Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nevím jestli se ty velké Fabie dělají čistě EV. Ale teď jsem jednu viděl. Masku tvoří v podstatě metr dvacet vysoká zeď. Takže aerodynamický nesmysl. Je to velké těžké a jako luxusní. Takže tohle fakt není o ekologii, ale o dobové ideologii. Bylo by efektivnější, kdyby místo toho něco polovičního "kouřilo". Nic jiného, než hon na čarodějnice.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady jsou dvě věci, který jdou někdy proti sobě, nebo nemusí vůbec souviset.
Z hlediska CO2 je lepší to co je levnější (za dobu životnosti), cena je přímo úměrná energii, co pochází z fosilních paliv. A to platí o všem v důsledku. Na konci je vždycky ta ropa nebo uhlí.
Z hlediska jedovatejch zplodit při sunutí se v zácpě po centů města, bude lepší EV barák na kolech klidně i nabíjenej z uhelný elektrárny, nebo generátoru na naftu. Hlavně při městském provozu ani katalyzátor ani filtr částic prakticky nefungují z jejich principu a technicky to řešit moc nejde. Leda by tam byl hořák co je bude nahřívat celou cestu.
Právě ty zplodiny ve městech pak přináší spoustu souvisejících nákladů. Nemoci s tím související a obrovské náklady na léčbu a lidi co nemůžou pracovat.
Problém je, že na dálkové cestování je naopak ta nafta perfektní a navíc ty filtry i můžou fungovat, takže emise jsou reálně docela malé a nikoho neohrožují.
Z hlediska CO2 je lepší to co je levnější (za dobu životnosti), cena je přímo úměrná energii, co pochází z fosilních paliv. A to platí o všem v důsledku. Na konci je vždycky ta ropa nebo uhlí.
Z hlediska jedovatejch zplodit při sunutí se v zácpě po centů města, bude lepší EV barák na kolech klidně i nabíjenej z uhelný elektrárny, nebo generátoru na naftu. Hlavně při městském provozu ani katalyzátor ani filtr částic prakticky nefungují z jejich principu a technicky to řešit moc nejde. Leda by tam byl hořák co je bude nahřívat celou cestu.
Právě ty zplodiny ve městech pak přináší spoustu souvisejících nákladů. Nemoci s tím související a obrovské náklady na léčbu a lidi co nemůžou pracovat.
Problém je, že na dálkové cestování je naopak ta nafta perfektní a navíc ty filtry i můžou fungovat, takže emise jsou reálně docela malé a nikoho neohrožují.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Dobře. Jaký smysl má pak elektrický barák na provoz ve městě, kde zoufale chybí parkovací místa? To co říkáš má logiku. Jak do toho ale zapadá elektrický tank? Takže hlupáci, buďte moderní. A hlupáci řeknou, jo my budeme, my chceme. Ale k tomu patří jízda tankem. Dobře hlupáci, my chceme vaše peníze, dáme vám tedy elektrický tank. A hlupáci si v tanku vypijí svůj milkšejk a pri tom si v hubě rozpustí papírové brčko. To vše na cestě z nákupu, kdy mají plný kufr salámu, baleného v plastových vaničkách po pěti kolečkách. V rádiu hraje oblíbená stanice Propaganda, protože tu mají rádi. Pustí jim oblíbenou odrhovačku co teď frčí a ještě jim řeknou, co si mají myslet, aby tu histerii ochotně podporovali dál. Tak snad jediný bonus je, že to v zácpě ve městě, kde v každém z těch tanku sedí max dva lidi, zas tolik nekouří.Miyuki píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:04 pmTady jsou dvě věci, který jdou někdy proti sobě, nebo nemusí vůbec souviset.
Z hlediska CO2 je lepší to co je levnější (za dobu životnosti), cena je přímo úměrná energii, co pochází z fosilních paliv. A to platí o všem v důsledku. Na konci je vždycky ta ropa nebo uhlí.
Z hlediska jedovatejch zplodit při sunutí se v zácpě po centů města, bude lepší EV barák na kolech klidně i nabíjenej z uhelný elektrárny, nebo generátoru na naftu. Hlavně při městském provozu ani katalyzátor ani filtr částic prakticky nefungují z jejich principu a technicky to řešit moc nejde. Leda by tam byl hořák co je bude nahřívat celou cestu.
Právě ty zplodiny ve městech pak přináší spoustu souvisejících nákladů. Nemoci s tím související a obrovské náklady na léčbu a lidi co nemůžou pracovat.
Problém je, že na dálkové cestování je naopak ta nafta perfektní a navíc ty filtry i můžou fungovat, takže emise jsou reálně docela malé a nikoho neohrožují.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Problém je, že oni se rozhodují mezi elektrickým tankem a naftovým tankem. Možná ještě hybridním tankem, ale ty už nejsou tak in. Protože kdo má větší tank je víc in.
Ty auta se dělají pořát větší, protože každej chce auto větší, než má jeho soused.
Pak si tam blondýna veze kabelčičku a kapesního psíka. Nebo tím vezou děcko do školy, která je na dohled, ale na ulici jezdí moc aut...
To je o hodnotách společnosti a ty jsou aktuálně takové.
Ty auta se dělají pořát větší, protože každej chce auto větší, než má jeho soused.
Pak si tam blondýna veze kabelčičku a kapesního psíka. Nebo tím vezou děcko do školy, která je na dohled, ale na ulici jezdí moc aut...
To je o hodnotách společnosti a ty jsou aktuálně takové.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale nejhorší je na tom, ten nesmysl efektivity. To palivo je prostě a jasně lepší bud':Miyuki píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:04 pmTady jsou dvě věci, který jdou někdy proti sobě, nebo nemusí vůbec souviset.
Z hlediska CO2 je lepší to co je levnější (za dobu životnosti), cena je přímo úměrná energii, co pochází z fosilních paliv. A to platí o všem v důsledku. Na konci je vždycky ta ropa nebo uhlí.
Z hlediska jedovatejch zplodit při sunutí se v zácpě po centů města, bude lepší EV barák na kolech klidně i nabíjenej z uhelný elektrárny, nebo generátoru na naftu. Hlavně při městském provozu ani katalyzátor ani filtr částic prakticky nefungují z jejich principu a technicky to řešit moc nejde. Leda by tam byl hořák co je bude nahřívat celou cestu.
Právě ty zplodiny ve městech pak přináší spoustu souvisejících nákladů. Nemoci s tím související a obrovské náklady na léčbu a lidi co nemůžou pracovat.
Problém je, že na dálkové cestování je naopak ta nafta perfektní a navíc ty filtry i můžou fungovat, takže emise jsou reálně docela malé a nikoho neohrožují.
Přímo spálit s více jak 90% účinnosti.
V koogeneraci výroba el., zbytek odpadní teplo.(Zimní období)
Nebo přepracovat jak již zmiňoval tehdy Kodl69 "krakování" na hodnotnější látky jako jsou plasty atd.(Energeticky nevýhodnější jak frakce na paliva)
To poslední by mělo být složitě převádět v tepelném stroji jako je automobil.
To, že se fosilní loby vše přizpůsobilo, je až nešťastné.
Ale vše musí být v souhře. Takže propagovat jen FVe, vítr, voda, geo bez fosilií. V nedostatku a diskomfortu je lepší používat i horší řešení.
Jako válcovat cestu "po nás potopa" nelze do nekonečna. Nerostné bohatství není nevyčerpatelné. Ale neefektivně jej drancovat je hnus.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To je všechno samozřejmě pravda. Ale princip se nemění. Li také dojde. Stejně jako jiné prvky potřebné v tomto průmyslu. Tady nejde o ovzduší, ale o to, jak si zvyšováním efektivity prodloužit luxusní mejdan ve vyjedenem domě. Nikdo neřekne musíme zvýšit efektivitu konzumu, jinak budeme za dvacet let louskat šváby. Ale musíme ozdravit planetu. Už se nemluví o tom, že během toho procesu většinová část obyvatelstva přejde ze starých aut na mezky, což je ve vyjedenem domě celkem luxusNOPARasito píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:32 pmAle nejhorší je na tom, ten nesmysl efektivity. To palivo je prostě a jasně lepší bud':Miyuki píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:04 pmTady jsou dvě věci, který jdou někdy proti sobě, nebo nemusí vůbec souviset.
Z hlediska CO2 je lepší to co je levnější (za dobu životnosti), cena je přímo úměrná energii, co pochází z fosilních paliv. A to platí o všem v důsledku. Na konci je vždycky ta ropa nebo uhlí.
Z hlediska jedovatejch zplodit při sunutí se v zácpě po centů města, bude lepší EV barák na kolech klidně i nabíjenej z uhelný elektrárny, nebo generátoru na naftu. Hlavně při městském provozu ani katalyzátor ani filtr částic prakticky nefungují z jejich principu a technicky to řešit moc nejde. Leda by tam byl hořák co je bude nahřívat celou cestu.
Právě ty zplodiny ve městech pak přináší spoustu souvisejících nákladů. Nemoci s tím související a obrovské náklady na léčbu a lidi co nemůžou pracovat.
Problém je, že na dálkové cestování je naopak ta nafta perfektní a navíc ty filtry i můžou fungovat, takže emise jsou reálně docela malé a nikoho neohrožují.
Přímo spálit s více jak 90% účinnosti.
V koogeneraci výroba el., zbytek odpadní teplo.(Zimní období)
Nebo přepracovat jak již zmiňoval tehdy Kodl69 "krakování" na hodnotnější látky jako jsou plasty atd.(Energeticky nevýhodnější jak frakce na paliva)
To poslední by mělo být složitě převádět v tepelném stroji jako je automobil.
To, že se fosilní loby vše přizpůsobilo, je až nešťastné.
Ale vše musí být v souhře. Takže propagovat jen FVe, vítr, voda, geo bez fosilií. V nedostatku a diskomfortu je lepší používat i horší řešení.
Jako válcovat cestu "po nás potopa" nelze do nekonečna. Nerostné bohatství není nevyčerpatelné. Ale neefektivně jej drancovat je hnus.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
ID7 není nejhorší.Největší zklamání je Toyota a Lexus:((NOPARasito píše: ↑čtv dub 04, 2024 7:10 pmO BMW se zajímám povrchně, vlastně není co by mě na té značce imponovalo. V elektromobilitě nemají žádné zázračné technologie.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 6:54 pmNo a praxe je taková,že BMW patři co se týče švindlováni,dojezdu i životnost baterii k tomu nejlepšímu.
https://uk.motor1.com/reviews/706096/re ... ison-test/
To už je dál VW, ale jak jsem již psal několik řádků zpět.
XL1 a IDR. Ale jakoby nechtěl poznatky pustit rychle do světa a udržoval si odstup. I diky tomu, kde meli Diesel, dostali kvuli USA po "kulach" protoze jim spotreba vs. vykon lezela v zaludku.
Take lze videt jak sli s vykonama spalovaku do kopru. Kde jsou doby naftaku140kW/2L tdi atd.
Ale v tabulce maj pěkně ulhane ID7(vlajkovou lod)
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne čtv dub 04, 2024 9:20 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady je krásná tabulka, reálné dálniční efektivity za stejných podmínek. Japonci až nakonec. Umí přesnou výrobu, umí baterky, ale obstojné EV vyrobit neumí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 576
- Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
- Bydliště: Semily
Re: Začátek konce elektromobility?
Tohle je tím, že existuje jakási tolerance 0,5 součinitele absorpce, která má zohledňovat opotřebení motoru v čase. Tato je již uvedena v hodnotě od výrobce, nicméně u nás se omylem přičítala ještě jednou. Můj bývalý Focus Euro 4 bez DPF měl mít z výroby < 0,1, v papírech měl uvedeno s tolerancí max. 0,6, ale ještě před 6 lety mi tolerovali 1,1. Na dalších kontrolách jsem už musel vymetat výfuk, abych se jakž takž do těch 0,6 vešel.
Letos jsem byl s Audinou s DPF a tam byla prostě 0.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Zklamání??? To je klasická ukázka. Toyota, resp. "japonec nakonec"(dlouho se to říká, ale význam těžko pochopen)Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:46 pmID7 není nejhorší. Největší sklamání je Toyota a Lexus:((NOPARasito píše: ↑čtv dub 04, 2024 7:10 pmO BMW se zajímám povrchně, vlastně není co by mě na té značce imponovalo. V elektromobilitě nemají žádné zázračné technologie.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 6:54 pmNo a praxe je taková,že BMW patři co se týče švindlováni,dojezdu i životnost baterii k tomu nejlepšímu.
https://uk.motor1.com/reviews/706096/re ... ison-test/
To už je dál VW, ale jak jsem již psal několik řádků zpět.
XL1 a IDR. Ale jakoby nechtěl poznatky pustit rychle do světa a udržoval si odstup. I diky tomu, kde meli Diesel, dostali kvuli USA po "kulach" protoze jim spotreba vs. vykon lezela v zaludku.
Take lze videt jak sli s vykonama spalovaku do kopru. Kde jsou doby naftaku140kW/2L tdi atd.
Ale v tabulce maj pěkně ulhane ID7(vlajkovou lod)
Toyota, Daihatsu, Subaru, Suzuki. Stačí načíst a vědět co jsou zač a člověk ví.
ID7(Nejhorší není, ale maji brutální ochranu bufferem, proto každej haní třeba Enyaq z degradace, málokterej uživatel si u nového vyčte OBD data) U me u funglovky cca.73500/700. dle teploty kolisa.
Jak zacne padat, zacne degradace. Buffery kvuli ochrane baterie budou udrzovany na nejake stabilni hodnote.
Tim, ze jsem si baterii doma skládal sám, dovedu si představit myšlení konstruktéra proč a jak to dělal u EV.
Ale, také mohu potvrdit, že je dost výrobců co nedodržují základní pravidla a také to tak dopadá.
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne čtv dub 04, 2024 9:25 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Copak nějaký Enyag má 800V architekturu??Nebo co je to za tabulku??NOPARasito píše: ↑čtv dub 04, 2024 9:14 pmZklamání??? To je klasická ukázka. Toyota, resp. "japonec nakonec"(dlouho se to říká, ale význam těžko pochopen)Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:46 pmID7 není nejhorší. Největší sklamání je Toyota a Lexus:((NOPARasito píše: ↑čtv dub 04, 2024 7:10 pmO BMW se zajímám povrchně, vlastně není co by mě na té značce imponovalo. V elektromobilitě nemají žádné zázračné technologie.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 6:54 pmNo a praxe je taková,že BMW patři co se týče švindlováni,dojezdu i životnost baterii k tomu nejlepšímu.
https://uk.motor1.com/reviews/706096/re ... ison-test/
To už je dál VW, ale jak jsem již psal několik řádků zpět.
XL1 a IDR. Ale jakoby nechtěl poznatky pustit rychle do světa a udržoval si odstup. I diky tomu, kde meli Diesel, dostali kvuli USA po "kulach" protoze jim spotreba vs. vykon lezela v zaludku.
Take lze videt jak sli s vykonama spalovaku do kopru. Kde jsou doby naftaku140kW/2L tdi atd.
Ale v tabulce maj pěkně ulhane ID7(vlajkovou lod)
Toyota, Daihatsu, Subaru, Suzuki. Stačí načíst a vědět co jsou zač a člověk ví.
ID7(Nejhorší není, ale maji brutální ochranu bufferem, proto každej haní třeba Enyaq z degradace, málokterej uživatel si u nového vyčte OBD data)
IMG_20240404_211724.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Na trhu je malo vozu s 800V, ale Enyaq dlouho nebude. Ale ja posilal, co si nikdo nevycita. Tak vzor jak to vypadá.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 9:23 pmCopak nějaký Enyag má 800V architekturu??Nebo co je to za tabulku??NOPARasito píše: ↑čtv dub 04, 2024 9:14 pmZklamání??? To je klasická ukázka. Toyota, resp. "japonec nakonec"(dlouho se to říká, ale význam těžko pochopen)Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 8:46 pmID7 není nejhorší. Největší sklamání je Toyota a Lexus:((NOPARasito píše: ↑čtv dub 04, 2024 7:10 pmO BMW se zajímám povrchně, vlastně není co by mě na té značce imponovalo. V elektromobilitě nemají žádné zázračné technologie.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 6:54 pmNo a praxe je taková,že BMW patři co se týče švindlováni,dojezdu i životnost baterii k tomu nejlepšímu.
https://uk.motor1.com/reviews/706096/re ... ison-test/
To už je dál VW, ale jak jsem již psal několik řádků zpět.
XL1 a IDR. Ale jakoby nechtěl poznatky pustit rychle do světa a udržoval si odstup. I diky tomu, kde meli Diesel, dostali kvuli USA po "kulach" protoze jim spotreba vs. vykon lezela v zaludku.
Take lze videt jak sli s vykonama spalovaku do kopru. Kde jsou doby naftaku140kW/2L tdi atd.
Ale v tabulce maj pěkně ulhane ID7(vlajkovou lod)
Toyota, Daihatsu, Subaru, Suzuki. Stačí načíst a vědět co jsou zač a člověk ví.
ID7(Nejhorší není, ale maji brutální ochranu bufferem, proto každej haní třeba Enyaq z degradace, málokterej uživatel si u nového vyčte OBD data)
IMG_20240404_211724.jpg
To by stalo cca.600kc v HW a SW.
Dokonce rozbalancovani clanku lze vycist. Vsech 192.
Koncern, 800V architekturu u Audi a Porsche ma.
Možná časem daj i sociálpaketům.
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady je přímé srovnání dobré 400V architektury s 800V.800V je samozřejmě lepší, ale rozdíl je do nabití 80% cca 15%.
Mě 400V rychlost určitě stačí.
Mě 400V rychlost určitě stačí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
800V architektura neni jen o nabíjení, balancování.Franta2776 píše: ↑čtv dub 04, 2024 9:49 pmTady je přímé srovnání dobré 400V architektury s 800V.800V je samozřejmě lepší, ale rozdíl je do nabití 80% cca 15%.
Mě 400V rychlost určitě stačí.
Ale i vykonu, dávkování, možnosti "elektronické převodovky".
Opět musím podotknout. Každá architektura má své výhody i nevýhody.
Jako třeba použité polovodiče, tudíž nákladnost výroby i oprav.
Ano, ISŠA by mohla dodat hodně informací.
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon zář 19, 2022 8:02 pm
- Bydliště: ZM-SK
Re: Začátek konce elektromobility?
Kerberos 315C, 6x Amerisolar AS-EU-6P30 285W - VÝCHOD, 6x Amerisolar AS-EU-6P30285W - JUH
Growatt SPF 5000ES, 8x Hiwatt Solar Limited HW-M10/144H 550W - JUH , 4x Tigo Energy TS4-A-O
Growatt SPF 5000ES, 8x Hiwatt Solar Limited HW-M10/144H 550W - VÝCHOD
Pylontech, 5x LiFePO4 Pylontech US3000C Plus 48V, 18 kWh
Solar-Assistant - monitorovanie
Smart Home System - Simatic S7-300 CPU S7-315F-2 PN, Simatic WinCC Flexible Runtime, server - Debian-12.8.0
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Místo youtubera, bych si přece jenom poslechl odborníka na dopravu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2697
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon zář 19, 2022 8:02 pm
- Bydliště: ZM-SK
Re: Začátek konce elektromobility?
Ja som to tiez nedokazal toho odbornika dopozerat.
01:56:32 je na mna vela, ujo tam splietal same povolenky a tony,
ale nepovedal napriklad to, ako bude fungovat v praxi nabijanie
117-tich e-aut v 6 vchodovom panelaku.
Kerberos 315C, 6x Amerisolar AS-EU-6P30 285W - VÝCHOD, 6x Amerisolar AS-EU-6P30285W - JUH
Growatt SPF 5000ES, 8x Hiwatt Solar Limited HW-M10/144H 550W - JUH , 4x Tigo Energy TS4-A-O
Growatt SPF 5000ES, 8x Hiwatt Solar Limited HW-M10/144H 550W - VÝCHOD
Pylontech, 5x LiFePO4 Pylontech US3000C Plus 48V, 18 kWh
Solar-Assistant - monitorovanie
Smart Home System - Simatic S7-300 CPU S7-315F-2 PN, Simatic WinCC Flexible Runtime, server - Debian-12.8.0
-
- Příspěvky: 2697
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak to ja nedokazal to tvoje 11 minutove To druhe dlouh ejsem naopak skouknul s chuti uz driv.
Az za 20 let bude pred tim panelakem stat 117 aut tak se budou nabijet uplne normalne. Mimochodem 35 let jsem zil v panelaku a 70% aut se tam mesic nepohne. egolfem najedeme denne tak 20km a tyden ho nemusim nabijet a to ma malou baterii.
I v tom Utrechtu jim to vicemene funguje i pres keci ze ne. A ze se jim to nabiji v noci kdyz neni spicka, a co? Na okamzite nabijeni tam funkci maji. Ze do toho bude muset vstoupit asi nejake rizeni nebo bateriove buffery je jasny.
Kdyz nastupovali spalovaky tak to bylo jine? Byla pumpa na kazdem rohu? Nemeli lidi keci, ze nebude dost benzinu? Ze nebude kde tankovat?
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon zář 19, 2022 8:02 pm
- Bydliště: ZM-SK
Re: Začátek konce elektromobility?
OK. Uz som teda spokojny.glottis píše: ↑pát dub 05, 2024 9:27 amTak to ja nedokazal to tvoje 11 minutove To druhe dlouh ejsem naopak skouknul s chuti uz driv.
Az za 20 let bude pred tim panelakem stat 117 aut tak se budou nabijet uplne normalne. Mimochodem 35 let jsem zil v panelaku a 70% aut se tam mesic nepohne. egolfem najedeme denne tak 20km a tyden ho nemusim nabijet a to ma malou baterii.
I v tom Utrechtu jim to vicemene funguje i pres keci ze ne. A ze se jim to nabiji v noci kdyz neni spicka, a co? Na okamzite nabijeni tam funkci maji. Ze do toho bude muset vstoupit asi nejake rizeni nebo bateriove buffery je jasny.
Kdyz nastupovali spalovaky tak to bylo jine? Byla pumpa na kazdem rohu? Nemeli lidi keci, ze nebude dost benzinu? Ze nebude kde tankovat?
Pekny den.
Kerberos 315C, 6x Amerisolar AS-EU-6P30 285W - VÝCHOD, 6x Amerisolar AS-EU-6P30285W - JUH
Growatt SPF 5000ES, 8x Hiwatt Solar Limited HW-M10/144H 550W - JUH , 4x Tigo Energy TS4-A-O
Growatt SPF 5000ES, 8x Hiwatt Solar Limited HW-M10/144H 550W - VÝCHOD
Pylontech, 5x LiFePO4 Pylontech US3000C Plus 48V, 18 kWh
Solar-Assistant - monitorovanie
Smart Home System - Simatic S7-300 CPU S7-315F-2 PN, Simatic WinCC Flexible Runtime, server - Debian-12.8.0