Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1777
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
jo s tím výkonem to vidím podobně.
60kW je v pohodě na klidnou jízdu.
cokoliv nad 200kW je už jen pro radost.
Mezi tím je rozumný kompromis... přepočítávám na tunu včetně nákladu.
60kW je v pohodě na klidnou jízdu.
cokoliv nad 200kW je už jen pro radost.
Mezi tím je rozumný kompromis... přepočítávám na tunu včetně nákladu.
-
- Příspěvky: 1760
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Jojo, všichni se vysmívají tradičním automobilkám, ale už jenom problémy VW smrdí brutální recesí. Já osobně bych si čínské EV asi nekoupil. Oni prostě ojebou co se dá a následky je nezajímají. Firma teď řeší špatné sváry na zátěžových svařencích, protože číňan ušetřil dolar a použil šuntový ochraný plyn.Keraj píše: ↑sob zář 07, 2024 1:23 pmMám trochu strach z toho kdy přijdou ty snesitelné ceny, aby dříve než se tak stane, tak aby ty automobilky a celý ten kolotoč okolo nepadl na hubu...
za chvíli si prostě koupíme auto původem z Číny protože bude za polovinu a po pionýrských začátcích jako u Tesly, to nebude technicky špatná volba
Jen je otázka zda po úpadku automobilového průmyslu na to Čínské EV budeme ještě mít...
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
A bude klasický VW??? Já si myslím, že do 10let skončí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1760
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Já myslím, že kdyby to vypadalo hodně bledě, tak se je pokusí zachránit stát. Protože pád VW by znamenal doslova miliony nezaměstnaných a to si ani Němci nemůžou dovolit. Navíc, pád jednoho velikána znamená dominový efekt v celém odvětví. Ale spíš si myslím, že proberou portfolio, sníží počty zaměstnanců a dají to dohromady.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Software neumí,baterie neumí,nabíjení neumí,mají drahou pracovní sílu,mají drahé materiálové vstupy.eman píše: ↑sob zář 07, 2024 3:00 pmJá myslím, že kdyby to vypadalo hodně bledě, tak se je pokusí zachránit stát. Protože pád VW by znamenal doslova miliony nezaměstnaných a to si ani Němci nemůžou dovolit. Navíc, pád jednoho velikána znamená dominový efekt v celém odvětví. Ale spíš si myslím, že proberou portfolio, sníží počty zaměstnanců a dají to dohromady.
Co chceš zachraňovat??Němci budou makat na Číňany.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1996
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Nevím jestli jsi viděl nabíjecí křivky nových id.X, ale rozhodně bych netvrdil, že nabíjení neumí. Baterie si koupí od Číňanů jako všichni zatím a ten sw je věc názoru, já osobně s ním problém nemám. Chybí tomu nějaké fce, ale jako nepoužitelné to nepovažuji.
Drahé vstupy jo to mají, evidentně je něco špatně, když tu stejnou práci dělá Němec za min 2x tolik co Čech, ale kolonialismus žije dál.
Drahé vstupy jo to mají, evidentně je něco špatně, když tu stejnou práci dělá Němec za min 2x tolik co Čech, ale kolonialismus žije dál.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
No právě,že viděl.Jedou na 400V architektuře.Rychlé nabíjení jede na 800V.Kde jaký Korejec nebo Číňan má 800V .Když otevřu svoje BMW tak měnič je Panasonic, klima Mitsubishí,baterky Catl.Nĕmecká technologie v tom není.Dagus píše: ↑sob zář 07, 2024 4:45 pmNevím jestli jsi viděl nabíjecí křivky nových id.X, ale rozhodně bych netvrdil, že nabíjení neumí. Baterie si koupí od Číňanů jako všichni zatím a ten sw je věc názoru, já osobně s ním problém nemám. Chybí tomu nějaké fce, ale jako nepoužitelné to nepovažuji.
Drahé vstupy jo to mají, evidentně je něco špatně, když tu stejnou práci dělá Němec za min 2x tolik co Čech, ale kolonialismus žije dál.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Žvanírna 2
Prosím Vás hlavně už to nabíjení nezrychlujte,budu radši za 50kW nabíječky na každém rohu za normální tržní cenu elektřiny 5Kč,než ty 300kW kokotiny co jedou max minutu a pak výkon sakra klesá a účtují si klidně 25Kč,to by v autě musely být LTO články ,aby to šlo rychleji,nebo kapacitátory,ale to by to zase nikam nedojelo. Já se v současné době nedokážu ani nažrat během potřebného nabíjení. Jinak k té degradaci ze života: 2.9% po 26tkm
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Žvanírna 2
Jinak náklady na palivo 14777km od února 2024 +15eur v Bosně na hotelové nabíječce.Projeto PL/CZ/SK/HU/SLO/HR/BIH/AU :
Naposledy upravil(a) marko250 dne sob zář 07, 2024 9:14 pm, celkem upraveno 2 x.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2671
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
Je to tak, nez se clovek vyvenci a napije, uz ho auto taha aby jelmarko250 píše: ↑sob zář 07, 2024 8:46 pmProsím Vás hlavně už to nabíjení nezrychlujte,budu radši za 50kW nabíječky na každém rohu za normální tržní cenu elektřiny 5Kč,než ty 300kW kokotiny co jedou max minutu a pak výkon sakra klesá a účtují si klidně 25Kč,to by v autě musely být LTO články ,aby to šlo rychleji,nebo kapacitátory,ale to by to zase nikam nedojelo. Já se v současné době nedokážu ani nažrat během potřebného nabíjení. Jinak k té degradaci ze života: 2.9% po 26tkm Screenshot_20240903-194433.pngScreenshot_20240903-194214.pngScreenshot_20240903-194202.pngScreenshot_20240903-193924.png
-
- Příspěvky: 2671
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
Mimochodem jeste k tomhle obrazku a k vodikuFranta2776 píše: ↑pát zář 06, 2024 2:05 pmNarazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:
458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
toyota ma palivove clanky a elektricky motor ale bmw ma spalovaci motor. Proto asi ten rozdil
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Jj tak nějak to bude.Na tom druhém obràzku je vidět jak neefektivní je výroba syntetického paliva.Dostat na kola cca 13% vstupní energie je tragická efektivita.glottis píše: ↑ned zář 08, 2024 8:27 amMimochodem jeste k tomhle obrazku a k vodikuFranta2776 píše: ↑pát zář 06, 2024 2:05 pmNarazil jsem na pěkný obrázek k efektivitě vodíku v osobní dopravě:
458572945_10227711788205720_5547670794886109259_n.jpg
toyota ma palivove clanky a elektricky motor ale bmw ma spalovaci motor. Proto asi ten rozdil
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1760
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Tak, kdyby ten vodík vyráběli tepelným rozkladem přímo, tak by to byl jiný level. Navíc se vyskytuje jako odpad při různé výrobě. Ale pořád je to krok navíc. Lepší by byla nějaká pokročilá baterie na výrobu které není nutné lézt do zadku diktátorům.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Zcela jiný level bude,až se uvolní technologie,co jsou v šuplíku....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 1518
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Tak jasně, ony by se na těch převratných technologiích daly vydělat naprosto neuvěřitelné peníze, ale hamouni je drží v šuplíku, protože by přišli o stávající ropné kšefty, které stojí rok od roku víc za prd. To dává smysl, jo
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
To je omyl,to by pomohlo ostatním a ne těm hamounům,kvůli tomu se to drží pod pokličkou,ty hamouni potřebují aby bylo hůř a oni jako ti dobráci občas něco pustí za přemrštěné ceny a budou říkat,jak pomáhají lidem,ono se stačí podívat kolem,nikdo nechce dělat,jen se mít dobře....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 384
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Není potřeba hledat konspirace...
Korupce za emise je prokázána.
Korupce při servisu taky prokázána...
https://www.novinky.cz/clanek/auto-tabo ... c-40486663
Žádný emise, Žádný servis => žádná korupce. Respektive jak chceš uplácet mobilní servis tesly.. https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla- ... ni-vozidla
Korupce za emise je prokázána.
Korupce při servisu taky prokázána...
https://www.novinky.cz/clanek/auto-tabo ... c-40486663
Žádný emise, Žádný servis => žádná korupce. Respektive jak chceš uplácet mobilní servis tesly.. https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla- ... ni-vozidla
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1760
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
To je fakt. Měl by se hned zakázat provoz fosilů, protože současným parametrům nevyhovuje žádný. Akorát nevím, jestli pak majitelé EV vůbec přežijí....
Samozřejmě by měl následovat zákaz provozu fosilů všeho druhu.
Samozřejmě by měl následovat zákaz provozu fosilů všeho druhu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Ceny FV komponent vykazují trvalý pokles.
Wp za 3,70Kĉ s Dph
https://argos.cz/produkty/detail/1080000934
Wp za 3,70Kĉ s Dph
https://argos.cz/produkty/detail/1080000934
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Solid-state v levných čínských modelech.VW vůbec nestačí inovovat:)))
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze- ... k-21013199
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze- ... k-21013199
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W