VW T4 California 1998, doplnění soláru

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
cipis
Příspěvky: 4372
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvek od cipis »

Tak to přehoď.
Na vstup přepínač a až na jeho výstup jističochránič.
Sice by bylo pěknější mít dva vypínače, pak přepínač, a až na finál ten jističochránič, ale když se to tam nevleze ... Navíc ten přepínač má středovou polohu oboje vypnuto.

Ve tom victronu, když ho rozšroubuješ, tak je káblík s fastonem, tak si to uzemni, ten "nulák" v něm.

Jinak noark ten přepínač má v 1M:
https://www.noark-electric.cz/cz/produkty/102682
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
luky
Příspěvky: 856
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvek od luky »

cipis píše: pon dub 08, 2024 3:48 pm Tak to přehoď.
Na vstup přepínač a až na jeho výstup jističochránič.
V tom případě ale síťová nabíječka nebude za chráničem, o to tu běží. Když zapojím nabíječku až na konec, tak vytvořím okruh baterie > měnič > nabíječka >baterie. O to tady běží...
cipis píše: pon dub 08, 2024 3:48 pm Ve tom victronu, když ho rozšroubuješ, tak je káblík s fastonem, tak si to uzemni, ten "nulák" v něm.
Aha, mrknu dovnitř. Ale otázka je, jestli ta IT síť má nějakou výhodu a tedy uzemnění N vodiče není to, co bysme chtěli.
cipis píše: pon dub 08, 2024 3:48 pm Jinak noark ten přepínač má v 1M:
https://www.noark-electric.cz/cz/produkty/102682
No jo ,ale ten je jednopólový! A když auto připojím kabelem, tak oba vodiče mám pracovní (není jisté, kde bude nulák a kde fáze), tedy potřebuji přepínat oba. A to už je řešení na dva moduly...
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
cipis
Příspěvky: 4372
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvek od cipis »

Aha, s tou nabíječkou jsem to asi dobře nepochopil. Tím pádem pak větší rozváděč.

Standardně to v tom victronu spojené není, já bych to spojil.

U IT sítě musíš všude jistit oba póly. Plus mít hlídač izolačního stavu?

Ten přepínač je dvoupólový, dole je napsáno Počet přepínacích kontaktů: 2, fotka je jiného modelu.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
luky
Příspěvky: 856
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvek od luky »

Jo, měl jsem to radši nakreslit.
Větší rozvaděč prostě nelze - jde spíš o okýnko v obložení auta a pod tím je kus DIN lišty. A konstrukce prostě nedovoluje tam dostat cokoli většího.

Každopádně jsi mi problém vyřešil. Doma používám Hager SFT, ale ten neexistuje v 2P verzi. Narazil jsem na Noark Ex9BT3G a ten na 2P potřebuje 2 moduly. Že existuje ta verze bez G na konci jsem neznamenal a téhle verzi stačí na 2P a 16A jediný modul. Takže po tvém postrčení tam do 3M přijdou dva jističo-chrániče a jeden 2P přepínač.
Díky ! :yes:
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
cipis
Příspěvky: 4372
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvek od cipis »

Jo, takže jeden je na zásuvku, co je trvale na DS, a druhý na druhou zásuvku, co je přepínací na DS nebo měnič :)
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
luky
Příspěvky: 856
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvek od luky »

cipis píše: pon dub 08, 2024 3:48 pm Ve tom victronu, když ho rozšroubuješ, tak je káblík s fastonem, tak si to uzemni, ten "nulák" v něm.
No jo, fakt to tam uvnitř je. Kupodivu tohle v žádném manuálu nepíšou :dontknow:
IMG_20240410_081206.jpg
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek