Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Když už sme OT. Mě teda vychytávky v podobě El. oken, vyhřívání sedačet, zrcátek, automat topení, tempomat a tak příde velice dobré. Když sednu do auta, které to nemá, tak mě to strašně obtěžuje a vyvádí z koncentrace. Už jen zvyknout si když dostanu starší služebák, že musím řadit a v obci nemůžu hodit tempomat a pořád musím ladit topení aby mi bylo příjemně.
El. stavitelnou sedačku uznávám jako zbytečnost. Měl sem to v jednom autě a bylo by to dobré v případě, že jedním autem jezdí víc lidí. Podle toho, který klíček odemk, tak se v autě nastavili sedačky, předvolby rádia a zrcátka. A to bylo auto z 97 roku a funguje to do teď :)
Ale posilovač chci jen hyraulickej. Telektro už nemá takovou zpětnou vazbu a nedokážu číst co se a autem děje. A nikdy mi netekl co se pamatuju.
mobilik
Příspěvky: 2679
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mobilik »

Nuz kazdy sme nejaky, kazdy mame svoje co je pre nas podstatne. Ale totalny suhlas z dracekovom. Taktiez som za komfort a hydrauliku. Este ani v aute nesedim a uz sa auto ohrieva webastom. Pridem do auta a po starte aj tak zapnem vyhrievane sedacky. Automaticka klima musi byt, cely rok nastavene 22°C atd...

Odoslané z Lenovo P2a42 pomocou Tapatalku
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

No a z těch plnohodnotných na elektřinu je tu jen Tesla co vše,krom hydroposilovače nabízí.Bohužel si to ale cení vysoko,pro průměrnou mzdu v ČR.Vazba na volant ustupuje s marketingem a parkovacím asistentem,už i poslední mohykán jízdy Subaru jde do kytek.Marně nyní hledám v ojetinách vůz ,co by byl šoférský a né pro debila s hromadou kurvítek uvnitř.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
kodl69
Příspěvky: 7627
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

s tím elektrickým servem to není docela pravda, na starým fofo I mi těsně před prodejem začal týct, mám fofo IIfl a když je posilovač v režimu sport, tak poznám ve volantu že se auto začíná odrtrhávat od povrchu dřív, než ta svině co rozsvěcuje kontrolku protiprokluzu - maximální opruz, pro vypnutí protiprokluzu se musí brousit v menu počítače, a po každým vypnutí klíčku se ta k***a zase zapne. Už se mě několikrát pokusil zabít. A u škodovek ten protiprokluz prej snad ani nejde vypnout.
Řešení je koupit si nějaký dobrý starý auto a do šroubku je zrenovovat, třeba BMW320i tuším E37, Ford Sierra (Granada, Taunus, Cortina) mercedes w123 dokud nám vrchnost nezakáže s takovejma autama jezdit...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
NuclearDave
Příspěvky: 74
Registrován: pát črc 11, 2014 2:33 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NuclearDave »

Perspektivy e-mobility IX ─ směry a trendy v e-mobilitě
Místo konání: Výstaviště Brno (veletrh AMPER – součást doprovodného programu)
Termín: 21. 3. 2017 od 9:30 (prezence od 9:00 h)

http://www.odbornecasopisy.cz/seminare- ... ity-ix--76
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

kodl69 píše:s tím elektrickým servem to není docela pravda, na starým fofo I mi těsně před prodejem začal týct, mám fofo IIfl a když je posilovač v režimu sport, tak poznám ve volantu že se auto začíná odrtrhávat od povrchu dřív, než ta svině co rozsvěcuje kontrolku protiprokluzu - maximální opruz, pro vypnutí protiprokluzu se musí brousit v menu počítače, a po každým vypnutí klíčku se ta k***a zase zapne. Už se mě několikrát pokusil zabít. A u škodovek ten protiprokluz prej snad ani nejde vypnout.
Řešení je koupit si nějaký dobrý starý auto a do šroubku je zrenovovat, třeba BMW320i tuším E37, Ford Sierra (Granada, Taunus, Cortina) mercedes w123 dokud nám vrchnost nezakáže s takovejma autama jezdit...
A v tom to je.Dokud vrchnost nezakáže.Ale starý jednoduchý elektromobil hned tak snadno zakázat nepůjde.Včera jsem viděl Autosalon s Octavií s litrovým motorem.Dostali se na kombinovanou spotřebu 5,7l/100km.Nemusím zmiňovat že je to auto upočítačované na maximální míru.Moje dvanáct let stará ,o třídu vyšší C5 s dvoulitrem se s maximální sebereflexí dostane na 5,9l/100km a má skoro 300 000km za sebou.Takže celý pokrok spočívá v tom ,že ten litr půjde po 100 000km do kytek.To je ale ekologie.Hrajou nám na city ,chtějí prachy.To je podstata celého toho zakazování.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Technický dotaz na obousměrný měnič DC/DC s napětím 60/370 VDC.Jde o to ,že mám v hledáčku jeden synergi-hybrid a ten má maximálku napětí bateriového bloku 375V,minimum 245V,systém bez dodatečného dobíjení,takže jen jízdou.A já bych si rád prodloužil jízdu na elektřinu zvětšením kapacity doplněním druhého bloku baterek do rezervy.Tím jsem ale limitován prostorově a navíc bych doplnil i nabíječku na 230VAC na parkovací chvilky.To dobíjení by bylo vždy ve vyplém stavu a napojení dodělané baterie by muselo jít přímo na původní baterii,ať se nebrání elektronika vozu,která dělá bůh ví co po vypnutí klíčku.Je nějaký měnič reálný?
Origo baterie vypadá takto:
Manufacturer: Panasonic EV
Battery Type: Nickel Metal Hydride
Rated Capacity: 6.5 Ah (C/3 rate)
Nominal Pack Voltage: 288 VDC
Nominal Cell Voltage: 1.2 V
Number of Cells: 240

Peak Discharge Power: 37.1 kW
Peak Charge Power: 32.0 kW
Measured Capacity Dischargedf: 8.75 Ah
Measured Capacity Regeneratedf: 8.71 Ah
Battery Discharge/Charge Ratiog: 1.004
Maximum Charge Pack Voltage: 373.6 VDC
Maximum Charge Cell Voltage: 1.56 Vpc
Minimum Discharge Pack Voltage: 246.9 VDC
Minimum Discharge Cell Voltage: 1.03 Vpc
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
martin2190
Příspěvky: 322
Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od martin2190 »

baterka 6.5ah 288v je 1,8kwh to je tak 7-10km dojezd
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
gupa
Příspěvky: 2506
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Má to nějaký odpojovač v tom klidovým stavu nebo něco takového a kolik je celkem podbloků a kolik mají napětí? Jinak jestli je to to co jde vyhledat podle informací, tak je to docela auto za ranec na nějaké laborování. Ale baterii a systém dobíjení to má inspirativní.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2506
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Baterie má rychlý NiCd články, jde oto ušetřit na městkém provozu. Co si pamatuji. Je to podle mne pozůstatek jednoho prezidenta U.S. který po nástupu podporoval politiku hybridů, tvrdil že brzy budou celé UStáty jezdit jen v hybridu. Ale brzy ho praktické zkušenosti a problémy přibrzdily.

Chápu to podle informací tak, že po zahřátí se auto rozjede a výkonové špičky si vezme z přednabité malé baterie. Ty špičky kryté z baterie dělají až 20% úspor za palivo. Což jsou hlavně rozjezdy ve městě, takže jízda po městě se ve spotřebě paliv jaksi shoduje s jízdou po dálnici.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Je to Lexus RX hybrid,není to nic tajného,hledám auto na benzín s 4x4 a rozumnou spotřebou pro čtyři lidi,tažné na kola,popojížďky do práce 20km tam 20km zpět,kvalitní automat a zpracování.Těžko něco jiného vymyslet,je to prostě opruz co je v ojetinách za verbeš auta od roku 2004 do teď.Na baterky jede vždy do 60km/hod,pokud mají šťávu,jinak vypomáhají dva el motory120 a 60kW dle stavu tomu 3,3 benzínovému 155kW. Auto stojí nové 2míče a jeté je dostupné od 250-450tKč.Jak je poskládaná baterka napěťově v blocích na 100% nevím,ale předpokládám dle počtu čistá série.Vzhledově jsou pod zadníma sedačkama tři oddíly,dva krajní větší a střední menší.
http://www.clublexus.com/forums/attachm ... lowers.jpg
http://cdn3.volusion.com/mtuwy.jwydt/v/ ... 1449672969

Právě proto že to má jen 4-8km dojezd na ni tak bych tomu rád pomohl,skládat 100ks článků na to napětí nebude nic moc ,co se týká balancingu a prostoru,proto ten DC/DC měnič a nabíječka a navíc se mi to nehodí do FVE systému napěťově.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
martin2190
Příspěvky: 322
Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od martin2190 »

...vykon to ma vetsi jak autobus , predpokladam nejvetsi problem je baterie na zvyseni dojezdu na ten vykon tam neni co dat no pokud by se nahodou povedlo tak to nemusi ridici jednotka pochopit /nevim muze pocitat kapacitu/ , co vim tak do priuse dodelavaly baterky na 80km dojezd /puvodne tak 3km/ fa EVC dela prestavby a upravy v cr , pokud tam je nimh /1,2V-clanek/baterie tak balanc kazdeho clanku mit asi nebude
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
gupa
Příspěvky: 2506
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Aftamabil jěďeť, jéděť, jéďěť a patomadin prekrasnoj mament, astanavilis. Lexus - hybrid. :-) :-) :-)


nastavit na 0:55
https://www.youtube.com/watch?v=L5c7u0i5rHI
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

No jo,typická vlastnost každého auta :-) .Pěkně je tam vidět napojení od rezervy na baterky. Co ten oboustranný DC/DC měnič existuje to vůbec z principu?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
gupa
Příspěvky: 2506
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Někde v kufru vzadu je kabeláž a na videu nato napojil jakýsi kondicionér. Na 230V.

https://www.youtube.com/watch?v=5fhf8QlPVu4

Jinak ta chyba je reakce počítače která se dá očekávat při napojení čehokoli. Prostě vypne. Měl jsem nápad žeby se baterie prostě seskládala vedle stávající druhá jako paralelně, nebo se rozdělila napěťově na části přepínačem a na FVE by se napojila v nějaém paralelním rozpoložení, ale ta chyba bude z odpálení nějaké části systému si myslím. A to je varování před katastrofou a vícenáklady při laborování.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Seskládavat druhou baterku paraelně k té origo samozřejmě chci,ale dělat ji ze sta kusů li-ionek je krapec složitý systém na hlídání.Proto jsem myslel na klasických 16ks kapacitně silnějších článků a oboustranný onbline převodník mezi origo a dodělanou,dají se sehnat,dají se dobře hlídat a balancovat.Na prvním videjku připojil žárovkovou zátěž,kdy auto stojí,tím mohl počítač vyhodnotit odliv a bránit se.Na tom druhém videjku tam připojil klasickou dobíječku.Nemyslím si že bude v autě hlídání průtoků,jednoduše tam bude hlídání napětí a dle toho to bude připojovat a dobíjet rekuperací.Auto nemůže poznat jestli jede do kopce,nebo z kopce na plyn,jen ubyde napětí při vyšší zátěži.Ale taky možná bude a tím pádem to nepude ochcat,jedině vznést dotaz na automobilku,u nás o tom v Toyotě ví houby.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od petrs »

V Priusu je Halluv snimac na indikaci proudu ,tekouciho z baterie a do baterie.Podle napeti baterie a hodnot nabijeciho nebo vybijeciho proudu pocitac urcuje stav nabiti-vybiti baterie.Pouzivam v Priusu 2.gen. neobvyklou kombinaci cca 150V pridavnych akumulatoru a k nim seriove zapojeneho DC-DC menice z 25V na max 150V DC s nastavitelnym max. napetim a proudem-max.cca 18A.Pocitac tuto upravu-max.cca 4 kW dobijeni puvodniho cca 0,6 KWh akumulatoru-nezaregistruje jako chybu.Pri vyssim vykonu dobijeni bych ale mel obavu,ze strmy narust napeti na puvodnim akumulatoru bez indikace odpovidajiciho proudu z generatoru vyvola chybovou hlasku a zastaveni auta.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
gupa
Příspěvky: 2506
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Nevidím tu obousměrnost, ale v celkové nabídce firmy možná něco bude.
manual_pm3k350-1x.pdf
(994.25 KiB) Staženo 134 x
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

>petrs: Tu banku dobíjíš a pak ji šoupneš na tu původní v autě?Nebo to máš včetně rekuperace přez ten měnič?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od petrs »

Puvodni aku je pod zadnimi sedackami,9 kWh Li ion 18650 je v plastove vane pode dnem kufru.Podle zkusenosti z jizdy by rekuperace nestacila,stezi nabije naplno maly puvodni NiMH akumulator.
Li ion nabijim z FV.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek