Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Z princiou prumeru, bude vzdy nadprumernych jen par. Protoze kdyby nadprumernych bylo vice zvedne se prumer a nadprumerni se stavaji prumernymi.

Jedine kdy to lze takto rict, je pokud to.porovnavame s jinou hodnotou, jejiz hodnota nevychazi z techto prumeru a je zcela.nezavisla.

Napriklad prodeje jednotlivych statu.USA oproti prumeru evropy. Pak muze byt nadprumernych vetsina. Ovse zde zase narazime na.jine chyby porovnani :-)

Konec uvahy u sobotniho obeda :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od camel1cz »

Jak je to vlastně s údržbou eaut? Jako druhé auto do rodiny mi přijde celkem fajn Renault Zoe, ale zajímá mě, jaké investice můžu očekávat během např. 5 a 10 let?

Odpadne teda vše kolem motoru (svíčky a olej co se mění každý rok či dva, rozvody řekněme co 5 let? Podle nájezdu). Zůstávají nějaké filtry mimo kabiny?

Chápu, že zůstává brzdové obložení a brzdovka co dva roky, časem kotouče (co 5 let?), ale co dál? Řeší se někde reálné provozní náklady elektromobilů?
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Tu je štúdia porovnávajúca 2018 VW Golf 5D hatch. vs. e-GOLF 5D
a 2018 Kia Soul EX vs. 2018 KIA Soul EV.

https://www.2degreesinstitute.org/repor ... canada.pdf
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

camel1cz píše:
Jak je to vlastně s údržbou eaut? .......
Z 80% se brzdí rekuperací. Takže náklady na brzdy oproti fosilu poděl pěti. Opravdu nevím o tom že by některý elektromobilista byl v servise kvůli údržbě. S jednou výjimkou. Jeden shání buď vývěvu pro brzdový posilovač nebo servo na řízení. Ta vývěva je v elektromobilu navíc oproti rakovinometu. Jinak mneme ruce.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od JonasPP »

brumlaj píše:
camel1cz píše:
Jak je to vlastně s údržbou eaut? .......
Z 80% se brzdí rekuperací. Takže náklady na brzdy oproti fosilu poděl pěti. Opravdu nevím o tom že by některý elektromobilista byl v servise kvůli údržbě. S jednou výjimkou. Jeden shání buď vývěvu pro brzdový posilovač nebo servo na řízení. Ta vývěva je v elektromobilu navíc oproti rakovinometu. Jinak mneme ruce.
Sakra,dajaky ten mesiac do zadu išlo dvojkove punto po defekte motora na vrakač a tam je elektronicke servo riadenia,tak som ho mohol uplne demontovať.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

vývěva byla svýho času běžná v dieselech. Dnes je tam asi posilovač elektrickej, nevím to jistě. Ostatně elektrickej přetlakovej posilovač + ABS už měly kdysi sierra+scorpio, a to už je třicet let. Vývěva není z principu potřeba, to jenom poloelektromobily z francie používají brzdy stejný jako u spalováku.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Najel jsem zatím jen 10 tis km.
Vedu si podrobný přehled výdajů, ale začal jsem až později, takže tam není úplně vše. Ale pokud momentálně vytáhnu největší částky tak to jsou:
800,- technická
1600,- za lakování bazarových disků
1300,- za proježděnou elektriku za minulý rok
a teď nedavno 1300,- za pov ručení.

Obecně největší náklady elektromobilu jsou poplatky (ručení, stk).
Běžná údržba v podobě výměny brzdovky, chladící kapaliny a kab. filtru jsou zanedbatelné. Brzdy se téměř neopotřebovávají. Na brzdu po cestě šlápnu jen když chci zastavit, nebo se děje něco nepředvídatelného. Jinak celou cestu řídím jen pomocí plynového pedálu a brzdím rekuperací.
Nejdražší jsou na ty auta díly. Např ION a i3 trpí na nestandardní rozměr gum. Jsou drahé. Taky vím, že třeba pro IONa jsou strašně drahý tlumiče.
Je to dáno tím, že se těch dílů vyrábí málo a neexistuje druhovýroba. Naštěstí se tam fakt součástky mění jen zcela vyjímečně.
Nejhorší je, pokud se něco vy... v elektrice. Nabíječky, invertory jsou fakt garda. Pokud auto stojí pod 300 tis, tak je možná lepší současný rozebrat na díly a koupit si jiný funkční. Vyjde to levněji, než pokus o opravu. Těchto dílů je na trhu minimum a člověk by je musel schánět po celé evropě.

Edit: a zrovna Renault Zoe je celkem k ničemu. Rozhodně není na nějaké cestování, ale pouze na ježdění kolem komína. Nemá totiž DC rychlonabíjení.
V současné době bych s koupí elektromobilu váhal. Čekal bych co se stane s cenou ojetin příští rok, až automobilky uvedou všechny ty slibované modely s baterkama 40kWh+.
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od camel1cz »

dracekvo píše:
V současné době bych s koupí elektromobilu váhal. Čekal bych co se stane s cenou ojetin příští rok, až automobilky uvedou všechny ty slibované modely s baterkama 40kWh+.
Tak já taky už nějakou dobu váhám...

Původně sem chtěl už po předchozím hlavním autě eauto, ale nevybral jsem a zůstal na další 4 roky u benzínu (do léta 2021). Na to je už pomalu čas myslet...

A druhé auto už je taky starší a sneslo by vyměnit, tak jsem právě myslel na to Zoe.

Je to fakt složité rozhodování a hlavně výběr, mozna koupit eauto jako hlavní a nechat benzínové jako druhé... No asi budu fakt ještě sledovat nabídky...
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

https://www.novinky.cz/auto/clanek/prev ... a-40290697
Pro usporu energie dle me nezbytne ;-)
Ps.:pro camel1:
Ja letos taky vybiral co misto dodafky velikosti Custom, Vito, Transporter.
Volba padla na Custom plugin hybrid 1.0ecoboost.
Po vydani oficielni konecne verze, 1.0ecoboost, baterie 14kWh a spotreby po vybiti baterií 10lit/100km, to je to propadak (kdyby dali 25-30kWh byla by to jasná volba). Vykon hlavniho pohonu elektromotoru mi dosud neni znam ;-(.
Takze jsem zkoncil opet na nafte na dalsich 5-6let ;-(.
Coz me hrozne mrzi, protoze by se dalo investovat i castku 1,5balonku :wall: .
Jenze vyrobci takove zakazniky zatim nepotrebuji.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

A proč jsi tedy nesepndo nisanu 200 ten těch 30kw v baterce má
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Zda se ti Nissan velikosti Custom, Vito, Transporter.
Je to prevlecenej Leaf do dodafky a ja potřebuju plnohodnotne auto a ne nejakej FAKE z Japonska.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

dracekvo píše:
....... Např ION a i3 trpí na nestandardní rozměr gum. Jsou drahé. ..........
Inu iOn letní přední 827 Kč/ks, letní zadní 1088 Kč/ks. Žádná láce.... Sranda je že se ojíždějí ty zadní :-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od youda »

Brumlaji, ty jsi ale vtipálek :) 1000 Kč za jednu gumu, to je zadarmo.
Na tu BMW i3 to ale možná fakt bude dražší. Respektive gumička úzká jako galuska a stát bude třeba jako 305/25 R22.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

1000 Kc za gumu, to je hodne levna guma ;D

co tam je za rozmer?

PS proc stoji predni zadni jinak, to ma jako v predu jinej rozmer nez vzadu?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Jojo, jinej rozměr, jinej disk. 145/65 R15 vpředu a 175/55 R15 vzadu. Čím užší tím nižší spotřeba. Vzadu širší aby vydržela aspoň několik sezón. je tam zadní náhon a tím pádem i rekuperace se děje na zadní nápravě. Přední se brousí pouze v zatáčkách a při dobržďování na křižovatce jak psal dracekvo. I3 má taky různé gumy, ale to je finančně fakt o něčem jiném.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

nizsi spotreba ano, ale.jaksi konstrukteri zapomneli ze i nizsi trakce....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

jaká trakce? Nečteš? Náhon a rekuperace je vzadu. A tam 175 je ažaž.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Ctu dobre. I tak.mj prijde 175 na auto hrozne uzky.

Pneumatika je to jediny co te drzi na silnici.

Kolik.to auto vazi?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od JonasPP »

dumi píše:
Ctu dobre. I tak.mj prijde 175 na auto hrozne uzky.

Pneumatika je to jediny co te drzi na silnici.

Kolik.to auto vazi?
175 je malo??? Ja som pri starej škodovke mal 155 a bola to parada,po ceste som lietal,doslovne lietal bez žiadneho problemu. No je pravda auto važilo do 800kg a ion ma dajakych 1200kg.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek