Žvanírna 2

Nezařaditelné
Matess
Příspěvky: 1727
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

jo s tím výkonem to vidím podobně.

60kW je v pohodě na klidnou jízdu.
cokoliv nad 200kW je už jen pro radost.
Mezi tím je rozumný kompromis... přepočítávám na tunu včetně nákladu.
eman
Příspěvky: 1565
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Keraj píše: sob zář 07, 2024 1:23 pm Mám trochu strach z toho kdy přijdou ty snesitelné ceny, aby dříve než se tak stane, tak aby ty automobilky a celý ten kolotoč okolo nepadl na hubu...
za chvíli si prostě koupíme auto původem z Číny protože bude za polovinu a po pionýrských začátcích jako u Tesly, to nebude technicky špatná volba

Jen je otázka zda po úpadku automobilového průmyslu na to Čínské EV budeme ještě mít...
Jojo, všichni se vysmívají tradičním automobilkám, ale už jenom problémy VW smrdí brutální recesí. Já osobně bych si čínské EV asi nekoupil. Oni prostě ojebou co se dá a následky je nezajímají. Firma teď řeší špatné sváry na zátěžových svařencích, protože číňan ušetřil dolar a použil šuntový ochraný plyn.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3010
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

A bude klasický VW??? Já si myslím, že do 10let skončí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1565
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Já myslím, že kdyby to vypadalo hodně bledě, tak se je pokusí zachránit stát. Protože pád VW by znamenal doslova miliony nezaměstnaných a to si ani Němci nemůžou dovolit. Navíc, pád jednoho velikána znamená dominový efekt v celém odvětví. Ale spíš si myslím, že proberou portfolio, sníží počty zaměstnanců a dají to dohromady.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3010
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: sob zář 07, 2024 3:00 pm Já myslím, že kdyby to vypadalo hodně bledě, tak se je pokusí zachránit stát. Protože pád VW by znamenal doslova miliony nezaměstnaných a to si ani Němci nemůžou dovolit. Navíc, pád jednoho velikána znamená dominový efekt v celém odvětví. Ale spíš si myslím, že proberou portfolio, sníží počty zaměstnanců a dají to dohromady.
Software neumí,baterie neumí,nabíjení neumí,mají drahou pracovní sílu,mají drahé materiálové vstupy.
Co chceš zachraňovat??Němci budou makat na Číňany.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1987
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Dagus »

Nevím jestli jsi viděl nabíjecí křivky nových id.X, ale rozhodně bych netvrdil, že nabíjení neumí. Baterie si koupí od Číňanů jako všichni zatím a ten sw je věc názoru, já osobně s ním problém nemám. Chybí tomu nějaké fce, ale jako nepoužitelné to nepovažuji.
Drahé vstupy jo to mají, evidentně je něco špatně, když tu stejnou práci dělá Němec za min 2x tolik co Čech, ale kolonialismus žije dál.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 3010
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Dagus píše: sob zář 07, 2024 4:45 pm Nevím jestli jsi viděl nabíjecí křivky nových id.X, ale rozhodně bych netvrdil, že nabíjení neumí. Baterie si koupí od Číňanů jako všichni zatím a ten sw je věc názoru, já osobně s ním problém nemám. Chybí tomu nějaké fce, ale jako nepoužitelné to nepovažuji.
Drahé vstupy jo to mají, evidentně je něco špatně, když tu stejnou práci dělá Němec za min 2x tolik co Čech, ale kolonialismus žije dál.
No právě,že viděl.Jedou na 400V architektuře.Rychlé nabíjení jede na 800V.Kde jaký Korejec nebo Číňan má 800V .Když otevřu svoje BMW tak měnič je Panasonic, klima Mitsubishí,baterky Catl.Nĕmecká technologie v tom není.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3403
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od marko250 »

Prosím Vás hlavně už to nabíjení nezrychlujte,budu radši za 50kW nabíječky na každém rohu za normální tržní cenu elektřiny 5Kč,než ty 300kW kokotiny co jedou max minutu a pak výkon sakra klesá a účtují si klidně 25Kč,to by v autě musely být LTO články ,aby to šlo rychleji,nebo kapacitátory,ale to by to zase nikam nedojelo. Já se v současné době nedokážu ani nažrat během potřebného nabíjení. Jinak k té degradaci ze života: 2.9% po 26tkm
Screenshot_20240903-194433.png
Screenshot_20240903-194214.png
Screenshot_20240903-194202.png
Screenshot_20240903-193924.png
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3403
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od marko250 »

Jinak náklady na palivo 14777km od února 2024 +15eur v Bosně na hotelové nabíječce.Projeto PL/CZ/SK/HU/SLO/HR/BIH/AU :lol: :
Screenshot_20240907-210315.png
Naposledy upravil(a) marko250 dne sob zář 07, 2024 9:14 pm, celkem upraveno 2 x.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
glottis
Příspěvky: 2551
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

marko250 píše: sob zář 07, 2024 8:46 pm Prosím Vás hlavně už to nabíjení nezrychlujte,budu radši za 50kW nabíječky na každém rohu za normální tržní cenu elektřiny 5Kč,než ty 300kW kokotiny co jedou max minutu a pak výkon sakra klesá a účtují si klidně 25Kč,to by v autě musely být LTO články ,aby to šlo rychleji,nebo kapacitátory,ale to by to zase nikam nedojelo. Já se v současné době nedokážu ani nažrat během potřebného nabíjení. Jinak k té degradaci ze života: 2.9% po 26tkm Screenshot_20240903-194433.pngScreenshot_20240903-194214.pngScreenshot_20240903-194202.pngScreenshot_20240903-193924.png
Je to tak, nez se clovek vyvenci a napije, uz ho auto taha aby jel :)
glottis
Příspěvky: 2551
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

Franta2776 píše: pát zář 06, 2024 2:05 pm Narazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:

458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
Mimochodem jeste k tomhle obrazku a k vodiku

toyota ma palivove clanky a elektricky motor ale bmw ma spalovaci motor. Proto asi ten rozdil
Franta2776
Příspěvky: 3010
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: ned zář 08, 2024 8:27 am
Franta2776 píše: pát zář 06, 2024 2:05 pm Narazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:

458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
Mimochodem jeste k tomhle obrazku a k vodiku

toyota ma palivove clanky a elektricky motor ale bmw ma spalovaci motor. Proto asi ten rozdil
Jj tak nějak to bude.Na tom druhém obràzku je vidět jak neefektivní je výroba syntetického paliva.Dostat na kola cca 13% vstupní energie je tragická efektivita.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1565
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tak, kdyby ten vodík vyráběli tepelným rozkladem přímo, tak by to byl jiný level. Navíc se vyskytuje jako odpad při různé výrobě. Ale pořád je to krok navíc. Lepší by byla nějaká pokročilá baterie na výrobu které není nutné lézt do zadku diktátorům.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
jahodovák
Příspěvky: 2021
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od jahodovák »

Zcela jiný level bude,až se uvolní technologie,co jsou v šuplíku....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
unicast
Příspěvky: 1468
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Tak jasně, ony by se na těch převratných technologiích daly vydělat naprosto neuvěřitelné peníze, ale hamouni je drží v šuplíku, protože by přišli o stávající ropné kšefty, které stojí rok od roku víc za prd. To dává smysl, jo :)
jahodovák
Příspěvky: 2021
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od jahodovák »

To je omyl,to by pomohlo ostatním a ne těm hamounům,kvůli tomu se to drží pod pokličkou,ty hamouni potřebují aby bylo hůř a oni jako ti dobráci občas něco pustí za přemrštěné ceny a budou říkat,jak pomáhají lidem,ono se stačí podívat kolem,nikdo nechce dělat,jen se mít dobře....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Ronn
Příspěvky: 335
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

Není potřeba hledat konspirace...

Korupce za emise je prokázána.
Korupce při servisu taky prokázána...

https://www.novinky.cz/clanek/auto-tabo ... c-40486663

Žádný emise, Žádný servis => žádná korupce. Respektive jak chceš uplácet mobilní servis tesly.. :) https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla- ... ni-vozidla
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1565
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

To je fakt. Měl by se hned zakázat provoz fosilů, protože současným parametrům nevyhovuje žádný. Akorát nevím, jestli pak majitelé EV vůbec přežijí....

Samozřejmě by měl následovat zákaz provozu fosilů všeho druhu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3010
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Ceny FV komponent vykazují trvalý pokles.
Wp za 3,70Kĉ s Dph
https://argos.cz/produkty/detail/1080000934
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3010
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Solid-state v levných čínských modelech.VW vůbec nestačí inovovat:)))
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze- ... k-21013199
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek