Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned bře 29, 2020 8:10 pm


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Předchozí

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod unicast » stř bře 18, 2020 7:33 am

brumlaj píše:A to co zbude, tak udělá ještě svou práci ve sklepě, protože to má 60% původní kapacity.


No nevím, úplně bych ty samovznětlivé použité LiON baterie, co v elektromobilu utrpěly mnoho otřesů, možná i ťukanců atd., ve sklepě mít nechtěl. Ostatně i američtí provozovatelé elektrokol tvrdí, že nejlepším místem pro dobíjení baterie jsou vyhaslá kamna a krby.
unicast
 
Příspěvky: 346
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » stř bře 18, 2020 7:50 am

brumlaj píše:
Ape21 píše:Opravdu správně! Hlavním problémem je nyní nabíjení a baterie. Nikdo neví, jak dlouho bude baterie fungovat.
A jak dlouho už elektromobilem jezdíš že máš takový problém s nabíjením a baterií? Až baterie odejde (ve zmiňovaném jónu) tak se jednoduše vymění (jón=cca. 60kKč, ano jedna už je vyměněna u vozu s cca. 115kkm). A to co zbude, tak udělá ještě svou práci ve sklepě, protože to má 60% původní kapacity. Původní vlastník se k tomu choval jako chro-chro. Jo a s nabíjením, Ty nedokážeš stojící vůz nechat nabíjet? Tomáš Blbý


Za 60kKč je to ale asi baterka z jiné ojetiny, co?
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1777
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod josse » stř bře 18, 2020 8:09 am

unicast píše:No nevím, úplně bych ty samovznětlivé použité LiON baterie, co v elektromobilu utrpěly mnoho otřesů, možná i ťukanců atd., ve sklepě mít nechtěl.


Samovznětlivé nejsou! Všechny jsou stavěné, že vydrží zkrat. Hoření vždy pochází od situace kdy se jeden vyzkratuje(ten by to sám o sobě přežil bez ohně), ale ty co jsou k němu paralelně, do něj zatopí. A když do takového zkratu zatopí už jen 4 další nebo ještě více, je jedno, jestli to jsou olověné, nebo lithiové. Prostě to teplo musí ven, záleží na rychlosti.

Packy z aut (kromě Tesly) často mají pouze sériově ražené články a u těch ta situace skoro nehrozí, ovšem, když se jich zapojí spousta paralelně, jako to tu někteří dělají i bez jištění, kdo ví co se stane, až se jeden z nich vnitřně zkratuje.

Zkratují se časem vnitřně sami, to asi udělají dříve nebo později všechny. Pokud je někdo nehodí do kotle dříve.

Pokud nemá každý článek pojistku...

... architektura ala Pylon je prostě lepší.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 633
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » stř bře 18, 2020 9:14 am

Paralelní zapojení s pojistnými drátky právě ten vyskrstovany článek odpojí svým proudem což při testech vždy fungovalo jak má. Každopádně články v autech dostávají oproti naším úložištim hodně naprdel. Každopádně je potřeba mít správně dimenzováno
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2509
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod josse » stř bře 18, 2020 11:30 am

Je tu inzerát na Troj-články z ampery a podobných a z toho mám malinko strach, kdyby se tyto moduly zapojily dva přímo silnou mědí, tak už mám strach úplně. LG slibuje odolnost jednoho, nikoliv odolnost jednoho při zapojení dalších dvou nabitých... Ty pojistkovém drátky jako Tesla jsou důležité. Samotné články jsou bezpečné. Ale stárnou, prorezne, vyteče, ... Ale musí se odpojit.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 633
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » stř bře 18, 2020 12:19 pm

Nikde není psáno že ty 3 nejdou od sebe rozpojit a dopojit po tvém ale jelikož aspoň u těch co mám z ampery já mají připojení do pytlíku jako klasické prizmatické články jen tenčím materiálem tak se upálí a funguje taky jako pojistka
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2509
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod unicast » stř bře 18, 2020 2:26 pm

josse píše:Samovznětlivé nejsou! Všechny jsou stavěné, že vydrží zkrat. Hoření vždy pochází od situace kdy se jeden vyzkratuje(ten by to sám o sobě přežil bez ohně), ale ty co jsou k němu paralelně, do něj zatopí. A když do takového zkratu zatopí už jen 4 další nebo ještě více, je jedno, jestli to jsou olověné, nebo lithiové. Prostě to teplo musí ven, záleží na rychlosti.


Čili tak, jak jsou zapojené, samovznětlivé jsou :-) Že nejsou samovznětlivé samostatně, to člověku po požáru jaksi moc nepomůže. Olověná baterie s odfukem vodíku nějakou hadicí nebo trubicí mimo objekt se možná zdeformuje, ale hořet nebude, protože takové teploty, které by dokázaly zapálit olovo, vodu nebo kyselinu sírovou, tam prostě nevzniknou.
unicast
 
Příspěvky: 346
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod volente » stř bře 18, 2020 4:54 pm

Už se zase strašíme, haťapaťa,
Nazývat tyto články samovznětlivými je značně zavádějící a hraničí to s šířením poplašné zprávy. Kdo tomu uvěří tak v panice musí zahodit telefon, tablet, NTB, čelovku, automatický vysavač a spoustu jiných spotřebičů.
4,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2236
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » stř bře 18, 2020 6:30 pm

dracekvo píše:...... Za 60kKč je to ale asi baterka z jiné ojetiny, co?
Ano, od poláka původem z Norska. Totálka. Aku má 90% původní kapacity bo měl najeto tak 15kkm. Už jezdí 4 měsíce a nic nehoří. Nebyla tknutá a ani plasty nebyly poničené. Sedla na šrouby jak prdel na hrnec. Vyndával ji z vraku před synáčkem. Ať se nikdo nezlobí, na novoty si tu hrát nebudu. Možná jednou ...... ale pochybuji. To budu raději pluvat do vzduchu a nebudu vyrábět bo by z toho tyli šmejdi jako Světlík, Strnad, Kalousek co je jednička, policajt atd......... Čím míň, tím líp ;-) Neříkej, že Ty budeš zachraňovat akcionáře automo(de)bilek.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 2288
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » stř bře 18, 2020 8:36 pm

Aha.
mě to přídě hodně za to že si dám do auta jetou barku, byť na 90% kapacity. Já chci jít v budoucnu cestou fungl nové baterie + navýšení kapacity.
Zatím jsem pouze v hledání nejvhodnější náhrady, aby se muselo co nejméně zasahovat do konstrukce baterie.
Zatím mi vyšlo nejlépe použítí 21700. Do velikosti LEV50 by se mělo vejít krásně 20 kusů.
Akorát cena.
Takže budu čekat jestli nespadnou na nějakou akceptovatelnou úroveň. 18650 má tu nevýhodu, že nepasuje moc dobře do rozměrů LEV50. Zůstalo by tam strašně nevyužitého prostoru.

Ale je otázka, jestli se pokusit zachraňovat IONa, nebo ho raději neprodat za nějakou zbytkovou hodnotu. Vzít peníze co by dal člověk do baterek + si něco nepřišetřit a pak si nekoupit ojeté Citigo s dojezdem 200 km.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1777
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Předchozí

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'