Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak jako tak stejně všichni skončíme pěšo nebo v EV.
https://echo24.cz/a/Hc5Hc/nove-uhlikove-dane-nafta-benzin-hodne-zdrazi-eu-dan-plaby-domacnosti (ikdyž netuším jakou relevantnost má tento web)
https://echo24.cz/a/Hc5Hc/nove-uhlikove-dane-nafta-benzin-hodne-zdrazi-eu-dan-plaby-domacnosti (ikdyž netuším jakou relevantnost má tento web)
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
O tom žádná, jen alternativy a využití paliv a technologie v efektivním procesu musí vyhrát nad ortodoxním přístupem zelených (čti dutých) hlav.Raww píše: ↑úte kvě 21, 2024 7:00 pmTak jako tak stejně všichni skončíme pěšo nebo v EV.
https://echo24.cz/a/Hc5Hc/nove-uhlikove-dane-nafta-benzin-hodne-zdrazi-eu-dan-plaby-domacnosti (ikdyž netuším jakou relevantnost má tento web)
To nikam nevede, použít 2x tolik energie na výrobu "ekopaliv".
-
- Příspěvky: 894
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Echo24 je hodně seriózní web.
Naštěstí budou brzo eurovolby. A nálada ve společnosti docela mění. Tak možná ještě není vše ztraceno.
Jen se bojím toho, jak zelenobolševici před volbama ukazují vlídnou tvář (aby po volbách zase přitvrdili).
Tak jde o to, kolik lidí jim na to skočí.
A bohužel taky o to, že lidi bezhlavě volí své oblíbené lokální strany, aniž si předem zjistí, do jaké eurofrakce pak jejich poslanci míří.
A podstatné je co zastává ta eurofrakce, ne to, co ty strany hlásají doma ve svých mateřských zemích.
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Nebral bych to jako dogma. Mám elektrickou předokolku, když to přeženu s akceleraci, tak to krátce prohrábne, zabliká ASR, mírně to samo ubere a jedeme. Každopádně když chci, tak jsem na rozjedu o dost rychlejší než většina a aby to hrabalo musím jet dost ostře
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Neber to špatně, ale pokud si mohu vybrat, tak predokolkou bych mel az na poslednim miste.
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Predkolka bohate staci na legalne jazdenie
Google mi na rychlo vyhodil, ze to ma 300Nm krutiaci moment, to je na predokolku este v pohode..
Ale kedze dnes je v mode na webe nepropagovat fakty, ale len fotecky a tazka otravna grafika, a nezmyselne slogany, tak mozno je to udaj chybny, pride mi to na EV relativne malo, ale aj to celkom sedi na "bezne" EV..
Samozrejme, 4x4 musi byt omnoho komfortnejsie, o tom niet pochyb, tak isto ako pred 10 rokmi sa mi ludai smiali, ked som chcel automaticku prevodovku, ze som blazon, lenivec, a neschopak štrikovat s riadiacou pakou. do jedneho maju dnes automat, alebo EV, farizeji.
To iste bude coskoro s 4x4 pohonom, podla mna.
Google mi na rychlo vyhodil, ze to ma 300Nm krutiaci moment, to je na predokolku este v pohode..
Ale kedze dnes je v mode na webe nepropagovat fakty, ale len fotecky a tazka otravna grafika, a nezmyselne slogany, tak mozno je to udaj chybny, pride mi to na EV relativne malo, ale aj to celkom sedi na "bezne" EV..
Samozrejme, 4x4 musi byt omnoho komfortnejsie, o tom niet pochyb, tak isto ako pred 10 rokmi sa mi ludai smiali, ked som chcel automaticku prevodovku, ze som blazon, lenivec, a neschopak štrikovat s riadiacou pakou. do jedneho maju dnes automat, alebo EV, farizeji.
To iste bude coskoro s 4x4 pohonom, podla mna.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Předokolka je hrozně citlivá na to, aby výrobce správně naladil reakci na pedál. Jsou auta, kde se na pedál jenom blbě podíváte a začnou bezmocně hrabat, jak spadnou 2 kapky nebo je tam cokoliv na silnici, nebo trochu horší asfalt.
Při zadním pohonu je to prakticky jedno až do vcelku vysokých výkonů.
Při zadním pohonu je to prakticky jedno až do vcelku vysokých výkonů.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Napr taky TájpÁr je predokolka, ale na nurburgringu ma podobny cas ako napr GTR alebo R8..
A da sa to pouzit aj ako denne auto, samozrejme ale..., trpi to na rozbitych cestach
A da sa to pouzit aj ako denne auto, samozrejme ale..., trpi to na rozbitych cestach
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Začátek konce elektromobility?
Mám pocit, že ten Staněk se nechal inspirovat tímto vláknem... Až na několik slabých míst geniální scénář a smeč na závěr... že prý "Začátek konce elektromobility".
Have fun!
Have fun!
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
e-golf ma 100kw a 290Nm a hrabe to i za sucha. Do kopce pak to je jeste horsi. Jak tam neni na prednich kolech zavazi je to k prdu. EV ma byt zadokolka nebo 4 kolka.
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Dobry postreh, to bude asi tym, ze spalovaci motor nieco vazi, a preto maju predokolky lepsi grip, ak je tam nic, alebo par baterii, tak nic..
Ale zas, ono take EV zas nevazi menej ako spalovak, kolko kg ma na prednej naprave taky egolf?
Ale zas, ono take EV zas nevazi menej ako spalovak, kolko kg ma na prednej naprave taky egolf?
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
1600kg s tím že to je rozložené po celém autě. Před tím jsem měl Peugeot 307 diesel a to váží stejně. Sice jen 80kw ale ta váha na předních kolech dělala své a přilnavost do kopce a že mokra lepší
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Není jak na Slovensku:)))Zlatí zelení.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1769
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
O kolik je 100kW elektromotor lehčí než stejný diesel, že to hraje roli na přední nápravě?
Tyhle žabomyší války, že je lepší zadní/přední pohon tu byly před 30lety, když měli zadní náhon staré Mercedesy, než se na to vybodli protože se to nerozjede na 1cm sněhu.
Tyhle žabomyší války, že je lepší zadní/přední pohon tu byly před 30lety, když měli zadní náhon staré Mercedesy, než se na to vybodli protože se to nerozjede na 1cm sněhu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak ako ja mam predokolku benzin so skoro 400Nm a nestazujem si, auto do 1500kg.
Este sa mi nestalo, aby som mal problem, (aj s dezenom, ku ktoremu by som sa nemal priznavat) na mokru..
Este sa mi nestalo, aby som mal problem, (aj s dezenom, ku ktoremu by som sa nemal priznavat) na mokru..
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak má vypadat trakce EV. Koupíṣ̌ si za 10mil Lambo a ujede ti Hyundai co s ním jezdí soused do obchodu:))))
Jenom tah žádné řazení.
Jenom tah žádné řazení.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Nevím ale nejde jen o to co tam chybí ale i to co tam přebývá a jaké je rozložení váhy. Do kopce pak při rozjezdu to ještě odlehčí přední kola a zatíží zadní jen tím že chci zrychliteman píše: ↑sob kvě 25, 2024 11:18 amO kolik je 100kW elektromotor lehčí než stejný diesel, že to hraje roli na přední nápravě?
Tyhle žabomyší války, že je lepší zadní/přední pohon tu byly před 30lety, když měli zadní náhon staré Mercedesy, než se na to vybodli protože se to nerozjede na 1cm sněhu.
Zadokolka spalovak s motorem vepředu pak bylo něco. Jedno BMW měl kamarád a vozil v kufru závaží. Druhý pak měl mercedes a když jsem mu říkal že chci zadokolku tak mě přemlouval šaty to nedělám, že na sněhu to bude peklo. Pak dostudoval jak to má Ev a názor změnil. A typ má dvě Tesly.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Za mě spalovák zadokolka s rozložením váhy kolem 50/50 a na sněhu a svinstvu jezdí perfektně. Rozhodně líp než cokoliv s předním pohonem. A hlavně vyjede hrozný věci.
Ale třeba starej Opel Omega to bylo dost peklo, s tím se muselo do zatáček opatrně
Ale třeba starej Opel Omega to bylo dost peklo, s tím se muselo do zatáček opatrně
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: úte říj 29, 2013 10:45 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Asi to nebude ten správnej příklad ale kdysi jsem měl Mazdu RX7 druhý generace a ta měla sériově poměr 51/49