Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Což se dost blbě počítá předem, že, nezávisle na druhu pohonu.
-
- Příspěvky: 1565
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
To je vpohodě. Já jsem nikdy s žádným autem 300k nenajel, ani jako servis se služebákem. Každý ví, že se auto musí včas prodat, jinak je tam obrovská ztráta hodnoty.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3010
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Mě ten odprodej nikdy ekonomicky nevychází a každé auto co jsem si koupil najelo do dnes minimálně 300000km některé i přes 500000km v mém okolí.To je potom jiná ekonomika.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3010
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Já myslel,že největší svoboda a nezávislost je vyrobit si palivo do auta sám.To se z velké části spočítat dá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 506
- Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm
Re: Žvanírna 2
Kdo si chce všechno vyrábět sám, tak ať se vrátí na stromy, přesně o tom to je
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Franta2776 píše: ↑stř črc 17, 2024 3:24 pmJá myslel,že největší svoboda a nezávislost je vyrobit si palivo do auta sám.To se z velké části spočítat dá.
Jenže palivo představuje postupně čím dál menší část nákladů i u aut se spalovacím motorem (a už teď je to míň než polovina).
-
- Příspěvky: 3010
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Ale ne 300000km x2,5kč=750000kč a to se nebavím o budoucích emisních povolenkách na fosil, servis, dálniční známku, silniční daň, rozkrádání PHM atdunicast píše: ↑stř črc 17, 2024 6:58 pmFranta2776 píše: ↑stř črc 17, 2024 3:24 pmJá myslel,že největší svoboda a nezávislost je vyrobit si palivo do auta sám.To se z velké části spočítat dá.
Jenže palivo představuje postupně čím dál menší část nákladů i u aut se spalovacím motorem (a už teď je to míň než polovina).
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1565
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Tak nějak nechápu, jak můžeš mít s.r.o a nechápat, jak funguje efektivní odpočet DPH a navíc jsi dostal dotaci. V reálu každá firma využije odpočet, odečte provozní náklady a pak lehce jeté auto ještě prodá se ziskem. U dotovaných aut je ta matematika ještě lepší.Franta2776 píše: ↑stř črc 17, 2024 3:22 pmMě ten odprodej nikdy ekonomicky nevychází a každé auto co jsem si koupil najelo do dnes minimálně 300000km některé i přes 500000km v mém okolí.To je potom jiná ekonomika.
300k normální auto najede za 15let. To už je to šrot s nákladnou údržbou. Tedy mimo EV, ty žádné náklady nemají, nereznou, neopotřebovávají se. Ale my ostatní musíme žít v realitě.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2021
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Uvidíme kam se to posune,stačí si poslechnout co se chystá a jeden se nestačí divit....kam až to může dojít,než si lidičky uvědomí,že takto to asi nepůjde,naštěstí je to v pevných rukou a ti se toho nepustí,pravda,většina bude koukat jak čerstvě vyoraná myš,s tím však stejně nehnou.Čeká nás hektická doba a je třeba ji ve zdraví a v pohodě přežít,jste už na to připraveni,nebo čekáte na zázrak...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3010
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
U nás nemusí všichni jezdit novým autem.Jednoduše to propadává sitem dolů a nakonec to dojezdí zaměstnanci skladu na ježdění do práce a mají to jako benefit.V dlouhodobém užívání je ekonomika.eman píše: ↑stř črc 17, 2024 8:25 pmTak nějak nechápu, jak můžeš mít s.r.o a nechápat, jak funguje efektivní odpočet DPH a navíc jsi dostal dotaci. V reálu každá firma využije odpočet, odečte provozní náklady a pak lehce jeté auto ještě prodá se ziskem. U dotovaných aut je ta matematika ještě lepší.Franta2776 píše: ↑stř črc 17, 2024 3:22 pmMě ten odprodej nikdy ekonomicky nevychází a každé auto co jsem si koupil najelo do dnes minimálně 300000km některé i přes 500000km v mém okolí.To je potom jiná ekonomika.
300k normální auto najede za 15let. To už je to šrot s nákladnou údržbou. Tedy mimo EV, ty žádné náklady nemají, nereznou, neopotřebovávají se. Ale my ostatní musíme žít v realitě.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
omlouvám se dělal to adblock...
taky počítám s životností auta... jen jsem to obvykle počítal na 5let a teď s elektrikou to musím počítat na 10 aby to vyšlo (7 se to láme)
taky počítám s životností auta... jen jsem to obvykle počítal na 5let a teď s elektrikou to musím počítat na 10 aby to vyšlo (7 se to láme)
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
No právě. A CAPEX na těch 300000 km máš kolik? Něco ke dvěma milionům, že? Amortizace tedy tvoří kolem 60 % nákladů, palivo max. 30 %, servis a ostatní 10 %, spíš víc.Franta2776 píše: ↑stř črc 17, 2024 7:08 pm Ale ne 300000km x2,5kč=750000kč a to se nebavím o budoucích emisních povolenkách na fosil, servis, dálniční známku, silniční daň, rozkrádání PHM atd
-
- Příspěvky: 7611
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
jenom k těm km nájezdům: kdysi, když jsem dělal na servisu, tak jsem měl ročně najeto 100kkm, tj auto na konci leasingu šlo z firmy s víc než 300kkm, což na tehdejší lowend typu felicia combi byly celkem pěkný kilometry. Známej měl služební felicii, která měla jednoho dne na tachometru 666666 což je dvojité ďáblovo čílslo Tj že s autem nenajedeš 300kkm je jenom o způsobu používání. Je otřesný, že automobilky za posledních 20 let dokázaly to, že málokterý auto dokáže najet byť jenom těch 300kkm bez nějakejch totálních závad na motoru, který znamenají likvidaci vozidla pro neekonomičnost opravy... (těsnění pod hlavou u felicie je běžná oprava, ne totálka jako upálený ventily v naturbeným motůrku)
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1565
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Težce to přeháníš. Žádná firma myslící ekonomicky dnes neojíždí služebák nad 150k, protože by ho pak neprodala za slušnou cenu. U nás se kupují výhradně Škody a žádné závady nemají. V minulosti jsi odprodal auto s 300k, bazar ho stočil na 130k a to dneska jaksi nejde. Navíc většina firem nezanedbává údržbu. Češi obecně nevrazí do auta ani halíř, mimo výměny oleje a pak se diví, že se vysype.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Automobilky dělají to, co zákazníci chtějí. Když se naprostá většina aut prodá do flotily, kde se auta po určitý době prostě vyřadí, tak je prostě udělají pro tenhle účel. Náplně jsou "doživotní", tedy pro zamýšlené použití + rezerva. Životnost dílů je také tak plánovaná, pokud to přinese úsporu. Servisní intervaly třeba pro olej jsou také navrženy tak aby to bylo co nejlevnější a ještě to zvládlo plánovaný provoz.
Dřív bylo mnohem obtížnější takto přesně plánovat živostnost, přesnost výroby byla horší a nebyly k tomu nástroje. Navíc zákazníci měli jiné preference, a byl to někdo jiný, než dnes.
Díky těmhle optimalizacím jsou dneska tyhle auta až směšně levný, když se to srovná třeba právě s tou dobou felicií nebo i dřívější. A provoz je také levnější.
Dřív bylo mnohem obtížnější takto přesně plánovat živostnost, přesnost výroby byla horší a nebyly k tomu nástroje. Navíc zákazníci měli jiné preference, a byl to někdo jiný, než dnes.
Díky těmhle optimalizacím jsou dneska tyhle auta až směšně levný, když se to srovná třeba právě s tou dobou felicií nebo i dřívější. A provoz je také levnější.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 506
- Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm
Budete taky posílat komu nitě ?
Budete taky posílat komu nitě ?
Akorát by mě zajímalo, jestli ty objemy lze přiřazovat i zpětně? Zase je dobré když třeba v Česku je zataženo a na moravě svítí sluníčko a naopak ale i tak se to asi nevyplatí protože komu nita má baterky
Akorát by mě zajímalo, jestli ty objemy lze přiřazovat i zpětně? Zase je dobré když třeba v Česku je zataženo a na moravě svítí sluníčko a naopak ale i tak se to asi nevyplatí protože komu nita má baterky
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Posílat klidně budu. Tomu, kdo si natáhne dva dráty. Ale jen DC.
-
- Příspěvky: 506
- Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm
Re: Žvanírna 2
Oknem nebo přes komín?
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: úte zář 19, 2023 8:10 am
- Lokalita: Olomouc
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3360
- Kapacita baterie [kWh]: 6,1
- Chci prodávat energii: NE
Re: Žvanírna 2
Krásné video, sice nevim z jakých dat vycházeli, ale zajímavé je to pro nás cca od 5 minuty, zlaté roky 2008 - 2010 pro českou podporu FVE.
https://youtu.be/SUs1gvmBwgI?si=8_n4O6cpcxLvjpXG
https://youtu.be/SUs1gvmBwgI?si=8_n4O6cpcxLvjpXG
1080Wp jih sklon 90°, 2280Wp jih sklon 5°, Victron Smartsolar 100/20 a SmartSolar 150/45, Multiplus II 3000/48, Cerbo-S GX, Smartshunt, LiFePO4 48V 120Ah, JK-BMS.
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
- Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm
Re: Žvanírna 2
Tak mi přišla výmluva, proč se polský číňan nepokusil měsíc poslat zboží z Allegra, pro lepší feeling nechávám v pl
Prachy vrátil, tak to byla jen měsíční bezúročná půjčka. Na Ebayi si tak od známého někdo půjčil 2k éček za foťák, na pár měsícůWitajcie przyjaciele, zapytałem o pierwotne ułożenie tego producenta produktu na partię towaru, z powodu uderzenia tajfunu 25 magazyn producenta został zalany, a towar został zamoczony w wodzie, więc trzeba poczekać na kolejną partię towaru, bardzo mi przykro, jeśli nie możecie się doczekać, mogę ubiegać się o pełny zwrot pieniędzy dla Państwa, pozdrawiam