Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Diablo1st
Příspěvky: 1623
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Bydliště: SR MY

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Diablo1st »

Strejda píše: úte bře 12, 2024 10:40 am To Diablo: Nebo musí být člověk nadšenec... A Zoe mě stálo před 2roky 7000eur.
Ja sa považujem za nadšenca, ale za normálne EV proste 50k€ nedám. Tým normálne EV mám na mysli niečo rozmerov oktávie s aspoň 400km dojazdom v lete.
Možno existuje niečo lacnejšie, čo by spĺňalo moje požiadavky, ale určite to nebude za cenu pod 30k€.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
glottis
Příspěvky: 2070
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

musis vydrzet a budou i zuby :)
Strejda
Příspěvky: 18
Registrován: pát lis 17, 2023 8:03 pm
Lokalita: Morava
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Strejda »

Diablo1st píše: úte bře 12, 2024 10:46 am
Strejda píše: úte bře 12, 2024 10:40 am To Diablo: Nebo musí být člověk nadšenec... A Zoe mě stálo před 2roky 7000eur.
Ja sa považujem za nadšenca, ale za normálne EV proste 50k€ nedám. Tým normálne EV mám na mysli niečo rozmerov oktávie s aspoň 400km dojazdom v lete.
Možno existuje niečo lacnejšie, čo by spĺňalo moje požiadavky, ale určite to nebude za cenu pod 30k€.
Jo, mám i TDi Fabii a Transportéra, ale najedeme doma víc s EV než s oběma diesely.
Taky skoro každý ostrovník má doma i EON nebo ČEZ...
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2717
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

cipis píše: úte bře 12, 2024 10:09 am Kybosi, tak to nevím, jaký jsi měl benzín, ale je to dávno o něčem jiném. 7,5 l/100 nemám, ani když jedu jak prase z Brna do Ostravy.
Moje dlouhodobá spotřeba koresponduje s tabulkovou. A to pomalu nejezdím, s tím autem se totiž pomalu jezdit nedá.
Balaton a zpět jsem dal na jednu nádrž úplně s přehledem, na okrskách, když člověk nejede jak prase, tak se dostává s přehledem pod 5l/100. Dálnicí se to samozřejmě zhorší, nicméně v té mé skladbě odjetých km to akorát tak vychází na tabulkové hodnoty.
TDi jsme tu měli také, ale to bylo lenošné jak prase, tou svou fábkou jsem tomu ve městě s přehledem ujížděl. Jo, na dálnici to bylo o něčem jiném, to bylo asi ale jediné.
Měl jsem 1,4 MPI 50kW. Bylo to holátko za 260 000 bez DPH. Oproti TDI to nebylo ochotno zrychlovat ani brzdit. Bylo to takové hodně vláčné. Mám možnost se svézt i v celkem novém synově tříhrnku 1,0. Je to o něco lepší než 1,4 MPI ale je to zaškrcený novější euronormou emisí a tak to na 1,9 TDI s EURO 3 s dynamikou jízdy zdaleka nemá. 1,4 MPI jsem měl na krátké zimní trasy, protože neúčinný motor velmi dobře topil. Po třech km už byl motor na plné provozní teplotě. To v TDI trvá 20 km, než začne rozmrzat (ručka teploměru se přestane opírat o doraz na minimu). Motor má vysokou účinnost a moc tepla nepustí. Ale zase s lehkou nohou se s ním dá jezdit po okreskách za 4,5l/100km. Díky tomu návyku na plný kroutící moment, který je k dispozici již v první třetině otáček, je jasné že následovník nemůže být nic jiného než EV, protože soudobé nafťáky jsou podle nových emisních norem zaškrcené filtry pevných částic, přimícháváním spalin do sání a omezeným dávkováním paliva a tak už nemají ty požadované dynamické vlastnosti.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Migel
Příspěvky: 940
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Migel »

Akoze je to katastrofa kazdym rokom horsie a horsie ci uz s dieslami,benzinmi alebo elektrikou..robim stym kazdy bozi den a najviac smutne je ze aj vyrobcovia vedia o vsetkych tych vadach na konkretnych modeloch,motoroch a nic stym nerobia len upravuju garancne podmienky podla toho aby sa nemuselo tolko veci menit na zaruku a to nehovorim o tom ze tie chrapy na styroch kolesach neska kapu uz pri 20000km najazde...
Keby som mal ist do noveho auta ja tak si radsej nekupim nic!!Ist do elektriky?! Ano ale do akej?!!jedine jazdenku 3-4rocnu ktora ako tak sa da este za nejake normalne peniaze kupit..ale aj tam clovek musi spekulovat aby mal ako take auto a nielen ze sa potrebuje doviest do prace ale pri stvorclennej rodine aby to malo aj nejaky kufor na riadne nakupy..
Teraz smradim po cestach s focusom ktory zozerie co mu dam lebo zatial sa mi to ako tak oplati ale uz pomaly vstupujem do faze ze to budem musiet za par rokov vymenit a teda vobec neviem za co!😳
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp jz
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
13s Li-ion 48V 760Ah/35kWh
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
luky
Příspěvky: 856
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od luky »

Strejda píše: úte bře 12, 2024 10:21 am Teda takovou debatu bych tady nečekal.
Myslel jsem, že EV k nám bláznům ostrovníkům patří...
Taky mi připadá, že tyhle diskuse o tom, jak jsou elektroauta k ničemu, mezi lidmi, co v tom v životě neseděli, tady nenajdu. Časy se mění :-D
.. protože úplně stejně k ničemu jako EV je FV elektrárna - v noci a v zimě to nic nevyrábí, riziko požáru, furt na tom něco dělat a návratnost bůh-ví-kdy. Vždyť elektřina od ČEZu je furt a levná, tak proč proboha máte na střeše panely a plný sklep baterek? :eek2:

Pořád si myslím, že tyhle diskuse jsou od začátku špatně v tom, že si někdo myslí, že EV je řešení pro všechny situace. NENÍ. Je to jedna z dalších alternativ mezi dieselem, benzínem, LPG, CNG.

Budu se opakovat: Máme doma 3 auta, jedno je na baterky a dvě na naftu (eGolf, Caddy, California). Pochopitelně používám ta auta k čemu jsou vhodná - tedy pro rohlíky jedu Golfem, ale do Albánie jedu Californií. A v tomhle případě má každé z těch aut opodstatnění a jsme s jejich používáním maximálně spokojeni.

No a emoční pochody politiků z Bruselu na mojí spokojenost mají pramalý vliv (dalo by se to napsat i přesněji...)
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
eman
Příspěvky: 998
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

kybos: Já se pro manželku rozhoduju mezi benzínem a EV. U EV mi zatím vadí nejasná ekonomika provozu, protože valná většina majitelů bude tvrdit, že se EV neporouchává, ikdyž za nima bude hořet. Navíc je to nová technologie a i nejzarytější fanatici tvrdí, že EV starší 6 let je šunt. (asi na 2 vyjímky)
Na dojezd nároky nemám, protože jde o vůz čistě na krátké vzdálenosti, ale zase tak 400km pokládám za minimum.
Teď Renault představil nějaké nové EV za rozumnou cenu, tak čekám co ztoho bude.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2717
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

Manželka má čtyřletou Kiu ceed a pod 7l/100km se s ní nedostane. Já bych tu svou letitou Fábii po čtvrt století taky rád vyměnil, ale Tesla za mega, abych s ní jezdil pro rohlíky, to mi moc ekonomický nepřijde i kdybych měl nabíjení zdarma z přebytků. A kupovat šestiletou EV ojetinu za půl mega s baterkou na poloviční kapacitě původního nevelikého dojezdu s dalšími skrytými vadami se mi opravdu nechce. Asi budu muset s tím ropákem ještě nějaký ten rok vydržet, než se tady ten trh s EV probere a budou k prodeji městská EV za přijatelné ceny.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte bře 12, 2024 1:13 pm kybos: Já se pro manželku rozhoduju mezi benzínem a EV. U EV mi zatím vadí nejasná ekonomika provozu, protože valná většina majitelů bude tvrdit, že se EV neporouchává, ikdyž za nima bude hořet. Navíc je to nová technologie a i nejzarytější fanatici tvrdí, že EV starší 6 let je šunt. (asi na 2 vyjímky)
Na dojezd nároky nemám, protože jde o vůz čistě na krátké vzdálenosti, ale zase tak 400km pokládám za minimum.
Teď Renault představil nějaké nové EV za rozumnou cenu, tak čekám co ztoho bude.
Co se týče paliva lze počítat celoroční spotřebu okolo 20kWh/100km.Cena elektřiny se blíží 5kč/kWh pokud máš TČ nebo přímotop.Takže když si tu el.nevyrobíš budeš jezdit v palivu za 1kč/km a to ani diesel nesvede.Vítězem je opět EV obzvlášť na poskakování po městě.
Pokud myslíš R5 od renaultu ,tak mají 50000lidí v pořadníku a výroba ještě nezačala.
https://fdrive.cz/clanky/oziveny-renaul ... vaci-12098
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

To pro evropský rozežraný autoprůmysl a odboráře nevypadá dobře.S tím EU nemá nic společného.
https://elektrickevozy.cz/clanky/cinane ... ektromobil
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
luky
Příspěvky: 856
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od luky »

Tak chlapci, pár čísel ode mě:
eGolf 35kWh, dojezd 100-250km (obě čísla jsou pravda za jistých okolností). V trojúhelníku Praha - Kladno - Beroun s tím najezdíme 20 000km ročně bez nabíjení mimo domov. Záruka na baterii (70% kapacity) je 160 000km nebo 8 let, podmíněno každým rokem si nechat v autorizáku zkontrolovat funkci klaksonu (nepřeháním, fakt je to jedna z povinných položek té prohlídky).
servis: gumy, chladivo, brzdová kapalina, kapalina do ostřikovačů, kabinový filtr.
rizika: někomu odejde tepelné čerpadlo (50 kKč), a už vím o jednom člověku, který v záruce měnil jeden bateriový modul

spotřeba: průměr asi 16kWh/100km. Když budem počítat 20kWh/100km (zpráty při nabíjení a předehřev ze zásuvky), tak při 6,5Kč/kWh je to 1,3Kč/km. Caddy mi žere asi 6l/100km, tedy asi 2,3Kč/km (ale je to podstatně větší auto). Úspora na servisu je značná (olej, brzdy, rozvody, filtry, startér, alternátor, výfuk...) Počítám, že minimálně 30 000Kč ročně provozem na baterky ušetříme.

subjektivní hodnocení: po první jízdě do práce mi manželka oznámila, že naftový auto už nechce ani vidět. I po 2,5 roce když má jet někam dál, tak radši se cestou zastaví na kafe kvůli nabití než aby si vzala naftový auto. A že Golf je na delší trasy fakt nevhodný auto (malá baterka, nemá ohřev ani chlazení baterky, nabíjecí výkon max 35kW).

Loni jsem měl půjčenou ID.3 a 400km jsem s tím na jedno nabití najel. Je to podobně velký auto a aktuálně ojetý stojí podobný peníze, co stál ten Golf.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
Migel
Příspěvky: 940
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Migel »

To co pises je specificky vonkajsi reproduktor ktory musia mat EV povinne aby boli pocut tie auta pre chodcov do urcitej rychlosti..vydavaju ten specificky zvuk elektroauta
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp jz
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
13s Li-ion 48V 760Ah/35kWh
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

Franta2776 píše: úte bře 12, 2024 1:39 pm Co se týče paliva lze počítat celoroční spotřebu okolo 20kWh/100km.Cena elektřiny se blíží 5kč/kWh pokud máš TČ nebo přímotop.Takže když si tu el.nevyrobíš budeš jezdit v palivu za 1kč/km a to ani diesel nesvede.
Diesel ne. Propan butan ano. S tím, že benzínová nádrž ještě zbyde jako záložní zdroj paliva.
eman
Příspěvky: 998
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Luky: Proč se u EV mění brzdová kapalina, když u spalováku se doplňuje pouze po opravě hydrauliky?
Proč u Ev uvádíš záruční prohlídky a u spalováku uvádíš opravu startéru, atd jako náklad? Že by opět manipulace s daty, aby EV vycházelo levněji?
1Kč/km je vykoupena cenou o 1,3-2x vyšší, než spalovák.
Olej - 1100Kč/20000km
Rozvody - 5000Kč/130-160000km
Brzy - kupuji sadu 400Kč ročně na cca /40000km
Zbytek komponent souvisejících s pohonem - Přetěsnění vstřikovacího čerpadla - 700Kč, Kabinový filtr 200Kč jednou ročně.

Mimochodem argument, že se k EV vyjadřují lidi co ho nemají je už hranice zoufalství, když dojdou fakta. To se dá vztáhnout na naprosto jakoukoliv činnost a je to nesmysl. EV je jen další pohon a nemá význam ho obhajovat "úsporou".
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
luky
Příspěvky: 856
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od luky »

eman píše: úte bře 12, 2024 2:49 pm Luky: Proč se u EV mění brzdová kapalina, když u spalováku se doplňuje pouze po opravě hydrauliky?
Protože se brzdová kapalina mění i u spalováku. Ty brzdy jsou totožný, jen se moc nepoužívají. Ale kapalina se má měnit po 2 letech, protože natahuje vodu a tím klesá její bod varu.
eman píše: úte bře 12, 2024 2:49 pm Proč u Ev uvádíš záruční prohlídky a u spalováku uvádíš opravu startéru, atd jako náklad?
Protože jsem nikdy neměl spalovák v záruce. Ani ten eGolf není v záruce, je na něm už jen záruka na trakční baterii. Uvádím příklady oprav, které jsem na spalováku platil a na EV nepřichází v úvahu, protože tam takový díl vůbec není.
eman píše: úte bře 12, 2024 2:49 pm Mimochodem argument, že se k EV vyjadřují lidi co ho nemají je už hranice zoufalství, když dojdou fakta. To se dá vztáhnout na naprosto jakoukoliv činnost a je to nesmysl. EV je jen další pohon a nemá význam ho obhajovat "úsporou".
Není to zoufalství. Ale zkušenost. Bez zkušeností človek snadno podlehne informačnímu shitstormingu z hospody a médií, které s realitou mají společné pramálo. Na otázku ohledně živostnosti trakční baterie odpoví 99% národa, že po 20 000km nebo 2 letech je potřeba ta baterka vyměnit.

Příklad: obvyklé první otázky na mě jsou: Jak daleko to dojede / Jak dlouho musíš čekat na nabití / Kolik stojí nová trakční baterie.
A moje odpovědi, které tazatel neočekává: Dojede to dál než potřebuji / Nevím, večer to dám do zásuvky a ráno je to nabitý / Baterie přežije tu karoserii, takže spíš mě zajímá, kde se dá sehnat nová karoserie, do které bude ta baterka pasovat.

Elektrický neobhajuji úsporou. Ale říkám, že pro moje podmínky mi to vychází ekonomicky výhodně. Pro někoho dalšího to třeba výhodné nebude. Ale stejná diskuse lze vést o FV.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
glottis
Příspěvky: 2070
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

mluvi o tom proto, ze to je podminka jak ziskat zaruku na baterii.

ale to si vycislil jen material kdyz si ho koupis sam a bez prace :)
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 526
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od sindyk »

Já, ač větší část cest jezdím jen z dědiny do města a zpět, takže bych EV jistě rozumně využil, si počkám, jak se trh vyvine. Zatím mi vyhovuje moje kombi 4x4 a takové na trhu s EV ještě není. MG5 vypadá na slušné rodinné přibližovátko - tedy v tomto segmentu auto už koupit lze, tak uvidíme, co na to zbytek trhu za pár let, protože to ještě není úplně můj šálek kávy.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-3.6K-SG03LP1-EU | 14 kWh olova (4s2p JPC12-100 + 4s 12V92F)
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
eman
Příspěvky: 998
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

glottis píše: úte bře 12, 2024 3:46 pm mluvi o tom proto, ze to je podminka jak ziskat zaruku na baterii.

ale to si vycislil jen material kdyz si ho koupis sam a bez prace :)
Koukám, že i u Ev se už naučili pekně oje**** s poplatečkama za nic, jenom aby uznali záruku. Snad to nenapadne Výrobce měničů, že by měl přijet "odborník" na kontrolu a vyhnat z měniče pavouky. U TČ to tak mají.


Rozvody si tedy nedělám. Takže tak 1500 za práci a to čerpadlo je s prací....sada stojí cca 250Kč, garážník to má levněji a měl to za nějakých 30-40min.

Jinak ta brzdovka je pro mě novinka, protože na korporátních vehiklech to nikdy nedělali a to jsem měl klidně 100tis ročně a u C8 to nemám ani v předepsaných výměnách po x km nebo letech.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte bře 12, 2024 4:58 pm
glottis píše: úte bře 12, 2024 3:46 pm mluvi o tom proto, ze to je podminka jak ziskat zaruku na baterii.

ale to si vycislil jen material kdyz si ho koupis sam a bez prace :)
Koukám, že i u Ev se už naučili pekně oje**** s poplatečkama za nic, jenom aby uznali záruku. Snad to nenapadne Výrobce měničů, že by měl přijet "odborník" na kontrolu a vyhnat z měniče pavouky. U TČ to tak mají.


Rozvody si tedy nedělám. Takže tak 1500 za práci a to čerpadlo je s prací....sada stojí cca 250Kč, garážník to má levněji a měl to za nějakých 30-40min.

Jinak ta brzdovka je pro mě novinka, protože na korporátních vehiklech to nikdy nedělali a to jsem měl klidně 100tis ročně a u C8 to nemám ani v předepsaných výměnách po x km nebo letech.
Taková Tesla má servis pouze doporučený v 80000km zkontrolovat chladící kapalinu baterie jinak si vyměníš kabinový filtr. Klasiclé automobilky se nás samozřejmě snaří obrat.. Servisů bude potřeba na EV cca 20%.Většina opakovaných úkonů ,co se dělá na spalováků odpadá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PetrDubi
Příspěvky: 1352
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PetrDubi »

Brzdová kapalina se má měnit pravidelně u všech vozidel, který jí mají - takže třeba i u motorek.
https://octaviaclub.cz/clanky/vymena-brzdove-kapaliny/
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68, 3x MPP modul, vše řízené přes arduino
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek