PB kabeyl k ragulatoru
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
PB kabeyl k ragulatoru
Ahojte mám zase asi velice hloupy dotaz
mám regulator/ mněnič ale akumulatory jsou umístěny 10 metru od regulatoru/ mněniče
tak bych se rad zeptal jaký přuřez vodiču ? ( ja mám použíto 2x 16mm Plus A 2x 16mm Minus čili 20 metru plus i minus )
udělal jsem blbost ? ža mám zdvojené vodiče
halvně se ptám proto že i když ragulator/ mněnič ukazuje že akumulatory jsou FULL , tak při zatěží akumulatorum rychle padá napětí smněrem dolu , a to je zatěž minimální např 5A
akumulatory jsou 2X 100Ah zaplavené olovečko
osobně bych typoval že chyba je v delce vodiču ?
děkuji za rady
mám regulator/ mněnič ale akumulatory jsou umístěny 10 metru od regulatoru/ mněniče
tak bych se rad zeptal jaký přuřez vodiču ? ( ja mám použíto 2x 16mm Plus A 2x 16mm Minus čili 20 metru plus i minus )
udělal jsem blbost ? ža mám zdvojené vodiče
halvně se ptám proto že i když ragulator/ mněnič ukazuje že akumulatory jsou FULL , tak při zatěží akumulatorum rychle padá napětí smněrem dolu , a to je zatěž minimální např 5A
akumulatory jsou 2X 100Ah zaplavené olovečko
osobně bych typoval že chyba je v delce vodiču ?
děkuji za rady
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Pokud rychle padá napětí budou spis kaput baterie. Pokud by to bylo průřezem tak je jednoduchý test změřit při zátěži napětí u měniče a baterie a z rozdílných hodnot zjistíš ztrátu vedení
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
- Bydliště: Brno-venkov
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Chtělo by to trochu víc údajů. O kolik to padá? Údaj rychle nic moc neříká. 5A je pro 20m kabelu 2x16mm2 nic. Pro vyšší zatížení by to mohl být problém. Ale do takových 50A v pohodě.
10,2kWp poly/mono, XTH6000-48, 2x VT-80A, Li-ion 48kWh
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
-
- Příspěvky: 1998
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Tak ono olovo si poskočí nejdřív rychle dolů, pak drží a padá pomalu a pak zas rychlé padá. Říkáš zdvojené takze to je 32mm2. Kabelem to není určitě. Regulátor říká full, když má pocit že je full, což by se mohlo lišit, ale s takovým zatížením tam bude rozdíl prd.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Pokud je baterie měkká tak napěťově jde rychle nahoru a důle což bývá ukazatel jejího nevalného stavu.
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
diky ale akumulatory jsou nove kupované před 14 dny v kameném obchodě (nikdy sem z tím co sem tam koupil němněl problem )
spíše regulator mněří "činské hodnoty" čily mněří nepřesně ,
jak rychle pada , cca když mám akumulator napětí 13.8v (což by mněl být nabitý ) tak při odběru 5A spadne za 2 hodiny na 12.5v kapacita akumulatoru je 200Ah takže podle mně by nemnělo tak rychel padat napěti , nebo se pletu ? nebo ragulator ukazuje full aku ale reralně není pořádně nabita ?
mněřeni hustoty elktrolitu moc dobře nejde sice zatky jsou ale schované pod nalepkama takže bych přišel o zaruku
dám mněřék přimo na akumulatory a porovnám co mi ukazuje regulátor ( panelový mněřaček )
spíše regulator mněří "činské hodnoty" čily mněří nepřesně ,
jak rychle pada , cca když mám akumulator napětí 13.8v (což by mněl být nabitý ) tak při odběru 5A spadne za 2 hodiny na 12.5v kapacita akumulatoru je 200Ah takže podle mně by nemnělo tak rychel padat napěti , nebo se pletu ? nebo ragulator ukazuje full aku ale reralně není pořádně nabita ?
mněřeni hustoty elktrolitu moc dobře nejde sice zatky jsou ale schované pod nalepkama takže bych přišel o zaruku
dám mněřék přimo na akumulatory a porovnám co mi ukazuje regulátor ( panelový mněřaček )
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Nabijaš olovo do 13,8v??? Veď to je uboho malo na solar a obyčajne zaplavene autobaterie. Tak v aute ešte dobre,ale tu je to malo. Tlač to na 14,5-15v. Druha vec je 12,5v po odobrati 10Ah z 200Ah. Sprav si kapacitny test,či tie baterie vôbec maju 200Ah,lebo tento udaj neukazuje zatiaľ nič.
Ja napriklad mam take olovo,čo svoju plnu kapacitu maju pri 12v +-0,3v ,teda 13 a viac v. tam vid iba pri nabijani.
Ja napriklad mam take olovo,čo svoju plnu kapacitu maju pri 12v +-0,3v ,teda 13 a viac v. tam vid iba pri nabijani.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Nabijaš olovo do 13,8v??? Veď to je uboho malo na solar a obyčajne zaplavene autobaterie. Tak v aute ešte dobre,ale tu je to malo. Tlač to na 14,5-15v. Druha vec je 12,5v po odobrati 10Ah z 200Ah. Sprav si kapacitny test,či tie baterie vôbec maju 200Ah,lebo tento udaj neukazuje zatiaľ nič.
Ja napriklad mam take olovo,čo svoju plnu kapacitu maju pri 12v +-0,3v ,teda 13 a viac v. tam vid iba pri nabijani.
Ja napriklad mam take olovo,čo svoju plnu kapacitu maju pri 12v +-0,3v ,teda 13 a viac v. tam vid iba pri nabijani.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: úte zář 17, 2019 1:37 pm
- Lokalita: JV od Brna
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Odpor vodiče se dá snadno spočítat, netřeba nad tím nějak spekulovat, jestli je to málo nebo moc. V tvém případě je to cca setina ohmu. Takže při 5A je úbytek na vodičích zanedbatelný (50mV).
To že napětí na aku spadne na 12,5V bych neviděl nikterak tragicky.
To že napětí na aku spadne na 12,5V bych neviděl nikterak tragicky.
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
diky za odpovědi poskouším
JonasPP , skusím otestovat aku na kapacitu , ja aku nenabijí na 13.8 jen sem psal že při 13.8 v by mněla být nabitá do plna snad ? boost nabijení mám nastavené na 14.4 ale udržovaci napětí 13.8v je to dobře ?
JonasPP , skusím otestovat aku na kapacitu , ja aku nenabijí na 13.8 jen sem psal že při 13.8 v by mněla být nabitá do plna snad ? boost nabijení mám nastavené na 14.4 ale udržovaci napětí 13.8v je to dobře ?
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
plne nabitie olovenych akumulatorov je 12.6V, rozhodne nie 13.8V : nesmies merat pri nabijani alebo skoro po ukonceni nabijania, to olovo si musi "sadnut". Je uplne normalne ze po odpojeni nabijacky z autobaterie zacne klesat napatie - na zaciatku velmi rychlo (14.4V -> 14.0V -> 13.8V -> 13.6V v priebehu par sekund), potom pomalsie, a ze sa zastavi volakde okolo 12.7V az 12.6V po par hodinach. Kazdy autoakumulator sa takto sprava (12V/40Ah aj 12V/110Ah) a ZIADNY NEBUDE DRZAT 13.8V NAPRAZDNO.
V autach bez inteligentneho riadeneho nabijania sa nabija 14.1-14.4V podla toho ci akumulatory maju alebo nemaju Ca technologiu pretoze nad 14.5V zacnu akumulatory nadmerne plynovať co rozhodne neprispieva k dlhodobej zivotnosti. Najnovsie ekologicke nezmysly pardon auta s "inteligentnym" nabijanim tlacia az okolo 16V pretoze baterky hlboko vybijaju v zaujme usetrenia dvoch kvapiek paliva (ziadne mechanicke zatazenie alternatora pocas laboratornych merani spotreby) ; potom zurivo peckuju aby dobehli zameskane. Prave preto novodobe akumulatory v najnovsich autickach vydrzia houbelec a je uplne normalne ze skapu do 3 rokov, co sa nikdy predtym nestavalo.
Naspak k teme : boost nabijanie 14.4V je podla mna spravne, 13.8V udrzovacie je takisto v poriadku. Drtiva vacsina klasickych nabijaciek konci nabijanie pri 14.4V a prechadza do float rezimu : podla manualov sa uvadza 2.25V az 2.27V na clanok cize 13.5V az 13.6V cely akumulator podla vyrobcu. 13.8V rozhodne neposkodi.
Pripajam sa k chlapom, priemer kablov nebude problem. To ze mas akumulatory 2 tyzdne neznamena, ze volakde rok nestali v sklade a ze na ne vsetci ne.srali - kazdy vyrobca kvoli samovybijaniu diktuje, ze skladove zasoby sa musia udrzovat najneskorsie raz za mesiac nabijackou. No chcem vidiet toho kto to robi vo velkom... Takisto doporucujem kapacitny test a pripadnu reklamaciu.
edit : pouzitie takychto akumulatorov v solarnom systeme zdaleka nie je optimalna volba a zivotnost bude velmi kratka. V dlhodobom horizonte ta budu stat viac penazi nez lithiove riesenie (pocet cyklov, zivotnost, mnozstvo energie ktore dokaze cez akumulator pretiect cize nabit/vybit).
V autach bez inteligentneho riadeneho nabijania sa nabija 14.1-14.4V podla toho ci akumulatory maju alebo nemaju Ca technologiu pretoze nad 14.5V zacnu akumulatory nadmerne plynovať co rozhodne neprispieva k dlhodobej zivotnosti. Najnovsie ekologicke nezmysly pardon auta s "inteligentnym" nabijanim tlacia az okolo 16V pretoze baterky hlboko vybijaju v zaujme usetrenia dvoch kvapiek paliva (ziadne mechanicke zatazenie alternatora pocas laboratornych merani spotreby) ; potom zurivo peckuju aby dobehli zameskane. Prave preto novodobe akumulatory v najnovsich autickach vydrzia houbelec a je uplne normalne ze skapu do 3 rokov, co sa nikdy predtym nestavalo.
Naspak k teme : boost nabijanie 14.4V je podla mna spravne, 13.8V udrzovacie je takisto v poriadku. Drtiva vacsina klasickych nabijaciek konci nabijanie pri 14.4V a prechadza do float rezimu : podla manualov sa uvadza 2.25V az 2.27V na clanok cize 13.5V az 13.6V cely akumulator podla vyrobcu. 13.8V rozhodne neposkodi.
Pripajam sa k chlapom, priemer kablov nebude problem. To ze mas akumulatory 2 tyzdne neznamena, ze volakde rok nestali v sklade a ze na ne vsetci ne.srali - kazdy vyrobca kvoli samovybijaniu diktuje, ze skladove zasoby sa musia udrzovat najneskorsie raz za mesiac nabijackou. No chcem vidiet toho kto to robi vo velkom... Takisto doporucujem kapacitny test a pripadnu reklamaciu.
edit : pouzitie takychto akumulatorov v solarnom systeme zdaleka nie je optimalna volba a zivotnost bude velmi kratka. V dlhodobom horizonte ta budu stat viac penazi nez lithiove riesenie (pocet cyklov, zivotnost, mnozstvo energie ktore dokaze cez akumulator pretiect cize nabit/vybit).
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
ještě bych se zeptal je něco lepšího na testovaní kapacity akumulatoru než ho vybijet halogenkou ? protože to je na dluho
zatím najk neuvažuji o rozšiřovani Solaru zatím mi 400watu stačí , ale přišti rok se uvidí co bude ,
co se týká ceny : klasiky zaplavené olovo cena 100Ah 2650 kč cena lion nebo LTO a podobně 20x více při 100Ah , když to vemu ja mám 2x 100Ah olovo cena za kus 2650kč x2 =5300kč aji kdybych mněnil co dva roky tak za 10 let to je = 26500 kč za což pomalu nekoupim ani 100Ah lion nebo podobně ,
mi je jasné že olovo má mnohé nevýhody např dolivat destilku a hlidat hustotu a menší rozsah vybíjení než lion a podobně , ale pro olovo mluví cena , navíc jsem ještě neviděl aby olovo klasika začala hořet , tedy pokud u ni neškrtnete když ji nabijíte ale neznám vše
a problem je opravdu v kabelech "asi ucpané " jelikož rozdil mezi napětím aku a toho co je ne vystupu do aku u regulatory je 1.1 v cca , tak pak se nesmím divit že akumulatory jsou na prd nabité
musím koupit silnější kabely a hlavně u jiné firmy než ty co tam jsou
zatím najk neuvažuji o rozšiřovani Solaru zatím mi 400watu stačí , ale přišti rok se uvidí co bude ,
co se týká ceny : klasiky zaplavené olovo cena 100Ah 2650 kč cena lion nebo LTO a podobně 20x více při 100Ah , když to vemu ja mám 2x 100Ah olovo cena za kus 2650kč x2 =5300kč aji kdybych mněnil co dva roky tak za 10 let to je = 26500 kč za což pomalu nekoupim ani 100Ah lion nebo podobně ,
mi je jasné že olovo má mnohé nevýhody např dolivat destilku a hlidat hustotu a menší rozsah vybíjení než lion a podobně , ale pro olovo mluví cena , navíc jsem ještě neviděl aby olovo klasika začala hořet , tedy pokud u ni neškrtnete když ji nabijíte ale neznám vše
a problem je opravdu v kabelech "asi ucpané " jelikož rozdil mezi napětím aku a toho co je ne vystupu do aku u regulatory je 1.1 v cca , tak pak se nesmím divit že akumulatory jsou na prd nabité
musím koupit silnější kabely a hlavně u jiné firmy než ty co tam jsou
-
- Příspěvky: 3073
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
A) Coulombmeter
B) Victron BMV700
B) Victron BMV700
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
naozaj to vyzera na vymenu toho kabla ale nedokazem pochopit ze na desat metroch ako pises pri 2x 16mm [!] je nieco taketo. NEbude to len bužírka 16mm a v nej vnutri krutena dvojlinka na telefon ?
Samozrejme kazda technologia baterii ma svoje vyhody a nevyhody. LTO je prakticky nedostupne a cenovky sialene, ale ked sa pozreme napriklad na LiFePo : https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=64&t=6376
tak to dostava relativne iny rozmer. Pises ze olovo 100Ah = 2650 Kc, okej cize to mame 12Vx100Ah = 1200Wh.
Linkovane LiFePo je takisto strasne tazke az nemozne dostat do runaway stavu = cize prakticky nehoria, a 3.2V x 120Ah = 384Wh ktore mame za 1500,-Kc
1200Wh olova / 384Wh lithia = 3.125x nasobok. Takze cenovka za rovnaku kapacitu lithium 1200Wh by bola 3.125 x 1500 Kc = 4680,-Kc. Isteze 4680,-Kc nie je zrovna to iste ako 2650,-Kc lenze ked sa zobere mnohonasobna [!] zivotnost lithia, atd, atd, tak to zrazu vcelku dava zmysel. Samozrejme znackove riesenia a'la Pylontech, LG Chem alebo nieco hotove v priemyselnom prevedeni stoji diametralne ine prachy.
>> ještě bych se zeptal je něco lepšího na testovaní kapacity akumulatoru než ho vybijet halogenkou ? protože to je na dluho
Vela halogenok naraz ? Presun menic k akumulatorom a fen na vlasy (ten co mam doma podla rychlosti fukania a teploty zere bud 520W, 1040W, 1500W alebo 2200W) ? Vrtacka naprazdno so zmeranou spotrebou ?
Samozrejme kazda technologia baterii ma svoje vyhody a nevyhody. LTO je prakticky nedostupne a cenovky sialene, ale ked sa pozreme napriklad na LiFePo : https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=64&t=6376
tak to dostava relativne iny rozmer. Pises ze olovo 100Ah = 2650 Kc, okej cize to mame 12Vx100Ah = 1200Wh.
Linkovane LiFePo je takisto strasne tazke az nemozne dostat do runaway stavu = cize prakticky nehoria, a 3.2V x 120Ah = 384Wh ktore mame za 1500,-Kc
1200Wh olova / 384Wh lithia = 3.125x nasobok. Takze cenovka za rovnaku kapacitu lithium 1200Wh by bola 3.125 x 1500 Kc = 4680,-Kc. Isteze 4680,-Kc nie je zrovna to iste ako 2650,-Kc lenze ked sa zobere mnohonasobna [!] zivotnost lithia, atd, atd, tak to zrazu vcelku dava zmysel. Samozrejme znackove riesenia a'la Pylontech, LG Chem alebo nieco hotove v priemyselnom prevedeni stoji diametralne ine prachy.
>> ještě bych se zeptal je něco lepšího na testovaní kapacity akumulatoru než ho vybijet halogenkou ? protože to je na dluho
Vela halogenok naraz ? Presun menic k akumulatorom a fen na vlasy (ten co mam doma podla rychlosti fukania a teploty zere bud 520W, 1040W, 1500W alebo 2200W) ? Vrtacka naprazdno so zmeranou spotrebou ?
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
děkuji nad těma lipxx z odkazu budem uvažovat
ano je pravda že by stačilo zatižít mněníč a pak spočítat spotřebu ale bude to hodně plus minus udaj
ale skusím , velá halogenek = velá tapla ale to není až tak velký problem , spíše jích tolik nemám doma ) navíc ja si od jiste doby nerad hraju z nekrytýmy halogenkami , když se jedná rozhodla mně skoro podřezat praskla buchla tlakem a střep mi udělal krasnu jizvu na krku :/
neni problem vymněit kabely stejně budu přemistovat akumulatory bliže k mněniči ak aspon lip , kabely jsou "normální" žadné radoby startovaci , jen že problem je puvod kabelu china , a diky ceně se šetří na
materialech , takže do smněsi na vyrobu mněd dratu nasypaly co našly , když sem nad kabela laboroval tak jsem vzal opravdu silný magne a hele on ty mněděné kable trochu bere , zcela běžně se da setkat z mněřicíma kabelama z činy, např k multimetru které jsou železné a jen pomněděné
pak se člověk nemuže dobrat při mněření , naštěstí po takovém zištění už nekupuji mněříci kabely v hadexu ale jinde , nebo chodim nakupovat do hadexu z magnetem ))))
ano je pravda že by stačilo zatižít mněníč a pak spočítat spotřebu ale bude to hodně plus minus udaj
ale skusím , velá halogenek = velá tapla ale to není až tak velký problem , spíše jích tolik nemám doma ) navíc ja si od jiste doby nerad hraju z nekrytýmy halogenkami , když se jedná rozhodla mně skoro podřezat praskla buchla tlakem a střep mi udělal krasnu jizvu na krku :/
neni problem vymněit kabely stejně budu přemistovat akumulatory bliže k mněniči ak aspon lip , kabely jsou "normální" žadné radoby startovaci , jen že problem je puvod kabelu china , a diky ceně se šetří na
materialech , takže do smněsi na vyrobu mněd dratu nasypaly co našly , když sem nad kabela laboroval tak jsem vzal opravdu silný magne a hele on ty mněděné kable trochu bere , zcela běžně se da setkat z mněřicíma kabelama z činy, např k multimetru které jsou železné a jen pomněděné
pak se člověk nemuže dobrat při mněření , naštěstí po takovém zištění už nekupuji mněříci kabely v hadexu ale jinde , nebo chodim nakupovat do hadexu z magnetem ))))
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
jen škoda že to nejde upravit co člověk napsal ... pořát takhel člověk musi nový přispěvek
ještě bych se zeptál kolik asi maji papat/žrát A akumulatory při udržovacim napětí 13.8v ? mně ukazují 2.4 až 2.7 Amper , aku 2x 100Ah olovo zapalvené
kabely vymněněné od regulatoru/mněniče 1.4 metru , ubytek skoro nemněřitelný , prumněr kabelu 35 tyhel : https://www.hadex.cz/n342-vodic-h07v-k- ... 2-cerveny/ a černy
jediné co ještě musím pořešít je větrani akumulatoru ven z plechové skříně kde je mám ...
ještě bych se zeptál kolik asi maji papat/žrát A akumulatory při udržovacim napětí 13.8v ? mně ukazují 2.4 až 2.7 Amper , aku 2x 100Ah olovo zapalvené
kabely vymněněné od regulatoru/mněniče 1.4 metru , ubytek skoro nemněřitelný , prumněr kabelu 35 tyhel : https://www.hadex.cz/n342-vodic-h07v-k- ... 2-cerveny/ a černy
jediné co ještě musím pořešít je větrani akumulatoru ven z plechové skříně kde je mám ...
-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
čau moje olovo se chová ukázkově. nevím zda tvoje taky podobně - ráno cca od 6 do 12 ho dobiju na 100% a pořád držím na 13,75V na tvůj přepočet. mám sice 48 V ale napětí držím kolem 55V. no a to je tam celý den. tzn vidím krásně jak se postupně proud snižuje a snižuje až klesne na hodnotu blízké 1-2 A a to mám 625 Ah články.
Pokud neudržíš napětí a nabitý stav v létě alespoň 5 až 6 hodin tak to vidím tak že tvoje olovo dostane v zimě takovj kouř že za rok budeš vyhazovat s tim že není kapacita a že olovo stojí zaprd.
Vždy to je ale o tom jak máš systém nadimenzovaný a jak to chceš provozovat.
Nemám problém tahat 100A z baterie v noci, když je ta touha... důležité je ale zajistit abys další den to dokázal dobít a proto mám hafo panelů i tam kde maj ostatní kurníky pro slípky atp.
mám to tak že chci každý den v létě, na jaře a na podzim mít SOC po konci dne na 100. zima budu dokrmovat ze sítě tak aby každý den nebyo nižší než 50%.
Jedině tak dosáhneš dlouhé životnosti.
Ten tvůj proud je 2,4 až 2,7A například po plném nabití a ponecháání na floatu 5 6 hodin?
Dík Vítek
Pokud neudržíš napětí a nabitý stav v létě alespoň 5 až 6 hodin tak to vidím tak že tvoje olovo dostane v zimě takovj kouř že za rok budeš vyhazovat s tim že není kapacita a že olovo stojí zaprd.
Vždy to je ale o tom jak máš systém nadimenzovaný a jak to chceš provozovat.
Nemám problém tahat 100A z baterie v noci, když je ta touha... důležité je ale zajistit abys další den to dokázal dobít a proto mám hafo panelů i tam kde maj ostatní kurníky pro slípky atp.
mám to tak že chci každý den v létě, na jaře a na podzim mít SOC po konci dne na 100. zima budu dokrmovat ze sítě tak aby každý den nebyo nižší než 50%.
Jedině tak dosáhneš dlouhé životnosti.
Ten tvůj proud je 2,4 až 2,7A například po plném nabití a ponecháání na floatu 5 6 hodin?
Dík Vítek
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
ano nustale papaji při udržovacim napětí, +- 2 až 3 A , jen sem se ptál jestli to je OK ? nebo ne
co se týká životností nepočitám více jak 3 roky , jinak v zimně dobíjení ze sítě pokud zaplavené olovo cipne dříve jak za rok , přejdu na AGM akumulatory ,tedy asi varta silver AGM 100Ah 4x ,AGM ta už by mněly vydržet více , pokud to vemu podle auta co mám , které mně oblažuje strat stop a chytrým dobijením které dobijí jen když brzdíte motorem ,nebo když je zapnuto více spotřebiču , pak začně chytře dobíjet (( AGM akuma 70 Ah mám už 4 roky zatím se chová dobře
co se týká počtu panelu ano těch mám málo a slabé ale je planované rozšíření bude na podzim nebo přiští rok
co se týká životností nepočitám více jak 3 roky , jinak v zimně dobíjení ze sítě pokud zaplavené olovo cipne dříve jak za rok , přejdu na AGM akumulatory ,tedy asi varta silver AGM 100Ah 4x ,AGM ta už by mněly vydržet více , pokud to vemu podle auta co mám , které mně oblažuje strat stop a chytrým dobijením které dobijí jen když brzdíte motorem ,nebo když je zapnuto více spotřebiču , pak začně chytře dobíjet (( AGM akuma 70 Ah mám už 4 roky zatím se chová dobře
co se týká počtu panelu ano těch mám málo a slabé ale je planované rozšíření bude na podzim nebo přiští rok
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
ráno cca od 6 do 12 ho dobiju na 100% a pořád držím na 13,75V na tvůj přepočet.
Float 13,75V? Není to, Vítku trochu moc? Trojan doporučuje 13,2V, moje trakční Varty mají v datasheetu uvedeno: maximální napětí při trvalém nabíjení (tím zřejmě myslí float) je 13,38V. Já to držím na 13,3V, protože v místě uložení bateriíí není ani 20c. Včera jsem změřil napětí všech čtyř baterek naprázdno po 3 měsících provozu a byl jsem potěšen. Sedí na setinu voltu.
Float 13,75V? Není to, Vítku trochu moc? Trojan doporučuje 13,2V, moje trakční Varty mají v datasheetu uvedeno: maximální napětí při trvalém nabíjení (tím zřejmě myslí float) je 13,38V. Já to držím na 13,3V, protože v místě uložení bateriíí není ani 20c. Včera jsem změřil napětí všech čtyř baterek naprázdno po 3 měsících provozu a byl jsem potěšen. Sedí na setinu voltu.
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Je to moc, olovo 100/200 Ah v dobrom stave po prechode do float nemá brať celkom určite viac ako 0,5 A. Môže to znamenať, že prechádza do režimu float moc skoro.copper99 píše:...kolik asi maji papat/žrát A akumulatory při udržovacim napětí 13.8v ? mně ukazují 2.4 až 2.7 Amper , aku 2x 100Ah olovo zapalvené ...
Všeobecne k oloveným autobatériam : Ich zásadnou nevýhodou je architektúra 6 v jednom. Pri častom cyklovaní s periódou 24 hodín musí časom dôjsť k rozbalancovaniu článkov, o to skôr, ak je zle nastavená absorpcia ( napätie aj trvanie ). Podľa všetkého je batéria trvale nedobíjaná úplne.
Autobatérie majú nadsadený údaj o kapacite, odporúčam počítať kapacitu z hmotnosti batérie, dobrá zhoda je 3 Ah / 1 kg.
Osobne sa mi osvedčili autobatérie typu Ca/Ca, referoval som o nich. V žiadnom prípade neverím údajom o veku a dobrom skladovaní u žiadneho predajcu.
Odporúčam :
1/Voľte kapacitu olova podľa požadovanej maximálnej záťaže tak, aby vybíjací prúd počas jednotiek či desiatok minút nebol väčší ako 0,3C ( skutočnej C !!! ). Sledujte klesajúci prúd pri absorpcii a ukončite ju ( orientačne ) pri 0,5 - 1 A.
2/ Nočnú resp. "bazálnu" spotrebu systému zverte batériam LiIon. Buď tak ako mám ja, alebo dotujte olovo počas noci, spôsobov je viac.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.