OpenEVSE wallbox/nabíječka

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od camel1cz »

Ahoj,

používáte někdo mimo Youdy tuhle nabíječku? Máte někdo i 3f verzi? Zkušenosti?

Hodně se mi líbí a zkusil bych ji zbastlit,
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
dango
Příspěvky: 17
Registrován: sob pro 12, 2015 4:09 pm

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od dango »

Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Tomano79 »

Postavil jsem si to před více jak 1,5 rokem, poté, co jsem narazil na článek, který je uvedený výše, protože přesně toto jsem hledal v zaplatitelné hladině k mojí FV. Je to nativně 3F, takže bez problémů. Doporučuji přikoupit i nabízené příslušenství (aspoň stykač, měřící trafa + smart sensor box a ten DC/AC residual current sensor). A směle do toho :yes:
Přílohy
IMG_20201014_170316.jpg
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od camel1cz »

Díky za zkušenosti.
Zatím na auto čekám a je to moje první euto, takže mám zatím jen představu a následující požadavky:

- chci mít možnost nabíjet rychle (3F, 11kW - limit auta) z distribuční soustavy (spíš nouzově),
- chci mít možnost nabíjet pomalu (1F, 3,6kW popř. víc, jestli to bude umět auto) z FVE,

Wallbox:
- udělám ho z rozvaděčové skříně,
- bude mít své fíčko a tedy neřeším ochranu poskytovanou EVSE (pochopil sem to jako softvérovou implementaci fička),
- chci tam také přepínat sítě mezi 3x230V od ČEZ a 1x230V z FVE,
- bude tam zavedený kabelový ethernet pro komunikaci,
- fyzická tlačítka a display jsou bonus.

Líbí se mi ta možnost sledování spotřeby na fázích z DS a podle toho omezovat nabíjení, ale u mě je nabíjecí místo asi 50m od hodin a to sledování bude muset jít přes data a teda vlastní bastl.

Stejně tak řízení zatížení FVE podle stavu baterií, výkonu z panelů a zatížení měniče asi neudělá hotové řešení, takže zase bastl.

Nějak se mi víc líbí originální openevse, hlavně kvůli své otevřenosti a možnosti ovládání přes ethernet. Ale je to o dost úpravách. Taky se mi osvědčil přístup hloupých otevřených řešení spíš než nějakých vychytávek v nastavení, které nekryjí často důležité věci.

SmartEVSE je rozhodně moc pěkný projekt, líbí se mi zpracování i funkce.

@Tomano79: vidím, že máš na wallboxu zásuvku a používáš kabel s konektory na obou stranách. Jaký si k tomu měl důvod? Doteď jsem uvažoval o pevném kabelu.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Tomano79 »

camel1cz píše:
Tomano79: vidím, že máš na wallboxu zásuvku a používáš kabel s konektory na obou stranách. Jaký si k tomu měl důvod? Doteď jsem uvažoval o pevném kabelu.
Důvody byly dva, jednak jsem dostal hotový kabel jako příslušenství auta, takže proč ho nevyužít a za druhé, zásuvka stála na ebayi nějakých 1000Kč, za což koncovku s 5m kabelem nekoupím.
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od camel1cz »

Jasný, to dává smysl.

Využil si někdy ten kabel v autě? Je třeba ho normálně vozit nebo je běžně i u AC nabíječek?
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od tomas »

U veřejných AC nabíječek bych s kabelem nepočítal, my ho tam nedáváme, nestíhali bychom tam dávat nový, zloději kovů ho velmi rychle ucvakli nebo by ho někdo poškodil, přejel atd...
I z hlediska revizí a bezpečnosti je rozumné, aby si za kabel zodpovídal každý sám a wallbox měl pouze zásuvku.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od camel1cz »

Jasně, to se dalo čekat. Podle hesla "co můžeš to urvi, co nemůžeš z..." :) Vozit se teda musí vlastní.

K wallboxu si koupím kabel napevno a budu doufat, že u auta bude. Případně dokoupím, no. Civičit s ním každé nabíjení se mi nebude chtít.

Děkuju!
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Tomano79 »

camel1cz píše:
Využil si někdy ten kabel v autě? Je třeba ho normálně vozit nebo je běžně i u AC nabíječek?
Ten kabel jsem za celou dobu využil snad jen jednou, protože ho pořád zapomínám doma ve Wallboxu :lol: Větsinou volím DC rychlé nabíjení 15-20min., kafe, na záchod a pryč. Ale v garážích a na parkovištích obchodních center už jsou Wallboxy a pokud sem jezdíš nakupovat, tak se kabel hodí mít s sebou a něco si sosnout ;)
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
Zak
Příspěvky: 94
Registrován: pon říj 11, 2021 1:19 pm

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Zak »

Nevíte někdo o nějakém venkovním rozvaděči s integrovanou mennekes type 2 zásuvkou ala nahoře fotka od Tomano79?
Moc se mi nechce kupovat bedýnku, něco do ní řezat a pak řešit, jak to udělat těsné proti prachu a dešti...pokud by to někdo komerčně vyráběl, bylo by to super.

Já aktuálně přemýšlím o tom, že bych všechnu elektroniku smart EVSE dal do rozvaděče v interiéru v technické místnosti a u stání pro auta nechal prostě trčet jen nabíjecí kabel na držáku. Nevítě, zda je nějaký limit na délku nabíjecího kabelu (slušná část půjde pod zemí chráničkou od domu ke stání)?
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od camel1cz »

Zak píše:
Nevítě, zda je nějaký limit na délku nabíjecího kabelu (slušná část půjde pod zemí chráničkou od domu ke stání)?
Pokud dodržíš dostatečné průřezy vodičů, tak bych omezení nečekal. Nepříjemné je jen to vedení řídících vodičů - nevím, jestli je normou povolené vést je ve zvláštním kabelu a ten nabíjecí kabel 5+3 je drahej jak ďas.

Jinak toho vyříznutí bych se nebál a když mezi zásuvku a skříň dáš vystříhnuté gumové těsnění (třeba z duše), tak seš v pohodě.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Tomano79 »

Ten mnou použitý rozvaděč je IP 65, takže proti prachu i vodě v pohodě, jen vyříznout díru na zásuvku, která má taky těsnění na dosedací ploše ;)
https://www.kvelektro.cz/rozvodnice-nas ... ofEALw_wcB
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Mojm10 »

Ano, pouzivam. Postavil jsem 3 ks. 3f 11kw a 2x 1f 16A a 32A. Ja mam 1f 6-16A.
Provozuji v rezimech: Nabijeni zvolenym proudem: tripolohovy prepinac. V kazde poloze je nastaven proud potenciometrem. Nastavene je mam 6-10-16A. (16 kdyz chci rychle, 10 normalne a 6 kdyz jsem nekde mimo a/nebo pouzivam prodluzovacku. Cele EVSE je v madle.

Dalsi rezim je plynule rozeni proudu.Pokud jsem doma a nabijim pres den, pouzivam PWM rizeni (z wattrouteru,) a plynule nabijim prebytky z FVe. (ale min. 6A).
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od camel1cz »

To je zajímavé... neřešil si někdy jednu nabiječku, která by byla přepínatelná mezi 1f a 3f? Jak jsem studoval schema, tak by neměl být rozdíl, jestli přivedu 1f nebo 3f - nikde se to autu nedává vědět a vypadá to, že si to auto pozná samo.

Jinak tu nabiječku v madle bych chtěl - mohl by ses o to podělit? Jak si řešil spínání - polovodičové relé? A co fíčko?

Mám čas tak do května, tak už na to nemím tak kašlat :) Díky!
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
rob.brno
Příspěvky: 976
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od rob.brno »

Každý 3f wallbox je zároven i 1f :-)
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Mojm10 »

Moje auto umi pouze 1f, tudiz to zatim nemusim resit. 2 a 3f je stejne, pouze spinani a jisteni je jine. Auto odebira ze vsech fazi stejne, nebot je tam jedno pwm rizeni.

Je nejake auto pres dve faze tzn. 400V?
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Mojm10 »

Tady je foto kdyz jsem to skladal. Je v tom menic 230VAC/12VDC, PCB, Rele 12v/230V myslim ze 20 nebo 32A, 3polohovy prepinac na volbu proudu, odpory na pilot pin.

Druhy konec je pouze lepsi dvoukolikova zastrcka.

V dalsi verzi jsem si pridal i LED diodu na tlacitko, abych videl kam to v noci strkam:)

Samozrejme chranic a jisteni je na beznou zasuvku tzn. 30mA 16A.

https://imageupload.io/i/Nq583Soyam
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od Mojm10 »

Jinak kazde EVSE je vicemene prazdna plastova krabice, ktera muze maximalne obsahovat:
3d chranic, 3f jistic, konektor, nejaky mozek na casovac atp., pwm generator, elektromer resp. proudovy senzor,civku a tim to asi tak nejak konci. V lepsim pripade mozna i monitoraci kvality site.

Z toho vyplyva, ze ceny treba 25-40 tis. jsou jaksi moc.
stevoh6
Příspěvky: 5
Registrován: pon lis 07, 2022 8:37 pm

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od stevoh6 »

@Mojm10 prosim ta vies hodit znova odkaz ako vyzera tvoja nabijacka? :-) Dik.
20ks TrinaSolar 450w, Goodwe gw 10k-et, 6ks Pylontech H48050
luge
Příspěvky: 766
Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
Bydliště: SK

Re: OpenEVSE wallbox/nabíječka

Příspěvek od luge »

sev3.pdf
(484.91 KiB) Staženo 104 x
Zdravim
Viem mi niekto poradit ako zapojit stavebnicu https://www.stegen.com/en/ev-products/6 ... oller.html
v sieti TNC na jednu fazu .Nerad by som nieco odpalil.
Kabel mam Typ2 s odporom 230 ohmov.V scheme je troj faz.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek