Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 440
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

Pokud koukáte po e-Golfu, tak doporučuju ještě zkusit e-Corsu. já šel nakonec do Oplu. Za cca stejné peníze má větší akumulátor. Po více než roce provozu mohu poskytnout detailnější informace, pokud budete mít zájem a nenajdete je v mých předchozích příspěvcích.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
Franta2776
Příspěvky: 2858
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

TomHC píše: stř srp 14, 2024 10:58 am Ja som bol predvčerom testovať e-golf, ale ekonomicky mi nevychádza, ročný nájazd cca 12000 km. Takže musím dojazdiť BMW E91 320d 2010 s 399.300 km, zostatková cena je mizerná, a keď dožije, tak pôjde asi rovno do šrotu. Ale zatiaľ ide ako hodinky, žiadna hrdza, nie je poobíjané, všetko funguje na jedničku. Keď vidím ako niekto v inzeráte píše, že urobil servis za 5000€ a predáva auto za 5500€, tak sa mi chce plakať od smiechu. Ja som pred pri kúpe v 2015 pri 254.000 menil komplet spojku a jedno zadné ložisko, predné kotúče a doštičky, potom asi za 2 roky čistenie DPF a inak len bežný spotrebák. A za tých 9 rokov som tuším dal raz doplniť náplň v klimatizácii + pred 2 rokmi som menil pôvodnú autobatériu, 90Ah AGM start-stop.
Moc se neraduj.Pravděpodobně máš motor N47D20C stejně jako já. Před cca 10 dny mi auto zůstalo stát s roztrhlým rozvodovým řetezem při popojíždění na jižní spojce. Auto mám od novoty a nejeto cca 210000Km.Kleklo náhle bez upozornění a rozvody nebylo vúbec slyšet.
Pokud máš půvorní rozvody,tak je vyměň.
https://rhengines.cz/bmw20d/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1396
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Odkdy má EV motor rozvody...? ;)
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
cipis
Příspěvky: 4923
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od cipis »

To jel ropákem, protože má to EV už rozbité v servisu :D
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
unicast
Příspěvky: 1419
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od unicast »

Pche, elektrický vehikl může mít i topeniště, kotel, dyšnu, píst a šoupátka.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric-steam_locomotive
Franta2776
Příspěvky: 2858
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř srp 14, 2024 4:16 pm Odkdy má EV motor rozvody...? ;)
Já mám BMW řady 5 2ks, jedno staré diesel najeto 210000km a nové i5. Je na tom něco špatného???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
pibi
Příspěvky: 918
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 14kWp
Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od pibi »

Franta2776 píše: stř srp 14, 2024 5:02 pm Je na tom něco špatného???
Já to pochopil tak, že na tom starším je špatný motor. :D
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
eman
Příspěvky: 1396
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: stř srp 14, 2024 5:02 pm
eman píše: stř srp 14, 2024 4:16 pm Odkdy má EV motor rozvody...? ;)
Já mám BMW řady 5 2ks, jedno staré diesel najeto 210000km a nové i5. Je na tom něco špatného???
Tak hlavně je to horší jako obcovat s Ďáblem a vyloučí tě za to z EV církve. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 1396
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

cipis píše: stř srp 14, 2024 4:27 pm To jel ropákem, protože má to EV už rozbité v servisu :D
To je naprosto vyloučené. EV se neporouchávají a neopotřebovávají. To je na první stránce EV Bible.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 688
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Mex »

pibi píše: stř srp 14, 2024 5:29 pm Já to pochopil tak, že na tom starším je špatný motor. :D
No však jo. Je tam špatný motor. Spalovák.
Franta2776
Příspěvky: 2858
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř srp 14, 2024 5:35 pm
Franta2776 píše: stř srp 14, 2024 5:02 pm
eman píše: stř srp 14, 2024 4:16 pm Odkdy má EV motor rozvody...? ;)
Já mám BMW řady 5 2ks, jedno staré diesel najeto 210000km a nové i5. Je na tom něco špatného???
Tak hlavně je to horší jako obcovat s Ďáblem a vyloučí tě za to z EV církve. :D
Jen pro zajímavost k té církvi.V Rakousku je roční daň za provoz cca 200koňového dieselu Euro5 cca 1000Eur ročně.
Dovozní poplatek cca 1000Eur, vše odstupňované podle výkonu motoru.
Technická a emise každý rok.
Kouřící typicky český diesel jsem tam neviděl.
Asi bude nutné, aby se to zavedlo i u nás:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek