Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon čer 05, 2023 8:30 pm
ahoj koukám na ten rozvaděč a vidím přívod od baterii k těm šroubovacím pojistkám je společný???jaké používáš napětí ?? jestli12V zkus dát kabely zvlášť pro regulátor a pro měnič přímo od baterii také a co největší průřez vodiče.ostrovpoděbaby píše:Dobrý den.
Dokázal by někdo vysvětlit tuhle záhadu?
Měl jsem solární regulátor MPPT2010 v provozu 8 měsíců, když odešel.Poslal jsem ho na reklamaci.Prodejce mi říkal, že odešel mosfet na vstupu, ale když ho vyměnil, tak to stejně nešlo a poslal regulátor do Německa.Mezitím mi zapůjčil rezervní regulátor MPPT7520.Po připojení se mi zdálo, že dobíjí nějak málo a po chvíli provozu odešel nadobro.Poslal jsem ho tedy prodejci, ten ho rozdělal a byl znovu zničený mosfet na vstupu.Připojil jsem na něj jen panel o výkonu 103W a napětí naprázdno 45V - veliká rezerva.No a teď mi přišel opravený regulátor z Německa, ale nemám odvahu ho připojit.Podle Stecy měl porušenou pojistku proti přepětí na vstupu.Byly na něj připojené dva panely 103W do serie - 90V a regulátor je do 100V.
Nenapadá někoho, proč mi ty regulátory odcházejí.
Už jsem pro jistotu objednal konektory pro přepojení ze série na paralelně.
Co napadá mě:
1) Nemohl by být problém s kovovým rozvaděčem?
2) Nevadí mu nějak pulzy z měniče Carspa 500U - při zapnutí měniče se někdy restartuje(při problému s rezervním měničem nebyl puštěn)
3) Nemá tam být od těch 100V větší rezerva?(nevysvětuje selhání zapůjčeného regulátoru)
Foto rozvaděče:
Za každou radu budu rád.
burda píše:...2) Většina měničů čínské provenience není galvanicky oddělená od bateriového vstupu a proti jejich zemi (kovovému obalu a současně chladiči) naměříš někdy i 100V napětí. No tvůj měnič leží na plechové bedně rozvaděče, stejně jako je na něm přišroubovaný regulátor;)
Takže bych změřil jestli to měnič opravdu dělá a pokud ano přemístnil bych ho jinam , ne že by potom neexistovalo spojení měnič pře zem, lež pokud regulátor neuzemníš bude to fungovat. Stejně tak neuzeňovat ten čínskej měnič, nebo odepíšeš mosfety v něm;)
burda píše:Vysvětlení vidím dvě:
1) Slabé dráty od baterky (společné s měničem) ,mohou mít při změně zatížení měniče nedostatečný průřez (velký odpor) který má na svědomí následné skokové zvýšení napětí a následně odejde mosfet na výstupu regulítoru.
2) Většina měničů čínské provenience není galvanicky oddělená od bateriového vstupu a proti jejich zemi (kovovému obalu a současně chladiči) naměříš někdy i 100V napětí. No tvůj měnič leží na plechové bedně rozvaděče, stejně jako je na něm přišroubovaný regulátor;)
Takže bych změřil jestli to měnič opravdu dělá a pokud ano přemístnil bych ho jinam , ne že by potom neexistovalo spojení měnič pře zem, lež pokud regulátor neuzemníš bude to fungovat. Stejně tak neuzeňovat ten čínskej měnič, nebo odepíšeš mosfety v něm;)
měnič je zapínán tím relé??jestli ano tak potom po zapnutí měniče dojít k poklesu musí než se nabijou kondenzátoryostrovpoděbaby píše:Díky všem za rady.burda píše:Vysvětlení vidím dvě:
1) Slabé dráty od baterky (společné s měničem) ,mohou mít při změně zatížení měniče nedostatečný průřez (velký odpor) který má na svědomí následné skokové zvýšení napětí a následně odejde mosfet na výstupu regulítoru.
2) Většina měničů čínské provenience není galvanicky oddělená od bateriového vstupu a proti jejich zemi (kovovému obalu a současně chladiči) naměříš někdy i 100V napětí. No tvůj měnič leží na plechové bedně rozvaděče, stejně jako je na něm přišroubovaný regulátor;)
Takže bych změřil jestli to měnič opravdu dělá a pokud ano přemístnil bych ho jinam , ne že by potom neexistovalo spojení měnič pře zem, lež pokud regulátor neuzemníš bude to fungovat. Stejně tak neuzeňovat ten čínskej měnič, nebo odepíšeš mosfety v něm;)
Pod měnič už jsem dal kus plastové podložky, takže už je oddělený.
Co se týká vodičů, zkusím měnič připojit napřímo na baterie, abych věděl, jestli to pomůže.
Mohl bych ještě poprosit o vysvětlení toho skokového zvýšení napětí.Vždyť když je velký odpor od baterií a na start energii spotřebuje měnič, tak napětí skokově poklesne.
ostrovpoděbaby píše:Díky všem za rady.burda píše:Vysvětlení vidím dvě:
1) Slabé dráty od baterky (společné s měničem) ,mohou mít při změně zatížení měniče nedostatečný průřez (velký odpor) který má na svědomí následné skokové zvýšení napětí a následně odejde mosfet na výstupu regulítoru.
2) Většina měničů čínské provenience není galvanicky oddělená od bateriového vstupu a proti jejich zemi (kovovému obalu a současně chladiči) naměříš někdy i 100V napětí. No tvůj měnič leží na plechové bedně rozvaděče, stejně jako je na něm přišroubovaný regulátor;)
Takže bych změřil jestli to měnič opravdu dělá a pokud ano přemístnil bych ho jinam , ne že by potom neexistovalo spojení měnič pře zem, lež pokud regulátor neuzemníš bude to fungovat. Stejně tak neuzeňovat ten čínskej měnič, nebo odepíšeš mosfety v něm;)
Pod měnič už jsem dal kus plastové podložky, takže už je oddělený.
Co se týká vodičů, zkusím měnič připojit napřímo na baterie, abych věděl, jestli to pomůže.
Mohl bych ještě poprosit o vysvětlení toho skokového zvýšení napětí.Vždyť když je velký odpor od baterií a na start energii spotřebuje měnič, tak napětí skokově poklesne.
bert píše:burda píše:...2) Většina měničů čínské provenience není galvanicky oddělená od bateriového vstupu a proti jejich zemi (kovovému obalu a současně chladiči) naměříš někdy i 100V napětí. No tvůj měnič leží na plechové bedně rozvaděče, stejně jako je na něm přišroubovaný regulátor;)
Takže bych změřil jestli to měnič opravdu dělá a pokud ano přemístnil bych ho jinam , ne že by potom neexistovalo spojení měnič pře zem, lež pokud regulátor neuzemníš bude to fungovat. Stejně tak neuzeňovat ten čínskej měnič, nebo odepíšeš mosfety v něm;)
V takomto "oddelenom" zapojení hrozí, že namiesto mosfetov v regulátore, odpíše skôr obsluhu zariadenia!![]()
Je dosť nebezpečné, mať na obaloch rôznych zariadení, rôzne potenciály.![]()
Prajem všetkým veľa slnka.
abrams píše:Zdravím ,
jestli se jedná o 12V systém , tak bych zkusil zapojit těsně před měnič auto-audio kondenzátor aspoň 1F . Takový pokles napětí aku ukazuje na jeho značnou měkkost což by pořádnej kondenzátor mohl vykompenzovat . Když kondr nepomůže tak jej můžete do týdne vrátit bez udání důvodua zkusit jiný regl
.
Elektronům zdar
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků