Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

Diablo1st píše: úte říj 08, 2024 1:57 pm
Pozri sa ako je "unifikované" použitie batérii v Aku náradí. Keď sa nevedia výrobci dohodnúť na takýchto malých a jednoduchých veciach ako je náradie, nerobil by som si ilúzie, že sa budú vedieť dohodnúť na univerzálnych batériách pre oveľa zložitejšie EV.
Eauta jsou u nabíjecího konektoru na tom mnohem lépe než akunářadí, k čemu by bylo auto s vlastním připojení když by nešlo připojit univerzálně? Normální auto se nabije za chvíly i při nákupu v superhyper všude, tedy dokud bude kapacita míst k stání a nabíjení, která se rychle začíná využívat s nástupem nových elektroaut.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
skybor
Příspěvky: 1069
Registrován: pon dub 24, 2023 8:47 am
Lokalita: Lašská brána Beskyd
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 20kWh

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od skybor »

gupa píše: úte říj 08, 2024 10:22 am
No a baterii na paletě, lze ji přes její datový kabel napojit také přes ODB 2 a ověřit si články?? (rada nad zlato a peníze co chce kšeftař)
U těch VW LG Chem jsou na konektoru vyvedeny jednotlivé články. Takže na kontrolu stačí "jakákoli" BMS nebo v nouzi i multimetr. Ale jestli to něco řekne o celkovém stavu, to tedy netuším. Asi bych koupi takových autobaterek z neznámých zdrojů dost zvažoval.
SkyFVE 8 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT Epever XTRA4415N, 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, 1x AC Charger WATE 42V/10A, Li-Ion 3x 12s 156Ah (20,6 kWh/44V), SkyPowerBox LF 4810 1kVA, Victron Atlas 48/1600, APC SmartUPS 5kVA + Siemens Logo! + Dell Optiplex 3040 Micro (Proxmox: HA, Node-RED, InfluxDB, Grafana, Mqtt, Zigbee2Mqtt, Samba, Tailscale)
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

skybor píše: úte říj 08, 2024 7:34 pm
U těch VW LG Chem jsou na konektoru vyvedeny jednotlivé články. Takže na kontrolu stačí "jakákoli" BMS nebo v nouzi i multimetr. Ale jestli to něco řekne o celkovém stavu, to tedy netuším. Asi bych koupi takových autobaterek z neznámých zdrojů dost zvažoval.
Chtěl bych vidět tu měřící mašinu, která blok nabije a vybije minimálně třemi proudy aby se skutečně vědělo jak je baterie měkká. A samozřejmě tři proudy dávají tři možnosti jaká je kapacita. Vybíjecí proud přímo určuje kapacitu a zdechlý článek se u malých zátěží nějakého měřáku s tiskárničkou nemusí vůbec ukázat.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Mex
Příspěvky: 883
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Mex »

gupa píše: úte říj 08, 2024 7:23 pm
Eauta jsou u nabíjecího konektoru na tom mnohem lépe než akunářadí, k čemu by bylo auto s vlastním připojení když by nešlo připojit univerzálně? Normální auto se nabije za chvíly i při nákupu v superhyper všude, tedy dokud bude kapacita míst k stání a nabíjení, která se rychle začíná využívat s nástupem nových elektroaut.
Však i to nářadí má standardizované připojení nabíjení - zástrčka AC230V.
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

Mex píše: úte říj 08, 2024 7:57 pm
Však i to nářadí má standardizované připojení nabíjení - zástrčka AC230V.
No to má i elektroauto, šňůr na 230V je plno, ale za tou šňůrou je nabíjecí vzájemně nekompaktibilní chaos. Někde jsem ale v elektroautě viděl vzadu v kufru 230V 10A AC, což je pro vstup do měniče domu na noc také dobré.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Diablo1st
Příspěvky: 1851
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Lokalita: MY, SR
Výkon panelů [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 15
Bydliště: SR MY

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Diablo1st »

Len Cuki písal o úplne niečom inom, nie o jednotnom nabíjacom konektore, ale o celej univerzálnej baterke, ktorá by pasoval to rôznych áut.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
cuki
Příspěvky: 376
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

glottis píše: úte říj 08, 2024 12:54 pm
cuki píše: úte říj 08, 2024 12:46 pm
gupa píše: úte říj 08, 2024 12:05 pm
Baterie jako baterie, v tom problém jestli z eauta nebo jinou nevidím. Dokonce existují vize, nějakou dobu, že eauta a jejich baterie nahradí částečně kapacitu baterií u FVE, sdílení kapacit, přelévání díky obousměrným měničům, což je blízká budoucnost a tak jest že je. Takže nyní je to jen o ceně za takový recyklát. Dát 18t za blok 7,5kW je opravdu blbost, stejnou baterii v ukrajinštině jsem viděl za 14tKč, což je také zatím hodně.

Elektroauta jsou v podstatě výrobně levnější pokud se rozjede plná sériová výroba. Takže Tesla za mega vidím marži tak půlku.
On to není problém, ale ta cena z logiky věci bude prostě nesmyslná. Nehledě na to že ty ceny těch baterií, jsou úmyslně drženy strašně vysoko, protože v autě se to předělává poměrně těžko, zatímco ty si můžeš vybrat.

To je jedna z věcí co mě na automobilovém EV lobby děsně sere. Prostě dělají vše proto aby nedošlo k nějaké unifkaci, protože by je to stálo spoustu peněz.
Až se dostaneme do stavu kdy automobilky budou stavět pouze auta a baterie bude spotřebák který můžeš nahradit jakoukoliv konkurencí, ceny budou úplně jinde. Ale i tak bude FLP stále levnější.
Ale tak do tesly treba vymena baterie 75kwh stoji rekneme 230k ... 3000kc za 1kwh. U pylontech je to minimalne 2x vic. Ano, neni nova, nejak ji repasovali, ale porad to je vhodna baterie do EV. To je o chlup drazsi nez doma skladana lifepo. A kdzy si pripocitas cas a dalsi material, budes skoro draz. Myslis, ze ti nekdo ted udela druhovyrobu EV baterie za tyhle penize?
Jako že ti dám 230k a ty mi zamontuješ recyklovanou baterii do Tesly? To čteš asi hodně špatně a nebo máš super zroj. Známej totiž tu baterii v Tesle měnil (dokonce dvakrát) a jednou hrozilo že to i bude platit.

ta 75kW baterie stála skoro 400k. Ale nebyla to cena za baterii jako takovou. Byla to cena, že ty jim dáš svojí a oni ti vrátí fungující recyklovanou. A navíc v tom není práce a mnoho dalších položek. Pokud se bavíme že reálně jeden KWh v LFP vyjde asi na necelé 2k, tak tomu říkám drahota.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
cuki
Příspěvky: 376
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

Jako řešíme tu záplavu čínských EV. A přitom by stačilo nadhodit standard, který všechny EV musí respektovat. Ale točí se v tom velké prachy a o ekologii jde až na posledním místě.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

si udelej registraci na tesle na ico a uvidis ceny dilu. lfp baterie do trojky je 160 bez dane. kolik si daj na praci nemam zdani. A ano, asi si vezmou tvoji a daj ti jinou otestovanou. Jeste abych to musel sam nekam vozit a likvidovat :)
cuki
Příspěvky: 376
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

glottis píše: stř říj 09, 2024 2:18 pm
si udelej registraci na tesle na ico a uvidis ceny dilu. lfp baterie do trojky je 160 bez dane. kolik si daj na praci nemam zdani. A ano, asi si vezmou tvoji a daj ti jinou otestovanou. Jeste abych to musel sam nekam vozit a likvidovat :)
Ty jsou tak hodný a ochotný. Hotová nadace.
Mě by zajímalo za kolik ji koupim novou sakumprásk, bez nějakých dalších aditivních položek a samo včetně daně. Prostě ta cena je za nesmysl. A stará baterie může právě ještě někde sloužit. Tohle právě dokládá fakt že recyklace těch baterií do FVE je nesmysl, protože stará ti jen tak zbývat nebude.

Navíc ty invertory maj poměrně dobré rozpětí napětí. Takže není problém fungovat prakticky na jakoukoliv kombinaci napětí a různých druhů baterií. Stejně tak jako se dá fungovat na 15 článků jako na 17.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
PetrDubi
Příspěvky: 1572
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od PetrDubi »

S tou recyklací se mýlíš, protože právě Tesla používá baterie ze svých elektromobilů do Tesla Waalboxů. A baterky který už jsou nepoužitelný i ma tohle jdou do recyklace, kde z toho Tesla získá suroviny, který zase použije pro výrobu nových baterií. A proto ti starou baterku nenechá - má pro ní totiž pořád slušnou hodnotu.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
cuki
Příspěvky: 376
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

PetrDubi píše: stř říj 09, 2024 4:52 pm
S tou recyklací se mýlíš, protože právě Tesla používá baterie ze svých elektromobilů do Tesla Waalboxů. A baterky který už jsou nepoužitelný i ma tohle jdou do recyklace, kde z toho Tesla získá suroviny, který zase použije pro výrobu nových baterií. A proto ti starou baterku nenechá - má pro ní totiž pořád slušnou hodnotu.
Vždyť já jim to neberu, ale pokud mám pro tu baterii sám využití, nebo ji mohu prodat, bylo by záhodno vědět kolik stojí nová baterie a nejen znát aditivní cenu za recyklaci. Pokud porovnáváme ceny baterií bylo by dobré uvažovat stejné položky. Toť vše.

Ono je prostě potřeba započítat, že i když bude mít už dejme tomu jen 60kWh pořád se z toho dají postavit cca 4 slušné FVE domácnosti.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

cuki píše: stř říj 09, 2024 6:15 pm
Vždyť já jim to neberu, ale pokud mám pro tu baterii sám využití, nebo ji mohu prodat, bylo by záhodno vědět kolik stojí nová baterie a nejen znát aditivní cenu za recyklaci. Pokud porovnáváme ceny baterií bylo by dobré uvažovat stejné položky. Toť vše.
Strategie repasí je hodně zeleně vypadající věc, řekl bych, že novou baterii nikdy nikdo nedostane, buď z vrácených aut nebo z repasí, to samé třeba brzdiče nebo servo řízení co je mezi volantem a koly. Naprosto běžná věc že jen repas a to zvenku nepoškozený jinak smola, musí se sehnat jinde z vrakáče jiný jetý abych mohl mít díl k opravě.

Pokud je blok okolo 20-30V a tento blok je špatný, proč měnit celou baterii když podle měření lze seskládat více bloků vedle sebe do násobného libovolného napěťového systému a větší proud by měl zajistit větší bezpečnost a menší opotřebovanost článků. 48V Tesla k tomu cíly asi ide.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

gupa píše: čtv říj 10, 2024 7:35 am
cuki píše: stř říj 09, 2024 6:15 pm
Vždyť já jim to neberu, ale pokud mám pro tu baterii sám využití, nebo ji mohu prodat, bylo by záhodno vědět kolik stojí nová baterie a nejen znát aditivní cenu za recyklaci. Pokud porovnáváme ceny baterií bylo by dobré uvažovat stejné položky. Toť vše.
Strategie repasí je hodně zeleně vypadající věc, řekl bych, že novou baterii nikdy nikdo nedostane, buď z vrácených aut nebo z repasí, to samé třeba brzdiče nebo servo řízení co je mezi volantem a koly. Naprosto běžná věc že jen repas a to zvenku nepoškozený jinak smola, musí se sehnat jinde z vrakáče jiný jetý abych mohl mít díl k opravě.
Je to tak. I palivovou pumpu mi nabidli opravu 10 za repasovanou a nebo 20 za novou. Si rozmyslis :)
Matess
Příspěvky: 1775
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Matess »

u těch baterek ale repase snad znamená že se použijí články z packu který se nepovedlo zapouzdřit, nebo něco takového... nebo se jen prostě vezme jiný battery pack jako krabice a dají se do toho nové moduly. Podle mě repase nebude o tom že bych dostal složenou baterku za 3 vadných...
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

Podle mne by moduly měly jít otestovat jako články a kusy pro vyřazení nebo seskládání. Ale, po proměření typu několikeré nabití a vybití a opravdovém ověření celé baterie. V tesle jsem viděl třeba korozi samotných 18650 článků atp. Repase hypnózou jsou třeba velký kšeft u PC dovezených z nějakých kanclů atp. Refurbishment u elektroniky je docela systémově zakořeněný, proč ne u baterií. Zkrátka se záruka a cena přizpůsobí podle výsledku důkladného měření.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Matess
Příspěvky: 1775
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Matess »

ale stará baterka prostě nemá ty parametry... je tam jinej vnitřní odpor. Ty články jsou v sérii takže musí k sobě sedět - nejde vzít něco slepit to dohromady říct teď to funguje prodáme to jako repasovanou baterku.

Podívejte jak se repasuje baterka na bmw i3... Vaculík na to dělal video. Zachová se kastle, bms, chlazení, vymění se všechny bateriové moduly za nové a musí se dát i nový dekl. A tohle je potom repasovaná baterka.
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

Matess píše: čtv říj 10, 2024 6:46 pm
Zachová se kastle, bms, chlazení, vymění se všechny bateriové moduly za nové a musí se dát i nový dekl. A tohle je potom repasovaná baterka.
Ano, správně, takhle se to prezentuje. Aby se tomu lépe věřilo. Jenže. Stačí si vzít kalkulačku a počítat kolik stojí ty udajně nové články.
Otázka pro google: co pohání elektromobily Tesla:


Hmotnost baterie je 540 kg. Napětí baterie je cca 400V. Baterie obsahuje celkem 7104 ks LiIon článků velikosti 18650 v 16 modulech zapojených v sérii. Každý modul obsahuje 6 skupin zapojených do série, přičemž každá skupina je složená ze 74 článků zapojených paralelně; kontrolní výpočet 74x6x16=7104 ks článků.

Kalkulačka v ruce? Tak kolik vychází repas z nových? Připadá mi to jako u medu, všichni si myslí že med včely serou z huby samy. Takže výkup za 80, jak je možné že je ale možné v akci koupit jen o 10Kč brutto dražší? Když na globálním trhu je také za 80 i s náklady. PROTOŽE u obchodníka je běžné a EXISTUJE PANČOVÁNÍ A FEJKY. Takže ano správně se to prezentuje. Skutečnost je ale jaká?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Matess
Příspěvky: 1775
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Matess »

https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... h-20a.html

nova 3Ah baterka za €2,36... tesla si je vyrabi sama zcela jiste proto taby to bylo levnejsi.

7104*3,7*3 = 79kWh... což je nejakych 425 tisic... a baterka repasovana do Ska je kolem pul mega tak to sedi.... a jak rikam tesla ty clanky bude mit levnejsi nez kazdej bez prihlaseni na nkonu...

kdyz se podivas na baterky do trojky nebo y, kde jsou 21700, tak to vychazi o kus levneji

https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... -50gb.html
novej samsung 5Ah za €2,22

model y long range 81kWh
81000/(3,7*5)=cca 4400 článků * €2,22 = cca 250 000Kč... a opět si myslím že tesla má baterky levnější než kdokoliv z nás z nkonu.
cuki
Příspěvky: 376
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

Matess píše: čtv říj 10, 2024 8:05 pm
https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... h-20a.html

nova 3Ah baterka za €2,36... tesla si je vyrabi sama zcela jiste proto taby to bylo levnejsi.

7104*3,7*3 = 79kWh... což je nejakych 425 tisic... a baterka repasovana do Ska je kolem pul mega tak to sedi.... a jak rikam tesla ty clanky bude mit levnejsi nez kazdej bez prihlaseni na nkonu...

kdyz se podivas na baterky do trojky nebo y, kde jsou 21700, tak to vychazi o kus levneji

https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... -50gb.html
novej samsung 5Ah za €2,22

model y long range 81kWh
81000/(3,7*5)=cca 4400 článků * €2,22 = cca 250 000Kč... a opět si myslím že tesla má baterky levnější než kdokoliv z nás z nkonu.
Nerad bych mlžil, ale o vím od jediného člověka o má Teslu (bydlí v Norsku) tak už má asi třetí baterii a najeto asi 100k Km. To mě přijde poměrně šílený. Jo budou tací co na jedné nalítají půl míče a bude ok. Tomu docela věřím. Ale těm bateriím stačí nějaký neočekávaný stav a pohřbíš je jako zánovní.
Po pravdě mě je úplně šumák jesli recykluje Tesla všechny články a nebo k sobě seskládá podobně použité. Důležité pro mě je jaké to bude mít parametry a hlavně záruku. Pokud chceme jít cestu každý výrobce svůj standard, tak ať. Ale ať garantuje prostě na jejich baterii třeba toho půl míče a třeba 20let života. A do té doby dokud to nenajedu a nebo nepřekročím stáří budu mít novou (klidně recyklovanou) grátis v ceně. Pak se budou jink snažit.
Ale mi docílíme stavu kdy bude spoustu starších elektromobilů do kterých se ale nikomu nevyplatí dávat novou baterii. To není 2x ekologické.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek