Návrh jištění fve

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Janklx
Příspěvky: 10
Registrován: sob srp 20, 2022 7:41 pm

Návrh jištění fve

Příspěvek od Janklx »

Prosím o radu.
Jsem samouk, ohledně elektrikařiny se vyznám leda ve starších autech a motorkách. Na baráku jsem celou elektriku taky udělal sám vč. "projektu", protože jsem na elektrikáře neměl dost peněz. Ono zapojit pár zásuvek, schodišťáků, ... není žádná věda, když se člověk vyzná ve schematech.
U fve jsem ale docela mimo a potřebuji vše správně nadimenzovat a nevím jak.
Mohl by mi někdo elektrozdatný pomoct s tím, co mám koupit a kam zapojit a ideálně i dobrý obchod, aby to nebylo za raketu?
Úplně nerozumím rozdílu mezi pojistkou DC, kterou někdo v fve systému používá a jiný zase ne a DC odpojovačem, což jsou předpokládám takové ty válcové pojistky 10x38 mm. Jiný typ odpojovačů se zas používá pro odpojení aku, .... prostě si nevím rady.
Svodič přepětí je pro mě taky španělská vesnice, jeden tvrdí, že musí být mezi panelama a jističem popř. odpínačem, druhý zas říká, že svodič musí být ve směru od panelů až za pojistkou, další nedává svodič vůbec a co koukám, tak většina made in homodomo používá takové ty čínské oranžové svodiče, které jsou zajímavé cenou, ale nevím, jestli i nějakou dobrou funkcí ...