Nabíječka YATO 8305 - 25A, 12/24V, flooded/wet
AC i DC dobíječe baterií ze záložních zdrojů (například z elektrocentrály, z rozvodné sítě), návody, nápady, praktické zkušenosti
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíječka YATO 8305 - 25A, 12/24V, flooded/wet
Už jsem to tu psal x-krát U této centrály tohoto tyxpu je konstrukčně seřízení výkonu řešeno poměrem tahu jedné pružiny a tryskou bohatosti směsi a tak není možné se na ni jakkoli spolehnout. Protože příkladně i poměr oleje a benzínu, kvalita benzínu jako takového, stáří této směsi atd atd hraje roli a má vliv na výkon. Dokonce i to, jak centrála stojí. Otáčky nejsou konstantní a tedy nemůže být konstantní ani napětí, ani proud. Přidání výkonu je řešeno jen mechanicky závažíčky, které přidají plyn na karburátoru. Takže proto při náhlém zapnutí zátěže se motor nejprve musí "vzpamatovat". Stejně jako když se chcete rozjet v autě na trojku. Chvíli to trvá, ale pak to jede. Na každý pád tato centrála NENÍ určena pro napájení ničeho jiného, než na napětí hodně, ale opravdu hodně "tolerantních" výrobků. Převážně motorů. Nemá totiž jakoukoli regulaci !!! Čili závěrem. Jedná se o hobby centrálu ke krátkodobemu napájení toho, co utáhne. Neznamená to ovšem, že se na to, že utáhne tu samou zátěž za týden lze spolehnout. Na napájení citlivé elektroniky zapomeňte rovnou. Reklamovat to nepůjde, protože toto ses měl dozvědět od prodejce a v manuálu (byť děsivém) to někde uvedeno bude.
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
Re: Scheppach SG950 - akcelerace výkonu
Děkuji ti za odpověď. Čím tedy regulovat akceleraci výkonu (náběh do výkonu)?
Třetí obrázek zobrazuje tři šrouby označené 1, 2, 3. Smysl šroubu "1" mi uniká, přijde mi jen jako volně našroubovaný šroub s pružinou. Snad náhradní?.
Nebo snad snížit odpor u té páky s pružinami? Dobře je celý mechanismus vidět na prvním obrázku s celkovým pohledem.
Třetí obrázek zobrazuje tři šrouby označené 1, 2, 3. Smysl šroubu "1" mi uniká, přijde mi jen jako volně našroubovaný šroub s pružinou. Snad náhradní?.
Nebo snad snížit odpor u té páky s pružinami? Dobře je celý mechanismus vidět na prvním obrázku s celkovým pohledem.
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Nabíječka YATO 8305 - 25A, 12/24V, flooded/wet
č. 1 je doraz té páky co do ní zasahuje kroužek od čísla 1, tj minimální výkon, v podstatě volnoběh. Bez zátěže by měla být páka opřená o tenhle šroub. č. 2 nebo 3 by měla být bohatost, víc z obrázku nedám. Ale tohle je systém použitej na každé sekačce. Otáčky se regulují přemísťováním pružiny po dírách v dlouhé páce. Ale pořád platí to co napsal axa. Zatím vždycky když jsem se pokoušel tyhle odstředivý regulátory ladit, tak to bylo pořád horší a horší, kolísání otáček na nízkým výkonu, překmity otáček při zvýšení zátěže atd.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Re: Elektrocentrála Scheppach SG950 - Nebrat!
Tak musím dát pánům Axa a Kodl za pravdu.
Jal jsem se drbnout do volnoběhu. Tu páčku a že jde o doraz jsem včera přehlédl.
V rámci 1/4 otáčky jsem dospěl do stavu kdy sice výkon stoupl, ale začalo mi téct palivo. Při návratu do zpáteční polohy výkon v zásadě zůstal ale chod nebyl rovnoměrný. To jsem doladil dalším drbnutím a vše vypadalo ideálně (včetně startů mojí ledničky). Jenže když byl motor delší dobu na nízké spotřebě, tak jakoby začal zlehka a v malém rozsahu tůrovat což trochu drásalo uši, ale jinak byl výkon z elektrocentrály perfektní.
No a poté co jsem do toho šroubku drbnul znovu, mi centrála neustále zdechá během startování. Myslím, že alternátor nabíhá na vyšší napětí a to sebou snad nese nějakou vyšší zátěž/odpor a to udusí motor.
Je zde velký vliv na hodnotu výstupního napětí i na jeho stabilitu. Nejstabilněji se motor choval, i dodávaný výkon se zdál být dobrý když při volnoběhu bylo napětí řekněme 217V (kolísalo i kolem 200V a drobně pod) ale celkově řekněme 180-260V. Při jiné poloze šroubku (o zlomek otáčky) se klidně můžete dostat k neustálému lítání 220-350V.
Zhořel mi při testech definitivně zásuvkový watmetr, zda díky centrále nevím, byl to krypl a ještě jsem nekripl neviděl. Co chci ale říci, že šel do zkratu a v něm zůstal. Alternátor to nezničilo, dokonce při novém startu motoru (než jsem přišel na to co se stalo) byl alternátor který by měl klást obrovskou zátěž nějak odpojen (snad spojkou, tou stejnou co by mohla kazit tu logiku seřízení volnoběhu když mi teď zrovna motor zdechá a já ji podezřívám že přenáší nějakou zátěž od alterátoru) a spalovací motor naběhl. Za problém nicméně považuji, že žádná kontrola tento stav nevyhodnotila jako vadný.
Dá-li Bůh tak najdu opět uspokojivou polohu a pak na ten krám už ani nešáhnu.
V každém případě u této centrály nejde asi opravdu mluvit o nějaké regulaci a je to přesně jak Axa napsal, to že nějak funguje teď, neznamená že za hodinu bude taky. Taky jee docela náchylná na rovinu a při větším náklonu si klidně začne sama přidávat, nebo se zahltí.
Také jsem měl pocit, že v určité poloze jako by se ten šroub povolil, nebo to bylo tím systém pružin, prostě nastavený volnoběh nedržel. To protíkání paliva byla doslova katastrofa a pokud ten šroub opravdu nedržel, myslím, že k němu teoreticky mohlo dojít i samovolně (zasluhou vibrací). No jenže ćentrála která se musí hlídat, je tak trochu taky k ničemu.
To mi připomíná, že jsem vám chtěl říct, že tuhle centrálu rozhodně nestavět na tvrdý a hladký povrch. Ideálně se mi osvědčil párkrát přeložený hrubý pytel z plastových vláken (a lá juta). Působí jako protiskluzová podložka i tlumí vibrace.
Za mne nebrat, nekupovat!
Celkem by mne zajímalo jak se liší ta (u nás asi nedostupná, neviděl jsem ji nikde nabízet) Scheppach SG1200. Stojí více než jednou tolik co testovaná SG950, polovičku co ta plastová digitální/invertorová 2kW, přibyl na ní nápis inverter (což by mohlo ale nemuselo něco znamenat). Přímo u výrobce jsem nic nezjistil, jejich web je katastrofa).
P.S.
Jestli máte nějaký rozumný návod na seřízení bez dlouhého laborování, tak sem s ním.
Jal jsem se drbnout do volnoběhu. Tu páčku a že jde o doraz jsem včera přehlédl.
V rámci 1/4 otáčky jsem dospěl do stavu kdy sice výkon stoupl, ale začalo mi téct palivo. Při návratu do zpáteční polohy výkon v zásadě zůstal ale chod nebyl rovnoměrný. To jsem doladil dalším drbnutím a vše vypadalo ideálně (včetně startů mojí ledničky). Jenže když byl motor delší dobu na nízké spotřebě, tak jakoby začal zlehka a v malém rozsahu tůrovat což trochu drásalo uši, ale jinak byl výkon z elektrocentrály perfektní.
No a poté co jsem do toho šroubku drbnul znovu, mi centrála neustále zdechá během startování. Myslím, že alternátor nabíhá na vyšší napětí a to sebou snad nese nějakou vyšší zátěž/odpor a to udusí motor.
Je zde velký vliv na hodnotu výstupního napětí i na jeho stabilitu. Nejstabilněji se motor choval, i dodávaný výkon se zdál být dobrý když při volnoběhu bylo napětí řekněme 217V (kolísalo i kolem 200V a drobně pod) ale celkově řekněme 180-260V. Při jiné poloze šroubku (o zlomek otáčky) se klidně můžete dostat k neustálému lítání 220-350V.
Zhořel mi při testech definitivně zásuvkový watmetr, zda díky centrále nevím, byl to krypl a ještě jsem nekripl neviděl. Co chci ale říci, že šel do zkratu a v něm zůstal. Alternátor to nezničilo, dokonce při novém startu motoru (než jsem přišel na to co se stalo) byl alternátor který by měl klást obrovskou zátěž nějak odpojen (snad spojkou, tou stejnou co by mohla kazit tu logiku seřízení volnoběhu když mi teď zrovna motor zdechá a já ji podezřívám že přenáší nějakou zátěž od alterátoru) a spalovací motor naběhl. Za problém nicméně považuji, že žádná kontrola tento stav nevyhodnotila jako vadný.
Dá-li Bůh tak najdu opět uspokojivou polohu a pak na ten krám už ani nešáhnu.
V každém případě u této centrály nejde asi opravdu mluvit o nějaké regulaci a je to přesně jak Axa napsal, to že nějak funguje teď, neznamená že za hodinu bude taky. Taky jee docela náchylná na rovinu a při větším náklonu si klidně začne sama přidávat, nebo se zahltí.
Také jsem měl pocit, že v určité poloze jako by se ten šroub povolil, nebo to bylo tím systém pružin, prostě nastavený volnoběh nedržel. To protíkání paliva byla doslova katastrofa a pokud ten šroub opravdu nedržel, myslím, že k němu teoreticky mohlo dojít i samovolně (zasluhou vibrací). No jenže ćentrála která se musí hlídat, je tak trochu taky k ničemu.
To mi připomíná, že jsem vám chtěl říct, že tuhle centrálu rozhodně nestavět na tvrdý a hladký povrch. Ideálně se mi osvědčil párkrát přeložený hrubý pytel z plastových vláken (a lá juta). Působí jako protiskluzová podložka i tlumí vibrace.
Za mne nebrat, nekupovat!
Celkem by mne zajímalo jak se liší ta (u nás asi nedostupná, neviděl jsem ji nikde nabízet) Scheppach SG1200. Stojí více než jednou tolik co testovaná SG950, polovičku co ta plastová digitální/invertorová 2kW, přibyl na ní nápis inverter (což by mohlo ale nemuselo něco znamenat). Přímo u výrobce jsem nic nezjistil, jejich web je katastrofa).
P.S.
Jestli máte nějaký rozumný návod na seřízení bez dlouhého laborování, tak sem s ním.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíječka YATO 8305 - 25A, 12/24V, flooded/wet
Moc informací. Takže postupně . Servisní manuál od Yamahy máte tady https://uloz.to/!W0oCofs6misG/et950-pdf heslo: mypower. S tou regulací jsem to myslel vážně. Když se podíváte do manuálu uvidíte sami. NENÍ V TOM ŽÁDNÁ... Byl tu dotaz na invertor. Invertor pracuje naprosto bna jiném principu a je daleko vhodnější pro naše použití než ETé-klony nebo Honda-klony. Jen ta cena no... Ale jsou i levnější s dobrým servisem (na dotaz dám tip zprávou) . ETéčko osobně považuji pro naše účely za NEVHODNÉ až NEBEZPEČNÉ. Moc bych nedal za to, že ten Wattmetr Ti odešel přepětím po odpojení zátěže, kdy otáčky (a napětí) vylítnou kam se jim zamane. Nastavit to tak, aby se po připojení zátěže centrála dostala ihned do otáček a dávala výkon prakticky nelze. Viz můj popis jízdy na fichtlu do kopce. Jen i fichtl měl 3 kvalty...Rychlé nastavení lze udělat snadno dotažením - povolením šroubu s tažnou pružinou pod nádrží v kombinaci šroubkem směsi na karburátoru. Je ovšem potřeba hlídat výstupní napětí. A bacha!!!! Příjdeš patrně o záruku. Seřízení karburátoru je u většiny prodejců těchto zařízení zakázáno!!! .... Opět zopakuji doporučení. Pokud používáš systém 24V, střel ETéčko na Aukro a za stržený kačák si pořiď ruské dobíjecí soustrojí. Na něj nemá pro účely dobíjení nic z toho, co je v současné chvíli na trhu do nějakých 35.000Kč.
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
EPEVER XTRA2210N,12V flooded, nastaveni?
od jansmola89 » » v EP Solar
EPEVER XTRA2210N,12V flooded, nastaveni?
- 5 Odpovědi
- 1005 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jansmola89
-
-
- 11 Odpovědi
- 1179 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus
-
- 2 Odpovědi
- 595 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus
-
- 0 Odpovědi
- 1199 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od sonyr
-
- 48 Odpovědi
- 3819 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od skybor