Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Zajímavé video o použití energie z elektromobilu pro stabilizaci frekvence v síti.'
https://www.youtube.com/watch?v=NDYhihUbovM
Podle toho, co říká, všechny elektromobily Nissan od roku 2014 umí posílat energii oběma směry a je to tak z továrny nastavené. To znamená, že by mělo jít to použít i doma, jen je potřeba vhodný wallbox.
Zajímavé je, že jim Nissan stanovil rozmezí SoC, které můžou využívat, aniž by to mělo vliv na délku záruky baterie. Prostě když se neustále nabíjí a vybíjí kdesi uprostřed SoC, tak to baterii neškodí.
Celé video je zajímavé.
Víte už o někom, kdo to reálně doma používá? Pokud má někdo doma malou spotřebu v době temna, teoreticky by šlo se odpojit od sítě, a ve chvíli zimních horších dnů si prostě "dojet nakoupit elektřinu" do rychlonabíječky.
https://www.youtube.com/watch?v=NDYhihUbovM
Podle toho, co říká, všechny elektromobily Nissan od roku 2014 umí posílat energii oběma směry a je to tak z továrny nastavené. To znamená, že by mělo jít to použít i doma, jen je potřeba vhodný wallbox.
Zajímavé je, že jim Nissan stanovil rozmezí SoC, které můžou využívat, aniž by to mělo vliv na délku záruky baterie. Prostě když se neustále nabíjí a vybíjí kdesi uprostřed SoC, tak to baterii neškodí.
Celé video je zajímavé.
Víte už o někom, kdo to reálně doma používá? Pokud má někdo doma malou spotřebu v době temna, teoreticky by šlo se odpojit od sítě, a ve chvíli zimních horších dnů si prostě "dojet nakoupit elektřinu" do rychlonabíječky.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Zdravím ,
v pokrokových zemích se toto stává realitou v ČEZku se sotva pozvolna "množí" pouhé nabíjecí stojany .
Samotné Euto neumí vracet el do DS , neumí dělat AC proud . V2G funguje jen skrze obousměrný ChAdemo nabíjecí stojan . Nevím o nikom kdo by měl doma takovou mašinu .
Elektronům zdar
v pokrokových zemích se toto stává realitou v ČEZku se sotva pozvolna "množí" pouhé nabíjecí stojany .
Samotné Euto neumí vracet el do DS , neumí dělat AC proud . V2G funguje jen skrze obousměrný ChAdemo nabíjecí stojan . Nevím o nikom kdo by měl doma takovou mašinu .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Tahle krabice je pro Mitsubishi Outlander PHEV - umi z auta dostat 1500W stridavych:
https://global.rakuten.com/en/store/suz ... m/tuph004/
37tis Kč v přepočtu je dost
Podobná krabice od Hondy, Honda Power Exporter 9000 (9kVA):
http://world.honda.com/powerproducts-te ... orter9000/
U Hondy je zajímavá vize, že by člověk měl doma auto na vodík a příležitostně z něj napájel dům.
Krabice pro Nissan - reálně v provozu: https://www.youtube.com/watch?v=tL_2dF0tclY
Cenu nevím, nejspíš 2400EUR, což je pro příležitostné použítí trochu moc:
https://cdn.goingelectric.de/forum/reso ... mage/45514
Ale mělo by stačit umět komunikovat s tím protokolem (teoreticky je už otevřený) a pak k autu připojit střídač, který slouží pro připojení k HV bateriím - třeba jako LG Chem RESU HV atd., které jedou na 300-700V DC. Dělá to třeba SMA https://www.sma.de/en/products/battery- ... ge-25.html
https://global.rakuten.com/en/store/suz ... m/tuph004/
37tis Kč v přepočtu je dost
Podobná krabice od Hondy, Honda Power Exporter 9000 (9kVA):
http://world.honda.com/powerproducts-te ... orter9000/
U Hondy je zajímavá vize, že by člověk měl doma auto na vodík a příležitostně z něj napájel dům.
Krabice pro Nissan - reálně v provozu: https://www.youtube.com/watch?v=tL_2dF0tclY
Cenu nevím, nejspíš 2400EUR, což je pro příležitostné použítí trochu moc:
https://cdn.goingelectric.de/forum/reso ... mage/45514
Ale mělo by stačit umět komunikovat s tím protokolem (teoreticky je už otevřený) a pak k autu připojit střídač, který slouží pro připojení k HV bateriím - třeba jako LG Chem RESU HV atd., které jedou na 300-700V DC. Dělá to třeba SMA https://www.sma.de/en/products/battery- ... ge-25.html
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Pro nižší výkon by stačilo auto zapnout a pak použít klasickou 12V baterii, která v autě je. Ta baterka je dobíjená přes DC-DC měnič, který prý má výkon cca 1.5 kW.
Bylo by tam tedy více ztrát, ale pro nabíječku domácích baterií by 1kW mohlo stačit.
Bylo by tam tedy více ztrát, ale pro nabíječku domácích baterií by 1kW mohlo stačit.
Další úvaha: pokud by se povedlo přes ten CHAdeMO konektor dostat z auta 360V (nominální napětí baterie), co když to napojím na nějaký MPPT charger místo solárních panelů? Usmažím ho?You should be able to run a kW inverter straight off the 12V battery, leaving the car on to keep the DCDC converter running to deliver the power. The DCDC inverter is around 1.5 to 2 kW (not sure anyone really knows) so as long as your car loads are low (turn everything off and stationary) the converter should be able to deliver.
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
"v pokrokových zemích se toto stává realitou" takže v noci si nechám vycucnout auto, ráno ho superrychle nabiju a za dva roky zdechnou baterky, nebo si vezmu dovolenou a počkám až se pomalu nabije. Jenže v noci mi ho vycucnou . ...... Zatím jsou to pokusy a nereálné představy, stejně jako celá elektromobilita. Viz třeba rozvinuté Norsko, kde se e-auta nabíjejí z okna bytu, parkují při tom na trávníku atd, protože byť mají hodně nabíjecích stojanů je to stále nedostatečné. Nějak si nedovedu představit, že by se dobrovolně vzdali elektřiny z baterek, neb jsou rádi, když vůbec nabijou, aby ráno mohli odjet. U nás je to ještě horší, neb dojezd e-aut je v praxi mizerný a už jsem zažil návštěvu, která ke mě odmítla zajet asi kilometr do sídliště, s tím, že by pak nedojela k nejbližší pumpě. Takže pokud by ČEZ toto umožnil, pochybuji, že by to někdo v nejbližších 10-ti letech u nás využíval.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 7641
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Mě to divný nepřijde, obvykle ujedu za den do 50km, takže i u mizernýho Leafu bych měl cca polovinu kapacity do rezervy, tak proč ji takhle "neprodat"? Ale pokud se nic velkýho v energetice nezmění, tak bude pořád elektrika v noci levná, a to je většinou auto u baráku a mohlo by se nabíjet, ne vybíjet, ale pokud by mi někdo zaplatil za 10kWh v ranní špičce každej den 100Kč, tak bych to asi využíval a byl by to pro mě další důvod pořídit si elektromobil. A za 6 let mít vydělaný na polovinu novýho. Ale zatím je to fakt teorie.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Mně v tomhle tématu nešlo ani tak o poskytování služeb síti (o tom tenhle web ani není), spíše se pokusit podobným postupem použít to auto k napájení vlastního domu.
Prostě bych chtěl tohle téma směřovat spíše směrem "jak elektromobilem v nouzi napájet dům s ostrovní FVE".
Správný název tématu by tedy byl spíše "Vehicle2Home", tak to alespoň pojmenoval Nissan.
Prostě bych chtěl tohle téma směřovat spíše směrem "jak elektromobilem v nouzi napájet dům s ostrovní FVE".
Správný název tématu by tedy byl spíše "Vehicle2Home", tak to alespoň pojmenoval Nissan.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Dovedu si představit model, kdy auto má nastaveno, že povolí vybíjení max do cca SOC 80%. Stejně tak si dovedu představit, že auto se standardně nabije do SOC 90% a čeká. Další energii natlačí do AKU jen v případě, že distributor přes "HDO" požádá o zlikvidování přebytečné energie v distribuční síti - tak jako my někdy potřebujeme spálit přebytky. Pokud by v daným místě bylo takovejch aut pár desítek, tak už to může vykrýt slušnou špičku. Vyrovnávalo by se tedy oběma směry a zároveň bylo zaručeno, že ráno nebude auto vyštavené jako já po nočním tahu
Ekonomika by mohla být nastavena tak, že na dané přípojce by byl celkově nižší tarif a v případě "spalování přebytků" by spálené kWh byly dokonce za zápornou cenu (dát něco zdarma je vždycky problém, prosadit zápornou cenu bývá paradoxně snažší).
Jenomže žijeme v ČR a tady se každý vynález, inovace a dobrá myšlenka využije vždy jen k vytvoření tunelu či oškubání občanů nebo se preventivně rovnou postaví mimo zákon (řepka, podpora OZE, Uber...)
Ekonomika by mohla být nastavena tak, že na dané přípojce by byl celkově nižší tarif a v případě "spalování přebytků" by spálené kWh byly dokonce za zápornou cenu (dát něco zdarma je vždycky problém, prosadit zápornou cenu bývá paradoxně snažší).
Jenomže žijeme v ČR a tady se každý vynález, inovace a dobrá myšlenka využije vždy jen k vytvoření tunelu či oškubání občanů nebo se preventivně rovnou postaví mimo zákon (řepka, podpora OZE, Uber...)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Napájení baráku - A co tak třeba pořídit si do garáže tu automatickou měničku baterií od Tesly?
Budu mít dvě AKU, jednu v garáži, druhou v autě.
Odjedu do práce, FVE mi zatím nabíjí AKU doma. Mezitím jede pračka, myčka, pěstírna konopí.
Vrátím se domů, měnička prohodí AKU z EV vybitou na 50% za čerstvou.
TZN každej den mám natankováno a když náhodou nastane kalamita a blackout, tak mám doma dvě nabušený baterky se kterýma přežiju i pár dní temna.
..akorát mám takovej dojem, že ta druhá baterka do Tesly bude stát majlant a ta menička tak deset majlantů
Budu mít dvě AKU, jednu v garáži, druhou v autě.
Odjedu do práce, FVE mi zatím nabíjí AKU doma. Mezitím jede pračka, myčka, pěstírna konopí.
Vrátím se domů, měnička prohodí AKU z EV vybitou na 50% za čerstvou.
TZN každej den mám natankováno a když náhodou nastane kalamita a blackout, tak mám doma dvě nabušený baterky se kterýma přežiju i pár dní temna.
..akorát mám takovej dojem, že ta druhá baterka do Tesly bude stát majlant a ta menička tak deset majlantů
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
V tom videu jasně říkají, že ani v Dánsku nemá smysl vydělávat tím, že nakoupím levnou elektřinu a pak ji prodám, když je dražší. Protože, stejně jako u nás, většinu ceny té elektřiny tvoří regulované složky. Při prodeji prodáváš jen silovou elektřinu, která má cenu velmi malou ve srovnání s nákupem včetně regulovaných složek, navíc platíš při prodeji za distribuci.youda píše:Dovedu si představit model, kdy auto má nastaveno, že povolí vybíjení max do cca SOC 80%. Stejně tak si dovedu představit, že auto se standardně nabije do SOC 90% a čeká. Další energii natlačí do AKU jen v případě, že distributor přes "HDO" požádá o zlikvidování přebytečné energie v distribuční síti - tak jako my někdy potřebujeme spálit přebytky. Pokud by v daným místě bylo takovejch aut pár desítek, tak už to může vykrýt slušnou špičku. Vyrovnávalo by se tedy oběma směry a zároveň bylo zaručeno, že ráno nebude auto vyštavené jako já po nočním tahu
Ekonomika by mohla být nastavena tak, že na dané přípojce by byl celkově nižší tarif a v případě "spalování přebytků" by spálené kWh byly dokonce za zápornou cenu (dát něco zdarma je vždycky problém, prosadit zápornou cenu bývá paradoxně snažší).
Jenomže žijeme v ČR a tady se každý vynález, inovace a dobrá myšlenka využije vždy jen k vytvoření tunelu či oškubání občanů nebo se preventivně rovnou postaví mimo zákon (řepka, podpora OZE, Uber...)
Prostě ani v Dánsku není nikdo, kdo by tu elektřinu vykoupil za takovou cenu, aby se to vyplatilo (kupovat ten stojan, instalace ....atd.)
Proto to oni používají jen pro rychlou regulaci frekvence v síti, za kterou se platí výrazně víc - je to kritická služba pro síť.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
"měnička baterií od Tesly" podle mě neexistuje. Nějaké automobilky experimentovaly s výměnou akumulátorů, ale on ničem reálném nevím. To už spíš ten Powerwall a normálně nabíjet po příjezdu domů.youda píše:Napájení baráku - A co tak třeba pořídit si do garáže tu automatickou měničku baterií od Tesly?
Budu mít dvě AKU, jednu v garáži, druhou v autě.
Odjedu do práce, FVE mi zatím nabíjí AKU doma. Mezitím jede pračka, myčka, pěstírna konopí.
Vrátím se domů, měnička prohodí AKU z EV vybitou na 50% za čerstvou.
TZN každej den mám natankováno a když náhodou nastane kalamita a blackout, tak mám doma dvě nabušený baterky se kterýma přežiju i pár dní temna.
..akorát mám takovej dojem, že ta druhá baterka do Tesly bude stát majlant a ta menička tak deset majlantů
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Ano, takhle to bylo myšleno.
Nikoliv přelejvání elektriky z NT do VT, ale krátkodobý odkup/prodej elektriky přesně podle toho, jak to potřebuje distributor, když mu kvůli zatížení začne neočekávaně klesat frekvence (která klesá právě proto, že někdo zapne šílenou zátěž, tudíž toto v důsledku začne brzdit turbíny...)
Nikoliv přelejvání elektriky z NT do VT, ale krátkodobý odkup/prodej elektriky přesně podle toho, jak to potřebuje distributor, když mu kvůli zatížení začne neočekávaně klesat frekvence (která klesá právě proto, že někdo zapne šílenou zátěž, tudíž toto v důsledku začne brzdit turbíny...)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Měnička existuje (existovala). Jmenuje se Tesla Battery Swap Program a její součástí jsou dva montéři.
Více zde: https://teslaowner.wordpress.com/2015/0 ... tery-swap/
Když Tesla začala vyrábět EV, chtěla nějaký dotace nebo daňový úlevy (přesně už si nepamatuji) a jednou z podmínek bylo, že elektromobil se musí natankovat stejně rychle jako benzíňák. Proto vymysleli tuhle ochcávku. Mezitím se jim povedlo rozchodit SuperChargery, takže ochcáfka už pak nebyla potřeba.
Více zde: https://teslaowner.wordpress.com/2015/0 ... tery-swap/
Když Tesla začala vyrábět EV, chtěla nějaký dotace nebo daňový úlevy (přesně už si nepamatuji) a jednou z podmínek bylo, že elektromobil se musí natankovat stejně rychle jako benzíňák. Proto vymysleli tuhle ochcávku. Mezitím se jim povedlo rozchodit SuperChargery, takže ochcáfka už pak nebyla potřeba.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Aha, to jsem nevědel, díkyyouda píše:Měnička existuje (existovala). Jmenuje se Tesla Battery Swap Program a její součástí jsou dva montéři.
Více zde: https://teslaowner.wordpress.com/2015/0 ... tery-swap/
Když Tesla začala vyrábět EV, chtěla nějaký dotace nebo daňový úlevy (přesně už si nepamatuji) a jednou z podmínek bylo, že elektromobil se musí natankovat stejně rychle jako benzíňák. Proto vymysleli tuhle ochcávku. Mezitím se jim povedlo rozchodit SuperChargery, takže ochcáfka už pak nebyla potřeba.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Vehicle2Grid - použití energie z elektromobilu
Nový Nissan e-NV200 40kWh má mít zásuvku 230V, ze které lze odebírat výkon 1kW po dobu 15 hodin. To už by na nouzové dobití domácích akumulátorů mohlo stačit a tak malý výkon baterii v autě snad neuškodí.
https://electrek.co/2018/04/24/nissan-e ... tery-pack/
https://electrek.co/2018/04/24/nissan-e ... tery-pack/
They are also making the “Power Plug”, which enables people to plug their tools into outlets installed on the vehicle, now standard equipment on all models. Owners can now pull 1000 watts of power from the Power Plug for up to 15 hours, up from eight hours in the previous model.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Použití stávajícíh rozvodu 230 na rozvod 12V
od jpokorny12 » » v Rozvody, kabely, dimenzování výkonu
Použití stávajícíh rozvodu 230 na rozvod 12V
- 28 Odpovědi
- 5739 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jpokorny12
-
-
- 24 Odpovědi
- 2862 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JirkaE
-
-
Použití kovových rozvaděčů/krabic a chrániček
od Miyuki » » v Rozvody, kabely, dimenzování výkonu
Použití kovových rozvaděčů/krabic a chrániček
- 9 Odpovědi
- 876 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od glottis
-
-
-
Použití baterie z elektrárny v obytce na výjezdy
od j0hn » » v Mobilní elektrárny
Použití baterie z elektrárny v obytce na výjezdy
- 21 Odpovědi
- 3745 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od marsal64
-
-
-
Akumulacni kamna, ucinnost, pouziti na prebytky atd.
od skybor » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
Akumulacni kamna, ucinnost, pouziti na prebytky atd.
- 19 Odpovědi
- 2013 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cipis
-