Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2090
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

vznikaji nam v evrope nove lithiove naleziste? :)
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: úte dub 16, 2024 9:20 am vznikaji nam v evrope nove lithiove naleziste? :)
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 8:50 am Další prostor pro slevy:
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... .sznhp.box
To vypadá, že místo EV je lepší koupě tahač s přívěsem na auta. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
kkristian
Příspěvky: 72
Registrován: pát kvě 06, 2022 10:39 am
Lokalita: Galanta
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4440
Kapacita baterie [kWh]: 14,3
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kkristian »

Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 9:26 am
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
za tie peniaze ozaj niet nad cim rozmyslat. My mame EV ako druhe vozidlo v dome, ma nieco vyse mesiaca, najazdenych 1800km a realne som za nabijanie zaplatil asi 15 kW. Moje auto som uz vyse mesiaca netankoval, na jazdu okolo komina staci EV.
6x Longi 370 JV+ 6x Longi 370 JZ 4440 Wp | Must PV1800 Pro 5,2 kW | 16x LiFePo4 280Ah
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 9:26 am
glottis píše: úte dub 16, 2024 9:20 am vznikaji nam v evrope nove lithiove naleziste? :)
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
Já tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
glottis
Příspěvky: 2090
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

eman píše: úte dub 16, 2024 10:24 am
Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 9:26 am
glottis píše: úte dub 16, 2024 9:20 am vznikaji nam v evrope nove lithiove naleziste? :)
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
Já tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.
Tak pro zdejsi 1 fazove solarni barony a ostrovniky ideal ne? Ja treba nabijim 90% casu na 2 faze celkovym vykonem 2,6kw.
cipis
Příspěvky: 4397
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Jo, dotace na EV. A nejsou tu náhodou dotace škaredé slovo? Tak elektrárnu si člověk vybuduje za své, ale na auto už potřebuje od ostatních?
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

glottis: To je sice logický argument, nicméně z mého pohledu tu dost pokulhává poměr cena/výkon. MG mi připadá ošklivější než Tesla a u Tesly dostaneš za malý příplatek vše v plné palbě. A to můj názor na ně znáš. :)

cipis: Vidím tu jemný rozdíl v tom, že dotace na FVE u veřejnosti jsou defakto hračka za společné peníze bez návratnosti. U téhle dotace očekávám, že se ty peníze z firem vrátí do rozpočtu. Takový zemědělec dostane 60% na luxusní traktor, který nechá 4 roky stát ve stodole a pak ho prodá za plnou cenu.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte dub 16, 2024 10:24 am
Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 9:26 am
glottis píše: úte dub 16, 2024 9:20 am vznikaji nam v evrope nove lithiove naleziste? :)
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
Já tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše: úte dub 16, 2024 10:34 am Jo, dotace na EV. A nejsou tu náhodou dotace škaredé slovo? Tak elektrárnu si člověk vybuduje za své, ale na auto už potřebuje od ostatních?
To není od ostatních.To já si předpaltil na emisních povolenkách za dlouhé roky. Nastal čas si je vybrat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte dub 16, 2024 10:24 am
Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 9:26 am
glottis píše: úte dub 16, 2024 9:20 am vznikaji nam v evrope nove lithiove naleziste? :)
Nene já přemýšlím,že si ty EV koupím 2ks jedno i pro manželku.Když je nikdo nechce a ještě jsou příjemné dotace.To MG vyjde.bez dph a po dotaci na 334000kč.To je levnější než Dacie.
Já tam tedy vidím 445tis. a navíc je to oholené na kost. Nabíjení 6kW je výsměch.

6kW nabíjení plně dostačujících,stejně budu nabíjet 1Fáze 3-5kW.Manželka kamaráda má BMWI3 cca 4 roky a na veřejné nabíječce ještě nebyla. Jinak ta 51KWh je LIFEPO4 a ta větší je NMC.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3357
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od marko250 »

Doma to nabíjím po příjezdu z práce, prostě ze zásuvky 10-16A/230VAC z FVE a nedovedu si představit brát více z měniče ,díky zbytku dvou osádek v domě. Do 3hod je vždy nabito co jsem projel a budu zase potřebovat další den,úroveň SOC 70-80% se prostě takto pořád udržuje.Pokud je v plánu dlouhá cesta, tak prostě po ní dobíjím postupně zase k těm 70-80% z FVE a během té dlouhé cesty(600-800km) se prostě zastaví na 35min u superchargru ,kde se člověk vytento a něco zblajzne a už ho auto honí pryč.Reálně to jídlo vlastně ani nejde stihnout :-) .Když jsem to poprvé šel zkusit s 23% SOC v baterce,tak chcanec/koupě sandwiche/posadil jsem se a zakousl a už mi to pípalo ,že mám vypadnout na 80% SOC.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 12:01 pm
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.
Já na webu viděl modelový příklad, kde je cena cca 740tis. s DPH jako základ.

Jinak pomalé nabíjení mi připadá nahouby proto, že je pak menší šance využít momentální velký výkon FVE a v budoucnu, až nám budou účtovat el. po 15min, tak by se dalo třeba hodinu nabíjet z DS za nulu, jak se to stává teď.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
glottis
Příspěvky: 2090
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

tak jestli mas 3f fve tak ti dava opravdu rozhodne smysl 3f palubni nabijecka a tu tam maj u modelu co je o 100 drazsi
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte dub 16, 2024 1:25 pm
Franta2776 píše: úte dub 16, 2024 12:01 pm
Cena je 650000 s dph, bez DPH= 537000 a -200000dotace =337000kč k tomu něco sežere financování.
Já na webu viděl modelový příklad, kde je cena cca 740tis. s DPH jako základ.

Jinak pomalé nabíjení mi připadá nahouby proto, že je pak menší šance využít momentální velký výkon FVE a v budoucnu, až nám budou účtovat el. po 15min, tak by se dalo třeba hodinu nabíjet z DS za nulu, jak se to stává teď.
Ono je z těch Stodůlek opravdu za 649900 s dph.Bavil jsem se s obchodníkem 51 kWh baterie je Lifepo4 a mají i celkem rozumný financování při cca 50% akontaci se přeplatí cca 20000kč.Jako auto na poskakování okolo města by to mohlo být OK.Asi se na něho někam pojedu podívat.
Máte ho někdo na foru???
https://www.tipcars.com/mg-zs/suv/elekt ... 87003.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Snímek obrazovky (35).png
Nabíjení není tak strašný DC 92KW a AC 3F 11kW.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2559
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: čtv dub 04, 2024 8:12 am https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-j ... k-prekvapi

BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
Nedávno o BMW i3 a jejich skvělých bateriích a degradaci.
Šup a pomalu to poleze na světlo:
Mimochodem 8-9 leté maj většinou:
Screenshot_2024-04-16-15-13-41-170_com.google.android.youtube.jpg
Tak kde je těch: "1% ročně"
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2559
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

marko250 píše: úte dub 16, 2024 1:06 pm Doma to nabíjím po příjezdu z práce, prostě ze zásuvky 10-16A/230VAC z FVE a nedovedu si představit brát více z měniče ,díky zbytku dvou osádek v domě. Do 3hod je vždy nabito co jsem projel a budu zase potřebovat další den,úroveň SOC 70-80% se prostě takto pořád udržuje.Pokud je v plánu dlouhá cesta, tak prostě po ní dobíjím postupně zase k těm 70-80% z FVE a během té dlouhé cesty(600-800km) se prostě zastaví na 35min u superchargru ,kde se člověk vytento a něco zblajzne a už ho auto honí pryč.Reálně to jídlo vlastně ani nejde stihnout :-) .Když jsem to poprvé šel zkusit s 23% SOC v baterce,tak chcanec/koupě sandwiche/posadil jsem se a zakousl a už mi to pípalo ,že mám vypadnout na 80% SOC.
Před odjezdem z domu snad fklidu nabiješ do 100%??? Nebo jsi z těch co věří blábolům?
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: úte dub 16, 2024 3:57 pm
Franta2776 píše: čtv dub 04, 2024 8:12 am https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-j ... k-prekvapi

BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
Nedávno o BMW i3 a jejich skvělých bateriích a degradaci.
Šup a pomalu to poleze na světlo:
Mimochodem 8-9 leté maj většinou:
Screenshot_2024-04-16-15-13-41-170_com.google.android.youtube.jpg
Tak kde je těch: "1% ročně"
To máš 60Ah malou baterku, nejhorší možná varianta.
Tady jsou majitelé I3:
https://www.facebook.com/groups/2007626912888646
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek