Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

další faktor ovlivňující stáří vozového parku je možnost a chuť auto opravovat . Auta vyrobená před dvěmi dekádami , vyjímečně před jednou dekádou lze přijatelně opravovat . Novější auta jsou úmyslně , záměrně vyvíjena a vyráběna těžko opravitelná . Viz banalita jako má být výměna prdlé žárovky ve světlometu . U starších aut nebývá problém , u nových uživatelem / provozovatelem téměř neřešitelný úkol :uh: řešitelný pouze návštěvou v servisu :wall: . Vím o čem mluvím . mám kolem sebe mnoho aut naší rodiny . V některých lze žárovku vyměnit oběma rukama a ještě si na ně vidím , jiné auto umožňuje pouze jednou rukou + zrak ale jsou i modely kde to jde pouze po hmatu střídavě s vykloubeným okem :hell: . Mám i neúspěšné zkušenosti :evil: . Čím novější auto , tím víc bordelu kolem motoru = méně místa kolem motoru .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Príde čas, keď aj traktory či kombajny budú el. Aj celá príprava chleba bude automatická a el.
Doprava bude automatická, či vlaková, automob. či letecká na baterky.
Učenie bude automatické, lebo stroj sa učí niekoľkonásobne rýchlejšie pod supervízorom,
ako človek pod supervízorom.
Ak eutá budú dostatok času zaparkované, tak v ich bude mnohonásobne viac el. energie,
ako v tých, čo sa pohybujú, takže z nich sa porieši stabilita siete.
Bude tam nejaká priorita, že keď idem na výlet, tak mám čas, ale keď
idem do nemocnice, tak asi na nabíjačke čakať nemožem.

Baterky možu byť aj rýchlovýmenné, za pár sec. nový modul, napr.
modulov bude 8 paralelne a 4 budú výmenné + modul palivový článok ak idem mimo civiliz.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

A na.tom.mit stare auto 15 let je.neco spatneho? Do autorizaku sem.dal.auto jen nekolikrat a uz nikdy vic. Nekolil.autorizaku a pokazdy totalni latastrofa. Delaj tam nemehla hned po skole. Lepsi to.dat cloveku kterej je fanda a ma.servis. ale.ani to.neni zaruka.

Proto si auta opravuju sam a mam klid.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
vla
Příspěvky: 1203
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vla »

U mě toho rez zatím moc nesežrala, až je jim to na STK divné a spolehlivost je asi taková, že za posledních 10-12 let co s ním jezdím mě nikdy nikde auto nenechalo.(cca 230 000 km) To je pouze o solidním servisu. Nedovedu si představit, že bych měl mít více aut kvůli tomu, abych mohl aspoň jedno mít v provozu. To může mít nějaký kolenovrt, který šetří na servisu kde se dá a myslí si, že tři blbě servisovaná auta vyjdou levněji než jedno dobře servisované. Taky si nedovedu představit, že by můj stařík byl méně spolehlivý než auto novější, není důvod. Rovněž vyjet na několik tis. km cestu (naposledy z delších Finsko) ve mě nebudí pocity strachu, že se v pořádku nevrátím. Jistě náhodná závada se stát může, jenže to i u zánovního auta.
Nemám rád tenhle stát.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Souhlas. Porouchat se muze kde co. Kdyz se o stary auto staras je spolehlive. :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
antoni_sk
Příspěvky: 677
Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
Bydliště: Liptov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od antoni_sk »

Škoda prinesie lacný elektromobil: Za Citigo iV dáme menej ako 18 000 eur
https://www.techbyte.sk/2019/05/skoda-c ... SKBnZKff6o
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Na Slovensku začne produkcia tohoto euta:
https://pushevs.com/2019/06/05/seat-mii ... is-coming/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Nový Renault ZOE Neo: 52 až 54 kWh / WLTP 380 - 390 km
https://pushevs.com/2019/06/13/leaked-i ... t-zoe-neo/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Aké hodnoty EMC sú prípustné pre posádku euta a aké hodnoty EMI pre prístroje ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

84kwh baterka už vypadá na slušný dojezd
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Kdyz mrknu na aerodynamiku bude to s 84kWh baterii tak na lehce pres 300km. Kdy konecne pochopi, ze odpor vzduchu je na pikacu.
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Ale toto uz zacina vypadat trosku jako auto. Min asijskyho designu a nebo naopak vic do mazdy a bude to brko ...

Odpor vzduchu je na kokot to mas pravdu, ale jak rika youda "nesmi to vypadat jak kulisa ze starteku" (doufam ze jsem spravne citoval)
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Tak ověřeno - mohu potvrdit, že mnou naznačená úprava kabelu pro trojčata funguje i s bíle označenými Tesla destination chargery - tedy těmi pro ostatní vozy. S červenými jsem to ani nezkoušel, ty si pravděpodobně povídají s vozem a není-li Tesla tak lipa.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Predaj eut a ceny bateriek pre eutá:
https://pushevs.com/2019/06/29/bevs-wit ... rrelevant/

Keď porovnám tie ceny s cenami, ktoré my platíme za Li-Ion, keď chceme baterku
pre FVE v boxe, tak automobilky to majú skoro zadarmo.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Když se tak dívám na ty ceny baterek. Proč je EV tak drahý? Co tam je navíc oproti spalováku.

Když vemu kolik toho ve spalováku je a že to všechno stojí strašný peníze. Čerpadlo benzínu, samotný spalovací motor, výfukový systém s PDF a katalizátorama. Nově ještě dávkování močoviny.
Všechny věci jako servo se už stejně řeší pomocí pohonu separátníma el. motorama. U novejších vozů se už začíná i klima a ostatní věci řešit pohonem na el. aby přímo na motoru bylo co nejméně věcí.
Takže u EV zůstává navíc jen vákuová pumpa na brzdy, změna zapojení klimatizace, aby fungovala i jako tepelné čerpadlo, odporové topení.
Těchto pár věcí je v EV navíc, jinak je tam o x tisíc součastek méně.
Takže co tam sakra stojí takové peníze. Když zbývá zhruba 150 tis na 45kWh baterku. Potom je tam jen invertor, a motor.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

dracekvo píše:
........... Takže co tam sakra stojí takové peníze. .....
Inu to, že výroba je držena na směšných počtech. Eistuje "zákon" 68 procent. Tedy že každé zdvojnásobení výroby znamená pokles nákladů na 1 kus na 68 procent. Reverzně si spočítej jaká procenta produkce každé z fabrik dělá jejich produkce elektromobilů. A dostaneš se na šílená procenta navíc jen co se vstupních nákladů týká. Z tohoto pohledu elektromobily nejsou vůbec drahé. K tomu přidej neochotu automobilek jít do výroby nekazící se produkce. Brutálně se jim totiž sníží produkce z důvodu pomalejší obměny vozového parku, protože se elektromobily nebudou sypat na každém rohu tak jak to je běžné u fosilů. O neochotě prodejců prodávat elektromobily ze stejného důvodu už ani nemluvě. Nehledě na to, že autosalon obvykle vyrostl ze servisu. Co asi tak bude propagovat majitel do autosalonu přebujelého servisu - který stěží vystudoval učební obor automechanik a již dnes má problémy orientovat se v elektronice vozu? Přistavíš tam elektromobil a chudák je v pasti. Jeho zkušební taktika totiž na elektromobily nebude fungovat ("paninko, nejede, tak ZKUSÍME vyměnit vstřikovače, bude do desítka"). .........
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od střídač_N »

Ono se tomu říká i úspory z rozsahu.

Dokud nebudou automobilky prodávat statisícové počty, e auta budou výsadou majetných nadšenců. Ti zaplatí vývoj a zavedení výroby.
Pokud budou úspory z rozsahu větší než náklady, bude docházet i ke slevňování.

Je otázkou kam až ta cena může dojít, nebo spíše poklesnout a jakou bude mít směrnici, tedy tendenci k poklesu.
V současnosti je možné spalovací auto v nejlacinějším provedení koupit kolem 200 000,-Kč. Je otázka co stojí to, co je spojeno se spalováním a co je spojeno s elektrikou. O tento rozdíl, a díky baterce bude negativní, se dostaneme na nejmenší možnou cenu e auta. Nemyslím si, že ta směrnice poklesu ceny bude nějaká strmá. Určitě se na nás, méně majetné, dostane v řádu pětiletek.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek