Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
eman
Příspěvky: 1834
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

U toho navařování jsem přemýšlel, jestli je nutný laser nebo se to může "heftnout" TIGem, který mám v ruce a nemusel bych se spoléhat na cizí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 393
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

Co vím z DIY diskuzí, tak udajně TIG je 4x více tepla, což prý baterkám nechutná a proto se používá svařování laserem. Jasně, je to další náklad a management dodavatele... a na druhou stranu méně rizika. Takže Laserem.. :)
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 153
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Deväť najväčších mýtov o elektromobiloch ...
Elektromobily sprevádzajú predsudky a mýty ...
Matess
Příspěvky: 1796
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

to nemá smysl vysvětlovat... podívej se kolik stojí novej golf v naftě a kolik stojí tesla model 3... to jsou podle mě podobná auta. V pořízení není velký rozdíl. Elektrika vyjde na provoz cca na polovinu proti naftě a po 200tkm bude servis golfu stát víc jak stojí nová baterka do tesly, která bude tou dobou cca v půlce života. A to nemluvím o technologickém náskoku tesly proti golfu včetně všech jejich asistentů apod... Co se týká výkonu / akcelerace snad ani nemusím zmiňovat.

Ale lidi tomu nevěří, nechtějí věřit, budou se bát na to přejít, nechtějí si to ani vyzkoušet a budou zatvrzele tvrdit jak je ta nafta super.

Pokud je tu někdo kdo mi nevěří tak si spočítejte kolik u posledního golfu stojí vysokotlaké čerpadlo, vstřikovače, dpf a turbo... to jsou věci co budou potřeba po 200tkm vyměnit.
eman
Příspěvky: 1834
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Sorry, ale to je demagogie. Jestli musíš po 200t vyměnit u motoru ty nejdražší komponenty, tak jses kněmu choval jak největší dobytek. V takovém stavu nebyla ani naše firemní auta. Všechno co jsi vyjmenoval, má životnost kolem 400t v suchým triku. Asi největší problémy dělá močovina a s ní související komponenty. U benzínu bude servis ještě jednodušší. Po 200t začíná odcházet podvozek, ale taky záleží, kde a jak auto jezdilo.
A fér je porovnávat stejný model auta, který se prodává jak ve spalovací, tak EV verzi, což je třeba ta Kona.

Nechápu tu posedlost obou stran dokázat, že ta druhá je nanic.
Já třeba nechápu, proč je EV tak děsně drahé, když je konstrukčně mnohem jednodušší. Nemůžu se zbavit dojmu, že se nás firmy jménem zelené idee snaží pěkně oje*****. :(
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 153
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

A teraz, ked sa ma zastavit tok ropy z vychodu, zaviest emisne poplatky, cena benzinu a nafty len tak dole, zda sa, v dohladnej dobe neklesne ...
To povedie k dalsiemu docasnemu zvyhodneniu EV ..,
Atman
Příspěvky: 375
Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
Lokalita: Śenkvice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16100
Kapacita baterie [kWh]: 28
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Šenkvice - Slovensko

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Atman »

Elektroautá ako také nie sú výrobne drahé, ale niekde musia automobilky náklady na komplet projekciu, vývoj a stavbu nových liniek rozpustiť. Keby sa vyrábali v počtoch ako spaľováky, boli by podľa mňa lacnejšie, ale ako sa k tomu ostať...
V podstate všetok vývoj musí zaplatiť kupec.
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°, bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
Matess
Příspěvky: 1796
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

promiň možná jsem zvolil špatný tón. Rozhodně nejsem skalní zástupce žádného extrému, ale možná slyším blbě, ale když o EV mluví člověk:

A: co ho má v 95% říká že by nechtěl jinak a v 5% říká že mu to nevyhovuje a měl si koupit spalovák.
B: co ho nemá ve 25% říká že by to bral, ale že je to drahé, ve 25% říká že to nemůže doma nabíjet a tak mu to nedává smysl a v 50% říká že je to na nic, že to má malý dojezd, že to nic nevydrží, že to hoří, že by to nikdy nechtěl, že nabíjení trvá hrozně dlouho, že baterka umře ihned po záruce, že emise jsou mnohem horší jak u spalováku...

a začínám na ty desinformace té poslední skupiny být takový alergický... když to člověk nechce tak ať si to nekupuje. Jsou to prachy a rozhoduješ svoji peněženkou sám za sebe. Ale šířit tyhle bludy je prostě hrozný.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek