Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Z princiou prumeru, bude vzdy nadprumernych jen par. Protoze kdyby nadprumernych bylo vice zvedne se prumer a nadprumerni se stavaji prumernymi.
Jedine kdy to lze takto rict, je pokud to.porovnavame s jinou hodnotou, jejiz hodnota nevychazi z techto prumeru a je zcela.nezavisla.
Napriklad prodeje jednotlivych statu.USA oproti prumeru evropy. Pak muze byt nadprumernych vetsina. Ovse zde zase narazime na.jine chyby porovnani
Konec uvahy u sobotniho obeda
Jedine kdy to lze takto rict, je pokud to.porovnavame s jinou hodnotou, jejiz hodnota nevychazi z techto prumeru a je zcela.nezavisla.
Napriklad prodeje jednotlivych statu.USA oproti prumeru evropy. Pak muze byt nadprumernych vetsina. Ovse zde zase narazime na.jine chyby porovnani
Konec uvahy u sobotniho obeda
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Ďalšie euto na obzore:
https://www.youtube.com/watch?v=5JTew1D5Tk8
https://www.youtube.com/watch?v=bJMfFAKt-VM
https://www.youtube.com/watch?v=5JTew1D5Tk8
https://www.youtube.com/watch?v=bJMfFAKt-VM
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak je to vlastně s údržbou eaut? Jako druhé auto do rodiny mi přijde celkem fajn Renault Zoe, ale zajímá mě, jaké investice můžu očekávat během např. 5 a 10 let?
Odpadne teda vše kolem motoru (svíčky a olej co se mění každý rok či dva, rozvody řekněme co 5 let? Podle nájezdu). Zůstávají nějaké filtry mimo kabiny?
Chápu, že zůstává brzdové obložení a brzdovka co dva roky, časem kotouče (co 5 let?), ale co dál? Řeší se někde reálné provozní náklady elektromobilů?
Odpadne teda vše kolem motoru (svíčky a olej co se mění každý rok či dva, rozvody řekněme co 5 let? Podle nájezdu). Zůstávají nějaké filtry mimo kabiny?
Chápu, že zůstává brzdové obložení a brzdovka co dva roky, časem kotouče (co 5 let?), ale co dál? Řeší se někde reálné provozní náklady elektromobilů?
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Tu je štúdia porovnávajúca 2018 VW Golf 5D hatch. vs. e-GOLF 5D
a 2018 Kia Soul EX vs. 2018 KIA Soul EV.
https://www.2degreesinstitute.org/repor ... canada.pdf
a 2018 Kia Soul EX vs. 2018 KIA Soul EV.
https://www.2degreesinstitute.org/repor ... canada.pdf
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Z 80% se brzdí rekuperací. Takže náklady na brzdy oproti fosilu poděl pěti. Opravdu nevím o tom že by některý elektromobilista byl v servise kvůli údržbě. S jednou výjimkou. Jeden shání buď vývěvu pro brzdový posilovač nebo servo na řízení. Ta vývěva je v elektromobilu navíc oproti rakovinometu. Jinak mneme ruce.camel1cz píše:Jak je to vlastně s údržbou eaut? .......
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Sakra,dajaky ten mesiac do zadu išlo dvojkove punto po defekte motora na vrakač a tam je elektronicke servo riadenia,tak som ho mohol uplne demontovať.brumlaj píše:Z 80% se brzdí rekuperací. Takže náklady na brzdy oproti fosilu poděl pěti. Opravdu nevím o tom že by některý elektromobilista byl v servise kvůli údržbě. S jednou výjimkou. Jeden shání buď vývěvu pro brzdový posilovač nebo servo na řízení. Ta vývěva je v elektromobilu navíc oproti rakovinometu. Jinak mneme ruce.camel1cz píše:Jak je to vlastně s údržbou eaut? .......
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
vývěva byla svýho času běžná v dieselech. Dnes je tam asi posilovač elektrickej, nevím to jistě. Ostatně elektrickej přetlakovej posilovač + ABS už měly kdysi sierra+scorpio, a to už je třicet let. Vývěva není z principu potřeba, to jenom poloelektromobily z francie používají brzdy stejný jako u spalováku.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Najel jsem zatím jen 10 tis km.
Vedu si podrobný přehled výdajů, ale začal jsem až později, takže tam není úplně vše. Ale pokud momentálně vytáhnu největší částky tak to jsou:
800,- technická
1600,- za lakování bazarových disků
1300,- za proježděnou elektriku za minulý rok
a teď nedavno 1300,- za pov ručení.
Obecně největší náklady elektromobilu jsou poplatky (ručení, stk).
Běžná údržba v podobě výměny brzdovky, chladící kapaliny a kab. filtru jsou zanedbatelné. Brzdy se téměř neopotřebovávají. Na brzdu po cestě šlápnu jen když chci zastavit, nebo se děje něco nepředvídatelného. Jinak celou cestu řídím jen pomocí plynového pedálu a brzdím rekuperací.
Nejdražší jsou na ty auta díly. Např ION a i3 trpí na nestandardní rozměr gum. Jsou drahé. Taky vím, že třeba pro IONa jsou strašně drahý tlumiče.
Je to dáno tím, že se těch dílů vyrábí málo a neexistuje druhovýroba. Naštěstí se tam fakt součástky mění jen zcela vyjímečně.
Nejhorší je, pokud se něco vy... v elektrice. Nabíječky, invertory jsou fakt garda. Pokud auto stojí pod 300 tis, tak je možná lepší současný rozebrat na díly a koupit si jiný funkční. Vyjde to levněji, než pokus o opravu. Těchto dílů je na trhu minimum a člověk by je musel schánět po celé evropě.
Edit: a zrovna Renault Zoe je celkem k ničemu. Rozhodně není na nějaké cestování, ale pouze na ježdění kolem komína. Nemá totiž DC rychlonabíjení.
V současné době bych s koupí elektromobilu váhal. Čekal bych co se stane s cenou ojetin příští rok, až automobilky uvedou všechny ty slibované modely s baterkama 40kWh+.
Vedu si podrobný přehled výdajů, ale začal jsem až později, takže tam není úplně vše. Ale pokud momentálně vytáhnu největší částky tak to jsou:
800,- technická
1600,- za lakování bazarových disků
1300,- za proježděnou elektriku za minulý rok
a teď nedavno 1300,- za pov ručení.
Obecně největší náklady elektromobilu jsou poplatky (ručení, stk).
Běžná údržba v podobě výměny brzdovky, chladící kapaliny a kab. filtru jsou zanedbatelné. Brzdy se téměř neopotřebovávají. Na brzdu po cestě šlápnu jen když chci zastavit, nebo se děje něco nepředvídatelného. Jinak celou cestu řídím jen pomocí plynového pedálu a brzdím rekuperací.
Nejdražší jsou na ty auta díly. Např ION a i3 trpí na nestandardní rozměr gum. Jsou drahé. Taky vím, že třeba pro IONa jsou strašně drahý tlumiče.
Je to dáno tím, že se těch dílů vyrábí málo a neexistuje druhovýroba. Naštěstí se tam fakt součástky mění jen zcela vyjímečně.
Nejhorší je, pokud se něco vy... v elektrice. Nabíječky, invertory jsou fakt garda. Pokud auto stojí pod 300 tis, tak je možná lepší současný rozebrat na díly a koupit si jiný funkční. Vyjde to levněji, než pokus o opravu. Těchto dílů je na trhu minimum a člověk by je musel schánět po celé evropě.
Edit: a zrovna Renault Zoe je celkem k ničemu. Rozhodně není na nějaké cestování, ale pouze na ježdění kolem komína. Nemá totiž DC rychlonabíjení.
V současné době bych s koupí elektromobilu váhal. Čekal bych co se stane s cenou ojetin příští rok, až automobilky uvedou všechny ty slibované modely s baterkama 40kWh+.
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak já taky už nějakou dobu váhám...dracekvo píše:V současné době bych s koupí elektromobilu váhal. Čekal bych co se stane s cenou ojetin příští rok, až automobilky uvedou všechny ty slibované modely s baterkama 40kWh+.
Původně sem chtěl už po předchozím hlavním autě eauto, ale nevybral jsem a zůstal na další 4 roky u benzínu (do léta 2021). Na to je už pomalu čas myslet...
A druhé auto už je taky starší a sneslo by vyměnit, tak jsem právě myslel na to Zoe.
Je to fakt složité rozhodování a hlavně výběr, mozna koupit eauto jako hlavní a nechat benzínové jako druhé... No asi budu fakt ještě sledovat nabídky...
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
https://www.novinky.cz/auto/clanek/prev ... a-40290697
Pro usporu energie dle me nezbytne
Ps.:pro camel1:
Ja letos taky vybiral co misto dodafky velikosti Custom, Vito, Transporter.
Volba padla na Custom plugin hybrid 1.0ecoboost.
Po vydani oficielni konecne verze, 1.0ecoboost, baterie 14kWh a spotreby po vybiti baterií 10lit/100km, to je to propadak (kdyby dali 25-30kWh byla by to jasná volba). Vykon hlavniho pohonu elektromotoru mi dosud neni znam ;-(.
Takze jsem zkoncil opet na nafte na dalsich 5-6let ;-(.
Coz me hrozne mrzi, protoze by se dalo investovat i castku 1,5balonku .
Jenze vyrobci takove zakazniky zatim nepotrebuji.
Pro usporu energie dle me nezbytne
Ps.:pro camel1:
Ja letos taky vybiral co misto dodafky velikosti Custom, Vito, Transporter.
Volba padla na Custom plugin hybrid 1.0ecoboost.
Po vydani oficielni konecne verze, 1.0ecoboost, baterie 14kWh a spotreby po vybiti baterií 10lit/100km, to je to propadak (kdyby dali 25-30kWh byla by to jasná volba). Vykon hlavniho pohonu elektromotoru mi dosud neni znam ;-(.
Takze jsem zkoncil opet na nafte na dalsich 5-6let ;-(.
Coz me hrozne mrzi, protoze by se dalo investovat i castku 1,5balonku .
Jenze vyrobci takove zakazniky zatim nepotrebuji.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
A proč jsi tedy nesepndo nisanu 200 ten těch 30kw v baterce má
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Zda se ti Nissan velikosti Custom, Vito, Transporter.
Je to prevlecenej Leaf do dodafky a ja potřebuju plnohodnotne auto a ne nejakej FAKE z Japonska.
Je to prevlecenej Leaf do dodafky a ja potřebuju plnohodnotne auto a ne nejakej FAKE z Japonska.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Inu iOn letní přední 827 Kč/ks, letní zadní 1088 Kč/ks. Žádná láce.... Sranda je že se ojíždějí ty zadnídracekvo píše:....... Např ION a i3 trpí na nestandardní rozměr gum. Jsou drahé. ..........
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Brumlaji, ty jsi ale vtipálek 1000 Kč za jednu gumu, to je zadarmo.
Na tu BMW i3 to ale možná fakt bude dražší. Respektive gumička úzká jako galuska a stát bude třeba jako 305/25 R22.
Na tu BMW i3 to ale možná fakt bude dražší. Respektive gumička úzká jako galuska a stát bude třeba jako 305/25 R22.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
1000 Kc za gumu, to je hodne levna guma ;D
co tam je za rozmer?
PS proc stoji predni zadni jinak, to ma jako v predu jinej rozmer nez vzadu?
co tam je za rozmer?
PS proc stoji predni zadni jinak, to ma jako v predu jinej rozmer nez vzadu?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jojo, jinej rozměr, jinej disk. 145/65 R15 vpředu a 175/55 R15 vzadu. Čím užší tím nižší spotřeba. Vzadu širší aby vydržela aspoň několik sezón. je tam zadní náhon a tím pádem i rekuperace se děje na zadní nápravě. Přední se brousí pouze v zatáčkách a při dobržďování na křižovatce jak psal dracekvo. I3 má taky různé gumy, ale to je finančně fakt o něčem jiném.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
nizsi spotreba ano, ale.jaksi konstrukteri zapomneli ze i nizsi trakce....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
jaká trakce? Nečteš? Náhon a rekuperace je vzadu. A tam 175 je ažaž.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ctu dobre. I tak.mj prijde 175 na auto hrozne uzky.
Pneumatika je to jediny co te drzi na silnici.
Kolik.to auto vazi?
Pneumatika je to jediny co te drzi na silnici.
Kolik.to auto vazi?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Elektricka / hybridni auta
175 je malo??? Ja som pri starej škodovke mal 155 a bola to parada,po ceste som lietal,doslovne lietal bez žiadneho problemu. No je pravda auto važilo do 800kg a ion ma dajakych 1200kg.dumi píše:Ctu dobre. I tak.mj prijde 175 na auto hrozne uzky.
Pneumatika je to jediny co te drzi na silnici.
Kolik.to auto vazi?
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5152 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69