Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: čtv črc 31, 2014 12:03 am
Re: Elektricka / hybridni auta
"Uprsený" Sorry, ale to byla nahrávka na smečhurvayz píše:Je potřeba začít nový uprseny týden s úsměvem.. Pekný pozdrav na SK..
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Dobře Ty!!?
Jono to me hned necvaklo..
Jono to me hned necvaklo..
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Pánové, něco pro inspiraci. . http://autosalon.iprima.cz/clanky/koeni ... auto-sveta
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Put in nemusí byť vždy Putin, ani Tesla :
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
No ked sa pozrieme na štatistiky predaja Eutomobilov, tak v Germany je to 0.03 %, čo je
dosť smiešne číslo, a Rusko, India či Čína na tom asi nebudú lepšie.
A k tomu obrázku: Tupanel, tupanel, tupanel .....
Ale keby mi to niekto dokázal vyrobiť, tak by mi to na cestu k lekárovi a na nákup
úplne stačilo, možem tak ísť za slnečného dňa a keby to bolo bezpečné a chránené
proti vetru, resp. mali tie panely natáčanie, aby som mohol "plachtiť", tak to by bol
zaujímavý pomer Wh/km.
dosť smiešne číslo, a Rusko, India či Čína na tom asi nebudú lepšie.
A k tomu obrázku: Tupanel, tupanel, tupanel .....
Ale keby mi to niekto dokázal vyrobiť, tak by mi to na cestu k lekárovi a na nákup
úplne stačilo, možem tak ísť za slnečného dňa a keby to bolo bezpečné a chránené
proti vetru, resp. mali tie panely natáčanie, aby som mohol "plachtiť", tak to by bol
zaujímavý pomer Wh/km.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2525
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
To by měl zámečník vyučen v oboru a zkušený konstruktér zvádnout levou zadní takový držák. Horší jsou ty ostré hrany. Dostat coby chodec panelem od nějakého lhostejně a bezohledně jezdícího invalidy také může vést k trvalé invaliditě druhého. Asi by to mělo být obaleno a zajištěno pro provoz mezi chodci něčím jako mirelon.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Projíždka Leafem
Kdyby to nebylo v PRaze a pro mě tak z ruky šel bych na http://www.hybrid.cz/pozvanka-vyzkousej ... kci-den-ev
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Chlapík na Slovensku ponúka hodinovú jazdu na Tesle S za 39€. Príde do každého meska ktoré má nabíjačku.
https://natesle.sk/tesla-model-s
https://natesle.sk/tesla-model-s
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
LIX: To jo, za peníze i u Brna wave-promotion dělá zkušební jízdy. Pro mě je to ale zvrácenost, takto vyhazovat peníze. To už jsem spíše nakloněn pro denní půjčení se smysluplným účelem. Například by mi nebylo proti mysli půjčit si zde(http://www.trendpark.cz/images/cenik.pdf) za 1200kč na den Leaf a jet s dětmi do PRahy do ZOO. Našim spalovákem by cena cesty vyšla cenově podobně jako půjčovné Leafa. Bohužel půjčovna Trendpark v Brně zatím není, plánují zde půjčovnu až za 3měsíce, takže ZOO zrealizujem třeba až na podzim, do té doby si snad ČEZ napraví reputaci s novou a nefungující nabíječkou u Humpolce.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Díky za tip s půjčovnou. Chodím okolo nich na oběd. Chtěl jsem se někdy svézt elektromobilem a tohle je příležitost. Jen vymyslet smysluplný výlet 1200Kč/den je směšná cena
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 3304
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak musim rict ze moznost pujceni tesly me laka. Moc dobrej napad.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Rád bych se s vámi podělil o moje zjištění:
Úvodní pohádka: mám doma dvě auta - velké naftové, malé benzínové. To malý mě sere a cca za rok až dva bych ho rád vyměnil. Primární určení toho auta je cesta do práce a zpět pro 1-2 osoby. Celkem 30km, z toho 20km dálnice D5 (Beroun-Praha). Jsme a dva a brzo budem tři, navíc bydlíme na vesnici, takže bez dvou aut by to byla dost pakárna. Protože jsem z oboru, líbilo by se mi jezdit na elektriku. Nicméně nutná podmínka je, že to bude ekonomicky vycházet. Tedy potřebuji vůz, co má dojezd 30km za každého počasí (na Stodůlkách je u Siemensu nabíječka) a ve dvou dálničních stoupáních udrží aspoň 80km/h (třetí pruh s kamiony). Roční nájezd 15000 km - momentální náklady na palivo cca 35kkč.
První varianta (na doporučení) byla Peugeot 106/Citroen Saxo 1.5D - nesmrtelné auto se spotřebou 4l nafty.
Druhá varianta byla nějaké elektroauto.
V inzerátech se dá najít Citroen Saxo Electric bez baterek za cca 55kkč + LiFePo 100k + další = cca 170k. Elektřina cca 0,3Kč/km, tj. úspora cca 30kkč ročně, návratnost 5let, tj. 75000km = 1250 cyklů, udávaná životnost baterek 2000 cyklů. Po rozhovoru s Romanem zde z fóra jsem tuhle myšlenku opustil, protože těch 20kW ve stejnosměrném motoru je dobré tak do města. Do kopce to více než 50km/h nevyvine. Původní baterky NiCd 120V/100Ah.
Další varianta je Golf CityStromer 3, který už má střídavý motor a zvládne dálnici. Bohužel jich bylo vyrobeno 300, z toho jich existuje asi 150. V Německu s nimi obchoduje původní konstruktér, pevná cena 5000E bez baterek, dává roční záruku. Obvykle osazeno Pb baterkami 96V/200Ah. Zástavba LiFePo je možná a vyzkoušená. Tahle varianta bohužel nevychází ekonomicky: 140k auto + 140k baterky = 280k a to je prostě moc.
Další varianty už jsou v současné době ekonomicky úplně mimo moje možnosti (>500k).
Ještě se nabízí Toyota Prius a k tomu přestavbový kit na plug-in hybrid. Ale tohle dost postrádá tu výhodu, že auto je jednoduché a tedy levné na provoz.
Můj závěr tedy je, že elektromobil pro mě je ekonomicky výhodný, pokud se bude dát pořídit použitelná ojetina bez baterek za cca 50kkč. Bohužel tedy v roce 2015 není nic zajímavého k dispozici a je třeba se poohlédnout po vozidle s nízkou spotřebou nafty / LPG / CNG a nízkými náklady na údržbu.
Pro šťouraly - pár čísel na závěr:
Cesta autem je pro mě cca 30min, 30km*2,2kč/km=66Kč
Autobusem 50minut+10minut čekání, 52Kč
...plus půl hodiny v metru do centra.
...a proto jezdím autem. I když do teď jsme jezdili dva, což je ekonomicky bez diskuse.
Úvodní pohádka: mám doma dvě auta - velké naftové, malé benzínové. To malý mě sere a cca za rok až dva bych ho rád vyměnil. Primární určení toho auta je cesta do práce a zpět pro 1-2 osoby. Celkem 30km, z toho 20km dálnice D5 (Beroun-Praha). Jsme a dva a brzo budem tři, navíc bydlíme na vesnici, takže bez dvou aut by to byla dost pakárna. Protože jsem z oboru, líbilo by se mi jezdit na elektriku. Nicméně nutná podmínka je, že to bude ekonomicky vycházet. Tedy potřebuji vůz, co má dojezd 30km za každého počasí (na Stodůlkách je u Siemensu nabíječka) a ve dvou dálničních stoupáních udrží aspoň 80km/h (třetí pruh s kamiony). Roční nájezd 15000 km - momentální náklady na palivo cca 35kkč.
První varianta (na doporučení) byla Peugeot 106/Citroen Saxo 1.5D - nesmrtelné auto se spotřebou 4l nafty.
Druhá varianta byla nějaké elektroauto.
V inzerátech se dá najít Citroen Saxo Electric bez baterek za cca 55kkč + LiFePo 100k + další = cca 170k. Elektřina cca 0,3Kč/km, tj. úspora cca 30kkč ročně, návratnost 5let, tj. 75000km = 1250 cyklů, udávaná životnost baterek 2000 cyklů. Po rozhovoru s Romanem zde z fóra jsem tuhle myšlenku opustil, protože těch 20kW ve stejnosměrném motoru je dobré tak do města. Do kopce to více než 50km/h nevyvine. Původní baterky NiCd 120V/100Ah.
Další varianta je Golf CityStromer 3, který už má střídavý motor a zvládne dálnici. Bohužel jich bylo vyrobeno 300, z toho jich existuje asi 150. V Německu s nimi obchoduje původní konstruktér, pevná cena 5000E bez baterek, dává roční záruku. Obvykle osazeno Pb baterkami 96V/200Ah. Zástavba LiFePo je možná a vyzkoušená. Tahle varianta bohužel nevychází ekonomicky: 140k auto + 140k baterky = 280k a to je prostě moc.
Další varianty už jsou v současné době ekonomicky úplně mimo moje možnosti (>500k).
Ještě se nabízí Toyota Prius a k tomu přestavbový kit na plug-in hybrid. Ale tohle dost postrádá tu výhodu, že auto je jednoduché a tedy levné na provoz.
Můj závěr tedy je, že elektromobil pro mě je ekonomicky výhodný, pokud se bude dát pořídit použitelná ojetina bez baterek za cca 50kkč. Bohužel tedy v roce 2015 není nic zajímavého k dispozici a je třeba se poohlédnout po vozidle s nízkou spotřebou nafty / LPG / CNG a nízkými náklady na údržbu.
Pro šťouraly - pár čísel na závěr:
Cesta autem je pro mě cca 30min, 30km*2,2kč/km=66Kč
Autobusem 50minut+10minut čekání, 52Kč
...plus půl hodiny v metru do centra.
...a proto jezdím autem. I když do teď jsme jezdili dva, což je ekonomicky bez diskuse.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
- Bydliště: Kvasice
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdyby se mírně přidalo na ceně, určitě by se dal najít nějaký ojetý Mitsubishi iMiev/Peugeot iOn/Citroen C-Zero v Německu.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =209604686
nebo dražší u nás:
http://search.yauto.cz/cena-a/?s_k=1&s_f=4
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =209604686
nebo dražší u nás:
http://search.yauto.cz/cena-a/?s_k=1&s_f=4
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ahoj.
S dopravou do práce jsem na tom v podstatě stejně.Také jsem stejně uvažoval a dospěl ke stejnému závěru.Jsem Citroeňák a mám k těm autům i diagnostiku,abych si poradil se vším.Jezdím s C5 HDI za cca 6,3l/100km a naložím tam co si vzpomenu.Elektromobil jako je Saxo je na dnešní poměry už moc zastaralá hračka za 50kkč bez baterek a navíc pro rodinu je to malé.Nikdo nezaručí,že se v tom třeba za rok neodporoučí Sagembox a bude vymalováno.Nenajdeš moc vrakovišť kde ho budou mít.
Pokud si pořídíš 1,5D za cca 30kkč a 20kkč do něj hned v začátku vrazíš,budeš mít spolehlivé přibližovadlo s poměrně nízkými provozními náklady na dopravu do práce.Tak to prostě je.Elektromobil ještě nějaký čas pro našince nebude.Za ten pocit z ekologické dopravy je to pořád strašná darda.Až to bude celé za současnou cenu baterek,může to být další drahý koníček
S dopravou do práce jsem na tom v podstatě stejně.Také jsem stejně uvažoval a dospěl ke stejnému závěru.Jsem Citroeňák a mám k těm autům i diagnostiku,abych si poradil se vším.Jezdím s C5 HDI za cca 6,3l/100km a naložím tam co si vzpomenu.Elektromobil jako je Saxo je na dnešní poměry už moc zastaralá hračka za 50kkč bez baterek a navíc pro rodinu je to malé.Nikdo nezaručí,že se v tom třeba za rok neodporoučí Sagembox a bude vymalováno.Nenajdeš moc vrakovišť kde ho budou mít.
Pokud si pořídíš 1,5D za cca 30kkč a 20kkč do něj hned v začátku vrazíš,budeš mít spolehlivé přibližovadlo s poměrně nízkými provozními náklady na dopravu do práce.Tak to prostě je.Elektromobil ještě nějaký čas pro našince nebude.Za ten pocit z ekologické dopravy je to pořád strašná darda.Až to bude celé za současnou cenu baterek,může to být další drahý koníček
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Elektricka / hybridni auta
O to jde. Ekonomika! Počítám dvě věci: naftové auto + nafta za 5 let vs. elektrické auto + elektřina za 5 let při 15k km/rok.jose píše:Kdyby se mírně přidalo na ceně, určitě by se dal najít nějaký ojetý Mitsubishi iMiev/Peugeot iOn/Citroen C-Zero v Německu.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =209604686
nebo dražší u nás:
http://search.yauto.cz/cena-a/?s_k=1&s_f=4
Tedy: C.Saxo/P.106 50k+nafta 5*30k=200kkč
P.ion 8000E=224kkč + ele 22,5= 246,5kkč
To vše za předpokladu dobré koupě a výdrže baterek 75k km. Ekonomika nepustí. Auto s baterkama nesmí stát víc než 200kkč a bez dodatečných nákladů musí ujet 5*15k km.
Pro rodinu, na dovolenou, materiál na dům a tahání přívěsu mám Peugeot Partner 2.0HDi. Jenže ten mi po porodu zabaví žena, protože se do toho pohodlně vejde sedačka, kočárek a pes. Druhé auto je Daewoo Matiz, kterým jezdí teď a od srpna to asi bude moje auto. Jenže to má příliš velkou spotřebu benzínu a dílů, proto bych se ho rád zbavil. Takže si můžu dopřát ten luxus, mít auto s dojezdem 60km. Rodinu, úřady, obchody, práci i kamarády s tím dokážu obsloužit, což je asi 90% mých cest. Nicméně pokud by mě to mělo vozit po dálnici 50km/h, tak to radši budu chodit pěšky, protože nejsem sebevrah.fugas píše:...a navíc pro rodinu je to malé
Jinak, jsem elektroinženýr, pracuju ve vývoji a mám k dispozici celkem slušně vybavenou laborku, takže porucha elektroniky by pro mě nemusel být nutně tak velký problém.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak pokud existuje možnost být plně soběstačný i v případě poruchy řídící elektroniky,je to o něčem jiném.Viděl jsem inzerát na Saxo,které mělo právě poruchu Sagemboxu,bylo za 75kkč,jinak kompletní vozidlo.Dálnici bych se při většině cest dokázal vyhnout a dokonce to mám někdy i kratší.Kdybych věděl,že to dám dohromady,jel bych pro něj.
Jinak u staršího auta si člověk moc nevybere,pokud jde o spotřebu ND.Proto jedině koupit něco slušného a hned do toho něco vrazit.Novější starší auto je horší o "vychytávky",jejichš životnost se krátí a auto si je vymáhá jízdou v náhradním režimu a podobnými zábavnostmi.Dnes je deset let staré auto horší než patnáctileté,pokud ho chci koupit jako ojetinu.
Když to člověk neumí sám,je to černá díra na peníze.
Jinak u staršího auta si člověk moc nevybere,pokud jde o spotřebu ND.Proto jedině koupit něco slušného a hned do toho něco vrazit.Novější starší auto je horší o "vychytávky",jejichš životnost se krátí a auto si je vymáhá jízdou v náhradním režimu a podobnými zábavnostmi.Dnes je deset let staré auto horší než patnáctileté,pokud ho chci koupit jako ojetinu.
Když to člověk neumí sám,je to černá díra na peníze.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
- Bydliště: Kvasice
Re: Elektricka / hybridni auta
Zatím nejsem v situaci, kdy bych potřeboval a mohl si dovolit druhé auto. Ve tvé situaci bych si ale těch 46,5 kKč za elektrické, byť ojeté auto, připlatil. Připlatit si za koníček kdekomu nedělá problém. Ještě jsem elektromobilem nejel, jenom na elektrokole. To jednoduché ovládání, ten pocit z jízdy! Až jednou neodolám a svezu se elektromobilem, budu si ho hned chtít koupit.luky píše:O to jde. Ekonomika! Počítám dvě věci: naftové auto + nafta za 5 let vs. elektrické auto + elektřina za 5 let při 15k km/rok.
Tedy: C.Saxo/P.106 50k+nafta 5*30k=200kkč
P.ion 8000E=224kkč + ele 22,5= 246,5kkč
To vše za předpokladu dobré koupě a výdrže baterek 75k km. Ekonomika nepustí. Auto s baterkama nesmí stát víc než 200kkč a bez dodatečných nákladů musí ujet 5*15k km.
PS: Zkus do těch 200 kKč za nafťák započítat i náhradní díly a jsi na elektroautě
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Luky:
Jsem na tom stejně a taky tuto otázku řeším, tedy vlastně jsem to o 2roky odložil, protože jsem udělal aktuálně na malý spalovák STK a mám letní i zimní gumy sjeté na polovic.
Z mého pohledu je nesmysl dávat dohromady staré plečky C-Saxo a podobné, stran bezpečnosti, jízdních vlastností a komfortu jsou tyto plečky v dávném pravěku. Uvažoval jsem o pouze o jetém Mitsubishi iMiev nebo Nissan LEafu.
Stojí to vše na ročním nájezdu a ceně benzínu/nafty/plynu, při současných turbulencích ropy se dost špatně predikuje
Můj stav:
Malý spalovák zralý k výměně je Opel Corsa 1.0, 14let starý a jezdím s ním cca za 5,5L na 100km. Pokud nepočítám cenu ojetí gum(je stejně tak u spalováku jako e-mobilu kolem 0,25kč na km) stojí benzín cca 1,75kč na km. Proti tomu stojí e-auto s cca 0,3kč na km(nabíjení z NT s D56d) nebo 0,1kč na km(nabíjení z NT s D56d v kombinaci s FVE). Tedy rozdíl na km mi dělá 1,65kč a při nájezdu 15t km je to 25t kč ročně. K tomu možno připočítat cca 1000kč za neprovádění emisí a výměnu oleje. Dále bych k tomu připočetl cca 5t kč na opravy. Ty u mě zahrnují opravy a výměny výfuku,lambdasondy, seštelování motoru, výměna váhy vzduchu,....(za poslední 4roky jsem do těchto oprav vrazil asi 20t).
Celkem tedy skore u starších aut mi vychází 30t ročně na provozu méně u spalováku.
Při rozhodování o ekonomice mi vychází pro můj případ, že za případné e-auto mohu zaplatit až o 250t kč navíc(návratnost v horizontu 8let) oproti adekvátnímu spalováku. Tedy v mém případě je pořízení např. Mitsubishi iMiev(v ceně kolem 300t kč z mobile.de) již na hraně a možná smysluplné, protože za těch 50t kč koupím auto staré minimálně 15let, které nelze výbavou bezpečností a komfortem srovnávat se 4let starým e-autem.
Další otázkou ovšem je kvalita baterií a zda jsou to opravdu takové držáky, jak se často argumentuje. Něco o ztrátě kapacity aku v e-autech: https://translate.google.com/translate? ... acity_Loss
Jsem na tom stejně a taky tuto otázku řeším, tedy vlastně jsem to o 2roky odložil, protože jsem udělal aktuálně na malý spalovák STK a mám letní i zimní gumy sjeté na polovic.
Z mého pohledu je nesmysl dávat dohromady staré plečky C-Saxo a podobné, stran bezpečnosti, jízdních vlastností a komfortu jsou tyto plečky v dávném pravěku. Uvažoval jsem o pouze o jetém Mitsubishi iMiev nebo Nissan LEafu.
Stojí to vše na ročním nájezdu a ceně benzínu/nafty/plynu, při současných turbulencích ropy se dost špatně predikuje
Můj stav:
Malý spalovák zralý k výměně je Opel Corsa 1.0, 14let starý a jezdím s ním cca za 5,5L na 100km. Pokud nepočítám cenu ojetí gum(je stejně tak u spalováku jako e-mobilu kolem 0,25kč na km) stojí benzín cca 1,75kč na km. Proti tomu stojí e-auto s cca 0,3kč na km(nabíjení z NT s D56d) nebo 0,1kč na km(nabíjení z NT s D56d v kombinaci s FVE). Tedy rozdíl na km mi dělá 1,65kč a při nájezdu 15t km je to 25t kč ročně. K tomu možno připočítat cca 1000kč za neprovádění emisí a výměnu oleje. Dále bych k tomu připočetl cca 5t kč na opravy. Ty u mě zahrnují opravy a výměny výfuku,lambdasondy, seštelování motoru, výměna váhy vzduchu,....(za poslední 4roky jsem do těchto oprav vrazil asi 20t).
Celkem tedy skore u starších aut mi vychází 30t ročně na provozu méně u spalováku.
Při rozhodování o ekonomice mi vychází pro můj případ, že za případné e-auto mohu zaplatit až o 250t kč navíc(návratnost v horizontu 8let) oproti adekvátnímu spalováku. Tedy v mém případě je pořízení např. Mitsubishi iMiev(v ceně kolem 300t kč z mobile.de) již na hraně a možná smysluplné, protože za těch 50t kč koupím auto staré minimálně 15let, které nelze výbavou bezpečností a komfortem srovnávat se 4let starým e-autem.
Další otázkou ovšem je kvalita baterií a zda jsou to opravdu takové držáky, jak se často argumentuje. Něco o ztrátě kapacity aku v e-autech: https://translate.google.com/translate? ... acity_Loss
Naposledy upravil(a) rob.brno dne pát kvě 15, 2015 1:33 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Souhlas s Jose, náklady u naftáka máš hodně podhodnocené, navíc pochybuju, že dlouho bude nafta za 30kč. Když se ti ted tentuje starej benzinák, kde máš záruku, že to nebude stejně tak ještě se starším naftákem?luky píše:O to jde. Ekonomika! Počítám dvě věci: naftové auto + nafta za 5 let vs. elektrické auto + elektřina za 5 let při 15k km/rok.
Tedy: C.Saxo/P.106 50k+nafta 5*30k=200kkč
P.ion 8000E=224kkč + ele 22,5= 246,5kkč
Navíc srovnáváš nesrovnatelné 10let rozdíl ve stáří auta se smazat nedá.
Taky pokud ti e-auto vydrží aspon těch 5let, tak pak další roky oproti naftáku už jen získávaš.
Zase nadruhou stranu, těch 8t e u elektriky bude nejspíš bez DPH, takže připočítej 1700e na dan, nevím jak je jednoduché se DPH zbavit.
Já si to vyhodnotil, tak, že ještě ty 2roky počkám, nebo do té doby než se spalovák pokazí a musel bych jít do větší investice. Za tu dobu snad Singer přestane "prasit " korunu, zlepší se dostupnost nabíječek a ještě poklesnou ceny ojetých e-aut a zjistí se jak je to se ztrátou kapacity aku.
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
- Bydliště: Kvasice
Re: Elektricka / hybridni auta
Ten odkaz se týká ztráty kapacity v Americe, zejména v jižních státech, Texasu, Kalifornii, Floridě. Jejich teploty se s našimi nedají srovnávat, u nás ty baterie musí vydržet déle. V novějších autech už Nissan montuje upravenou baterku, která je proti těmto vyšším teplotám odolná.rob.brno píše:Další otázkou ovšem je kvalita baterií a zda jsou to opravdu takové držáky, jak se často argumentuje. Něco o ztrátě kapacity aku v e-autech: https://translate.google.com/translate? ... acity_Loss
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69