu tam spatruji v tom, ze ze spalovaku lita i jinej bordel, ale to z ty elektrarny taky, ze jo....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektricka / hybridni auta
Zajímavé, ale myslíš asi 6g, ne?dumi píše:na vyrobu 1kWh elektricke energie vyprodukujeme cca 600g CO2.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nechci se zastávat slepě elektra, ale je třeba si uvědomit, že s ním si nečoudím přímo pod nos. A kontrolovat jeden komín v uhelce je daleko snažší než kontrolovat 1000 výfuků. Navíc to vše není jen o CO2.
Druhá věc je, že splovák plní dané emise možná jen při zkušební jízdě v laboratoři. Při reálné jízdě jsou emise jinde. Stačí se podívat na udávanou spotřebu a reálnou spotřebu. Pak tam všechno zastarává. Filtry se zanáší, sondy začínají špatně měřit atd...
Ale souhlasím s tebou, že nemá cenu se snažit vyhodit starší spalovák a nahradit ho novým vozem. Ať elektro nebo spalovákem, v tom rozdíl není.
Důchodce co najezdí 5 tis ročně ať si klidně jezdí autem s euro 2. Ten kdo jezdí hodně, tak stejně takovým vrakem jezdit nebude a koupí si novější auto.
Druhá věc je, že splovák plní dané emise možná jen při zkušební jízdě v laboratoři. Při reálné jízdě jsou emise jinde. Stačí se podívat na udávanou spotřebu a reálnou spotřebu. Pak tam všechno zastarává. Filtry se zanáší, sondy začínají špatně měřit atd...
Ale souhlasím s tebou, že nemá cenu se snažit vyhodit starší spalovák a nahradit ho novým vozem. Ať elektro nebo spalovákem, v tom rozdíl není.
Důchodce co najezdí 5 tis ročně ať si klidně jezdí autem s euro 2. Ten kdo jezdí hodně, tak stejně takovým vrakem jezdit nebude a koupí si novější auto.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
ne, co jsem dohledal tak je to opravdu cca 600g/kWh, kolem roku 2009 to bylo treba 1,2kg/kWh.
dracekvo:
jiste, ze to neni tak jednoduche, a souhlasim s tim ze to kouriv jednom miste (resp v par desitkach),
Me spis zarazil ten "nepomer" cekal jsem to podstatne lepsi, docela me zarazilo i tech 600g/kWh, ale dnesni medialni masa dela divy, takze se neni cemu divit.
dracekvo:
jiste, ze to neni tak jednoduche, a souhlasim s tim ze to kouriv jednom miste (resp v par desitkach),
Me spis zarazil ten "nepomer" cekal jsem to podstatne lepsi, docela me zarazilo i tech 600g/kWh, ale dnesni medialni masa dela divy, takze se neni cemu divit.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
CO2 per kWh energie je u:
biomasy 230 g
hydro 24
PV 41
nuclear 12
Takže ak máme napr. France 0.7 x 12+ 0.1 x 24 + 0.1 x 41 + 0.1 x 230 === 37,9 g CO2 per kWh,
takže na 100 km pri 20 kWh je to 20*37.9 = 758 g,
čo je 7,58 g na km.
Noveé Clio 898 cm3 má pri EURO 6 , 6 l per 100 km, 133 g,
takže 133/7,58 = 17,5 x viac.
biomasy 230 g
hydro 24
PV 41
nuclear 12
Takže ak máme napr. France 0.7 x 12+ 0.1 x 24 + 0.1 x 41 + 0.1 x 230 === 37,9 g CO2 per kWh,
takže na 100 km pri 20 kWh je to 20*37.9 = 758 g,
čo je 7,58 g na km.
Noveé Clio 898 cm3 má pri EURO 6 , 6 l per 100 km, 133 g,
takže 133/7,58 = 17,5 x viac.
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne pát srp 30, 2019 1:04 pm, celkem upraveno 1 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
nejak si vynechal uhli.... aneb jak manipulovat s daty
ten udaj co mam je primo od "CEZu" z faktury, na zaklade aktualniho mixu v CR.
ten udaj co mam je primo od "CEZu" z faktury, na zaklade aktualniho mixu v CR.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Treba zobrať France, Belgium, Slovakia, Hungary a nie Poĺsko či CZ.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5152 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1479 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69