Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
rva
Příspěvky: 3948
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

brumlaj píše:
rottenkiwi píše:
........ Okrem CO2 produkuje diesel mrak sračiek, aj nový, stačí si dať do auto GoPro.
úplně stačí si udělat garážový test. Zavřít se s vozem do garáže a nastartovat. Schválně jak dlouho bude v garáži neškodné prostředí?
Nedopatřením jsme pouštěli výfuk z moderního traktoru do vedlejší místnosti (objem většího obýváku). Když jsme se v ní pohybovali, zaregistrovali jsme, že je v ní nějak vlhko. Jinak nic.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

rva píše:
brumlaj píše:
rottenkiwi píše:
........ Okrem CO2 produkuje diesel mrak sračiek, aj nový, stačí si dať do auto GoPro.
úplně stačí si udělat garážový test. Zavřít se s vozem do garáže a nastartovat. Schválně jak dlouho bude v garáži neškodné prostředí?
Nedopatřením jsme pouštěli výfuk z moderního traktoru do vedlejší místnosti (objem většího obýváku). Když jsme se v ní pohybovali, zaregistrovali jsme, že je v ní nějak vlhko. Jinak nic.
Mam 2,2tdci rok vyroby 2014 a v garazi pri nastartovanym motoru dlouho nedas. Cpavej smrad. Zlaty stary naftaky, ty tak agresivne necpely. Oboje je samozrejme humus a ku....ej bolehlav.
Ten moderni traktor ma filtr penych castic a mocovinu???
rva
Příspěvky: 3948
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

Dnes už má každý traktor DPF a SCR. A před DPF ještě DOC.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

rva píše:
Dnes už má každý traktor DPF a SCR. A před DPF ještě DOC.
Ok, stejne to musi byt humus, ale ten kdo ma treba v nose polypy, tak mu to prijit neprijemny nemusi, do doby nez se na priotravenost nesesune k zemi. Napr. se to muze stat u TIR s rukou, kdyz stojis u ovladani, ktery nejakej borec da nad vejfuk. (Pokud mas lepsi verzi, tak mas dalkovej bezdrat a je to cajk).
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mozeg »

Kostěj píše:
rva píše:
Podle toho obrázku by totiž u Polska vycházelo u Tesly zhruba 800g/kWh * 24kWh/100km = 20 kg CO2/100 km a ne 86 kg CO2/100km.
Mám jiná čísla a tak sem překopíruji jeden svůj příspěvek v jakési diskuzi: Já už tomu přestávám rozumnět. Podle wiki spotřebuje Tesla 24kWh/100km. Podle https://www.electricitymap.org jsou emise CO2 při výrobě elektřiny +/- 450g/kWh (ČR, v noci kolem 500g/kWh). Takže Tesla má emise cca 108g/km a všichni tomu tleskají.
Tlieskaju preto pretoze porovnatelne auto v diesli alebo v benzine (4-5l)produkuje tak 300g na 100km takze Tesla trikratmenej. okrem toho teplo z elektrarne vykuruje domacnosti. teplo z auta iba auto a vsetko dookola.
KUTIL
Příspěvky: 286
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od KUTIL »

Ten zvyšok (čo ušetrí Tesla. teda dve tretiny) jednoducho spadne z neba !! Ten sa nemusí vyrobiť niekde inde? A ten elektromobil oproti kvapalným pohonom spotrebuje o cca 10% viac, pretože sa musia kryť straty pri nabíjaní akumulátorov. Zjednodušene povedané spotrebuje 10 energie ešte skôr ako sa pohne!
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Vypadá to na zbytečnou debatu.
1,)At se prizna tady aspon jeden co doma vyrabi palivo do fosilnich vozidel.
2,) At se prizna ten, kdo si dokaze doma vyrobit palivo do EV
Tohle je jiz pochopitelne?
A to je jen zacatek rozdilu, ale nejednodussi.
Zbytek je nesmysl resit, vetsina to stejne nepochopi.
KubisKV
Příspěvky: 515
Registrován: pon zář 04, 2017 1:06 pm
Bydliště: Chebsko

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od KubisKV »

https://www.garaz.cz/clanek/dansko-chce ... &source=hp

po roce 2030 se tu všichni udusíme.
unicast
Příspěvky: 1496
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od unicast »

NOPARasito píše:
Vypadá to na zbytečnou debatu.
1,)At se prizna tady aspon jeden co doma vyrabi palivo do fosilnich vozidel.
To není takový problém, palivo do auta se vyrobit celkem jednoduše dá, několika různými způsoby (i pro zážehové, i pro vznětové motory). Jen se to naprosto nevyplatí (náklad ztracené příležitosti je obrovský), vyžaduje to velké pozemky a to palivo nebude fosilního původu.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Selským rozumem, auto se musí vyrobit a je jedno jaký má pohon. Tečka.
A znovu po sedlácku, mám dva koně, jeden sežere kyblík sezamu a vyoře 10 brázd a zbytek energie vypotí.
Druhý vyoře 20 brázd, taky za kyblík, ale ovsa který si vypěstuju sám, tak kterého si nechám?
Účinnost EV i se všemi ztrátami je jednou taková, to se nedá popírat.

P.S. Pokud mám jen toho upocenýho a na toho lepšího nemám, tak jsem spokojen i s tím co mám, a sezam musím kupovat.
Naposledy upravil(a) volente dne úte říj 08, 2019 12:22 am, celkem upraveno 1 x.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
KubisKV
Příspěvky: 515
Registrován: pon zář 04, 2017 1:06 pm
Bydliště: Chebsko

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od KubisKV »

volente píše:
Selským rozumem, auto se musí vyrobit a je jedno jaký má pohon. Tečka.
A znovu po sedlácku, mám dva koně, jeden sežere kyblík sezamu a vyoře 10 brázd a zbytek energie vypotí.
Druhý vyoře 20 brázd, taky za kyblík, ale ovsa který si vypěstuju sám, tak kterého si nechám?
Účinnost EV i se všemi strátami je jednou taková, to se nedá popírat.

P.S. Pokud mám jen toho upocenýho a na toho lepšího nemám, tak jsem spokojen i s tím co mám, a sezam musím kupovat.
Nechám si toho upocenýho, protože nebudu muset tolik orat a pěstovat oves.
P.S. dědek oral, babka anal
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Tak nejlepší je nemít žádnýho koně, prodat políčko co rodí oves a koupit si nějakou koňu co umí obojí. :yes:
A občas zavzpomínat "na koníčka".
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
vla
Příspěvky: 1203
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vla »

Volente: selský rozum je dobrý, zkus do toho zapojit, že lepší koník stojí 3-4x tolik, za dvě hodiny se půjde na 4-5 hodin nažrat atd, pak už ten lepší koník až tak lepší není. :lol:
Nemám rád tenhle stát.
rva
Příspěvky: 3948
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

Asi ten lepší koník tak moc lepší není, když se musí dotovat a tomu horšímu pořádně daníme krmivo.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
PavelR
Příspěvky: 3315
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Panove jen pockejme az prijdou kone nove kone budouci. Ty budou dele orat, budou umet zrat rychle az se zajikat budou a nebo doma pomalu kdyz bude cas... :)

Podivejte se do jakyho technologickyho obsurdna se tlaci dnesni spalovaky. Ten vyvoj ruznych palivovych a emisnich systemu musel stat sileny love. Toto se melo spis investovat do vyvoje aku a byla by dnes jina situace.
Beztak to jednou musi zkoncit - tak proc s tim nezacit. Ja se treba na svuj prvni elektromnobil tesim. Nebude to hned ale bude to...
rva
Příspěvky: 3948
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

Ono je to obdobné, jako ve spoustě jiných odvětví. Takový automatický kotel IV emisní třídy je zajisté lepší, než kamna. Přesto by snaha (podpořena třeba dotacemi a zákazy) o náhradu kamen těmito kotli před sto lety nevedla k žádnému prospěchu, ale ke všeobecnému zchudnutí.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Ono to s tim.rychlonabijenim nebude tak.horky. kazdej basni jak to bude nabite rychle. Ale jak.uz bylo zmineno z ruznych zdrokuba i tady, rychlonabijeni bude po rozsireni eait velmi drahe a pravdepodobne bude drazsi nez soicasny benzin.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od ota »

To je pravda. Dělám teď na projektu nabíjecích stanic pro jednu síť prodejců aut a v plánu je že se bude nabíjet od výkonu nabíječky 20kW a výše za cenu 12Kč/kWh.

Neumím si představit když dnes lidi vybírají levnější benzínky o pár desetníků za litr, že najednou bude někdo ochoten platit čtyřnásobek ceny co má doma z NT, neřkuli pokud má FVE.

Výsledný pocit zákazníka bude že se ho někdo snaží "natáhnout" a to zákazníci obvykle nemají rádi.

Další vedlejší efekt budou vybité elektromobily ploužící se v nouzovém režimu po silnicích, případně odstavené kvůli kaput vybité trakční baterii. To bude teprve vejvar pro odtahovky. Každý si bude namlouvat, na těch 5% dojedu domů ale nedojede.

A pak se začne teprve krást elektřina. Doteď jí nebylo jak odvézt. Nyní se kdejaký šikula připojí na kandelábrovou rozvodnici. A těch sporů když si zaměstnanec nabije auto ve firemní garáži kde je zásuvka určená pro údržbu a vedení ho vyrazí za krádež .

A takhle by se dalo fabulovat skoro do nekonečna bo my Češi jsme vynalézaví.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Já už nad tím přemýšlel. Kdybych měl auto s větší baterií, tak by v zimně nebyl problém si domů vozit elektřinu. Stačil by na to pouze čip ČEZ za 550,- :)
Jenže degradace baterie při rychlonabíjení by to asi ekonomicky zabila.
Ale jsou města, kde je sloupek na pomalé nabíjení zadarmo. Třeba takový Pelhřimov. Takže tam přes den dobíjet a večer doma zadarmo svítit a ještě si něco odložit do domácích aku :D Pokud by to měl člověk blízko, tak není o čem.

V takovém případě už by bylo možné uvažovat o komplet odpojení od DS.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

jenze kdyz to udela polovina lidi, tak ty sloupky zadarmo bejt prestanou :D

stejne tak jako si dnes nekteri nabijeji v praci se souhlasem zamestnavatele, jeden dva nevadi, ale az to bude delat cela fabrika, zadarmo to urcite nebude....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek