Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
Antrac1t
Příspěvky: 231
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 11
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Antrac1t »

nechapu ten fight mezi Vami, jako porovnavate dve rozdilne technologie, kde jedna je tu vic jak 120let a druha se teprve vyviji ... to je jako kdybch pred 100 lety zacal rozhovor s frantou sramkem at si poridi elektromobil a ten mi zacne argumentovat, ze jeho semik se nazere v kazde skarpe a vedro s vodou doplni u kazdeho rybnika ... dejte tomu 50 let a bude to jinde a mozna v te dobe zacnou jiz fuzni automobily :) tema na dalsi hate ..
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od xdenser »

ja bych spis premyslel kde budu brat levny benzin a olej za 10 let
kdyz tesla bude vyrabet 20mln aut rocne a konkurence take snad nezaspi
a take jak pak tu svoji teslu najit na prakovisti
snad budou to delat ve vice barvach
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

Díky za seriózní přístup k diskuzi. Všechny moje odpovědi jsou vždy vztaženy k Tesla.
cipis píše:... U spalováku v nejhorším vezmu kanystr a k té benzince dojdu nebo někde něco vysomruju. ... S baterkou asi dost těžko ...
Tohle je extrémní scénář. Jezdíme s Teslou do kempů i v listopadu, kdy jsou ráno záporné teploty. Děti spí v Tesle na Camping mode. Topí se tam celou noc cca. 12 hodin vkuse na 19°C a spotřeba baterky je 12% asi 9kWh. Při dosažení SOC20% camp mode se vypne... https://youtu.be/uz394aKhfLY Nabíječky jsou na D1 již téměř na každém sjezdu. Jako last resort má možnost se nechat zdarma odtáhnout na nabíječku.

cipis píše:Co se týče toho posunování v koloně, ... Co se týče té doby a topení,
Když se posunuješ v koloně, auto odebírá cca. 400w + 200w klimatizace. Vytápění volantu a sedadel nepoužívám. Takže v té koloně máš spotřebu cca. 6kW za 10 hodin (10%) baterky.
cipis píše: ... sjet na benzinku a tam si zalézt do obchodu a být tam v teple, dotankovat, najíst se ...
Přesně tak se to dělá, nabíječky bez zábavy/jídla/WC v okolí jsou naprostou raritou...
cipis píše:Na stavbě jsem potkal člověka, co měl slíbenou projížďku EV, ale když dotyčný dojel, tak říkal, že si musel zatopit a že mu to už a projížďku nevyjde...
Tohle bych si dovolil označit rovnou za výmysl, protože s nahřátým autem to vytápění odporovým drátem nebere tolik, že by nedojel...

Při používání vestavěné navigace si můžeš nastavit jak trasu plánovat, aby jsi nikdy nebyl třeba pod 20% Soc. A tak to dělám i já...

Pokud tě děsí tento scénář (zima), nastavíš si min SOC 40% a pak můžeš na dálnici 2 dny bydlet.

EDIT: Oprava spotřeby v koloně.
Naposledy upravil(a) Ronn dne úte led 17, 2023 11:44 am, celkem upraveno 2 x.
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

cipis píše:Zásuvky máme možná doma všichni, ale to je asi tak všechno. Už jsem zvědav, jak to nabiju na ulici v modré zóně, kde není absolutně nic v okolí. To budeme všichni vozit 100m prodlužky a zvonit po okolních bytech, kdo mi ji vyhodí z okna?

Zadat cíl v navigaci je už plánování. Bez plánování je sednout do auta, jet na jedno místo, po cestě na další změnit na základě telefonátu další místo.
S Fábkou udělám Balaton na jednu nádrž tam a zpátky. Pod 5 l/100 km. Za toto ekvivalent neexistuje. Zatím ...
Planovani to je ale to teda nevidim jako prekazku si do navigace zadat cil. ja to kolikrat delam i tam co to velmmi dobre znam, protoze mi to casto usetri mraky casu tim, ze mi rekne, ze je treba na dalnici rozstreleny auto a ja to muzu vcas objet nebo ze je jinde ucpana jista cast mesta.

tak k balatonu na otocku jiste muzues :) ale urcite to tam a zpet das? S vetsinou mensich benzinovych to nedas protoze daj tak 600 co vidam okolo. Ja se svym diesle peugeotem bych to asi dal kdyz bych jel tak 110 v jendom kuse a bude to minimalne 6 hodin kroutit volantem. Dalsi otazka je proc bych to vubec chtel delat a trapit se :) Stejne nekde zastavim, dam si kafe, pujdu se vymocit a kousnout do housky a za tu pulhodinu na superchargeru tam dostanu docela dost kwh :)

Proste kazdej si najde tunu duvodu proc to jde a proc to nejde.
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

cipis píše: Už jsem zvědav, jak to nabiju na ulici v modré zóně, kde není absolutně nic v okolí. To budeme všichni vozit 100m prodlužky a zvonit po okolních bytech, kdo mi ji vyhodí z okna?
Pokud nechceš nabíjet v destinaci, nabíjíš u rychlé nabíješky za 20min a hotovo.

cipis píše:Zadat cíl v navigaci je už plánování. Bez plánování je sednout do auta, jet na jedno místo, po cestě na další změnit na základě telefonátu další místo. S Fábkou udělám Balaton na jednu nádrž tam a zpátky. Pod 5 l/100 km. Za toto ekvivalent neexistuje. Zatím ...
Život je krátky na ježdění bez navigace. Nemám čas bydlet v zácpě, proto používám navigaci, a automatické stopky na nabíjení jsou bonusem.

Fakt ještě někdo jede delší trasu než vedle do obchodu bez navigace?
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Plánovat samozřejmě musíš. Žít podle navigace odmítám. Auto které jakýmkoliv způsobem komunikuje s někým jiným, než se mnou, odmítám dvakrát. Auto které zavolá policajty když srazim prase mi nesmí přes práh, ať už ho pohání co chce. Jednou se stalo že vítr sfouknul DS a já byl ráno rád, že ropák stojí vedle. Vše má pro a proti. Topit v EV elektřinou za využití složitostí jako je TČ je kretenismus výrobců, kteří si tím jen okázale hrajou na zelenou. Bufik sežere nula nic a je jednoduchý jako facka. Na dálnici ropákem předjíždím Tesly svou závratnou rychlostí lehce přes 100 km/h. Chtějí dojet a nechtějí zmrznout. Ani jako zarytý fanda EV si nemalují svět na růžovo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

Antrac1t píše:nechapu ten fight mezi Vami,.
Taky nechápu myšlení člověka, který vystavuje na internet informace, které si neověřil a možná i vycucal z prstu, přičemž později je už nemůže smazat...

A co je blbý tyhle výmysly následně opakuje celá společnost.

Jako technik přece pořád musím všechno ověřovat. Nechci odpálit regulátor, nebo někomu smazat data při migraci storage, databáze nebo co chcete... Stále verifikace a tento návyk, furt něco ověřovat prostě nějak nevidím.
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

fugas píše:... Topit v EV elektřinou za využití složitostí jako je TČ je kretenismus výrobců,
Je to klimatizace s přepínacím ventilem... To je celý. Klimatizace je snad taky kretenismus ?
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
cipis
Příspěvky: 4410
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Dal jsem to předloni. A to jsem ještě najel 50-70 km tady po okolí jak prase, než jsem zjistil, že jedu Balaton. Jel jsem s tím, že tam budu někde tankovat, ale ono to v té nádrži nějak přestalo ubývat, jen co jsem překročil hranice, tak jsem pak zkusil, jestli to dám. A domů jsem dojel ještě s rezervou 35 km :D

Fabia kombi 1.0 TSi 81 kW rv. 2019
zpáteční cesta
zpáteční cesta
cela nadrz
cela nadrz

glottis píše: tak k balatonu na otocku jiste muzues :) ale urcite to tam a zpet das? S vetsinou mensich benzinovych to nedas protoze daj tak 600 co vidam okolo. Ja se svym diesle peugeotem bych to asi dal kdyz bych jel tak 110 v jendom kuse a bude to minimalne 6 hodin kroutit volantem. Dalsi otazka je proc bych to vubec chtel delat a trapit se :) Stejne nekde zastavim, dam si kafe, pujdu se vymocit a kousnout do housky a za tu pulhodinu na superchargeru tam dostanu docela dost kwh :)

Proste kazdej si najde tunu duvodu proc to jde a proc to nejde.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1311
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od TomHC »

Len berme do úvahy aj to, že aktuálna infraštruktúra neumožňuje na jednom diaľničnom odpočívadle nabíjať povedzme 5 (nedajbože) 10 EV. A čím viac na východ, tým menej nabíjačiek.
MUST PV1800 VHM 48V 5.5kW, 5.52kWp (12x TPL mono 460W, 2S2P východ, 2S4P juh), 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh) BMS JBD-AP21S001-L21S-200A-B, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Ronn píše:
fugas píše:... Topit v EV elektřinou za využití složitostí jako je TČ je kretenismus výrobců,
Je to klimatizace s přepínacím ventilem... To je celý. Klimatizace je snad taky kretenismus ?
No, po pravdě za mě ano. Klimu používám, když jedu přes půl Republiky. A v EV je to jen hra na luxus. Interiér se vychladí v pohodě náporovým vzduchem, když tam netopí ty kachlovky v podobě spalovacího motoru.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
cipis
Příspěvky: 4410
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Jaký fight? Možná občas někdo sklouzne do lehce ironického, až sarkastického tónu, někdy až moc, ale je to jen a pouze debata ...
Jinak elektromobily tu jsou od roku 1835, jsou ještě starší než spalováky. U nás od roku 1895.
To zase ke kolegovi, co píše něco o ověřování informací - když už tu do sebe lehce rýpeme :)
Antrac1t píše:nechapu ten fight mezi Vami, jako porovnavate dve rozdilne technologie, kde jedna je tu vic jak 120let a druha se teprve vyviji ... to je jako kdybch pred 100 lety zacal rozhovor s frantou sramkem at si poridi elektromobil a ten mi zacne argumentovat, ze jeho semik se nazere v kazde skarpe a vedro s vodou doplni u kazdeho rybnika ... dejte tomu 50 let a bude to jinde a mozna v te dobe zacnou jiz fuzni automobily :) tema na dalsi hate ..
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

TomHC píše:Len berme do úvahy aj to, že aktuálna infraštruktúra neumožňuje na jednom diaľničnom odpočívadle nabíjať povedzme 5 (nedajbože) 10 EV. A čím viac na východ, tým menej nabíjačiek.
V Česku je podle aktuálních statistik Ministerstva průmyslu a obchodu 1 266 nabíjecích stanic pro elektromobily. Za poslední dva roky se jejich počet zdvojnásobil. Ke konci října 2022 eviduje Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) 1 266 nabíjecích stanic s celkem 2 462 dobíjecími body.

https://www.busportal.cz/clanek/dobijec ... mpem-18799

Provoz nabíječky je ziskový business... Ano stojí to 1,3mio, ale stojan nechce mzdu :)
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

cipis píše: To zase ke kolegovi, co píše něco o ověřování informací - když už tu do sebe lehce rýpeme :)
Vpoho, pojď do mě... přisouzení cizího citátu mojí osobě zkousnu, vyložené nesmysly musím komentovat... :)
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Franta2776
Příspěvky: 2438
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

K stání na dálnici.
1)spalovací auto má spotřebu na volnoběh cca 1L/h.Běžná nádrž je 60L,takže vydrží stát na volnoběh 60 hodin
2)EV má spotřebu 0,5KW+0,2Kw/h spotřeba na prázdno.Při baterii Tesla 76kWh v Tesle vydrží stát a topit 100hodin.

Můžeme se Cipis shodnout .že vydrží stejně??

Potom zbývá ,už jenom ten dojezd.Jinak všechny výhody jsou dnes na straně EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4410
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Ronn: Nene, to jsi špatně pochopil. Opravil jsem kolegovi špatné údaje (a co se týče historie, tak asi ještě horší než to, že některá EV se až tak nevybijí při topení), a rejpnul do tebe, že sem někdo píše věci, co by si měl ověřit. Což ta historie je snadno ověřitelná, na rozdíl od toho topení, protože to žádné pdfka nenahradí, ale jen zkušenosti lidí, co v tom sedí.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
cipis
Příspěvky: 4410
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Asi jo, když tu kolega výše píše, jak mu to žere kolem té nuly. Pak zbývá jen už ta psychika, kde kua tady v lese najdu nabíječku :D
Co to udělá ve větším mrazu, to nevíme, slyšel jsem, že tesly do severských zemí jsou v jiném provedení. Jestli tady šetří na izolaci atd.?

Ano, to souhlasím, ten dojezd je největší slabina.
Až to bude tak, jak také někdo psal, 5-10 nabíječek na každé benzince, tak ani ten dojezd 500 km nebude tak hrozný.

Ale nevím, jestli mi firma dá jako služební auto dražší o milion než to, se kterým jezdím teď :D
Franta2776 píše:K stání na dálnici.
1)spalovací auto má spotřebu na volnoběh cca 1L/h.Běžná nádrž je 60L,takže vydrží stát na volnoběh 60 hodin
2)EV má spotřebu 0,5KW+0,2Kw/h spotřeba na prázdno.Při baterii Tesla 76kWh v Tesle vydrží stát a topit 100hodin.

Můžeme se Cipis shodnout .že vydrží stejně??

Potom zbývá ,už jenom ten dojezd.Jinak všechny výhody jsou dnes na straně EV.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 2438
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Cipis klidek:))Já jsem přestavěl malýho sprintera na MH.Mladý v tom v zimě spal,aby vyzkoušel postele.Tu plechovou boudu v mírném mrazu vytopí obyč 2kW elektrický konvektor.Oken na něm bude stejně jak na té Tesle.Ta bouda sprintera je výrazně větší ,jak kabina Tesly.Takže ty 2Kw v případě TČ můžeš klidně vydělit 4x.A jsme na těch 500W.

Až si to firma spočítá, koupítí ti EV a ty ji budeš do něho ze svojí FV prodávat nezdaněnou elektřinu:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

cipis píše:.. Co to udělá ve větším mrazu, to nevíme,..
Víme, v Tesla aplikaci nastavíš, že příprava auta na cestu... Ohřeje se ti interiér, předehřeje se Ti baterka a celé to ohřátí stojí 3% kapacity v -10°C, při teplotách okolo 0°C je to 1%. Když bydlíš v baráku, jde to rovnou ze zásuvky a nikoliv z baterky. Cestou se baterka udržuje v teple odběrem při jízdě.
cipis píše: slyšel jsem, že tesly do severských zemí jsou v jiném provedení. Jestli tady šetří na izolaci atd.?
Tesla nedělá jiné auta do Severských zemí, oni mají v US/CA ještě větší zimy. Tady máš odkaz na video firmy, která se živí rozebíráním aut a poradenstvím celému automotive... https://youtu.be/TI_377odrFY?t=72
cipis píše:Ale nevím, jestli mi firma dá jako služební auto dražší o milion než to, se kterým jezdím teď :D
Nic jiného ji nezbyde... Protože máme tady ESG, což znamená, že banky do 3roků přestanou poskytovat úvěry/leasingy na spalovací auta... To jako fakt nebude firma chtít tahat cash. A dostaneš nějaké ID5 apd...
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge1 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
FVE04 - 9,75kWp JolyWood 390 (SVV 80°/43°sklon) => SolarEdge2 => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Franta2776
Příspěvky: 2438
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Ronne máš v popisu uvedeno,že máš Tesla Y LR.
Můžeš nám popsat jak často jezdíš do servisu?
Kolik servisních center je v ČR?
Jak servis objednáváš??
Díky
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek