Druhý život batérií z elektromobilu.
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
- marko250
- Příspěvky: 3462
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Reputace: 523
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Však je tam rozsah 2.75-4.1VDC při kterém dá 50Ah a navíc to je jiný typ "50" a vlkazajac sehnal "40"Janma píše:Našel jsem údaje k te 50 Ah.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
- trud
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
- Reputace: 80
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Ten Holanďan ich ma dosť a stále pribúdajú dalšie.. Aj iné
batérie... z nissan leaf..opel ampera..
batérie... z nissan leaf..opel ampera..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí
, dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7873
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 968
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
to Trud: tak už chápu, jak si strojník
zpříjemňuje práci
. Já používám modelářský 8s voltmetry za 1.5USD, sice se ty čísla na displeji přepínají, takže na to chvilku koukám, než uvidím napětí na všech 36-ti článcích, ale za ty prachy... A asi to má i nižší vlastní spotřebu než tolik samostatnejch měřáků s led displejem. Navíc to je kdesi v tech. místnosti, za mě hlídá baterky BMS, takže já nejsem strojník
ale řekněme seřizovač
, takže to nemusím sledovat furt 
Má někde na webu ten Holanďan nabídku aku, nebo je to utajovaná skutečnost?
Na kolik teda přišlo těch 16ks 40Ah aku, i s dopravou?





Má někde na webu ten Holanďan nabídku aku, nebo je to utajovaná skutečnost?
Na kolik teda přišlo těch 16ks 40Ah aku, i s dopravou?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
- trud
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
- Reputace: 80
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Nie je to nič tajné.. Kupoval som 32ks..polovicu ma švagor. Cena s dopravou a poplatkom PayPal bola cca 1010 eur. Kontakt nám len Fb.. Treba ho osloviť a popýtať sa.
Pro-LOX
@Carel1956
Pro-LOX
@Carel1956
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí
, dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1372
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 332
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Zdravím,
Tady máte výpis z vládního obchodního věstníku z Holandska o tom, že společnost
Která prodává ojete aku z elektromobilů na uvedené adrese byla již zrušena
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
dále je zde adresa již zrušené firmy , včetně již neplatných IČO a DIČ zde
Pro-LOX EZ
CHK Hassink
Houtsnip 18
1713SR Obdam
Nederland
BTW : NL091177583B04
EORI: NL091177583
a dále je zde mejlový kontakt do této firmy zde :
c.hassink@pro-lox.nl
Ale je možné, že majitel raději komunikuje neoficielně přes fc zde :
https://www.facebook.com/pg/Carel1956/a ... e_internal
Tady máte výpis z vládního obchodního věstníku z Holandska o tom, že společnost
Která prodává ojete aku z elektromobilů na uvedené adrese byla již zrušena
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
dále je zde adresa již zrušené firmy , včetně již neplatných IČO a DIČ zde
Pro-LOX EZ
CHK Hassink
Houtsnip 18
1713SR Obdam
Nederland
BTW : NL091177583B04
EORI: NL091177583
a dále je zde mejlový kontakt do této firmy zde :
c.hassink@pro-lox.nl
Ale je možné, že majitel raději komunikuje neoficielně přes fc zde :
https://www.facebook.com/pg/Carel1956/a ... e_internal
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2680
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Reputace: 266
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Sakra pozrel by som si ponuku, ale nemam chut sa registrovat na FB. 

Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 7873
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 968
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
z FB jsem se smazal před víc než 10-ti lety, takže odtud aku mít nebudu, no co se dá dělat, ty 40Ah se mi líbily.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Aj bez lognutia vidno tel. číslo, tam mu treba zavolať.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2680
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Reputace: 266
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Len nie kazdy je zdatny na telefonovanie... 
Ale ja si to zriesim.

Ale ja si to zriesim.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
- trud
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
- Reputace: 80
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Ponúkal mi celu 16kWh z Opel Ampera za 1500eciek.. V cene 100/kWh sa dajú kúpiť burane elektromobily.. NAPR. ZOE 22kWh za 1900eur..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí
, dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
- zajo
- Příspěvky: 146
- Registrován: úte kvě 30, 2017 9:29 am
- Reputace: 7
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Koupit Rencek ZOE za 1900E jde, ale bez baterek, ty jsou pořád v majetku fa. Renault a majitel ZOE platí měsičně poplatek - "pujčovné".trud píše:Ponúkal mi celu 16kWh z Opel Ampera za 1500eciek.. V cene 100/kWh sa dajú kúpiť burane elektromobily.. NAPR. ZOE 22kWh za 1900eur..
Panely: 4,665kWp (9poly*275 Wp Winaico)-jih; (6mono*365Wp Sunergy)-východ; Měnič: GoodWe GW3648D-ES; Baterky: LiFePO4 24,0kW 500Ah (10*PylonTech US2000B - 2,4kWh)
- ota
- Příspěvky: 2301
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Reputace: 514
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Je skvělé dovézt si z NL baterku a dát jí druhý život.
Je to dobře pro přírodu, protože se nesešrotuje i proto že umožní ukládat čistou energii místo toho aby se vyrobila z čmoudu.
Ale dovolím si trochu nepříjemné osvěty. Podobné jako když na fóru přítomní revizáci píší o povinnostech, které ostatním přijdou jako zbytečné a na diskusi přijdou až když dojde na průser ze kterého nevědí jak ven. Nechci nikomu kazit radost ale zde jsou náležitosti pro dovozce. Píši velmi zkráceně, platí všude v EU podobně.
TRANSPORT
Li baterie musí být dopravovány v režimu Nebezpečných látek s průvodní dokumentací a správným balením a označením. LI baterie jsou dle ADR UN3480 skupina II. třída 9.
Vychází z Vyhlášky ministra zahraničních věcí o Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí ADR č. 64/1987 Sb.
Pokud si objednáte baterku a během přepravy dojde k nehodě, požáru či jiné havárii, majitel přepravovaného nákladu odpovídá za dokumentaci a balení. Pokud jí náklad nemá, je průser, následuje správní nebo i trestní řízení. Majitel je ten kdo si zboží koupil.
DOVOZ BATERIÍ
Pokud dovezu jako podnikatel baterku (i jediný monočlánek z ebay.com) ze zahraničí platí pro jakoukoli fyzickou osobu Zákon č. 185/2001 s povinností přihlásit se do seznamu výrobců dle vyhlášky č.170/2010 Sb. o bateriích a akumulátorech. Dále se zaregistrovat do kolektivního systému sběru baterií a čtvrtletně podávat hlášení. Za nesplnění povinností lze ve správním řízení uložit pokutu až 50,000.000Kč. Nedělám si legraci, až 50mega.
Je to dobře pro přírodu, protože se nesešrotuje i proto že umožní ukládat čistou energii místo toho aby se vyrobila z čmoudu.
Ale dovolím si trochu nepříjemné osvěty. Podobné jako když na fóru přítomní revizáci píší o povinnostech, které ostatním přijdou jako zbytečné a na diskusi přijdou až když dojde na průser ze kterého nevědí jak ven. Nechci nikomu kazit radost ale zde jsou náležitosti pro dovozce. Píši velmi zkráceně, platí všude v EU podobně.
TRANSPORT
Li baterie musí být dopravovány v režimu Nebezpečných látek s průvodní dokumentací a správným balením a označením. LI baterie jsou dle ADR UN3480 skupina II. třída 9.
Vychází z Vyhlášky ministra zahraničních věcí o Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí ADR č. 64/1987 Sb.
Pokud si objednáte baterku a během přepravy dojde k nehodě, požáru či jiné havárii, majitel přepravovaného nákladu odpovídá za dokumentaci a balení. Pokud jí náklad nemá, je průser, následuje správní nebo i trestní řízení. Majitel je ten kdo si zboží koupil.
DOVOZ BATERIÍ
Pokud dovezu jako podnikatel baterku (i jediný monočlánek z ebay.com) ze zahraničí platí pro jakoukoli fyzickou osobu Zákon č. 185/2001 s povinností přihlásit se do seznamu výrobců dle vyhlášky č.170/2010 Sb. o bateriích a akumulátorech. Dále se zaregistrovat do kolektivního systému sběru baterií a čtvrtletně podávat hlášení. Za nesplnění povinností lze ve správním řízení uložit pokutu až 50,000.000Kč. Nedělám si legraci, až 50mega.
Naposledy upravil(a) ota dne úte bře 06, 2018 11:28 pm, celkem upraveno 1 x.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 3053
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 134
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Jde možné odkázat přesně na paragraf a článek?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1372
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 332
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Zdravím,
měl bych dotaz na Otu. Jak je to v praxi ? Řada členů fora zde veřejně uvádí, že od Vás
aku koupila. Jste i Vy někde registrovaný a podáváte pravidelně hlášení ?
Nebo je nějaký rozdíl mezi fyzickou a právnickou osobou ?
Možná i ten prodejce z Holandska nejprve prodával jako právnická
osoba a potom firmu zrušil a prodává spíše neformálně přes fc aby
na něho nějaké zákony nedopadaly. Ale i na stránkách fc uvádí stále
název své firmy, IČO, DIČ i když svoji firmu zrušil podle výpisu z obchodního
věstníku vládního zdroje Holandska .
Možná je to tedy tak, že na fyzické osoby , které aku jen překupují a přeprodávají se zákony
nevztahují a proto prodejce z NL zrušil svoji firmu a aku přeprodává dál
jen jako fyzická osoba přes fc.
Jak je to tedy s fyzickými osobami, co jen překupují a přeprodávají aku bez registrace ?
To se může týkat nakonec i libovolného člena fora. Za pár roků zjistí, že by chtěl
změnu, staré aku zde přes rubriku bazar prodá , jak se to i děje a koupí jiný typ nebo
nové atd. Proto pokládám tento dotaz.
měl bych dotaz na Otu. Jak je to v praxi ? Řada členů fora zde veřejně uvádí, že od Vás
aku koupila. Jste i Vy někde registrovaný a podáváte pravidelně hlášení ?
Nebo je nějaký rozdíl mezi fyzickou a právnickou osobou ?
Možná i ten prodejce z Holandska nejprve prodával jako právnická
osoba a potom firmu zrušil a prodává spíše neformálně přes fc aby
na něho nějaké zákony nedopadaly. Ale i na stránkách fc uvádí stále
název své firmy, IČO, DIČ i když svoji firmu zrušil podle výpisu z obchodního
věstníku vládního zdroje Holandska .
Možná je to tedy tak, že na fyzické osoby , které aku jen překupují a přeprodávají se zákony
nevztahují a proto prodejce z NL zrušil svoji firmu a aku přeprodává dál
jen jako fyzická osoba přes fc.
Jak je to tedy s fyzickými osobami, co jen překupují a přeprodávají aku bez registrace ?
To se může týkat nakonec i libovolného člena fora. Za pár roků zjistí, že by chtěl
změnu, staré aku zde přes rubriku bazar prodá , jak se to i děje a koupí jiný typ nebo
nové atd. Proto pokládám tento dotaz.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
- Reputace: 258
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Jestli jsem to pochopil správně Ota jasně psal
- přejezd hranic (pravděpodobně EU když je v něm volný pohyb zboží) = nutná registrace podnikatele i když je to FO (živnostník).
- jakákoli doprava - majitel odpovídá za bezpečnost a dokundamentaci
což je celkem pochopitelné
- přejezd hranic (pravděpodobně EU když je v něm volný pohyb zboží) = nutná registrace podnikatele i když je to FO (živnostník).
- jakákoli doprava - majitel odpovídá za bezpečnost a dokundamentaci
což je celkem pochopitelné
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 491
- Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
- Reputace: 56
- Bydliště: SK pri Presove
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Kto z Vas si objednal baterky z Ampery? 

+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
-
- Příspěvky: 1372
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 332
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Zdravím,
Pro brumlaj. Můj dotaz je rozšířený a ptám se na to, co zde není uvedeno.
Prodej a přeprodej aku fyzická osoba bez registrace . Jedna věc je změna majitele aku a druhá
věc je zda je v této oblasti nějaké další povinnosti a to asi ví nejlépe Ota jako bývalý inspektor ŽP.
Proto můj dotaz byla na Otu.
Pro brumlaj. Můj dotaz je rozšířený a ptám se na to, co zde není uvedeno.
Prodej a přeprodej aku fyzická osoba bez registrace . Jedna věc je změna majitele aku a druhá
věc je zda je v této oblasti nějaké další povinnosti a to asi ví nejlépe Ota jako bývalý inspektor ŽP.
Proto můj dotaz byla na Otu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
- Reputace: 116
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Zcela určitě je, jinak by nebyl důvod je rozlišovat.kyocera píše:...Nebo je nějaký rozdíl mezi fyzickou a právnickou osobou ?......
Neznám Holanské reálie, tudíž mohu posloužit jen našimi. Předpokládám, ře se mnoho nebudou mnoho lišit.
Základní rozlišení je v otázce ručení.
Fyzická PODNIKAJÍCÍ osoba ručí celým svým majetkem. Uděláte škodu dostatečně velikou a je veškerý váš majetek postižen. Podnikat jako fyzická osoba, kde jde o větší peníze, se s nadsázkou dá říct, jen s pistolí u hlavy.
Patrně Holanďan začal v malém a riziko se nezdálo velké.
Pokud se riziko zvětšilo, přešel na právnickou osobu z důvodů ochrany vlastního majetku.
Právnická osoba ručí jen svým majetkem. Je to nepřesné, neboť pokud by se prokázalo zavinění například jednatelem společnosti, jde se i po jeho majetku. Pokud ale není prokázán nějaký zlý úmysl jde vskutku jen a jen o majetek právnické osoby. Není zasahováno do osobního majetku fyzických osob.
Ale pozor, jsme v ČR, zde vás můžou okrást v souladu se zákonem naprosto vždy.
Ještě drobnost. To, co píše OTA, je platné jen pro podnikatele.
Pokud si jdete koupi baterku jako nepodnikatel, vztahuje se na vás jen obecné povinnosti po ukončení životnosti na sběr odpadu. Je na to patřičný zákon. OTA určitě doplní.
Naposledy upravil(a) střídač_N dne stř bře 07, 2018 11:42 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1372
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 332
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Pro střídač-N : Vím obecně jaké jsou rozdíly mezi právnickou a fyzickou osobou.
Ale můj dotaz byl spíše specifický ve vztahu prodeje a přeprodeje aku.
A dalších návazných předpisů.
O tom má nejlepší znalosti Ota i jako bývalý inspektor ŽP.
Proto můj dotaz byl adresovaný na Otu.
Ale můj dotaz byl spíše specifický ve vztahu prodeje a přeprodeje aku.
A dalších návazných předpisů.
O tom má nejlepší znalosti Ota i jako bývalý inspektor ŽP.
Proto můj dotaz byl adresovaný na Otu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
- ota
- Příspěvky: 2301
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Reputace: 514
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Na fyzické nepodnikající osoby se tato povinnost nevztahuje. Na bazaru si můžeme mezi sebou prodávat co chceme.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.
Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.
Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.
Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.
Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.
Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.
Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.
Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.
Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], SiteExplorer [Bot] a 2 hosti