Žvanírna 2

Nezařaditelné
unicast
Příspěvky: 1409
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Což se dost blbě počítá předem, že, nezávisle na druhu pohonu.
eman
Příspěvky: 1340
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

To je vpohodě. Já jsem nikdy s žádným autem 300k nenajel, ani jako servis se služebákem. Každý ví, že se auto musí včas prodat, jinak je tam obrovská ztráta hodnoty. :)
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2839
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř črc 17, 2024 3:13 pm To je vpohodě. Já jsem nikdy s žádným autem 300k nenajel, ani jako servis se služebákem. Každý ví, že se auto musí včas prodat, jinak je tam obrovská ztráta hodnoty. :)
Mě ten odprodej nikdy ekonomicky nevychází a každé auto co jsem si koupil najelo do dnes minimálně 300000km některé i přes 500000km v mém okolí.To je potom jiná ekonomika.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2839
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

unicast píše: stř črc 17, 2024 3:07 pm Což se dost blbě počítá předem, že, nezávisle na druhu pohonu.
Já myslel,že největší svoboda a nezávislost je vyrobit si palivo do auta sám.To se z velké části spočítat dá. *batt*
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Hyp
Příspěvky: 506
Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Hyp »

Kdo si chce všechno vyrábět sám, tak ať se vrátí na stromy, přesně o tom to je :-)
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
unicast
Příspěvky: 1409
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 3:24 pm
unicast píše: stř črc 17, 2024 3:07 pm Což se dost blbě počítá předem, že, nezávisle na druhu pohonu.
Já myslel,že největší svoboda a nezávislost je vyrobit si palivo do auta sám.To se z velké části spočítat dá. *batt*

Jenže palivo představuje postupně čím dál menší část nákladů i u aut se spalovacím motorem (a už teď je to míň než polovina).
Franta2776
Příspěvky: 2839
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

unicast píše: stř črc 17, 2024 6:58 pm
Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 3:24 pm
unicast píše: stř črc 17, 2024 3:07 pm Což se dost blbě počítá předem, že, nezávisle na druhu pohonu.
Já myslel,že největší svoboda a nezávislost je vyrobit si palivo do auta sám.To se z velké části spočítat dá. *batt*

Jenže palivo představuje postupně čím dál menší část nákladů i u aut se spalovacím motorem (a už teď je to míň než polovina).
Ale ne 300000km x2,5kč=750000kč a to se nebavím o budoucích emisních povolenkách na fosil, servis, dálniční známku, silniční daň, rozkrádání PHM atd
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1340
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 3:22 pm
eman píše: stř črc 17, 2024 3:13 pm To je vpohodě. Já jsem nikdy s žádným autem 300k nenajel, ani jako servis se služebákem. Každý ví, že se auto musí včas prodat, jinak je tam obrovská ztráta hodnoty. :)
Mě ten odprodej nikdy ekonomicky nevychází a každé auto co jsem si koupil najelo do dnes minimálně 300000km některé i přes 500000km v mém okolí.To je potom jiná ekonomika.
Tak nějak nechápu, jak můžeš mít s.r.o a nechápat, jak funguje efektivní odpočet DPH a navíc jsi dostal dotaci. V reálu každá firma využije odpočet, odečte provozní náklady a pak lehce jeté auto ještě prodá se ziskem. U dotovaných aut je ta matematika ještě lepší.
300k normální auto najede za 15let. To už je to šrot s nákladnou údržbou. Tedy mimo EV, ty žádné náklady nemají, nereznou, neopotřebovávají se. Ale my ostatní musíme žít v realitě.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
jahodovák
Příspěvky: 1990
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od jahodovák »

Uvidíme kam se to posune,stačí si poslechnout co se chystá a jeden se nestačí divit....kam až to může dojít,než si lidičky uvědomí,že takto to asi nepůjde,naštěstí je to v pevných rukou a ti se toho nepustí,pravda,většina bude koukat jak čerstvě vyoraná myš,s tím však stejně nehnou.Čeká nás hektická doba a je třeba ji ve zdraví a v pohodě přežít,jste už na to připraveni,nebo čekáte na zázrak...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Franta2776
Příspěvky: 2839
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř črc 17, 2024 8:25 pm
Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 3:22 pm
eman píše: stř črc 17, 2024 3:13 pm To je vpohodě. Já jsem nikdy s žádným autem 300k nenajel, ani jako servis se služebákem. Každý ví, že se auto musí včas prodat, jinak je tam obrovská ztráta hodnoty. :)
Mě ten odprodej nikdy ekonomicky nevychází a každé auto co jsem si koupil najelo do dnes minimálně 300000km některé i přes 500000km v mém okolí.To je potom jiná ekonomika.
Tak nějak nechápu, jak můžeš mít s.r.o a nechápat, jak funguje efektivní odpočet DPH a navíc jsi dostal dotaci. V reálu každá firma využije odpočet, odečte provozní náklady a pak lehce jeté auto ještě prodá se ziskem. U dotovaných aut je ta matematika ještě lepší.
300k normální auto najede za 15let. To už je to šrot s nákladnou údržbou. Tedy mimo EV, ty žádné náklady nemají, nereznou, neopotřebovávají se. Ale my ostatní musíme žít v realitě.
U nás nemusí všichni jezdit novým autem.Jednoduše to propadává sitem dolů a nakonec to dojezdí zaměstnanci skladu na ježdění do práce a mají to jako benefit.V dlouhodobém užívání je ekonomika.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Matess
Příspěvky: 1656
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

omlouvám se dělal to adblock...

taky počítám s životností auta... jen jsem to obvykle počítal na 5let a teď s elektrikou to musím počítat na 10 aby to vyšlo (7 se to láme) :-D
unicast
Příspěvky: 1409
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 7:08 pm Ale ne 300000km x2,5kč=750000kč a to se nebavím o budoucích emisních povolenkách na fosil, servis, dálniční známku, silniční daň, rozkrádání PHM atd
No právě. A CAPEX na těch 300000 km máš kolik? Něco ke dvěma milionům, že? Amortizace tedy tvoří kolem 60 % nákladů, palivo max. 30 %, servis a ostatní 10 %, spíš víc.
kodl69
Příspěvky: 7511
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kodl69 »

jenom k těm km nájezdům: kdysi, když jsem dělal na servisu, tak jsem měl ročně najeto 100kkm, tj auto na konci leasingu šlo z firmy s víc než 300kkm, což na tehdejší lowend typu felicia combi byly celkem pěkný kilometry. Známej měl služební felicii, která měla jednoho dne na tachometru 666666 což je dvojité ďáblovo čílslo :) Tj že s autem nenajedeš 300kkm je jenom o způsobu používání. Je otřesný, že automobilky za posledních 20 let dokázaly to, že málokterý auto dokáže najet byť jenom těch 300kkm bez nějakejch totálních závad na motoru, který znamenají likvidaci vozidla pro neekonomičnost opravy... (těsnění pod hlavou u felicie je běžná oprava, ne totálka jako upálený ventily v naturbeným motůrku)
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
eman
Příspěvky: 1340
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Težce to přeháníš. Žádná firma myslící ekonomicky dnes neojíždí služebák nad 150k, protože by ho pak neprodala za slušnou cenu. U nás se kupují výhradně Škody a žádné závady nemají. V minulosti jsi odprodal auto s 300k, bazar ho stočil na 130k a to dneska jaksi nejde. Navíc většina firem nezanedbává údržbu. Češi obecně nevrazí do auta ani halíř, mimo výměny oleje a pak se diví, že se vysype.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Miyuki
Příspěvky: 185
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Miyuki »

Automobilky dělají to, co zákazníci chtějí. Když se naprostá většina aut prodá do flotily, kde se auta po určitý době prostě vyřadí, tak je prostě udělají pro tenhle účel. Náplně jsou "doživotní", tedy pro zamýšlené použití + rezerva. Životnost dílů je také tak plánovaná, pokud to přinese úsporu. Servisní intervaly třeba pro olej jsou také navrženy tak aby to bylo co nejlevnější a ještě to zvládlo plánovaný provoz.
Dřív bylo mnohem obtížnější takto přesně plánovat živostnost, přesnost výroby byla horší a nebyly k tomu nástroje. Navíc zákazníci měli jiné preference, a byl to někdo jiný, než dnes.
Díky těmhle optimalizacím jsou dneska tyhle auta až směšně levný, když se to srovná třeba právě s tou dobou felicií nebo i dřívější. A provoz je také levnější.
Hyp
Příspěvky: 506
Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm

Budete taky posílat komu nitě ?

Příspěvek od Hyp »

Budete taky posílat komu nitě ?





Akorát by mě zajímalo, jestli ty objemy lze přiřazovat i zpětně? Zase je dobré když třeba v Česku je zataženo a na moravě svítí sluníčko a naopak ale i tak se to asi nevyplatí protože komu nita má baterky :-)
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
unicast
Příspěvky: 1409
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Posílat klidně budu. Tomu, kdo si natáhne dva dráty. Ale jen DC.
Hyp
Příspěvky: 506
Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Hyp »

Oknem nebo přes komín?
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
Mokis
Příspěvky: 16
Registrován: úte zář 19, 2023 8:10 am
Lokalita: Olomouc
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3360
Kapacita baterie [kWh]: 6,1
Chci prodávat energii: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mokis »

Krásné video, sice nevim z jakých dat vycházeli, ale zajímavé je to pro nás cca od 5 minuty, zlaté roky 2008 - 2010 pro českou podporu FVE.

https://youtu.be/SUs1gvmBwgI?si=8_n4O6cpcxLvjpXG
1080Wp jih sklon 90°, 2280Wp jih sklon 5°, Victron Smartsolar 100/20 a SmartSolar 150/45, Multiplus II 3000/48, Cerbo-S GX, Smartshunt, Lifepo4 48V 120Ah.
emedium
Příspěvky: 202
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

Tak mi přišla výmluva, proč se polský číňan nepokusil měsíc poslat zboží z Allegra, pro lepší feeling nechávám v pl
Witajcie przyjaciele, zapytałem o pierwotne ułożenie tego producenta produktu na partię towaru, z powodu uderzenia tajfunu 25 magazyn producenta został zalany, a towar został zamoczony w wodzie, więc trzeba poczekać na kolejną partię towaru, bardzo mi przykro, jeśli nie możecie się doczekać, mogę ubiegać się o pełny zwrot pieniędzy dla Państwa, pozdrawiam
Prachy vrátil, tak to byla jen měsíční bezúročná půjčka. Na Ebayi si tak od známého někdo půjčil 2k éček za foťák, na pár měsíců

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek