Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
el_salvadore
Příspěvky: 166
Registrován: pon led 28, 2019 8:39 pm
Lokalita: Považská Bystrica
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6000
Kapacita baterie [kWh]: 14,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od el_salvadore »

Otvaram tuto temu kedze ma zaujma elektromobilita ako doplnok k FV systemu. Sam elektromobil (EV) nevlastnim (a doposial ani FV elektraren) ale uvazujem nad touto alternativou do buducna. Zaujmalo by ma ci sa tu najde niekto kto vyuziva prebytky z FV na elektromobilitu pripadne aj spatne vyuziva akumulator v EV ako zalohu pre domacnost (cize EV podporuje V2G "vehicle 2 grid" resp "home" - V2H, viac na https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-grid). Nesledujem nejak uzsie EV mobilitu ale co som doposial nacital, V2G podoruje len malo EV (Tesla, Nissan Leaf...).

Zaoberal sa tymto niekto detailnejsie?
Ostrov. 6kWp/14,4kWh/2x3,5kW (12xCanadian Solar CS3Y490MS, 4xPylontech US3000C, 2xXTM-4000-48, VS-120)
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od dracekvo »

Podle me na E2H si ještě za nějakou nesmyslnou částku budeš muset koupit patřičný měnič. A je otázka, jestli bude kompatibilní s jinejma autama. Aby jsi to všechno nemusel kupovat znovu při pořízení jiného auta.

Já mám auto připravené jako zdroj energie pomocí měniče na 12V. Auto má v sobě docela silný DC DC invertor z trakční baterie na 12V.
Špičky co nedá invertor pokryje 12V baterie. Jediná nevýhoda je, že musí bejt zaplej klíček a tím je v autě vše živé a je větší spotřeba. Pro dlouhodobé zálohování by to šlo pořešit vytažením vhodných pojistek. Pro mé krátkodobé nasazení to neřeším.
Výhoda je univerzálnost nezávislá na vrtochách výrobců ( pokud nepřejdou na 48V) a hlavně cena.
A lze to použít i se spalovacím autem. Známý to tak má. Poucil ho výpadek el po dobu 3 dnů, ale centralu nechtěl.
Uživatelský avatar
el_salvadore
Příspěvky: 166
Registrován: pon led 28, 2019 8:39 pm
Lokalita: Považská Bystrica
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6000
Kapacita baterie [kWh]: 14,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od el_salvadore »

Tohto sa prave obavam, dokupovania dalsich zbytocnosti ktore budu nekompatibilne s inymi EV v pripade potreby. Naviac menit to spat na AC je podla mna hlupost (straty). S tym DC/DC menicom to nieje zly napad.

Vo Vasom pripade sa zrejme bavime o Peugeot ION? Z coho sudite silu DC invertora, mate to odtestovane? Ja som zvazoval Renault ZOE na tento ucel.
Ostrov. 6kWp/14,4kWh/2x3,5kW (12xCanadian Solar CS3Y490MS, 4xPylontech US3000C, 2xXTM-4000-48, VS-120)
vk_1
Příspěvky: 373
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od vk_1 »

Uživatelský avatar
themo
Příspěvky: 23
Registrován: úte črc 03, 2018 4:33 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od themo »

Ten núdzový režim cez 12V palubný systém som videl aj inde.
Popísala to aj Nikki na kanáli Transport evolved...
https://youtu.be/ADqk4IjzjXs
Pre mňa by to bola jediná možnosť núdzového režimu, keďže konektor CCS pokiaľ viem nepodporuje reverzný režim.
Bude ale potrebné sledovať 12V batériu, napríklad OBDII bluetooth adaptérom...
SUN-5K-G + 20x280W , Marko + 11x280W, 18.7 kWh VW E-UP!
Modrásek napojený na 72V 12kWh Li-Ion.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od dracekvo »

Jinak než opětovnou konverzí na AC si třeba neodzálohuješ kotel, lednici, akvárko nebo osvětlení v domě :)

Ano jedná se o Peugeot ION a sílu 12V invertoru sůdím ze specifikací výrobce :)
Píšou 80A. Takže připočtu nějakou vlastní spotřebu auta + rezervu a vyjde mi, že určitě bezpečně můžu odebírat cca 600W. Což na zálohování výše uvedených věcí plně dostačuje.
Já to používám ale na jiné věci jako nabíjení modelů letadel v terénu, nabíjení aku motorovky v lese a pod. Díky soláru zálohu domu řešít nemusím.
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od mozeg »

Ahojte, pokial viem tak Nissan Leaf (nova generacia urcite a myslim ze aj ta predosla) uz takuto feature ma.

https://www.reuters.com/article/us-auto ... SKCN1MX1AH
evHonza
Příspěvky: 1
Registrován: čtv bře 17, 2022 10:19 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od evHonza »

Ioniq 5 to má ve standardu. Jedná se o Mennekes/CCS2 konektor se zásuvkou 110/220V na druhé straně adaptéru. Na nějakém videu jsem spatřil, že lze připojit i rychlovarnou konvici (ale to jsem nenašel).

https://youtu.be/psDK_SUeYC4
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od NOPARasito »

https://youtu.be/IKRIiD98YSY
Cca 26:30 je test "vystupu"
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3420
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od marko250 »

Kia EV6 ,Ioniq 5,Nissan Leaf,Ford F150 Lightning
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od Tomano79 »

marko250 píše:
Kia EV6 ,Ioniq 5,Nissan Leaf,Ford F150 Lightning
Akorát ten Leaf to nemá onboard a je k tomu potřeba kisna o velikosti svářečky
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 52779.html
3,42kWp východ, 6,84kWp západ, 7,56kWp jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE + Victron EVCS, Tesla Y.
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od Mojm10 »

Mam nissan leaf prvni gen. Vyrobil jsem si do nej V2H. Funguje to v podstate jako 1f centrala. Da to 1300W continualne, dvojnasobek spicku. Karavanova zasuvka napaji pres prepinac kriticke spotrebice. Stalo to asi 5000 kc. Auto je vlastne pojizdna 20 kwh centrala.
Xixan
Příspěvky: 117
Registrován: pát čer 05, 2020 7:09 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od Xixan »

Mojm10 píše:
Mam nissan leaf prvni gen. Vyrobil jsem si do nej V2H. Funguje to v podstate jako 1f centrala. Da to 1300W continualne, dvojnasobek spicku. Karavanova zasuvka napaji pres prepinac kriticke spotrebice. Stalo to asi 5000 kc. Auto je vlastne pojizdna 20 kwh centrala.
Ahoj ako si to zrobil ? Myslis ze by to islo aj na renault zoe 2018ku?
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od Mojm10 »

Xixan píše:
Mojm10 píše:
Mam nissan leaf prvni gen. Vyrobil jsem si do nej V2H. Funguje to v podstate jako 1f centrala. Da to 1300W continualne, dvojnasobek spicku. Karavanova zasuvka napaji pres prepinac kriticke spotrebice. Stalo to asi 5000 kc. Auto je vlastne pojizdna 20 kwh centrala.
Ahoj ako si to zrobil ? Myslis ze by to islo aj na renault zoe 2018ku?
Nejjednodussi zpusob. Kazde EV musi napajet 12V system 400/12V menicem. U me dava 80A na tech 12V, jako alternator. Baterku jsem si vymenil za vetsi, lepsi i kdyz jen Pb) na to pridelal 12/230v 3000W menic. Na par minut da tech 200A, ale drzim se tech 80A, resp.1000W. To pripojim pres tripolohovy prepinac a karavanovou zasuvku na vybrane spotrebice v rozvadeci. Lze napajet i nejakou nabijecku a s ni somocni baterii. Dale samozrejme auto lze pouzit jako elektrocentralu. Jsem si jisty ze u zoe to bude podobne. Auto musi byt v on rezimu, ale to je asi jedno. Dale je potreba pohlidat, aby se auto nevytriskalo uplne. Cele to vyjde na cca 10 tis.

Hacknout HV system je prilis slozite pro me.
vevy
Příspěvky: 4
Registrován: sob črc 09, 2022 7:54 pm
Lokalita: Bělotín
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od vevy »

Zdar chlapi. Taky mám doma Leafa. Vestavěná palubní nabíječka puze na jednu fázi mě přivedla na úplně jinou myšlenku. Ideální by byl hybridní měnič na fotovoltaiku s výstupem na dvě baterky. Jednu domácí, na druhou napojit Euto. Nádherná myšlenka propojení fotovoltaiky, wallboxu a možnoti V2H. Soláry by nabily domácí AKU, pak by začaly nabíjet auto. Přímo přes DC. Asi utopie, co?
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od Mojm10 »

Někdo to už udělal, ale trable s protokolem komunikace s autem nejsou malé.

Dá se do Leafa udělat 3f nabíječka
Uživatelský avatar
Standa2
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 02, 2023 2:11 pm
Lokalita: Praha

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od Standa2 »

V2G (Vehicle to grid), bohužel zatím nenabízí žádný elektromobil. V současné době je několik EV vybavenou zásuvkou která umožňuje V2L (vehicle to load). Kia EV6, nové Niro EV, Hyundai 5 a 6, v září roce by to měla mít i nová elektrická Kona, která se vyrábí v Nošovicích. Většinou se jedná o adapter CCS-schuko 220V 16A - 3,6 kW. Stávající Konu je možné přepnout do LOAD modu, při kterém se nabíjí 12V baterie a palubní 12V zdroje ze kterých ale výrobce doporučuje max 300W. Na 12V baterii je možné připojit 12V-220V měnič, kerý by měl fungovat do cca 1000W, bohužel nikde jsem nenašel žádnou specifikaci připojení baterie a tak bych tam větší měnič radeji nedával. V případě, že se vám vybije 12V baterie, tak se auto nenastartuje. U staršího aute kde už není záruka atk ba bylo možné připojit výkonější střídač který se používá u FVE a získat větší výkon, ale za cenu opotřebování dražších lion baterií, které mají méně cyklu než LIFEPO. Technologii V2G má připravenou a testuje i VW a Škoda a Tesla ji bude prý nabízet s novými bateriemi. Výrobci aut dávají záruku na baterie v letech a poklesu kapacity a tak se brání využívání baterií jako zdroje energie - cyklování. Technologie V2G by mohla výrazně pomoc při stabilizaci el. sítě a tak by mohla nahradit drahé plynové elektrárny. Doufejme, že vysoke ceny elektřiny umožní využívání této technologie.
FrantisekCa
Příspěvky: 117
Registrován: sob zář 10, 2022 5:20 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od FrantisekCa »

Sono u svojho auta sľubuje až 11kW.
Lenže, začínam mať dojem, že je to čierna diera a asi jejich predstava, že ich odkúpi nejaký koncern sa nenaplnila. Ostali sami a nedokážu spustiť výrobu, čo zrejmá ani nebol ich cieľ.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od rottenkiwi »

V2G aj V2Home uz funguje niekolko rokov u japonskych znaciek je na to plno videi na UT.

A na 50 - 90 kWh baterku EV sa da napojit napr. 1700 V z panelov ==> 800 V do baterky
a opacne brat 800 V z baterky a cez 50 kW MPPT si to davat do baterky doma / 12 - 96 V /
je to otazka par desiatok € a asi 2 hod pajkovania.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
jahodovák
Příspěvky: 2029
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od jahodovák »

vevy píše:
Zdar chlapi. Taky mám doma Leafa. Vestavěná palubní nabíječka puze na jednu fázi mě přivedla na úplně jinou myšlenku. Ideální by byl hybridní měnič na fotovoltaiku s výstupem na dvě baterky. Jednu domácí, na druhou napojit Euto. Nádherná myšlenka propojení fotovoltaiky, wallboxu a možnoti V2H. Soláry by nabily domácí AKU, pak by začaly nabíjet auto. Přímo přes DC. Asi utopie, co?
Jde to ale i normálně,auto nabíjíš ze zásuvky od měniče a baterky domácího uložiště současně,je pravda,že pokud přestane svítit dobíjí to z baterek,je to ale málokdy,alespon u mě,takto stále nabíjím plugina,dokonce i když je zataženo nebo i v noci,je ale třeba mít větší uložiště aby ti zbylo na noc a třeba jako mě i na další nejméně den.To že se baterky ciklují mě tak nějak netrápí,zatím se mi nezdá že by ztrácely kapacitu ač většina nebyla při pořizování nové,děkuji za ně většinou zdejším členům....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek