Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3455
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Další prostor pro slevy:
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... .sznhp.box
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2678
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
vznikaji nam v evrope nove lithiove naleziste?
-
- Příspěvky: 3455
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1805
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To vypadá, že místo EV je lepší koupě tahač s přívěsem na auta.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 8:50 amDalší prostor pro slevy:
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... .sznhp.box
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: pát kvě 06, 2022 10:39 am
- Lokalita: Galanta
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5730
- Kapacita baterie [kWh]: 14,3
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
za tie peniaze ozaj niet nad cim rozmyslat. My mame EV ako druhe vozidlo v dome, ma nieco vyse mesiaca, najazdenych 1800km a realne som za nabijanie zaplatil asi 15 kW. Moje auto som uz vyse mesiaca netankoval, na jazdu okolo komina staci EV.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 9:26 am
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
6x Longi 370 JV+ 6x Longi 370 JZ 4440 Wp, 3x430 Longi JZ 1290 Wp | Victron 150/35 MPPT | Must PV1800 Pro 5,2 kW | 16x LiFePo4 280Ah
-
- Příspěvky: 1805
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2678
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak pro zdejsi 1 fazove solarni barony a ostrovniky ideal ne? Ja treba nabijim 90% casu na 2 faze celkovym vykonem 2,6kw.eman píše: ↑úte dub 16, 2024 10:24 amJá tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5344
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Jo, dotace na EV. A nejsou tu náhodou dotace škaredé slovo? Tak elektrárnu si člověk vybuduje za své, ale na auto už potřebuje od ostatních?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1805
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
glottis: To je sice logický argument, nicméně z mého pohledu tu dost pokulhává poměr cena/výkon. MG mi připadá ošklivější než Tesla a u Tesly dostaneš za malý příplatek vše v plné palbě. A to můj názor na ně znáš.
cipis: Vidím tu jemný rozdíl v tom, že dotace na FVE u veřejnosti jsou defakto hračka za společné peníze bez návratnosti. U téhle dotace očekávám, že se ty peníze z firem vrátí do rozpočtu. Takový zemědělec dostane 60% na luxusní traktor, který nechá 4 roky stát ve stodole a pak ho prodá za plnou cenu.
cipis: Vidím tu jemný rozdíl v tom, že dotace na FVE u veřejnosti jsou defakto hračka za společné peníze bez návratnosti. U téhle dotace očekávám, že se ty peníze z firem vrátí do rozpočtu. Takový zemědělec dostane 60% na luxusní traktor, který nechá 4 roky stát ve stodole a pak ho prodá za plnou cenu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3455
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.eman píše: ↑úte dub 16, 2024 10:24 amJá tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3455
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To není od ostatních.To já si předpaltil na emisních povolenkách za dlouhé roky. Nastal čas si je vybrat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3455
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
eman píše: ↑úte dub 16, 2024 10:24 amJá tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.
6kW nabíjení plně dostačujících,stejně budu nabíjet 1Fáze 3-5kW.Manželka kamaráda má BMWI3 cca 4 roky a na veřejné nabíječce ještě nebyla. Jinak ta 51KWh je LIFEPO4 a ta větší je NMC.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3429
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Začátek konce elektromobility?
Doma to nabíjím po příjezdu z práce, prostě ze zásuvky 10-16A/230VAC z FVE a nedovedu si představit brát více z měniče ,díky zbytku dvou osádek v domě. Do 3hod je vždy nabito co jsem projel a budu zase potřebovat další den,úroveň SOC 70-80% se prostě takto pořád udržuje.Pokud je v plánu dlouhá cesta, tak prostě po ní dobíjím postupně zase k těm 70-80% z FVE a během té dlouhé cesty(600-800km) se prostě zastaví na 35min u superchargru ,kde se člověk vytento a něco zblajzne a už ho auto honí pryč.Reálně to jídlo vlastně ani nejde stihnout .Když jsem to poprvé šel zkusit s 23% SOC v baterce,tak chcanec/koupě sandwiche/posadil jsem se a zakousl a už mi to pípalo ,že mám vypadnout na 80% SOC.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 1805
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já na webu viděl modelový příklad, kde je cena cca 740tis. s DPH jako základ.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 12:01 pm
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.
Jinak pomalé nabíjení mi připadá nahouby proto, že je pak menší šance využít momentální velký výkon FVE a v budoucnu, až nám budou účtovat el. po 15min, tak by se dalo třeba hodinu nabíjet z DS za nulu, jak se to stává teď.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2678
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
tak jestli mas 3f fve tak ti dava opravdu rozhodne smysl 3f palubni nabijecka a tu tam maj u modelu co je o 100 drazsi
-
- Příspěvky: 3455
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ono je z těch Stodůlek opravdu za 649900 s dph.Bavil jsem se s obchodníkem 51 kWh baterie je Lifepo4 a mají i celkem rozumný financování při cca 50% akontaci se přeplatí cca 20000kč.Jako auto na poskakování okolo města by to mohlo být OK.Asi se na něho někam pojedu podívat.eman píše: ↑úte dub 16, 2024 1:25 pmJá na webu viděl modelový příklad, kde je cena cca 740tis. s DPH jako základ.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 12:01 pm
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.
Jinak pomalé nabíjení mi připadá nahouby proto, že je pak menší šance využít momentální velký výkon FVE a v budoucnu, až nám budou účtovat el. po 15min, tak by se dalo třeba hodinu nabíjet z DS za nulu, jak se to stává teď.
Máte ho někdo na foru???
https://www.tipcars.com/mg-zs/suv/elekt ... 87003.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3455
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nabíjení není tak strašný DC 92KW a AC 3F 11kW.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Nedávno o BMW i3 a jejich skvělých bateriích a degradaci.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:12 amhttps://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-j ... k-prekvapi
BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
Šup a pomalu to poleze na světlo:
Mimochodem 8-9 leté maj většinou: Tak kde je těch: "1% ročně"
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Před odjezdem z domu snad fklidu nabiješ do 100%??? Nebo jsi z těch co věří blábolům?marko250 píše: ↑úte dub 16, 2024 1:06 pmDoma to nabíjím po příjezdu z práce, prostě ze zásuvky 10-16A/230VAC z FVE a nedovedu si představit brát více z měniče ,díky zbytku dvou osádek v domě. Do 3hod je vždy nabito co jsem projel a budu zase potřebovat další den,úroveň SOC 70-80% se prostě takto pořád udržuje.Pokud je v plánu dlouhá cesta, tak prostě po ní dobíjím postupně zase k těm 70-80% z FVE a během té dlouhé cesty(600-800km) se prostě zastaví na 35min u superchargru ,kde se člověk vytento a něco zblajzne a už ho auto honí pryč.Reálně to jídlo vlastně ani nejde stihnout .Když jsem to poprvé šel zkusit s 23% SOC v baterce,tak chcanec/koupě sandwiche/posadil jsem se a zakousl a už mi to pípalo ,že mám vypadnout na 80% SOC.
-
- Příspěvky: 3455
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To máš 60Ah malou baterku, nejhorší možná varianta.NOPARasito píše: ↑úte dub 16, 2024 3:57 pmNedávno o BMW i3 a jejich skvělých bateriích a degradaci.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:12 amhttps://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-j ... k-prekvapi
BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
Šup a pomalu to poleze na světlo:
Mimochodem 8-9 leté maj většinou:
Screenshot_2024-04-16-15-13-41-170_com.google.android.youtube.jpg
Tak kde je těch: "1% ročně"
Tady jsou majitelé I3:
https://www.facebook.com/groups/2007626912888646
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W