Žvanírna 2

Nezařaditelné
Raww
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
Lokalita: Jihlava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9840
Kapacita baterie [kWh]: 13,6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Raww »

Tak jako tak stejně všichni skončíme pěšo nebo v EV.
https://echo24.cz/a/Hc5Hc/nove-uhlikove-dane-nafta-benzin-hodne-zdrazi-eu-dan-plaby-domacnosti (ikdyž netuším jakou relevantnost má tento web)
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2612
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Raww píše: úte kvě 21, 2024 7:00 pm Tak jako tak stejně všichni skončíme pěšo nebo v EV.
https://echo24.cz/a/Hc5Hc/nove-uhlikove-dane-nafta-benzin-hodne-zdrazi-eu-dan-plaby-domacnosti (ikdyž netuším jakou relevantnost má tento web)
O tom žádná, jen alternativy a využití paliv a technologie v efektivním procesu musí vyhrát nad ortodoxním přístupem zelených (čti dutých) hlav.
To nikam nevede, použít 2x tolik energie na výrobu "ekopaliv".
Mex
Příspěvky: 450
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Mex »

Raww píše: úte kvě 21, 2024 7:00 pm ikdyž netuším jakou relevantnost má tento web
Echo24 je hodně seriózní web.

Naštěstí budou brzo eurovolby. A nálada ve společnosti docela mění. Tak možná ještě není vše ztraceno.
Jen se bojím toho, jak zelenobolševici před volbama ukazují vlídnou tvář (aby po volbách zase přitvrdili).
Tak jde o to, kolik lidí jim na to skočí.

A bohužel taky o to, že lidi bezhlavě volí své oblíbené lokální strany, aniž si předem zjistí, do jaké eurofrakce pak jejich poslanci míří.
A podstatné je co zastává ta eurofrakce, ne to, co ty strany hlásají doma ve svých mateřských zemích.
misif
Příspěvky: 41
Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od misif »

NOPARasito píše: úte kvě 21, 2024 5:53 pm Předohrab je smrt u EV.
Nebral bych to jako dogma. Mám elektrickou předokolku, když to přeženu s akceleraci, tak to krátce prohrábne, zabliká ASR, mírně to samo ubere a jedeme. Každopádně když chci, tak jsem na rozjedu o dost rychlejší než většina a aby to hrabalo musím jet dost ostře :-)
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2612
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

misif píše: stř kvě 22, 2024 1:17 am
NOPARasito píše: úte kvě 21, 2024 5:53 pm Předohrab je smrt u EV.
Nebral bych to jako dogma. Mám elektrickou předokolku, když to přeženu s akceleraci, tak to krátce prohrábne, zabliká ASR, mírně to samo ubere a jedeme. Každopádně když chci, tak jsem na rozjedu o dost rychlejší než většina a aby to hrabalo musím jet dost ostře :-)
Neber to špatně, ale pokud si mohu vybrat, tak predokolkou bych mel az na poslednim miste.
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Predkolka bohate staci na legalne jazdenie :)
Google mi na rychlo vyhodil, ze to ma 300Nm krutiaci moment, to je na predokolku este v pohode..
Ale kedze dnes je v mode na webe nepropagovat fakty, ale len fotecky a tazka otravna grafika, a nezmyselne slogany, tak mozno je to udaj chybny, pride mi to na EV relativne malo, ale aj to celkom sedi na "bezne" EV..
Samozrejme, 4x4 musi byt omnoho komfortnejsie, o tom niet pochyb, tak isto ako pred 10 rokmi sa mi ludai smiali, ked som chcel automaticku prevodovku, ze som blazon, lenivec, a neschopak štrikovat s riadiacou pakou. do jedneho maju dnes automat, alebo EV, farizeji.
To iste bude coskoro s 4x4 pohonom, podla mna.
Miyuki
Příspěvky: 176
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Předokolka je hrozně citlivá na to, aby výrobce správně naladil reakci na pedál. Jsou auta, kde se na pedál jenom blbě podíváte a začnou bezmocně hrabat, jak spadnou 2 kapky nebo je tam cokoliv na silnici, nebo trochu horší asfalt.
Při zadním pohonu je to prakticky jedno až do vcelku vysokých výkonů.
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Napr taky TájpÁr je predokolka, ale na nurburgringu ma podobny cas ako napr GTR alebo R8..
A da sa to pouzit aj ako denne auto, samozrejme ale..., trpi to na rozbitych cestach :)
Ronn
Příspěvky: 276
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Ronn »

Mám pocit, že ten Staněk se nechal inspirovat tímto vláknem... Až na několik slabých míst geniální scénář a smeč na závěr... že prý "Začátek konce elektromobility". :)


Have fun!
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
glottis
Příspěvky: 2201
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

e-golf ma 100kw a 290Nm a hrabe to i za sucha. Do kopce pak to je jeste horsi. Jak tam neni na prednich kolech zavazi je to k prdu. EV ma byt zadokolka nebo 4 kolka.
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Dobry postreh, to bude asi tym, ze spalovaci motor nieco vazi, a preto maju predokolky lepsi grip, ak je tam nic, alebo par baterii, tak nic..
Ale zas, ono take EV zas nevazi menej ako spalovak, kolko kg ma na prednej naprave taky egolf?
glottis
Příspěvky: 2201
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

1600kg s tím že to je rozložené po celém autě. Před tím jsem měl Peugeot 307 diesel a to váží stejně. Sice jen 80kw ale ta váha na předních kolech dělala své a přilnavost do kopce a že mokra lepší
Franta2776
Příspěvky: 2619
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Není jak na Slovensku:)))Zlatí zelení.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1097
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

O kolik je 100kW elektromotor lehčí než stejný diesel, že to hraje roli na přední nápravě?
Tyhle žabomyší války, že je lepší zadní/přední pohon tu byly před 30lety, když měli zadní náhon staré Mercedesy, než se na to vybodli protože se to nerozjede na 1cm sněhu.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Tak ako ja mam predokolku benzin so skoro 400Nm a nestazujem si, auto do 1500kg.
Este sa mi nestalo, aby som mal problem, (aj s dezenom, ku ktoremu by som sa nemal priznavat) na mokru.. :)
Franta2776
Příspěvky: 2619
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Tak má vypadat trakce EV. Koupíṣ̌ si za 10mil Lambo a ujede ti Hyundai co s ním jezdí soused do obchodu:))))
Jenom tah žádné řazení.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2201
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

eman píše: sob kvě 25, 2024 11:18 am O kolik je 100kW elektromotor lehčí než stejný diesel, že to hraje roli na přední nápravě?
Tyhle žabomyší války, že je lepší zadní/přední pohon tu byly před 30lety, když měli zadní náhon staré Mercedesy, než se na to vybodli protože se to nerozjede na 1cm sněhu.
Nevím ale nejde jen o to co tam chybí ale i to co tam přebývá a jaké je rozložení váhy. Do kopce pak při rozjezdu to ještě odlehčí přední kola a zatíží zadní jen tím že chci zrychlit

Zadokolka spalovak s motorem vepředu pak bylo něco. Jedno BMW měl kamarád a vozil v kufru závaží. Druhý pak měl mercedes a když jsem mu říkal že chci zadokolku tak mě přemlouval šaty to nedělám, že na sněhu to bude peklo. Pak dostudoval jak to má Ev a názor změnil. A typ má dvě Tesly.
Miyuki
Příspěvky: 176
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Za mě spalovák zadokolka s rozložením váhy kolem 50/50 a na sněhu a svinstvu jezdí perfektně. Rozhodně líp než cokoliv s předním pohonem. A hlavně vyjede hrozný věci.
Ale třeba starej Opel Omega to bylo dost peklo, s tím se muselo do zatáček opatrně
glottis
Příspěvky: 2201
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Miyuki píše: sob kvě 25, 2024 5:36 pm Za mě spalovák zadokolka s rozložením váhy kolem 50/50
Jakej treba? Nikdy jsme to nezkoumal tak se vzdelam
knopis
Příspěvky: 121
Registrován: úte říj 29, 2013 10:45 am

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od knopis »

Asi to nebude ten správnej příklad ale kdysi jsem měl Mazdu RX7 druhý generace a ta měla sériově poměr 51/49 :)

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek