Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
cipis
Příspěvky: 4410
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Pro tenhle výpočet ale bude zásadní další informace, jestli se mu už elektrárna zaplatila nebo ne. Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě. A pokud nemáme elektrárnu "starou", tak to ještě pár let tak bude.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Nějaký čas s tím nejezdím. Žádá si to rozsáhlou údržbu a času je málo. Nabíjení z FV není pro každého. Za svítání odjíždím a večer se vracím. Takže spíš jako koníček, pro radost že do toho občas něco nasypeš. I tak. Jak je napsáno výše. Nový benzín je ve stejném autě o 450k levnější, než v provedení EV. Takže i když odečteš ty ostatní vícenáklady oproti EV máš na nějakých 150tkm predplaceno už od nového. Ekonomicky je to prostě nesmysl.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

cipis píše:Pro tenhle výpočet ale bude zásadní další informace, jestli se mu už elektrárna zaplatila nebo ne. Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě. A pokud nemáme elektrárnu "starou", tak to ještě pár let tak bude.
Přesně tak. Tohle celé je líbivé, pokud se z toho vynechají ty věci, co se zase tak moc nelíbí. Jako například ta výměna baterie v autě. Když vydrží deset let, kolik stojí nová? Do Tesly nebo jiného moderního EV?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2438
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše:Pro tenhle výpočet ale bude zásadní další informace, jestli se mu už elektrárna zaplatila nebo ne. Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě. A pokud nemáme elektrárnu "starou", tak to ještě pár let tak bude.
Nene to elektroauto využije elektřinu,co by jinak zůstala na střeše.Takže návratnost zkracuje.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 488
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PetaJoule »

fugas píše:Jen jsem uvedl zkušenost. Asi ji má i někdo jiný, když se o tom kdesi píše, jak jsi uvedl výše.
Furt mám dojem, že si pleteš pojem "zkušenost" s "jednou(!) jsem zažil".

Když mi nějaký automechanik řekne: "Joo Tesly, rok výroby 2012 - 2015 tak v 20% případů jim padají dveře 3cm v pantech"

TO je zkušenost. Oprava: To by byla zkušenost, ale nic takového tu neproběhlo.
Žiju v tom, že jak tady, tak jinde na netu se dlouhodobě dají za pár peněz pořídit bloky vyndané z těch aut. Asi budeš chtít definovat pár peněz. No tak je to asi 25k za blok. Buď je tedy dlouhodobě nikdo nechce, že jsou stále k mání, nebo majitelé těch aut nadprůměrně totálně bourají, nebo jsou to dojeté baterky po výměně.
Přece jen si pomalu také nějaké zkušenosti vybavuji. Například, že v diskuzích na internetu - podle mé zkušenosti - lidé co se pokouší generalizovat své anekdoty často mluví v množném čísle když mají na mysli pouze jednu událost. Rovněž mám tu zkušenost, že se mi málokdy v takových diskuzích dostává odkazů které by tvrzení podložily.
Naopak, když si takové odkazy explicitně vyžádám, tak se mi dostane něco jako "Tobě nemusím nic dokazovat" nebo "Na to teď nemám čas" a pod.

Takže dlouhodobě bloky vyndané z těch aut...

Našel jsem https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 2&p=173946

jeden pack teda 14 bloků. Dejme tomu, že mi ukážeš kde je dlouhodobě 140 bloků k mání - to by bylo 10 rozfrcanych Tesel. Ukážeš 140? A i kdyby - Tesel se prodalo kolik?
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

fugas píše:
cipis píše:Pro tenhle výpočet ale bude zásadní další informace, jestli se mu už elektrárna zaplatila nebo ne. Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě. A pokud nemáme elektrárnu "starou", tak to ještě pár let tak bude.
Přesně tak. Tohle celé je líbivé, pokud se z toho vynechají ty věci, co se zase tak moc nelíbí. Jako například ta výměna baterie v autě. Když vydrží deset let, kolik stojí nová? Do Tesly nebo jiného moderního EV?
Chtěl jsem pořídit EV levně a byl mi doporučen Ionig 2014 + nový baterky. Ojetina stojí kolem 300tis a baterky to samé...když se dobře koupí. Takže 8 letá EV ojetina za 600tis. a to má dojezd ta 250km, takže pro mě na hraně.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

PetaJoule: Já viděl jednu zánovní Teslu v uvedeném stavu a ty jsi měl v přízni jedno Francouzské auto. Co kdybychom přestali s tím slohovým rozborem a smířili se s objektivní realitou... Já nechci Teslu, protože je to podle mě kostka ve skluzu. Ty nechceš Citroena protože někdo z tvé rodiny neměl dobrou zkušenost. Navíc se povídá, že jsou nekvalitní. Bloky jsou snadno dohledatelné na Bazoši, kontinuálně už několik let. Jestli jich potřebuješ 140, zkus toho člověka kontaktovat. Já k tomu nemám důvěru, takže nechci ani jeden.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

eman píše:
fugas píše:
cipis píše:Pro tenhle výpočet ale bude zásadní další informace, jestli se mu už elektrárna zaplatila nebo ne. Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě. A pokud nemáme elektrárnu "starou", tak to ještě pár let tak bude.
Přesně tak. Tohle celé je líbivé, pokud se z toho vynechají ty věci, co se zase tak moc nelíbí. Jako například ta výměna baterie v autě. Když vydrží deset let, kolik stojí nová? Do Tesly nebo jiného moderního EV?
Chtěl jsem pořídit EV levně a byl mi doporučen Ionig 2014 + nový baterky. Ojetina stojí kolem 300tis a baterky to samé...když se dobře koupí. Takže 8 letá EV ojetina za 600tis. a to má dojezd ta 250km, takže pro mě na hraně.
Takže výměna baterek za 300k po osmi letech. K tomu ojetina za 300k , která je ovšem bez těch baterek použitelná pouze jako skleník. Ekonomicky vzato budeš doufat, že vše ostatní na autě vydrží dalších osm let, jako baterka. Je tu někdo, kdo to považuje za výhodné?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
cipis
Příspěvky: 4410
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

To moc ne. V zime na strese nic neni, na jaro a podzim nic nezbude, takze akorat leto. Jinak kalkulovat FVE nema smysl, protoze by pak kWh vysla jeste mnohem draz.
Tedy ten pomer bude v nejlepsim 1:3.
Jestli to vychazi "lepe", tedy ten pomer, tak uz ta FVE vysla vyrazne draz, takze to pak neni takova vyhra.
Nehlede na naprosto typicke vyuziti auta, kdy je auto pres den pryc.
Franta2776 píše:
cipis píše:Pro tenhle výpočet ale bude zásadní další informace, jestli se mu už elektrárna zaplatila nebo ne. Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě. A pokud nemáme elektrárnu "starou", tak to ještě pár let tak bude.
Nene to elektroauto využije elektřinu,co by jinak zůstala na střeše.Takže návratnost zkracuje.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 2438
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše:To moc ne. V zime na strese nic neni, na jaro a podzim nic nezbude, takze akorat leto. Jinak kalkulovat FVE nema smysl, protoze by pak kWh vysla jeste mnohem draz.
Tedy ten pomer bude v nejlepsim 1:3.
Jestli to vychazi "lepe", tedy ten pomer, tak uz ta FVE vysla vyrazne draz, takze to pak neni takova vyhra.
Nehlede na naprosto typicke vyuziti auta, kdy je auto pres den pryc.
Franta2776 píše:
cipis píše:Pro tenhle výpočet ale bude zásadní další informace, jestli se mu už elektrárna zaplatila nebo ne. Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě. A pokud nemáme elektrárnu "starou", tak to ještě pár let tak bude.
Nene to elektroauto využije elektřinu,co by jinak zůstala na střeše.Takže návratnost zkracuje.
Každý to máme jinak.Já jsem doma 5-6dnů v týdnu.Na střeše mě ročně teď zůstávají 3MWh a pár panelů není problém přidat.
Důchod se blíží a kromě levného bydlení je dobrý mít i lebný pohyb autem. :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 488
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PetaJoule »

fugas píše:PetaJoule: Já viděl jednu zánovní Teslu v uvedeném stavu a ty jsi měl v přízni jedno Francouzské auto. Co kdybychom přestali s tím slohovým rozborem a smířili se s objektivní realitou... Já nechci Teslu, protože je to podle mě kostka ve skluzu. Ty nechceš Citroena protože někdo z tvé rodiny neměl dobrou zkušenost. Navíc se povídá, že jsou nekvalitní. Bloky jsou snadno dohledatelné na Bazoši, kontinuálně už několik let. Jestli jich potřebuješ 140, zkus toho člověka kontaktovat. Já k tomu nemám důvěru, takže nechci ani jeden.
Já to tak beru. Až na to, že jsme (žena) neměli pouze toho Citroše ale i zkušenosti s Teslou. Mimochodem mám výhodu, protože klienti vlastní EV, takže se dozvídám celkem dost.

A mohl bych o Tesle říct podstatně horší objektivní pravdy než ani-ne-tak-legrační "kostka ve skluzu".

Tvůj názor Ti neberu, ale když budu mít čas a náladu a uvidím, že píšeš nějaké nepodložené nesmysly, tak mám za to, že se mohu ozvat a provést jakýsi slohový rozbor.

Jaké že to máš EV?

---

@eman: 600 kCZK za něco 8let starého s novou baterií s dojezdem 250km
fakt nemusím rozumět všemu. 600 tis Kč je 25 tis €
To si raději pořídím
https://www.autoscout24.cz/nabidky/niss ... 60a4c8eb1a
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Byl tu dokonce jeden člen, co měl v úmyslu pro sebe pořídit dvě EV. Aby mohl být jedním v práci a druhé přes den nabíjet. To je taková ta lidská radost, když bageta v automatu visí na vlásku. Dotyčný si koupí dalších pět věcí nad ní aby ji přiměl vypadnout i když původně šel jen kolem.
Je příjemné s tím jezdit, je příjemné do toho občas něco dostat z FVE. To je ale jen koníček. Ekonomicky je to nesmysl.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
cipis
Příspěvky: 4410
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Franto, já vím, mně je to jasné, že důchodci a skoro_důchodci to mají jinak :)
Kolega, co odešel do důchodu loni, tak si koupil také EV, resp. nějakého toho hybrida, co má baterku na 50 km nebo kolik.
Ale drtivá většina lidí to auto používá denně k cestě do práce a zpátky, tudíž přes hlavní svícení nejsou doma. To je ten hlavní důvod, proč vlastní FVE a EV není tak výhodné kombo, jak by se mohlo zdát.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

PetaJoule píše:
fugas píše:PetaJoule: Já viděl jednu zánovní Teslu v uvedeném stavu a ty jsi měl v přízni jedno Francouzské auto. Co kdybychom přestali s tím slohovým rozborem a smířili se s objektivní realitou... Já nechci Teslu, protože je to podle mě kostka ve skluzu. Ty nechceš Citroena protože někdo z tvé rodiny neměl dobrou zkušenost. Navíc se povídá, že jsou nekvalitní. Bloky jsou snadno dohledatelné na Bazoši, kontinuálně už několik let. Jestli jich potřebuješ 140, zkus toho člověka kontaktovat. Já k tomu nemám důvěru, takže nechci ani jeden.
Já to tak beru. Až na to, že jsme (žena) neměli pouze toho Citroše ale i zkušenosti s Teslou. Mimochodem mám výhodu, protože klienti vlastní EV, takže se dozvídám celkem dost.

A mohl bych o Tesle říct podstatně horší objektivní pravdy než ani-ne-tak-legrační "kostka ve skluzu".

Tvůj názor Ti neberu, ale když budu mít čas a náladu a uvidím, že píšeš nějaké nepodložené nesmysly, tak mám za to, že se mohu ozvat a provést jakýsi slohový rozbor.

Jaké že to máš EV?

---

@eman: 600 kCZK za něco 8let starého s novou baterií s dojezdem 250km
fakt nemusím rozumět všemu. 600 tis Kč je 25 tis €
To si raději pořídím
https://www.autoscout24.cz/nabidky/niss ... 60a4c8eb1a
Jak jsem koupil, tak prodávám. Nic nepodloženého. Na Bazoši se můžeš opravdu zeptat. A pokud je tu ten uživatel z Brna, možná si mě pamatuje. Mám starou 106. Také Francouz, ale jen shodou okolností. Mám to v podpisu. Výhoda je, je to do značné míry svépomocně opravitelné. Není to ale samozřejmě tak luxusní, ani mi tam nedělá společnost Velký bratr.

EDIT: Mně je celkem jedno co je na Tesle horší než zpracování. Jsem si naprosto jist že ji nikdy nebudu chtít. A ne, není to proto, že si to nebudu moci dovolit. Kostka ve skluzu není pro zasmání. To je synonymum pro silně předraženou věc určenou mnohem více na repre, než ke svému původnímu účelu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše:
cipis píše:Pro tenhle výpočet ale bude zásadní další informace, jestli se mu už elektrárna zaplatila nebo ne. Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě. A pokud nemáme elektrárnu "starou", tak to ještě pár let tak bude.
Nene to elektroauto využije elektřinu,co by jinak zůstala na střeše.Takže návratnost zkracuje.
[/quote]

Každý to máme jinak.Já jsem doma 5-6dnů v týdnu.Na střeše mě ročně teď zůstávají 3MWh a pár panelů není problém přidat.
Důchod se blíží a kromě levného bydlení je dobrý mít i lebný pohyb autem. :lol:[/quote]
No jo. Ale to je začarovaný kruh. O co víc přidáš na střechu, abys uživil i jaro a podzim, o to víc tam v létě zbyde. Tak snad ještě EV pro manželku. Ale to budeš muset přidat panely a zase v létě zbyde víc.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 488
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PetaJoule »

fugas píše:Mám starou 106. Také Francouz, ale jen shodou okolností. Mám to v podpisu. Výhoda je, je to do značné míry svépomocně opravitelné. Není to ale samozřejmě tak luxusní, ani mi tam nedělá společnost Velký bratr.
A nevýhodou je, že je to náročné na údržbu. Jak píšeš. Doufám, že se to pak negeneralizuje na běžně komerčně dostupná EV. Jeden známý (už jsem se jednou zmiňoval zde - taky to nedopadlo) si přestavěl RX8 na LiFePO elektro. Taky to bylo náročné na údržbu.

A což auta, ta jsou mi celkem u pozadí - design elektráren ovšem...

Pak když tady čtu třeba od cipise, že "Jinak je totiž ta kWh z FVE dražší než ze sítě." a odpovědi, tak se raději z této diskuze zase vyháknu a budu raději psát jinde "O vás bez vás". ;)
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
Franta2776
Příspěvky: 2438
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Fugasi,Ale už nemusím kupovat to nejdražší baterku(mám ji už v EV)stačí ,panely, konstrukce a MPPT.Střechy mám dost.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

PetaJoule: Ona ta údržba bude náročná stejně i na těch ostatních EV, až patřičně zestárnou. S tím rozdílem, že už to v garáži s heverem, galasadou a notebookem už nevyřešíš.
O té ceně elektřiny tu byla svého času i anketa. Je to v osobním přístupu. Já to chápu tak, že jsem investoval a elektřina je teď zdarma. Někdo počítá návratnost investice a z toho vychází ta cena za kWh, která se samozřejmě ve vztahu k času a spotřebě snižuje až k nule, dále do záporných hodnot, tedy začne to vydělávat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše:Fugasi,Ale už nemusím kupovat to nejdražší baterku(mám ji už v EV)stačí ,panely, konstrukce a MPPT.Střechy mám dost.
Samozřejmě jako rozšíření úložiště je to výhodné. Vzniknou nějaké potíže při párování s elektrárnou, ale jde to. Baterky ale musíš nějaké mít stejně, protože s tím úložištěm občas odjedeš.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

fugas: Já to třeba měl v plánu tak, že kdyby EV ujelo aspoň 500km, tak ho můžu použít 3-4 dny v týdnu a ten jeden den bych si vzal spalovák a nechal EV dobít. Já se bez spalováku stejně neobejdu, nejsem metrosexuál ;) a auto mám na práci ne na postávání u nabíječky.
Ale do EV nedám víc jak max 600 bez DPH, to ty prachy radši prostavím.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek