Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3303
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 151
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
No jako novinku mi sdělil můj dodavatel dílů v kamenném obchodě, že na asi 5 let starý VW a Škoda, nejsou náhradní díly drženy sklady, prostě nejsou určité náhradní díly. Takže bych si asi udělal seznam běžných oprav jako homokinetické klouby, poloosy, brzdové součásti, světla, diagnostika protože bez ní v servisu ani nevymění osvětlení SPZ, atd. Spotřebky jako filtry. Celý evropský systém oprav se stává tak drahým, že jen konkurence jiných opravárenských systémů automobilu to může změnit. No a baterie, zkuste oslovit svého dodavatele náhradních dílů, že chcete na svou škodu novou baterii nebo kus z ní.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 3303
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 151
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale tak je nastavený systém, ten končí STK. Pokud jsem to pochopil dobře, tak na Teslu může STK provést kdokoli online. Tz. že nepotřebuje ani diagnostiku Tesla má svou diagnostiku uvnitř auta. Takže se naskýtá otázka, proč automobilky neuvolní kompletní diagnostiku do online podoby a STK mohou zbourat. Proč platíme? Protože to chceme platit. Tak se staví autosalony, STK, benzinky, SuprHyprMarkety. Přitom online lze už hodně. Ale ne, my musíme mít vše drahé. A nakonec, kdo by ty lidi rekvalifikoval, takže typický generační výmor. Musí generace umřít, abychom místo psacího stroje používali počítač, musí generace se vyměnit, aby místo pevné se začaly používat mobily, atd.qq357 píše: pon srp 04, 2025 12:04 amNo ony jim ty EV berou chlebíček,tak si musí vymyslet,kde si kousnou.V Kodiaku první garančka za 15000 je paráda.U Hujdaje v garančce mění chladící kapalinu za majlad a MB každý servis kontrola těsnosti chlazení...eman píše: ned srp 03, 2025 3:58 pmU té servisní hodinovky za EV , to se pos**** v kině? Já to tedy vůbec nechápu a nevím, co je na tom k chápání.
Jako, že výměna stabilizátoru na ID4 a naftovým Golfu je mnohem náročnější na kvalifikaci..? Povolit dva šrouby a vyměnit díl za 300Kč v jednom případě budou dělat za 800Kč a v druhé za 3000?
To bych jim řekl slova, který ani neznají...![]()
Když vlezete do prodejny-servisu,tak se rozhlédněte.Recepce 2 holky,mrak managerů,barák skleněnej tuti provozně divokej.To všechno zaplatíte VY.![]()
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Diagnostika baterky v EV jako obvykle kvalitní novinařina:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2394
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ty jsi naiva. STK je největší vývar pro všechny zůčastněné. Na ofiko poplatcích nadělají miliardy, na úplatcích nadělají miliardy, úřednici dostanou svoje všimný. Zrušit STK můžeš, proč ne, ale kolik teď stojí STK 3000Kč?...tak Online za bůra jo, pane. Nedělaj si iluze, že tohle výpalný někdy zmizí. V EU naněm stojí celý průmysl a prachy jsou až na prvním místě.gupa píše: pon srp 04, 2025 12:17 amAle tak je nastavený systém, ten končí STK. Pokud jsem to pochopil dobře, tak na Teslu může STK provést kdokoli online. Tz. že nepotřebuje ani diagnostiku Tesla má svou diagnostiku uvnitř auta. Takže se naskýtá otázka, proč automobilky neuvolní kompletní diagnostiku do online podoby a STK mohou zbourat. Proč platíme? Protože to chceme platit. Tak se staví autosalony, STK, benzinky, SuprHyprMarkety. Přitom online lze už hodně. Ale ne, my musíme mít vše drahé. A nakonec, kdo by ty lidi rekvalifikoval, takže typický generační výmor. Musí generace umřít, abychom místo psacího stroje používali počítač, musí generace se vyměnit, aby místo pevné se začaly používat mobily, atd.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 492
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 92
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 26
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
ja par dni zpet platit 2200 u benzinaku, pan byl za 15min hotov, tak nevim jeslit uz nezacali delat nejakou zrychlenou 
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Já teď dělal na malým sprinteru emise 900Kč+1400Kč STK.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2394
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo, vyklopíme 2500Kč a pak stejně jedu na silnici za něčím, co vypadá že hoří. STK je u nás úplně zbytečný podnik, ale sype.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1923
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 336
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Cena povolenky pro litr LPG na úrovni 3/4 ceny benzínu znamená, že pokud zdraží benzín o 3 Kč, zdraží LPG o 2.25 Kč. Jenže ty tři Kč jsou při ceně 36 Kč/litr asi 9 % z ceny, kdežto 2.25 Kč jsou při ceně 16 Kč/litr 14 % z ceny a to je potřeba připočíst nárůst spotřeby.pave69 píše: ned srp 03, 2025 9:57 pmSnad ne, ta cena povolenky LPG by orientačně měla být cca 3/4 ceny pro benzin, 2/3 ceny za naftu - na litr. Takže na spotřebu asi řádově stejně. Uvidíme. Když bude nejhůř, prodám diesel (možná se do té doby rozpadne) a koupím EVunicast píše: ned srp 03, 2025 9:14 amLPG bohužel postihnou ETS II ještě výrazně citelněji, než benzín (v poměru k ceně za litr paliva)..
Moje současné náklady s mojí terénní obludou (se kterou, pravda, už dnes jezdím jenom když tahám přívěs, jedu do terénu, napadne sníh nebo jedeme kempovat):
14 * 33 / 100 = 4.62 Kč/km benzín, 16.5 * 16 / 100 = 2.64 Kč/km LPG
Od 2027:
14 * 36 / 100 = 5.04 Kč/km benzín, 16.5 * 18.25 / 100 = 3.01 Kč/km LPG
U benzínu nárůst o 9 %, u plynu o 14 %. Zatím stojí 1 km na LPG cca 57 % ceny kilometru ujetého na benzín, od roku 2027 to bude 60 %. Takže LPG bude o další 3 % méně výhodný oproti N95, čili další nárůst délky návratnosti přestavby, takže do ní půjde o to méně lidí (a v důsledku toho se nezlepší ani ovzduší ve městech, ani emise CO2, které má LPG oproti benzínu nižší). Ani já žádného břichoplaze přestavovat už nebudu...
‚Tak jste si, lumpové, mysleli, že vám ta komise pomůže,‘ povídá pan obršt, ‚drek vám pomohla. A teď bude každá kumpačka kolem mne defilírovat a opakovat hlasitě, co jsem řekl.‘ — Tak jsme šli jedna kumpačka za druhou, rechtsšaut, kde stál pan obršt, ruku na řemeni flinty, a řvali jsme na něho: ‚Tak jsme si, lumpové, mysleli, že nám ta komise pomůže, drek nám pomohla.‘ — A pan obršt se smál, až se za břicho popadal.
Zlaté časy LPG, kdy benzín stál 30 Kč a plyn 13 (a v Německu benzín 1.5€ a plyn 59 centů) jsou bohužel pryč.
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Tady máš dálkovou jízdu s karavanem:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 894
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Reputace: 86
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Elektricka / hybridni auta
@Unicast To zřejmě (nevím) počítáš z plánovaného stropu ETS2 45€/t. Moc bych nečekal, že nějaká brzda bude funkční. Daň/inflace bude určována burzou a spekulanty
- krásné vyhlídky.
-
- Příspěvky: 1923
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 336
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Franto, až ten korejský břichoplaz bude jezdit bez větších oprav 25 let v kuse, tu po poli, tu dvoustovkou po dálnici, tu potokem, tu jednou stranou po kmeni (neodvětveného) poraženého smrku, tahat třítunový přívěs, odveze dvoumetrovou lednici stejně jako šestimetrové KVH, vytáhne zapadlý autobus z bahna a tahač s návěsem ze zasněženého pangejtu, to všechno (až na ty KVH a těch 200 km/h, to bych si fakt nelajsnul) s devadesátikilovou Maggiolinou Airlander na střeše, tak mě možná zaujme 

-
- Příspěvky: 2394
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Co máš proti 6m KVH? Běžně vozím 5m KVH na 3m vleku. 
Jinak ty teorie o dojezdu jsou pořád jen teorie, protože jsem letos při cestě do IT viděl situaci, kdy na rakouský dálnici byly obsazený všechny nabíječky stylem "nedobíjím, ale mám EV, tak tam můžu parkovat". Ten pán, co dobíjet potřeboval, musel jít do motorestu vyvolávat majitele EV, aby mu uhnuli a nebyl úspěšný. Po cca 15min. se tam ještě pohádali. Byl to smutný pohled, protože celá technologie zase narazí na lidskou debilitu.
Ztoho já osobně bych měl velký stres a než se hádat se debilama nebo čekat ve frontě, to radši pojedu s naftou.
Jinak ty teorie o dojezdu jsou pořád jen teorie, protože jsem letos při cestě do IT viděl situaci, kdy na rakouský dálnici byly obsazený všechny nabíječky stylem "nedobíjím, ale mám EV, tak tam můžu parkovat". Ten pán, co dobíjet potřeboval, musel jít do motorestu vyvolávat majitele EV, aby mu uhnuli a nebyl úspěšný. Po cca 15min. se tam ještě pohádali. Byl to smutný pohled, protože celá technologie zase narazí na lidskou debilitu.
Ztoho já osobně bych měl velký stres a než se hádat se debilama nebo čekat ve frontě, to radši pojedu s naftou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Nejdřív jsou tady dotazy ohledně tažení přívěsu EV a jaká je to blbost. Psal jsem, že jsem viděl v Norsku a je to pro Nory zcela běžná věc, tahat za EV přívěs. Když jsem dám odkaz, jak chlapík jede s rodinou a přívěsem do Holandska se spotřebou cca 26kWh/100km. Držet, kvůli tomu do nafťáka je blbost.Tak se tu objeví příspěvky, že potřebuje občas vytáhnout zapadlý autobus a zapadlý návěs

nebo narazí na lidskou debilitu u nabíječky.
V neděli jsem jel v Brně okolo ONA ,fronta na naftu, až na dálnici. Budu mít dřív EV nabito než tam nakoupíte naftu. Proto už nikdy nafťák


V neděli jsem jel v Brně okolo ONA ,fronta na naftu, až na dálnici. Budu mít dřív EV nabito než tam nakoupíte naftu. Proto už nikdy nafťák
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2394
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tank ONO je ale vyloženě sociální pumpa. Asi jako Penny market, kam chodí jenom důchodci. Když uděláš anketu u ONO, tak 100% klientů budou odpůrci elekra.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 156
- Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm
- Reputace: 5
- Lokalita: Zdiby
- Výkon panelů [Wp]: 9120
- Kapacita baterie [kWh]: 27
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
ONO je specificka vyjimka.Nekteri ridici jezdi tankovat na ONO klidne 20km a cestu do ceny nafty nepocitaji-proto ty fronty.Naproti tomu jsem v sobotu u obchodu u Rennes dotankoval 60l nafty rychleji nez manzelka koupila bagetu.Vzhledem k tomu,ze uvazuji nad EV kvuli financnim a pracovnim duvodum,tak se zajmem sleduju i nabijecky.Prozatimni postrehy z FR--na dalnicich volne misto tak na kazde 3-4 pumpe,mimo dalnice u vetsich obch.center spousta volnych mist,ale jen 11 nebo 25kW.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) , 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4,16x EVE 280Ah, Victron BMV700.
-
- Příspěvky: 1923
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 336
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Proti nim nemám nic, ale nedají se vozit na střeše, když už je tam ten stan
Tank Ono má svá specifika, každá pumpa funguje trochu jinak, někde je to s minimálními frontami, jinam má cenu jezdit jenom pozdě v noci, někde se dá najet k LPG stojanu nezávisle na frontě k těm ostatním, jinde sice taky, ale pak už nejde díky frontě k jiným stojanům odjet. Hlavní výhodou těch pump je, že vytvářejí konkurenční cenový tlak na pumpy okolní a tak se ledaskde najdou i další pumpy, které se jim snaží cenově vyrovnat.
No a někdy je mnohem lepší ten kamion nebo autobus prostě vytáhnout, než čekat, až silnici zprůjezdní hasiči nebo profi vyprošťovací služba pro kamiony...
-
- Příspěvky: 2394
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
U tank ONO hlavně každý strejc vytáhne 5 kanystrů a začne to tam lomit, takže jednotlivec tam stráví mládí. Jezdím k samoobslužný pumpě za 32kč, kde je 6 stojanů a nikdy jsem tam neviděl víc jak 4 auta. Srovnatelný ceny má i Globus. Tohle šetření desetníků má fakt význam jenom pro určitou sociální skupinu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1923
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 336
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nějak tam nevidím žádné elektromobily... Ale chápu to, vyzkratované baterie při brodění udělají svoje
-
- Příspěvky: 492
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 92
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 26
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
bydlim u hranic s rakouskem a tady benzinovej kartel drzi ceny na 37.5 (MOL a Orlen), jelikoz s benzinakem uz doma najedeme 400km/mesic, tak tu cenu neresim, ale predstava, ze bych tam mel tankovat kazdej 5den plnou, tak mi zacne asi cukat oko (jinak EV v prumeru 2800km/mesic)eman píše: úte srp 05, 2025 9:20 amU tank ONO hlavně každý strejc vytáhne 5 kanystrů a začne to tam lomit, takže jednotlivec tam stráví mládí. Jezdím k samoobslužný pumpě za 32kč, kde je 6 stojanů a nikdy jsem tam neviděl víc jak 4 auta. Srovnatelný ceny má i Globus. Tohle šetření desetníků má fakt význam jenom pro určitou sociální skupinu.
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono proti tomu Ev pracuje, že většina lidi netuší co to elektřina je. Vidím to okolo sebe, jak začnu mluvit mezi lidmi bez elektro vzděláni o KWh,W, AC,DC apod
Je to pro ně moc složitý a netuší která bije do toho další aplikace a 50sátník a s EV je vymalováno.My elektrikáři to mám podstatně jednoduší.


Je to pro ně moc složitý a netuší která bije do toho další aplikace a 50sátník a s EV je vymalováno.My elektrikáři to mám podstatně jednoduší.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů