Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 443
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud koukáte po e-Golfu, tak doporučuju ještě zkusit e-Corsu. já šel nakonec do Oplu. Za cca stejné peníze má větší akumulátor. Po více než roce provozu mohu poskytnout detailnější informace, pokud budete mít zájem a nenajdete je v mých předchozích příspěvcích.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
-
- Příspěvky: 3004
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Moc se neraduj.Pravděpodobně máš motor N47D20C stejně jako já. Před cca 10 dny mi auto zůstalo stát s roztrhlým rozvodovým řetezem při popojíždění na jižní spojce. Auto mám od novoty a nejeto cca 210000Km.Kleklo náhle bez upozornění a rozvody nebylo vúbec slyšet.TomHC píše: ↑stř srp 14, 2024 10:58 am Ja som bol predvčerom testovať e-golf, ale ekonomicky mi nevychádza, ročný nájazd cca 12000 km. Takže musím dojazdiť BMW E91 320d 2010 s 399.300 km, zostatková cena je mizerná, a keď dožije, tak pôjde asi rovno do šrotu. Ale zatiaľ ide ako hodinky, žiadna hrdza, nie je poobíjané, všetko funguje na jedničku. Keď vidím ako niekto v inzeráte píše, že urobil servis za 5000€ a predáva auto za 5500€, tak sa mi chce plakať od smiechu. Ja som pred pri kúpe v 2015 pri 254.000 menil komplet spojku a jedno zadné ložisko, predné kotúče a doštičky, potom asi za 2 roky čistenie DPF a inak len bežný spotrebák. A za tých 9 rokov som tuším dal raz doplniť náplň v klimatizácii + pred 2 rokmi som menil pôvodnú autobatériu, 90Ah AGM start-stop.
Pokud máš půvorní rozvody,tak je vyměň.
https://rhengines.cz/bmw20d/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Odkdy má EV motor rozvody...?
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 5141
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
To jel ropákem, protože má to EV už rozbité v servisu
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Pche, elektrický vehikl může mít i topeniště, kotel, dyšnu, píst a šoupátka.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric-steam_locomotive
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric-steam_locomotive
-
- Příspěvky: 3004
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Já mám BMW řady 5 2ks, jedno staré diesel najeto 210000km a nové i5. Je na tom něco špatného???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 964
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 14kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já to pochopil tak, že na tom starším je špatný motor.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak hlavně je to horší jako obcovat s Ďáblem a vyloučí tě za to z EV církve.Franta2776 píše: ↑stř srp 14, 2024 5:02 pmJá mám BMW řady 5 2ks, jedno staré diesel najeto 210000km a nové i5. Je na tom něco špatného???
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To je naprosto vyloučené. EV se neporouchávají a neopotřebovávají. To je na první stránce EV Bible.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 830
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
-
- Příspěvky: 3004
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jen pro zajímavost k té církvi.V Rakousku je roční daň za provoz cca 200koňového dieselu Euro5 cca 1000Eur ročně.eman píše: ↑stř srp 14, 2024 5:35 pmTak hlavně je to horší jako obcovat s Ďáblem a vyloučí tě za to z EV církve.Franta2776 píše: ↑stř srp 14, 2024 5:02 pmJá mám BMW řady 5 2ks, jedno staré diesel najeto 210000km a nové i5. Je na tom něco špatného???
Dovozní poplatek cca 1000Eur, vše odstupňované podle výkonu motoru.
Technická a emise každý rok.
Kouřící typicky český diesel jsem tam neviděl.
Asi bude nutné, aby se to zavedlo i u nás:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1715
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Ahojte, ja len info pre majiteľov VW e-golf, kúpil som z Ali WiFi modul na bezdrôtové Android Auto / Carplay a funguje super. Link - https://vi.aliexpress.com/item/1005007024467059.html asi pred mesiacom stál 18€, teraz 21€.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 766
- Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
- Bydliště: SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravim,dik skusim objednat na test,pouzivam v e-golfe CarlinKit .TomHC píše: ↑úte zář 24, 2024 8:31 am Ahojte, ja len info pre majiteľov VW e-golf, kúpil som z Ali WiFi modul na bezdrôtové Android Auto / Carplay a funguje super. Link - https://vi.aliexpress.com/item/1005007024467059.html asi pred mesiacom stál 18€, teraz 21€.
-
- Příspěvky: 736
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Elektricka / hybridni auta
Také díky za tip. V toyotě kašlou na bezdrátové AA. Teď budu měnit služební corollu (2022) a corolla 2024 je pořád AA drát... Mám doma ottocast, ale ten je tak napůl funkční - jede primárně jako carplay a AA je dost nespolehlivé. A stálo to 100USD...
-
- Příspěvky: 1715
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Mám pocit, že e-Golf na palubnom počítači ukazuje len spotrebu motora, alebo teda výrazne klame. Od kúpy a vynulovania mi píše priemernú spotrebu 12.6 kWh/100 km (holt, jazdy v kolóne do mesta asi 3x denne a pár krát diaľnica). Podľa záznamov v appke Spritmonitor.de mi to vychádza 16.9 kWh - samozrejme je to na AC strane nabíjačky. Len sa mi nechce veriť, že by boli pri tom také straty.
Reálne teda zatiaľ jazdím za 2€/100 km.
Reálne teda zatiaľ jazdím za 2€/100 km.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 2546
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
nene, me to teda na display urcite pise i s topenim Protoze ty cisla jsou v zime nelidsky vysoka
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5138 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1341 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1472 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 903 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69