Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1836
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
U toho navařování jsem přemýšlel, jestli je nutný laser nebo se to může "heftnout" TIGem, který mám v ruce a nemusel bych se spoléhat na cizí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 393
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Co vím z DIY diskuzí, tak udajně TIG je 4x více tepla, což prý baterkám nechutná a proto se používá svařování laserem. Jasně, je to další náklad a management dodavatele... a na druhou stranu méně rizika. Takže Laserem..
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 153
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Deväť najväčších mýtov o elektromobiloch ...
Elektromobily sprevádzajú predsudky a mýty ...
-
- Příspěvky: 1801
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
to nemá smysl vysvětlovat... podívej se kolik stojí novej golf v naftě a kolik stojí tesla model 3... to jsou podle mě podobná auta. V pořízení není velký rozdíl. Elektrika vyjde na provoz cca na polovinu proti naftě a po 200tkm bude servis golfu stát víc jak stojí nová baterka do tesly, která bude tou dobou cca v půlce života. A to nemluvím o technologickém náskoku tesly proti golfu včetně všech jejich asistentů apod... Co se týká výkonu / akcelerace snad ani nemusím zmiňovat.
Ale lidi tomu nevěří, nechtějí věřit, budou se bát na to přejít, nechtějí si to ani vyzkoušet a budou zatvrzele tvrdit jak je ta nafta super.
Pokud je tu někdo kdo mi nevěří tak si spočítejte kolik u posledního golfu stojí vysokotlaké čerpadlo, vstřikovače, dpf a turbo... to jsou věci co budou potřeba po 200tkm vyměnit.
Ale lidi tomu nevěří, nechtějí věřit, budou se bát na to přejít, nechtějí si to ani vyzkoušet a budou zatvrzele tvrdit jak je ta nafta super.
Pokud je tu někdo kdo mi nevěří tak si spočítejte kolik u posledního golfu stojí vysokotlaké čerpadlo, vstřikovače, dpf a turbo... to jsou věci co budou potřeba po 200tkm vyměnit.
-
- Příspěvky: 1836
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Sorry, ale to je demagogie. Jestli musíš po 200t vyměnit u motoru ty nejdražší komponenty, tak jses kněmu choval jak největší dobytek. V takovém stavu nebyla ani naše firemní auta. Všechno co jsi vyjmenoval, má životnost kolem 400t v suchým triku. Asi největší problémy dělá močovina a s ní související komponenty. U benzínu bude servis ještě jednodušší. Po 200t začíná odcházet podvozek, ale taky záleží, kde a jak auto jezdilo.
A fér je porovnávat stejný model auta, který se prodává jak ve spalovací, tak EV verzi, což je třeba ta Kona.
Nechápu tu posedlost obou stran dokázat, že ta druhá je nanic.
Já třeba nechápu, proč je EV tak děsně drahé, když je konstrukčně mnohem jednodušší. Nemůžu se zbavit dojmu, že se nás firmy jménem zelené idee snaží pěkně oje*****.
A fér je porovnávat stejný model auta, který se prodává jak ve spalovací, tak EV verzi, což je třeba ta Kona.
Nechápu tu posedlost obou stran dokázat, že ta druhá je nanic.
Já třeba nechápu, proč je EV tak děsně drahé, když je konstrukčně mnohem jednodušší. Nemůžu se zbavit dojmu, že se nás firmy jménem zelené idee snaží pěkně oje*****.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 153
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
A teraz, ked sa ma zastavit tok ropy z vychodu, zaviest emisne poplatky, cena benzinu a nafty len tak dole, zda sa, v dohladnej dobe neklesne ...
To povedie k dalsiemu docasnemu zvyhodneniu EV ..,
To povedie k dalsiemu docasnemu zvyhodneniu EV ..,
-
- Příspěvky: 377
- Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
- Lokalita: Śenkvice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16100
- Kapacita baterie [kWh]: 28
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Šenkvice - Slovensko
Re: Elektricka / hybridni auta
Elektroautá ako také nie sú výrobne drahé, ale niekde musia automobilky náklady na komplet projekciu, vývoj a stavbu nových liniek rozpustiť. Keby sa vyrábali v počtoch ako spaľováky, boli by podľa mňa lacnejšie, ale ako sa k tomu ostať...
V podstate všetok vývoj musí zaplatiť kupec.
V podstate všetok vývoj musí zaplatiť kupec.
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°, bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
-
- Příspěvky: 1801
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
promiň možná jsem zvolil špatný tón. Rozhodně nejsem skalní zástupce žádného extrému, ale možná slyším blbě, ale když o EV mluví člověk:
A: co ho má v 95% říká že by nechtěl jinak a v 5% říká že mu to nevyhovuje a měl si koupit spalovák.
B: co ho nemá ve 25% říká že by to bral, ale že je to drahé, ve 25% říká že to nemůže doma nabíjet a tak mu to nedává smysl a v 50% říká že je to na nic, že to má malý dojezd, že to nic nevydrží, že to hoří, že by to nikdy nechtěl, že nabíjení trvá hrozně dlouho, že baterka umře ihned po záruce, že emise jsou mnohem horší jak u spalováku...
a začínám na ty desinformace té poslední skupiny být takový alergický... když to člověk nechce tak ať si to nekupuje. Jsou to prachy a rozhoduješ svoji peněženkou sám za sebe. Ale šířit tyhle bludy je prostě hrozný.
A: co ho má v 95% říká že by nechtěl jinak a v 5% říká že mu to nevyhovuje a měl si koupit spalovák.
B: co ho nemá ve 25% říká že by to bral, ale že je to drahé, ve 25% říká že to nemůže doma nabíjet a tak mu to nedává smysl a v 50% říká že je to na nic, že to má malý dojezd, že to nic nevydrží, že to hoří, že by to nikdy nechtěl, že nabíjení trvá hrozně dlouho, že baterka umře ihned po záruce, že emise jsou mnohem horší jak u spalováku...
a začínám na ty desinformace té poslední skupiny být takový alergický... když to člověk nechce tak ať si to nekupuje. Jsou to prachy a rozhoduješ svoji peněženkou sám za sebe. Ale šířit tyhle bludy je prostě hrozný.
-
- Příspěvky: 1996
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Fakt je, že bez FVE by som BEV asi ešte nemal...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
-
- Příspěvky: 1885
- Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
- Lokalita: MY, SR
- Výkon panelů [Wp]: 10200
- Kapacita baterie [kWh]: 15
- Bydliště: SR MY
Re: Elektricka / hybridni auta
No bohužiaľ sú aj také motory, čo treba viac servisovať. Skús si pozrieť pár videi od chalanov za Naša garáž. Síce robia len Audi, ale je zarážajúce, aký servis je potrebný na autách nie zrovna veľkým nájazdom.eman píše: ↑stř led 08, 2025 8:18 pmSorry, ale to je demagogie. Jestli musíš po 200t vyměnit u motoru ty nejdražší komponenty, tak jses kněmu choval jak největší dobytek. V takovém stavu nebyla ani naše firemní auta. Všechno co jsi vyjmenoval, má životnost kolem 400t v suchým triku. Asi největší problémy dělá močovina a s ní související komponenty. U benzínu bude servis ještě jednodušší. Po 200t začíná odcházet podvozek, ale taky záleží, kde a jak auto jezdilo.
A fér je porovnávat stejný model auta, který se prodává jak ve spalovací, tak EV verzi, což je třeba ta Kona.
Nechápu tu posedlost obou stran dokázat, že ta druhá je nanic.
Já třeba nechápu, proč je EV tak děsně drahé, když je konstrukčně mnohem jednodušší. Nemůžu se zbavit dojmu, že se nás firmy jménem zelené idee snaží pěkně oje*****.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak ono není 200t jako 200t, ono by bylo asi lepší to mít v motohodinách, ale to u běžných aut asi nenajdeme.
Když se to udělá popojížděním po městě bez toho aby se ten motor jednou jedinkrát ohřál a nebo trochu dostal do otáček (hodně lidí tak zabije motor) Jako jsou lidi co mají paniku, když se motor dostane přes 2000 a bežně řadí při 1500.
Stejně jako když někdo bude mít naftu a pak dělá 5-10km poskoky po městě.
EV je tohle zacházení prakticky jedno. Tam zase utahá baterku když bude nabíjet jenom na rychlonabíječkách.
Když se to udělá popojížděním po městě bez toho aby se ten motor jednou jedinkrát ohřál a nebo trochu dostal do otáček (hodně lidí tak zabije motor) Jako jsou lidi co mají paniku, když se motor dostane přes 2000 a bežně řadí při 1500.
Stejně jako když někdo bude mít naftu a pak dělá 5-10km poskoky po městě.
EV je tohle zacházení prakticky jedno. Tam zase utahá baterku když bude nabíjet jenom na rychlonabíječkách.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2001
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To s těma rychlonabijeckama není u všech podložené. Viděl jsem nějaké data z tesly a ten rozdíl byl zanedbatelnej.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 7746
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Zkusil bych jinej pohled. https://www.garaz.cz/clanek/zajimavosti ... r-21007676 Nemám nic proti ekologii, ale když to srovnám oproti mediánu příjmu, tak nás ti mocipáni extrémně drhnou, a je jim to pořád málo, vymejšlí další a další úskoky. Tady je to moc pěkně napsaný, stačí se podívat do tabulky. Nechci se mít jako v rusku, stačí mi austrálie, ani to nemusí být USA, tam jsou zase extrémní jiný životní náklady, jako třeba bydlení, hlavně ve větších městech...
P.S. pomáhat a chránit mi dnes vysvětlili, že nezapnutý pásy v autě stojícím u křižovatky letos stojí od 1500kč výš a 4 body. To nám ten rok pěkně začal.
P.S. pomáhat a chránit mi dnes vysvětlili, že nezapnutý pásy v autě stojícím u křižovatky letos stojí od 1500kč výš a 4 body. To nám ten rok pěkně začal.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1836
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Matess + Diablo: Jenže nejvíc slyšet jsou největší dementi na obou stranách. Taky znám jednoho vola, co se přechodem z 2,5l šestiválce na EV stal děsným ekologem a každého majitele spalováku verbálně napadá. A když si přečteš diskuze o současných spalovacích motorech s rozvodovým řemenem v oleji, jaká je to hrůůůza a jak se to sype. V reálu je to zase jenom kvůli odfláknuté údržbě a šetření pár stovek majitelů.
Na EV vs spalovák je vidět, jaký jsou lidi pořád stejný primitivové, co se byli schopný pobít před 100lety kvůli obchodnímu boji plyn vs. elektřina.
Na EV je největší problém, že ho politici prosazují doslova násilím. Kdyby to bylo jen další zboží v nabídce, tak i poslední Lojza z vesnice začne posuzovat, jestli se mu náhodou nevyplatí ho koupit.
Kodl: Nízké ceny paliv mají v drtivé většině země, co mají vlastní vrty. Vysoké ceny mají země, kde se buduje socialismus, ikdyž tomu teď říkají jinak. My máme "vrt" na elektřinu, takže je u nás lev......aha, tak vlastně nic...
Na EV vs spalovák je vidět, jaký jsou lidi pořád stejný primitivové, co se byli schopný pobít před 100lety kvůli obchodnímu boji plyn vs. elektřina.
Na EV je největší problém, že ho politici prosazují doslova násilím. Kdyby to bylo jen další zboží v nabídce, tak i poslední Lojza z vesnice začne posuzovat, jestli se mu náhodou nevyplatí ho koupit.
Kodl: Nízké ceny paliv mají v drtivé většině země, co mají vlastní vrty. Vysoké ceny mají země, kde se buduje socialismus, ikdyž tomu teď říkají jinak. My máme "vrt" na elektřinu, takže je u nás lev......aha, tak vlastně nic...
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 682
- Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
- Lokalita: Dobrovicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9200
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tohle je hodně vitální domněnka, co se míjí s realitou. Když člověk koukne do motorového prostoru levné fábie, skoro nic tam není. Drahý moderní Kamík tam má jen o pár věcí víc. Jednoduché elektromobily se nedělají a ty drahé fakt nemají jen baterii a elektromotor, je to pod kapotou narvaný dalšíma a dalšíma nezbytnostma, které musí někdy zaplatit. Namátkou: Kdo jste elektrikáři: vymyslete levný, malý a spolehlivý odpojovač baterie pro stejnosměrných 650V/300A. A složitost moderního elektromotoru je už porovnatelná s jednodušším spalovacím motorem.
-
- Příspěvky: 392
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Lokalita: Stredocesky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 9.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
No, k cenam servisu a najazdu dam svoj priklad. Mercedes v 30 tisic km prva oprava turba 70 tisic, nepomohlo, v 45 tisic km komplet nove turbo, 110 tisic. Ceny v Kc bez dph. Kolkoze stoji ta baterka do tesly?
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 2xUS5000
-
- Příspěvky: 3505
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
JJ já mám v servisu firemni CNG oktávku 6 let stáří nájezd 200000km.Oprava automatické převodovky a spojek cca 120000kč. To není ani diesel ,ale předražená Schade.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5375
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
A to jakože ne reklamace? A reklamace opravy? Nic z toho? Proč?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5273 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 638 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1375 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1539 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 914 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69