LTO

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

LTO

Nový příspěvek od trud »

Dnes mi dosli prve dva kusy LTO (li-titan) bateríí z číny...otestujem a výsledky zverejním.
Přílohy
IMG_20180228_114012.jpg
IMG_20180228_114231.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: LTO

Nový příspěvek od trud »

Dnes v noci som mal cas tak som urobil kapacitný test, podla predajcu 12Ah. Záťaž som použil 2,2A - teda cca 0,2C.
Ked dojdú všetky objednané članky zložím batériu a pripojím do soláru.Výsledky na priloženom foto.
Přílohy
LTO.PNG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: LTO

Nový příspěvek od trud »

Dnes dosla dalsia várka..dakto sa pýtal aký je popis na baliku tak pridávam foto jedinej nálepky na balíku.
Pinpongac asi zabudol prelepit skutočného výrobcu nalepkou firmy GTK a tak na batérii vidiet pôvodný popis a nálepku firmy Altair Nano...kde vraj pracoval aj Procházka..z HE3DA.
Přílohy
IMG_20180406_112913.jpg
IMG_20180406_112257.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
alf159
Příspěvky: 10
Registrován: pát kvě 18, 2018 6:51 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od alf159 »

Ahoj, nezkoušel jsi kapacitu při větším odběru? Uvažuji o nich do el. skútru Guewer Classic, průměrný odběr mám cca 20A, maximální v kopci 50A.
Našel jsem je na Aliexpress za 17,6 - 20USD, máš je taky za tuto cenu?
Díky za info.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: LTO

Nový příspěvek od trud »

Mam ich z aliexpress. Za 14.60 eura myslím.. Ale vysoký prúd som neskúšal pri vybijani.Skúter ma 48V?..teda chceš ťahať cca max 2kW? 50A?...záleží akú zlozis batériu.. Koľko bude mať kapacitu.. Ak povedzme 1kWh bude to len 2C.. To je určite v pohode.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
alf159
Příspěvky: 10
Registrován: pát kvě 18, 2018 6:51 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od alf159 »

No právě že tuto sezónu bych potřeboval (finance), aby to jezdilo jen s 22S1P, tj. 5C. Dojezd by byl cca 15-18 km a to by mi zatím stačilo. Pokud by články držely a nebyl nějaký problém, tak bych to příští rok dal 2P, pak by to bylo jen 2,5C.
Říkám si, že těch 50A je jen v kopci, průměr odhaduji cca 20A, tak si říkám, že by to mohly vydržet.
Objednal jsem taky 2 ks, tak jak dojdou zkusím je potrápit velkými proudy.
PS: škoda že za podobnou cenu nejsou ty Toshiby SCIB, těm bych věřil víc
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od fukuši »

Měřil jsem celkem 3 tyto skůtry a při zátěži 100Kg je max I 57A kolem 50Km/h bez omezovače. průměr někde kolem 30A.
S omezovačem je proud do 45-50A.Když dáš LI a napětí se malinko zvedne zvedá se I max proud.S 17 LIFEPO4 je už 61A.
Nakonec jsem nechal 16S a paráda.Zatím najeto 5000 Km a žlutásci neprotestují a drží.Vychází to cca co volt to Km/h.
Jeden článek udělal 3Km/h.
Uživatelský avatar
emsi88
Příspěvky: 126
Registrován: pon čer 23, 2014 6:05 pm
Bydliště: SK-Vychod

Re: LTO

Nový příspěvek od emsi88 »

Mam tento skuter a oco si stazuje na obmedzovac, neviete(alebo nejaky odkaz) ako ho vypnut?
10x270Wp poly, VT-80, XTM4000-48, Samsung SDI 13kWh (z Audi E-tron), aktuálne v prestavbe
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od fukuši »

Já měl na testy 4 tyto skůtry a 2 znich maj přepínač pod sedlem.Takové malé kulaté červené tlačítko a jeden měl na řídítkách přepínač na 3 režimy a poslední měl vyveden drát na řj.Ale bacha bez omezovače dostávaj původní Pb baterie záhul.Tam bych to viděl jen pro lehké jezdce nebo zánovní Pb.Na LI je to paráda tam to šlape jak má.Ručička tachometru leze až na cca 62Km/h při zátěži 110Kg.Reálně GPS 54-57 s 16 a 17 články LIFEPO4.Dojezd i 60Km.Pravda je že bez omezovače je to jiné svezení.Už ho nezapínám co mám LI.
Uživatelský avatar
emsi88
Příspěvky: 126
Registrován: pon čer 23, 2014 6:05 pm
Bydliště: SK-Vychod

Re: LTO

Nový příspěvek od emsi88 »

Tak ten nas ziaden vypinac pod sedlom nema(okrem istica) a ani drat navyse. Na riaditkach nema ziadne rezimy.
10x270Wp poly, VT-80, XTM4000-48, Samsung SDI 13kWh (z Audi E-tron), aktuálne v prestavbe
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od fukuši »

pokud opravdu nemá vypínač vypadá to jak pojistka namačkávací tak musíš rozdělat skutra kolem řídítek a bývá tam volný drát jen si už nepamatuji co s čím spojit ale na foru o skůtrech Guewer je to popsáno co si vzpomínám.
Uživatelský avatar
alf159
Příspěvky: 10
Registrován: pát kvě 18, 2018 6:51 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od alf159 »

Asi není úplně ideální diskuze o skútru v topicu LTO, ale zkusím pomoct. Zde celý topic o Gueweru:

Kód: Vybrat vše

http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=97&sid=37722719d33b88ce45b89c9d50dc120b
Jedna z možností změny rychlosti je na straně 3 - příspěvek od "gum", (to byl i můj případ).
Dále tam najdeš i rozebranou ECU od "ctirada" s popisem vývodů - pro verzi, která změnu rychlosti nemá vyvedenu vůbec, strana 8.
kyocera
Příspěvky: 1321
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od kyocera »

Alf 159 píše : škoda že za podobnou cenu nejsou ty Toshiby SCIB, těm bych věřil víc

Zdravím,
SCIB , podle vzhledu i podle vyšší ceny i údajů a podle ohlasu v zahraničních diskuzích jsou zde

https://de.aliexpress.com/item/10-st-ck ... autifyAB=0
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
emsi88
Příspěvky: 126
Registrován: pon čer 23, 2014 6:05 pm
Bydliště: SK-Vychod

Re: LTO

Nový příspěvek od emsi88 »

Dik za rady a odkaz k tej diskusii, nevedel som o nom.
10x270Wp poly, VT-80, XTM4000-48, Samsung SDI 13kWh (z Audi E-tron), aktuálne v prestavbe
Uživatelský avatar
alf159
Příspěvky: 10
Registrován: pát kvě 18, 2018 6:51 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od alf159 »

Akorát je to pro mě naráz moc peněz (SCIB). Ještě se zeptám, u těch Altairů se uvádí životnost (časová) až 25 let. U těch CSIBů jsem tento údaj nenašel, výrobce neudává?
Taky mám trochu obavu s propojováním kontaktů těch Altairů, není tady na fóru na to nějaký návod?
Pak jsou taky otázkou ty 30Ah, to je origo čína nebo kdo to dělá?

Kód: Vybrat vše

https://de.aliexpress.com/item/10pcs-2-3v-30ah-35ah-40ah-LTO-battery-2-4v-lithium-titanium-oxide-LTO-battery-for/32840186313.html?spm=a2g0x.10010108.1000013.1.61597ac7NTmGx0&scm=1007.13339.90158.0&scm_id=1007.13339.90158.0&scm-url=1007.13339.90158.0&pvid=e5cf2d5a-8d23-4d4a-95ea-c6338c27fdda&_t=pvid%3Ae5cf2d5a-8d23-4d4a-95ea-c6338c27fdda%2Cscm-url%3A1007.13339.90158.0
A aby toho nebylo málo, našel jsem tu ještě toto vlákno:
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... hilit=leaf
Kdybych to kuchnul a přepojil modul 2S2P na 4S1P, tak bych měl 16S1P - 27Ah za 8400,- Kč. Akorát bych přišel o výhody LTO a naopak nevím, co by ty LiMn2O4 vydržely (jde mi spíše o časovou výdrž a odolnost 2C). Cena je ale lákavá...
PS: Tady píšu, jak se osvědčilo olovo:

Kód: Vybrat vše

http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=97&p=4218#p4218
Uživatelský avatar
alf159
Příspěvky: 10
Registrován: pát kvě 18, 2018 6:51 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od alf159 »

Marně hledám graf životnosti LTO článku v závislosti na teplotě (a stavu nabití), něco jako toto (2 obrázek):

Kód: Vybrat vše

http://www.electricvehiclewiki.com/Battery_Capacity_Loss
To je pro mě důležitější parametr než počet cyklů.
Jen na stránkách Altairu uvádí až 25 let a tady až 50 let:

Kód: Vybrat vše

http://greenteh.in/vse-tovari/kategoriya-akkumulyatory-li-titanate-2-3v/akkumulyator-litij-titanat-altair_nano-al-yt-04-2-3v-12ah/
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: LTO

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Okolo 40 % SOC a v chladničke vydržia najdlhšie.

Potom každých 10 *C hore sa skracuje časová životnosť na polovicu.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: LTO

Nový příspěvek od trud »

Ja budem to spájanie LTO 12Ah onedlho riešiť, planujem preraziť do kontaktu dieru dierovačom cca 6-8mm, prevliecť skrutku/matka/očko s drôtom/matka. Budem ich spájať 11ks..plus mam 11 digi voltmetrov..len musim ich napájať z koncov (24V) lebo som nenasiel voltmetre na aliexpresse čo by šli s napájanímm 1,8-2V. Najaskôr ich spojim vsetky spolu paralelne a nabijem na 2,6V a potom ich pospájam seriovo a šup snimi do "elektrarne". Som zvedavý ako sa budú, a či vobec rozchádzať jednotlivé články.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
alf159
Příspěvky: 10
Registrován: pát kvě 18, 2018 6:51 pm

Re: LTO

Nový příspěvek od alf159 »

Někde jsem četl, že "pytlíky" je třeba umístit do pevného obalu aby se zamezilo rozpínání, ke kterému má docházet při vysokých proudech. Je na tom něco pravdy?

Re: "Okolo 40 % SOC a v chladničke vydržia najdlhšie"
Jo, to je mi jasné, že při takových podmínkách by možná těch 25 let vydržely...

Datasheet byl hned na 1 straně endless-sphere.com :-)
Přílohy
s-l1600.jpg
kodl69
Příspěvky: 7729
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LTO

Nový příspěvek od kodl69 »

to Trud: takhle jsem měl kdysi popropojovaný A123 20Ah LiFepo4, 2p16s, mezi každými dvěma plast, kde byla mezera jenom na ten propoj, a izolace na druhé straně, celek staženej 6ks závitovkama. To spojování šroubkama je trochu problematický, protože ty tvoje články mají 7.5mm, pokud to budeš mít 2p, tak to máš 15+15mm, +2mm izolační přepážka, tam to M65x25 vejde, ale pokud to bude 1p, tak to máš 15mm+2mm přepážka, to je tak na maximálně M6x8, a to bude radost montovat, když tam ještě dáš velkoplošný podložky...
Zase když je těch článků víc paralelně, tak nejdou ty pásky do nekonečna stahovat k sobě a musely by mezi něma být nějaký distance, při 2p jsou k sobě vždycky 4 pásky a to je tak na hranici...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.