Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3288
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
jako auto je to pekny. ale prekvapila me ta spotreba jakou ridic uvadel 1,1kg je tedy nejakych 9,9 eury na 100km. To je dost bida na takto drahy auto...
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Dávam do pozornosti svoj blog
https://ernestjezik.blog.sme.sk/c/47453 ... oauto.html
Pre čitateľov z Česka sú tam síce slovenské špecifiká, ale inač sa v tom dúfam technicky dá zorientovať.
Môj sumár-energiu neoblafneš !!!
https://ernestjezik.blog.sme.sk/c/47453 ... oauto.html
Pre čitateľov z Česka sú tam síce slovenské špecifiká, ale inač sa v tom dúfam technicky dá zorientovať.
Môj sumár-energiu neoblafneš !!!
-
- Příspěvky: 7641
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Přečetl jsem, a je to krutá pravda.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Krutá pravda se projeví až přijde její čas. Do té doby budeme jezdit ve svých elektromobilech a budeme využívat jeho výhod včetně ekonomické návratnosti kterou alespoň za mne máme fakt dobře spočítanou. Von ten elektromobil nebyl nejlevnější a tiskárnu na peníze nevlastním. Ty tisíce odpisů z investice skáčou s tím jak monitoruji kamaráda co vydá na údržbu a vícenáklady na provoz. A ještě mi posléze aku. zbyde na vyřešení uskladnění přebytku ze dne do noci pro následující elektromobil. Poslední dobou dle rady známých neřeším problémy jiných, pouze své (problémy jiných se snaží řešit odkazovaný text). A protože jsem měl vnitřní dilema provozovat dále rakoviny a sice ve 3 otázkách, tak jsem udělal rozhodnutí. To je také krutá pravda.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Energii vskutku neoblafnu, ale oblafnu techniku.KUTIL píše:.........Môj sumár-energiu neoblafneš !!!
Odkazovaný článek je nepřečitatelně dlouhý navíc odporující žité realitě.
Vzpomínáme jistě na údobí, kdy plasma a "vypalovačka" styly statisíce. Dnes je to spotřebák za pár korun.
Autor počítá s 10% vývoje v kapacitě a ceny. Obojí na rozdílené strany. Tento předpoklad odporuje vývoji techniky. Pokud bude postaveno dostatek fabrik na výrobu baterek, a to bude během 5 ti roků, a zaplatí se počáteční investice!!, pak již nic nebrání poklesu cen baterek k oněm 100USD za 1kWh. V tento okamžik bude cena baterek (20kWh) v ceně automobilu nevýznamná. Tento vývoj je možné realisticky předpokládat daleko úspěšněji, než že cena baterek poklesne o 10%.
Druhá podstatná výhoda eAuta je v téměř nulovém nákladu na údržbu. Ve své podstatě se údržba omezí na výměnu dílů brzd, tlumičů a pneumatik. S touto položkou jaksi autor ve svém výčtu nevýhod nepočítal. Pokud by do kalkulace zahrnul i tuto pokožku, již dnes je eAuto na tom výrazně lépe. Dnes dosahuje výdaje na roční údržbu střízlivě kolem 10 000,-Kč (400E).
Nechme mudrování okolo eAut. Kdo v nich vidí cestu k nekomplikované dopravě si jej pořídí, kdo ne, ten si jej nepořídí a zaostane. Zatím to tak vždy bylo a nevidím jediný důvod, proč by to tak nebylo i u eAut.
Pokrok nezastavíš sebelepší kalkulací. Nejlepší kalkulace je život sám a ten velí.
eAuto do každé rodiny.
Naposledy upravil(a) střídač_N dne pon dub 23, 2018 7:12 am, celkem upraveno 3 x.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Tažko písať predikciu na 12 r. Ceny bateriek resp. kapacita ide dole o 6 % ročne.
Takže za 12 r. je to faktor 2.00. Už dnes máme baterky, ktoré
sa nabijú do 6 min. na 90 % kapacity a vydržia 15000 cyklov.
Ak by bolo viac zdrojov čistej energie, napr. na strechách domov, tak za tú energiu
by mohol vlastník panelov dostávať € a išlo by to do odstavených eut niekde inde,
len treba poriešiť sieť, aby bola obojsmerná.
Niekedy v domácnosti stačil 10 A istič, dnes tu riešime 10 kW-tový menič, ktorý
je občas preťažený. Takže podobne to bude aj s eutami, musí sa tiež poriešiť kapacita
siete.
Minimálne tí, čo majú doma FVE a majú dostatočnú kapacitu panelov a bateriek,
to majú poriešené už teraz, akurát potrebujú 2 eutá, jedno ide do práce, na nákupy,
druhé sa nabíja.
Venkat Srinivasan
https://youtu.be/br4zQKxVrFs?t=9m24s
Takže za 12 r. je to faktor 2.00. Už dnes máme baterky, ktoré
sa nabijú do 6 min. na 90 % kapacity a vydržia 15000 cyklov.
Ak by bolo viac zdrojov čistej energie, napr. na strechách domov, tak za tú energiu
by mohol vlastník panelov dostávať € a išlo by to do odstavených eut niekde inde,
len treba poriešiť sieť, aby bola obojsmerná.
Niekedy v domácnosti stačil 10 A istič, dnes tu riešime 10 kW-tový menič, ktorý
je občas preťažený. Takže podobne to bude aj s eutami, musí sa tiež poriešiť kapacita
siete.
Minimálne tí, čo majú doma FVE a majú dostatočnú kapacitu panelov a bateriek,
to majú poriešené už teraz, akurát potrebujú 2 eutá, jedno ide do práce, na nákupy,
druhé sa nabíja.
Venkat Srinivasan
https://youtu.be/br4zQKxVrFs?t=9m24s
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Pre tých čo majú problémy s dlhšími textami skúsim jednoducho- Ak nabíjame elektromobil zo zdroja poháňaného plynovou turbínou (len príklad), tak oproti autu so spaľovacím motorom na plyn či aj benzín je to energetická strata minimálne 20% spôsobená konverziami energie, a ak by sme počítali aj komfort auta so spaľovacím motorom ako napríklad dojazd 500-600 km so 40 kg paliva, veľký batožinový priestor, plnohodnotné kúrenie či klimatizácia, tankovanie aj s kávou za 15 minút (doplňte čo som vynechal), tak je elektromobil čistý nezmysel. Akurát emisie zostanú na vidieku.
Že bezúdržbový- moje benzínové auto potrebuje minimálnu údržbu. Elektromobil potrebuje predimenzované brzdy kvôli hmotnosti a aj tie sa derú viac ako moje. Tiež pneumatiky si tých 30 a viac % nadváhy užívajú. A umývať treba všetky autá.
Ak ceny aku idú ročne 6% dolu, tak za 16 rokov tieto budú zadarmo a je vymaľované.
A nakoniec nosnou témou blogu nie je prípad že si jedinec kúpi ojazdený elektromobil a nabíja z vlastnej solárnej bazárovej elektrárne. Tu som sa odrazil od zámeru, že v tom roku 2030 by ich malo byť 30% v normálnej komerčnej prevádzke.
Ja dávam šancu skorej vodíkovým článkom. Samozrejme že aj tie bude treba do vyvinúť, ale technicky a úžitkovo sa to môže blížiť dnešným spaľovací m pohonom. A za dvadsať rokov, ak cena pôjde dolu ako v prípade aku budú tiež zadarmo, prečo nie?
Ani techniku neoblbneš, tých snáh je neúrekom a zatiaľ nič užitočného... Akurát prehnane optimistické až naivné vyhliadky do budúcnosti, ktoré sa len posúvajú...
Že bezúdržbový- moje benzínové auto potrebuje minimálnu údržbu. Elektromobil potrebuje predimenzované brzdy kvôli hmotnosti a aj tie sa derú viac ako moje. Tiež pneumatiky si tých 30 a viac % nadváhy užívajú. A umývať treba všetky autá.
Ak ceny aku idú ročne 6% dolu, tak za 16 rokov tieto budú zadarmo a je vymaľované.
A nakoniec nosnou témou blogu nie je prípad že si jedinec kúpi ojazdený elektromobil a nabíja z vlastnej solárnej bazárovej elektrárne. Tu som sa odrazil od zámeru, že v tom roku 2030 by ich malo byť 30% v normálnej komerčnej prevádzke.
Ja dávam šancu skorej vodíkovým článkom. Samozrejme že aj tie bude treba do vyvinúť, ale technicky a úžitkovo sa to môže blížiť dnešným spaľovací m pohonom. A za dvadsať rokov, ak cena pôjde dolu ako v prípade aku budú tiež zadarmo, prečo nie?
Ani techniku neoblbneš, tých snáh je neúrekom a zatiaľ nič užitočného... Akurát prehnane optimistické až naivné vyhliadky do budúcnosti, ktoré sa len posúvajú...
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak já bych to ještě trošku s dovolením skrátil.Turbína s tím nejhorším uspořádáním ,tedy moc staré konstrukce má účinnost 30-50%.Jejich konstrukce se pak dále dělí na axiální/radiální atd...Nebudeme se do toho moc nořit.To vaše benzínové auto má v nejlepší kondici účinnost blížící se 30% ,ovšem pokud je studené ,není to ani 20%.Moje EV je o jednotky kilogramů lehčí ,než jeho benzínový sourozenec.600km denně nejezdím ,nejsem blázen a mám i jinou práci.Klimatizace mi nedělá dobře a navíc ji nepotřebuji ,protože když mi nepřitápí spalovací motor ,jde mi do kabiny velice studený vzduch i v parném dni.Těch 150km dojezdu mi vystačí naprosto bohatě.Pokud nejezdíte alespoň 25 000km/rok ,pak se o údržbě nemá cenu zmiňovat.Brzdy elektromobil nepotřebuje naopak vůbec ,protože rekuperuje ,což ho téměř zastaví a vrací část energie,Narozdíl ve vašem benzínovém autě se tato energie vyzáří v podobě odpadního tepla.Tankování pravda trvá déle ,ale když si neumím naplánovat život ,musím občas jet benzíňákem ,o tom to je.KUTIL píše:Pre tých čo majú problémy s dlhšími textami skúsim jednoducho- Ak nabíjame elektromobil zo zdroja poháňaného plynovou turbínou (len príklad), tak oproti autu so spaľovacím motorom na plyn či aj benzín je to energetická strata minimálne 20% spôsobená konverziami energie, a ak by sme počítali aj komfort auta so spaľovacím motorom ako napríklad dojazd 500-600 km so 40 kg paliva, veľký batožinový priestor, plnohodnotné kúrenie či klimatizácia, tankovanie aj s kávou za 15 minút (doplňte čo som vynechal), tak je elektromobil čistý nezmysel. Akurát emisie zostanú na vidieku.
Že bezúdržbový- moje benzínové auto potrebuje minimálnu údržbu. Elektromobil potrebuje predimenzované brzdy kvôli hmotnosti a aj tie sa derú viac ako moje. Tiež pneumatiky si tých 30 a viac % nadváhy užívajú. A umývať treba všetky autá.
Ak ceny aku idú ročne 6% dolu, tak za 16 rokov tieto budú zadarmo a je vymaľované.
A nakoniec nosnou témou blogu nie je prípad že si jedinec kúpi ojazdený elektromobil a nabíja z vlastnej solárnej bazárovej elektrárne. Tu som sa odrazil od zámeru, že v tom roku 2030 by ich malo byť 30% v normálnej komerčnej prevádzke.
Ja dávam šancu skorej vodíkovým článkom. Samozrejme že aj tie bude treba do vyvinúť, ale technicky a úžitkovo sa to môže blížiť dnešným spaľovací m pohonom. A za dvadsať rokov, ak cena pôjde dolu ako v prípade aku budú tiež zadarmo, prečo nie?
Ani techniku neoblbneš, tých snáh je neúrekom a zatiaľ nič užitočného... Akurát prehnane optimistické až naivné vyhliadky do budúcnosti, ktoré sa len posúvajú...
Ale samozřejmě na raketový nástup elektromobility není infrastruktura zdaleka připravena ,to je fakt.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Řadím vás mezi klasické diskusní podrazáky. Je to staletá taktika, nastolit něco co nebylo zmíněno a pak s tím do nekonečna polemizovat a relativizovat.KUTIL píše:....Ak ceny aku idú ročne 6% dolu, tak za 16 rokov tieto budú zadarmo a je vymaľované.....
Dokonce je zde i příklad matematického opotrunismu. Víte i kdyby "to išlo i ročně 100% dolu" nikdy to nebude nula. Je to totiž funkce hyperbolická.
To, zdali jsou eAuta přínos nebo ztráta se ukáže tak nejdříve za 20 roků. Do té doby je možné do nekonečna mudrovat a hlavně mít stoprocentní jistotu, že je to nahovno.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nebolo by lepšie, keby ste si ponechali hodnotenia spoludiskutujúcich a prispievali do diskusie aspoň trochu kultivovane Vy sám ? Ak si niekto nastolí HOCIČO a potom s tým polemizuje a relativizuje, nie je ešte "klasický diskuzný podrazák".
Viete, ak by niečo išlo o 100 % dolu, tak to bude práve v tú chvíľu rovná nula. Ale nebudem Vás za to hneď nazývať špatným slovom. Jednoducho sa mýlite.
Už ste tu vyprodukovali celkom dosť vulgarizmov, asi už ste na špici. Snáď by to chcelo sledovať menej amerických filmových xindlov, kde asi okukávate aj "pistoli u hlavy".
Aký ste práve Vy diskutér, som sa presvedčil dávnejšie. Neodpovedať je súčasť Vášho štýlu.
Viete, ak by niečo išlo o 100 % dolu, tak to bude práve v tú chvíľu rovná nula. Ale nebudem Vás za to hneď nazývať špatným slovom. Jednoducho sa mýlite.
Už ste tu vyprodukovali celkom dosť vulgarizmov, asi už ste na špici. Snáď by to chcelo sledovať menej amerických filmových xindlov, kde asi okukávate aj "pistoli u hlavy".
Aký ste práve Vy diskutér, som sa presvedčil dávnejšie. Neodpovedať je súčasť Vášho štýlu.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
vlkazajac píše:.....Nebolo by lepšie......
Nebylo. Pokud to tomu člověku neřeknete pěkně natvrdo a stále jen vedete takové ty řečičky aby to nebolelo, škodíte.
Ano je to pravda, byla to jen nepochopená nadsázka z vaší strany.vlkazajac píše:....Viete, ak by niečo išlo o 100 % dolu......
Na rozvláčná, no jak to říct bez těch vulgarismů, slohová cvičení neodpovídám.vlkazajac píše:.....Neodpovedať je súčasť Vášho štýlu.
-
- Příspěvky: 3940
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak jsou na tom e-auta, ukazuje trh. Na klasická paliva je v Evropě uvalená spotřební daň a protože to nestačí, jsou e-auta různými způsoby dotována/ zvýhodňována. Jinak je to oblast pro nadšence, udržující polofunkční baterie, popřípadě movité vizionáře, pro které cena nehraje roli.
Třeba nakonec bude cestou výroba kapalných uhlovodíkových paliv pomocí energie z termojaderných elektráren, nebo zelených zdrojů.
Třeba nakonec bude cestou výroba kapalných uhlovodíkových paliv pomocí energie z termojaderných elektráren, nebo zelených zdrojů.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Pre mna má elektrické auto už len jednu nevýhodu....a tou je cena..inak len samé výhody...ja ako super považujem už len to že prídem v zime k autu a je vyhriate-okná čisté, lebo som si to zapol popredu...to isté klíma. Dnešné batérie 40-60kWh mne stačia. Len tá cena...tá cena...najbližích 5 rokov to ešte na elektromobil nevidím...
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím,
Slovenský autor článku Ježík má v hodně bodech pravdu. Ale už nepředpokládá, že
Vývoj půjde dál ve všech oborech. Níže dávám odkaz, na nový motor Mazda, který
Překonává účinností všechny dosavadní hranice. Pozadu není ani vývoj syntetického
Benzinu. Ale i v oblasti vodíku se děje hodně věcí . Už existují i laboratorní technologie, kdy
Přímým působením sluníčka dochází k rozkladu vody na vodík a kyslík. Bez el. proudu.
Je tomu asi tak 5 roků, když jsem se na BVV svezl ve vodíkovém autobusu a moje první otázka
byla, kdy bude mít ekonomický smysl tuto technologii masově využívat ?
Odpověd byla ihned pohotová – jakmile cena nafty bude stát 137Kč / litr.
Není bez zajímavosti, že jeden z šéfů Volkswagen jezdil na firemní jednání tzv. litrovým
Autem. To auto mělo název proto, že na 100km spotřebovalo pouze 1 litr nafty.
Tím ale nechci říct, že fandím jen spalovacím motorům. Pozadu nezůstává ani vývoj
Palivových článků. Mám rád především elektrické dráty pod napětím DC i AC a
Proto se mně líbí e – vozidla. Ježík ani nemá ponětí o nových LTO aku, kde se nabijí
V časech kolem 5ti minut. A s novými LTO aku dokáže e- auto najet celkově během 8mi roků
Klidně i 1milion km . Tedy vysoký počet cyklů aku .
Pravda je , že vyrábět e- auta je dnes především politické rozhodnutí.
A tlak EU na emise zahání výrobce aut k elektromobilům
Do měst e-auta určitě patří. Ale podle studií i e-auta jsou zdrojem
Prachových částic. A nakonec co je vlastně horší. Být závislý na arabské ropě, nebo čínských
Bateriích do e- aut ? Země jako čína má dostatek surovin k výrobě aku. Také Japonsko
Hlásí velké naleziště surovin na dně jejich moře vhodných, k téměř jak uvádí
Nevyčerpatelným surovinovým zdrojům vhodných k výrobě aku do e-aut.
Protože tedy předpokládám, že vývoj půjde ve všech oblastech dopředu, mám za to, že
Spalovací motory přežijí i když budou vypadat jinak a také e- auta se dočkají
Dalších inovací.
Odkazy
Nový motor má neuvěřitelně vysokou účinnost zde
https://www.novinky.cz/auto/470050-novy ... e-snu.html
výroba syntetického benzínu zde
https://www.euro.cz/byznys/opet-na-scen ... ry-1367648
Slovenský autor článku Ježík má v hodně bodech pravdu. Ale už nepředpokládá, že
Vývoj půjde dál ve všech oborech. Níže dávám odkaz, na nový motor Mazda, který
Překonává účinností všechny dosavadní hranice. Pozadu není ani vývoj syntetického
Benzinu. Ale i v oblasti vodíku se děje hodně věcí . Už existují i laboratorní technologie, kdy
Přímým působením sluníčka dochází k rozkladu vody na vodík a kyslík. Bez el. proudu.
Je tomu asi tak 5 roků, když jsem se na BVV svezl ve vodíkovém autobusu a moje první otázka
byla, kdy bude mít ekonomický smysl tuto technologii masově využívat ?
Odpověd byla ihned pohotová – jakmile cena nafty bude stát 137Kč / litr.
Není bez zajímavosti, že jeden z šéfů Volkswagen jezdil na firemní jednání tzv. litrovým
Autem. To auto mělo název proto, že na 100km spotřebovalo pouze 1 litr nafty.
Tím ale nechci říct, že fandím jen spalovacím motorům. Pozadu nezůstává ani vývoj
Palivových článků. Mám rád především elektrické dráty pod napětím DC i AC a
Proto se mně líbí e – vozidla. Ježík ani nemá ponětí o nových LTO aku, kde se nabijí
V časech kolem 5ti minut. A s novými LTO aku dokáže e- auto najet celkově během 8mi roků
Klidně i 1milion km . Tedy vysoký počet cyklů aku .
Pravda je , že vyrábět e- auta je dnes především politické rozhodnutí.
A tlak EU na emise zahání výrobce aut k elektromobilům
Do měst e-auta určitě patří. Ale podle studií i e-auta jsou zdrojem
Prachových částic. A nakonec co je vlastně horší. Být závislý na arabské ropě, nebo čínských
Bateriích do e- aut ? Země jako čína má dostatek surovin k výrobě aku. Také Japonsko
Hlásí velké naleziště surovin na dně jejich moře vhodných, k téměř jak uvádí
Nevyčerpatelným surovinovým zdrojům vhodných k výrobě aku do e-aut.
Protože tedy předpokládám, že vývoj půjde ve všech oblastech dopředu, mám za to, že
Spalovací motory přežijí i když budou vypadat jinak a také e- auta se dočkají
Dalších inovací.
Odkazy
Nový motor má neuvěřitelně vysokou účinnost zde
https://www.novinky.cz/auto/470050-novy ... e-snu.html
výroba syntetického benzínu zde
https://www.euro.cz/byznys/opet-na-scen ... ry-1367648
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Aj prezident ( ! ) firmy, v ktorej som pracoval, prišiel z Viedne k nám na najmenšom aute, ktoré bolo v letiskovej požičovni k dispozícii - Corsička..... Cestou ešte nocoval a ráno prišiel k nám taxíkom. Zabudol vypnúť svetlá a baterka bola ráno vytrieskaná, neštartovala. Takže som mal potom tú česť ísť ďalším autom aj s kolegom auto spojazdniť a doviezť mu ho pod nos do firmy. Veľmi zlá agitácia na šetrenie firemných výdavkov, ktorá sa už samozrejme nikdy nezopakovala. Nuž, lacná Corsa nemala ani pípák na varovanie o nevypnutých svetlách...
Veľmi nádejný sa zdal Wankelov motor. Veľmi priaznivé bolo odstránenie VŠETKÝCH súčiastok s posuvným pohybom z motora ( zdvihátka, ventily a časť kľuky ). Malo to senzačný vplyv na zníženie hmotnosti a predovšetkým na vibrácie. Problémy s tesniacimi lištami sa podarilo odstrániť.
Veľmi pekné technické riešenia na zlepšenie plnenia válcov zmenou časovania sú na svete, nepýtajte sa u väčšiny predajcov áut na ne, budete sa zdať divný....
Už pred 40 rokmi dosahoval veľký naftový jednoválec v labáku účinnosť 49 %. Veľký, v labáku....
Prečo sa teda za roky v zásade automobilový park nemení ? Jednak pre spomenutý lobizmus ťažiarskych spoločností a jednak pre obrovskú zotrvačnosť automobilového priemyslu spriahnutého so servisom. Akákoľvek trendová zmena musí mať vo výsledku ekonomické PLUS, ináč sa neudeje.
Automobilky sa snažia robiť dojem, že idú s dobou a je to marketingový ťah. Vedia, že do toho pôjdu len s takým nasadením, ktoré im v celom portfóliu prinesie ono PLUS. Gigant akým je Deutsche Post si môže dovoliť zafinancovať aj výrobu elektromobilov na zákazku, lebo to vykryje z marketingu. Nas nedogoňjat !!!
Trendy nestanovujú novinári, vlády a dobročinné spolky. Nič iné, len ekonomika. Škoda - preškoda. ÁÁÁ !!!! Už aj Škoda hodila pokus, lebo musí.
Predstavme si, že raz ( a bude to o dobrých -dsať rokov ) sa počet elektromobilov ( čistých alebo hybridných ) celoplošne zvýši natoľko, že už v septembri ich nebude čím nabíjať. Potom by sme veľmi rýchlo vytriezveli. Už to vidím, ako stúpne záujem o staré Slávie a Roboty, aby bolo čím roztočiť dynamo. ( Pokus o žart v ťažkej chvíli ..)
Ťažko je byť prorokom. Osobne si myslím, že bez rozvinutej sezónnej akumulácie energie je elektromobilita len pokusom, ako dať ľuďom nádej. Určite sa bude ďalej pracovať na rozvoji hybridných pohonov, poplatnom ubúdaniu ropných zdrojov a ochote trhu zaplatiť nejaký ten progres ( tak je to vždy, ale platí spotrebiteľ ). Tu vidím jasne reálne riziko rýchlejšieho nástupu problémov s ubúdajúcimi zdrojmi, väčšie, ako sme ochotní si pripustiť. Aby som nešíril paniku, tak len naznačím - dôvod je ten istý, ako s nedostatkom čokolády.
Nádejou je vodík alebo iné chytré riešenie ( lepšie zatiaľ nepoznám ). Ak sa zvládne jeho výroba, distribúcia a skladovanie, tak by spolu s doplnkovým a veľmi drahým syntetickým palivom boli alternatívou. Dáva to naozaj dôvod myslieť si, že prepotrebný spaľovací motor aj ekologicky prijateľnejšia e-trakcia budú v nejakej symbióze aj v kombinácii spokojne nažívať.
Nazatiaľ, neplánujem kúpiť žiadny hybrid, férovo sa priznávam. Natožpak e-auto.
Veľmi nádejný sa zdal Wankelov motor. Veľmi priaznivé bolo odstránenie VŠETKÝCH súčiastok s posuvným pohybom z motora ( zdvihátka, ventily a časť kľuky ). Malo to senzačný vplyv na zníženie hmotnosti a predovšetkým na vibrácie. Problémy s tesniacimi lištami sa podarilo odstrániť.
Veľmi pekné technické riešenia na zlepšenie plnenia válcov zmenou časovania sú na svete, nepýtajte sa u väčšiny predajcov áut na ne, budete sa zdať divný....
Už pred 40 rokmi dosahoval veľký naftový jednoválec v labáku účinnosť 49 %. Veľký, v labáku....
Prečo sa teda za roky v zásade automobilový park nemení ? Jednak pre spomenutý lobizmus ťažiarskych spoločností a jednak pre obrovskú zotrvačnosť automobilového priemyslu spriahnutého so servisom. Akákoľvek trendová zmena musí mať vo výsledku ekonomické PLUS, ináč sa neudeje.
Automobilky sa snažia robiť dojem, že idú s dobou a je to marketingový ťah. Vedia, že do toho pôjdu len s takým nasadením, ktoré im v celom portfóliu prinesie ono PLUS. Gigant akým je Deutsche Post si môže dovoliť zafinancovať aj výrobu elektromobilov na zákazku, lebo to vykryje z marketingu. Nas nedogoňjat !!!
Trendy nestanovujú novinári, vlády a dobročinné spolky. Nič iné, len ekonomika. Škoda - preškoda. ÁÁÁ !!!! Už aj Škoda hodila pokus, lebo musí.
Predstavme si, že raz ( a bude to o dobrých -dsať rokov ) sa počet elektromobilov ( čistých alebo hybridných ) celoplošne zvýši natoľko, že už v septembri ich nebude čím nabíjať. Potom by sme veľmi rýchlo vytriezveli. Už to vidím, ako stúpne záujem o staré Slávie a Roboty, aby bolo čím roztočiť dynamo. ( Pokus o žart v ťažkej chvíli ..)
Ťažko je byť prorokom. Osobne si myslím, že bez rozvinutej sezónnej akumulácie energie je elektromobilita len pokusom, ako dať ľuďom nádej. Určite sa bude ďalej pracovať na rozvoji hybridných pohonov, poplatnom ubúdaniu ropných zdrojov a ochote trhu zaplatiť nejaký ten progres ( tak je to vždy, ale platí spotrebiteľ ). Tu vidím jasne reálne riziko rýchlejšieho nástupu problémov s ubúdajúcimi zdrojmi, väčšie, ako sme ochotní si pripustiť. Aby som nešíril paniku, tak len naznačím - dôvod je ten istý, ako s nedostatkom čokolády.
Nádejou je vodík alebo iné chytré riešenie ( lepšie zatiaľ nepoznám ). Ak sa zvládne jeho výroba, distribúcia a skladovanie, tak by spolu s doplnkovým a veľmi drahým syntetickým palivom boli alternatívou. Dáva to naozaj dôvod myslieť si, že prepotrebný spaľovací motor aj ekologicky prijateľnejšia e-trakcia budú v nejakej symbióze aj v kombinácii spokojne nažívať.
Nazatiaľ, neplánujem kúpiť žiadny hybrid, férovo sa priznávam. Natožpak e-auto.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Elektricka / hybridni auta
S e-auty je ještě jeden drobný problém, který nikdo neřeší a to je fyzika, konkrétně pan Joule a pan Kirchhoff.
V těch dinosauřích sra.kách je uloženo obrovské množství energie. Tolik, že DS není stavěná na to aby si každý připojil auto před barákem. Soudobost odběru ve večerních hodinách kdy většina lidí přijede domů a bude nabíjet auto, způsobí přetížení sítě.
Není problém postavit další elektrárny ale je problém tu energii dostat ke spotřebitelům.
Ano, argument proti je že posílíme síť. Ale to nebude hned. Navíc, kdo to zaplatí? Zákazník. A co výpadek z příjmů spotřební daně? ten se bude taky muset kompenzovat, to jsou další prachy z kapsy elektromobilistů. Takže nakonec budeme tam kde jsme dnes.
V těch dinosauřích sra.kách je uloženo obrovské množství energie. Tolik, že DS není stavěná na to aby si každý připojil auto před barákem. Soudobost odběru ve večerních hodinách kdy většina lidí přijede domů a bude nabíjet auto, způsobí přetížení sítě.
Není problém postavit další elektrárny ale je problém tu energii dostat ke spotřebitelům.
Ano, argument proti je že posílíme síť. Ale to nebude hned. Navíc, kdo to zaplatí? Zákazník. A co výpadek z příjmů spotřební daně? ten se bude taky muset kompenzovat, to jsou další prachy z kapsy elektromobilistů. Takže nakonec budeme tam kde jsme dnes.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 342
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Je to tak... E-auta je věc měnící hru... už není jen benzín a nafta. S podivem sleduji, že teprve v posledních letech se daří realizovat patenty ze 30 let min století... doposud to nešlo... prostě scházela motivace.vlkazajac píše: Prečo sa teda za roky v zásade automobilový park nemení ?
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Elektricka / hybridni auta
Přesně. Každá moje debata s kýmkoliv o elektromobilu skončí otázkou, ČÍM to budeš nabíjet? TY a bambilion dalších. A většinou je po debatě. Málokdo z širokého obecenstva je alespoň trochu znalý, jaké možnosti skýtá přenosová síť a jak náročné bude ji rozšířit, o tom, kdo to zacáluje ani nemluvě. Ale s některými debatníky se dostávám i k tématu výpadek ve výběru spotřební daně...ota píše:S e-auty je ještě jeden drobný problém, který nikdo neřeší a to je fyzika, konkrétně pan Joule a pan Kirchhoff.
V těch dinosauřích sra.kách je uloženo obrovské množství energie. Tolik, že DS není stavěná na to aby si každý připojil auto před barákem. Soudobost odběru ve večerních hodinách kdy většina lidí přijede domů a bude nabíjet auto, způsobí přetížení sítě.
Není problém postavit další elektrárny ale je problém tu energii dostat ke spotřebitelům.
Ano, argument proti je že posílíme síť. Ale to nebude hned. Navíc, kdo to zaplatí? Zákazník. A co výpadek z příjmů spotřební daně? ten se bude taky muset kompenzovat, to jsou další prachy z kapsy elektromobilistů. Takže nakonec budeme tam kde jsme dnes.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Podle vyzkumu v nemecku, ktery se delal nekdy kolem roku 2012, pokud by nemecko nahradilo vsechny OA ze dne na den EV, tak by to zatizilo jejich sit o pouhych 8%. Domaci nabijeni EV palubni nabijeckou 3 nebo 6Kw neni zadne zasadni zatizeni site vem si jake je zatizeni site pokud lidi zapnoun el topeni, bojlery nebo v lete klimatizace.ota píše:S e-auty je ještě jeden drobný problém, který nikdo neřeší a to je fyzika, konkrétně pan Joule a pan Kirchhoff.
V těch dinosauřích sra.kách je uloženo obrovské množství energie. Tolik, že DS není stavěná na to aby si každý připojil auto před barákem. Soudobost odběru ve večerních hodinách kdy většina lidí přijede domů a bude nabíjet auto, způsobí přetížení sítě.
Není problém postavit další elektrárny ale je problém tu energii dostat ke spotřebitelům.
Ano, argument proti je že posílíme síť. Ale to nebude hned. Navíc, kdo to zaplatí? Zákazník. A co výpadek z příjmů spotřební daně? ten se bude taky muset kompenzovat, to jsou další prachy z kapsy elektromobilistů. Takže nakonec budeme tam kde jsme dnes.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 7641
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
copak domácnosti, ale třeba dokončovací linka v textilní výrobě s příkonem 0.5MWh, co má vlastní trafo, a jiný blbiny, jako indukční kalení a vůbec průmysl, to jsou odběry, a obvykle hned vedle obytnejch čtvrtí. Ale s tím topením, když cvakne HDO, tak u nás v ulici (cca 40 RD) kde většina topí plynem, tak stejně odhaduju odběr v zimě na nějakejch 200kW. Ale je to chvilku, pak se to jistě snižuje. Navíc pokud bude ta elektrika pro nabíjení fakt levná, dá se akceptovat i omezení nabíjecího proudu v době špiček odběru.
Nabíječka 3kW třeba v Nisanu NV 200 je fakt nedostatečná, známej nabíjí cca 8 hodin, co je doma a na druhej den mu to jaksi nestačí, protože za těch 8 hodin se mu ten krámek ani nenabije doplna, když navíc poslední hodinu ráno si nechává auto vyhřát, takže do baterek už nejde nic... Podobný to bylo s e-golfem, co u mě nabíjel taky z 230V, stál u toho dvě noci, než se mu to podařilo nabít do plna. Spíš je cesta nabíjení z 3f, s regulací max. odebíranýho proudu, nejlépe po jednotlivejch fázích, což zrovna cha-de-mo neumí...
Nabíječka 3kW třeba v Nisanu NV 200 je fakt nedostatečná, známej nabíjí cca 8 hodin, co je doma a na druhej den mu to jaksi nestačí, protože za těch 8 hodin se mu ten krámek ani nenabije doplna, když navíc poslední hodinu ráno si nechává auto vyhřát, takže do baterek už nejde nic... Podobný to bylo s e-golfem, co u mě nabíjel taky z 230V, stál u toho dvě noci, než se mu to podařilo nabít do plna. Spíš je cesta nabíjení z 3f, s regulací max. odebíranýho proudu, nejlépe po jednotlivejch fázích, což zrovna cha-de-mo neumí...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5146 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 903 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69