Začátek konce elektromobility?
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2435
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Další prostor pro slevy:
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... .sznhp.box
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2090
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
vznikaji nam v evrope nove lithiove naleziste?
-
- Příspěvky: 2435
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1002
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To vypadá, že místo EV je lepší koupě tahač s přívěsem na auta.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 8:50 am Další prostor pro slevy:
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... .sznhp.box
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: pát kvě 06, 2022 10:39 am
- Lokalita: Galanta
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4440
- Kapacita baterie [kWh]: 14,3
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
za tie peniaze ozaj niet nad cim rozmyslat. My mame EV ako druhe vozidlo v dome, ma nieco vyse mesiaca, najazdenych 1800km a realne som za nabijanie zaplatil asi 15 kW. Moje auto som uz vyse mesiaca netankoval, na jazdu okolo komina staci EV.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 9:26 am
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
6x Longi 370 JV+ 6x Longi 370 JZ 4440 Wp | Must PV1800 Pro 5,2 kW | 16x LiFePo4 280Ah
-
- Příspěvky: 1002
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 9:26 amNene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
-
- Příspěvky: 2090
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak pro zdejsi 1 fazove solarni barony a ostrovniky ideal ne? Ja treba nabijim 90% casu na 2 faze celkovym vykonem 2,6kw.eman píše: ↑úte dub 16, 2024 10:24 amJá tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 9:26 amNene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
-
- Příspěvky: 4398
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Jo, dotace na EV. A nejsou tu náhodou dotace škaredé slovo? Tak elektrárnu si člověk vybuduje za své, ale na auto už potřebuje od ostatních?
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1002
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
glottis: To je sice logický argument, nicméně z mého pohledu tu dost pokulhává poměr cena/výkon. MG mi připadá ošklivější než Tesla a u Tesly dostaneš za malý příplatek vše v plné palbě. A to můj názor na ně znáš.
cipis: Vidím tu jemný rozdíl v tom, že dotace na FVE u veřejnosti jsou defakto hračka za společné peníze bez návratnosti. U téhle dotace očekávám, že se ty peníze z firem vrátí do rozpočtu. Takový zemědělec dostane 60% na luxusní traktor, který nechá 4 roky stát ve stodole a pak ho prodá za plnou cenu.
cipis: Vidím tu jemný rozdíl v tom, že dotace na FVE u veřejnosti jsou defakto hračka za společné peníze bez návratnosti. U téhle dotace očekávám, že se ty peníze z firem vrátí do rozpočtu. Takový zemědělec dostane 60% na luxusní traktor, který nechá 4 roky stát ve stodole a pak ho prodá za plnou cenu.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
-
- Příspěvky: 2435
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.eman píše: ↑úte dub 16, 2024 10:24 amJá tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 9:26 amNene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2435
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To není od ostatních.To já si předpaltil na emisních povolenkách za dlouhé roky. Nastal čas si je vybrat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2435
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
eman píše: ↑úte dub 16, 2024 10:24 amJá tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 9:26 amNene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
6kW nabíjení plně dostačujících,stejně budu nabíjet 1Fáze 3-5kW.Manželka kamaráda má BMWI3 cca 4 roky a na veřejné nabíječce ještě nebyla. Jinak ta 51KWh je LIFEPO4 a ta větší je NMC.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3357
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Začátek konce elektromobility?
Doma to nabíjím po příjezdu z práce, prostě ze zásuvky 10-16A/230VAC z FVE a nedovedu si představit brát více z měniče ,díky zbytku dvou osádek v domě. Do 3hod je vždy nabito co jsem projel a budu zase potřebovat další den,úroveň SOC 70-80% se prostě takto pořád udržuje.Pokud je v plánu dlouhá cesta, tak prostě po ní dobíjím postupně zase k těm 70-80% z FVE a během té dlouhé cesty(600-800km) se prostě zastaví na 35min u superchargru ,kde se člověk vytento a něco zblajzne a už ho auto honí pryč.Reálně to jídlo vlastně ani nejde stihnout .Když jsem to poprvé šel zkusit s 23% SOC v baterce,tak chcanec/koupě sandwiche/posadil jsem se a zakousl a už mi to pípalo ,že mám vypadnout na 80% SOC.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 1002
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já na webu viděl modelový příklad, kde je cena cca 740tis. s DPH jako základ.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 12:01 pm
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.
Jinak pomalé nabíjení mi připadá nahouby proto, že je pak menší šance využít momentální velký výkon FVE a v budoucnu, až nám budou účtovat el. po 15min, tak by se dalo třeba hodinu nabíjet z DS za nulu, jak se to stává teď.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
-
- Příspěvky: 2090
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
tak jestli mas 3f fve tak ti dava opravdu rozhodne smysl 3f palubni nabijecka a tu tam maj u modelu co je o 100 drazsi
-
- Příspěvky: 2435
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ono je z těch Stodůlek opravdu za 649900 s dph.Bavil jsem se s obchodníkem 51 kWh baterie je Lifepo4 a mají i celkem rozumný financování při cca 50% akontaci se přeplatí cca 20000kč.Jako auto na poskakování okolo města by to mohlo být OK.Asi se na něho někam pojedu podívat.eman píše: ↑úte dub 16, 2024 1:25 pmJá na webu viděl modelový příklad, kde je cena cca 740tis. s DPH jako základ.Franta2776 píše: ↑úte dub 16, 2024 12:01 pm
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.
Jinak pomalé nabíjení mi připadá nahouby proto, že je pak menší šance využít momentální velký výkon FVE a v budoucnu, až nám budou účtovat el. po 15min, tak by se dalo třeba hodinu nabíjet z DS za nulu, jak se to stává teď.
Máte ho někdo na foru???
https://www.tipcars.com/mg-zs/suv/elekt ... 87003.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2435
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nabíjení není tak strašný DC 92KW a AC 3F 11kW.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2559
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Nedávno o BMW i3 a jejich skvělých bateriích a degradaci.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:12 am https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-j ... k-prekvapi
BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
Šup a pomalu to poleze na světlo:
Mimochodem 8-9 leté maj většinou: Tak kde je těch: "1% ročně"
-
- Příspěvky: 2559
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Před odjezdem z domu snad fklidu nabiješ do 100%??? Nebo jsi z těch co věří blábolům?marko250 píše: ↑úte dub 16, 2024 1:06 pm Doma to nabíjím po příjezdu z práce, prostě ze zásuvky 10-16A/230VAC z FVE a nedovedu si představit brát více z měniče ,díky zbytku dvou osádek v domě. Do 3hod je vždy nabito co jsem projel a budu zase potřebovat další den,úroveň SOC 70-80% se prostě takto pořád udržuje.Pokud je v plánu dlouhá cesta, tak prostě po ní dobíjím postupně zase k těm 70-80% z FVE a během té dlouhé cesty(600-800km) se prostě zastaví na 35min u superchargru ,kde se člověk vytento a něco zblajzne a už ho auto honí pryč.Reálně to jídlo vlastně ani nejde stihnout .Když jsem to poprvé šel zkusit s 23% SOC v baterce,tak chcanec/koupě sandwiche/posadil jsem se a zakousl a už mi to pípalo ,že mám vypadnout na 80% SOC.
-
- Příspěvky: 2435
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To máš 60Ah malou baterku, nejhorší možná varianta.NOPARasito píše: ↑úte dub 16, 2024 3:57 pmNedávno o BMW i3 a jejich skvělých bateriích a degradaci.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:12 am https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-j ... k-prekvapi
BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
Šup a pomalu to poleze na světlo:
Mimochodem 8-9 leté maj většinou:
Screenshot_2024-04-16-15-13-41-170_com.google.android.youtube.jpg
Tak kde je těch: "1% ročně"
Tady jsou majitelé I3:
https://www.facebook.com/groups/2007626912888646
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 149 Odpovědi
- 4833 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od unicast
-
- 29 Odpovědi
- 4085 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mobilik