Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Porovnání modelů je ale ve své třídě. A tam stále vychází, že auto stejné kategorie a stejné výbavy je ve spalovacím motoru o hodně lacinější.
Co je tedy cílem výrobců elektromobilů? Dávat peníze do vývoje a nemít z toho zisk, protože prodají jen pár kusů ročně? To se mi teda nezdá. Pro automobilky je zisk na prvním místě.
Ty milionové prodeje o pár roků později prostě nebudou, dokud nebude elektromobil lacinější než spalovací motor. Pouze v tom případě se někde rozhodne takové auto pořidit jako druhé vozidlo do rodiny na ježdění do práce. A na nějakej převratnej objev na poli baterii v příštích deseti letech moc nevěřím.
A upřímně, porovnávat auta podle toho za kolik které dá stovku je nesmysl. To zajímá možná tak 0,1% zákazníků. Většinu zákazníků zajímá kolik auto stojí, náklady na 100km a u elektromobilů i dojezd. Bohužel ať zastánci elektromobility říkají co chtějí, tak to vychází tak, kromě nákladů na 100km elektromobil prohrává na celé čáře.
Že použitelný elektromobil stojí kolem miliónů, výbavou a jízdníma vlastnostma je někde na úrovni auta za 350 tis a uspořené peníze při provozu na elektřinu vychází akorát tak, že si z nich potom budu moci koupit nové baterie.
A ještě je tu nutnost nabíjení, takže zájemce to opět degraduje pouze na majitele klasických baráků, nebo bytovkáře, kteří mají svojí garáž se zavedenou elektřikou.
Samotného by mě strašně lákalo jezdit do práce elektromobilem, ale nechce se mi vyhazovat peníze za další koníček
Co je tedy cílem výrobců elektromobilů? Dávat peníze do vývoje a nemít z toho zisk, protože prodají jen pár kusů ročně? To se mi teda nezdá. Pro automobilky je zisk na prvním místě.
Ty milionové prodeje o pár roků později prostě nebudou, dokud nebude elektromobil lacinější než spalovací motor. Pouze v tom případě se někde rozhodne takové auto pořidit jako druhé vozidlo do rodiny na ježdění do práce. A na nějakej převratnej objev na poli baterii v příštích deseti letech moc nevěřím.
A upřímně, porovnávat auta podle toho za kolik které dá stovku je nesmysl. To zajímá možná tak 0,1% zákazníků. Většinu zákazníků zajímá kolik auto stojí, náklady na 100km a u elektromobilů i dojezd. Bohužel ať zastánci elektromobility říkají co chtějí, tak to vychází tak, kromě nákladů na 100km elektromobil prohrává na celé čáře.
Že použitelný elektromobil stojí kolem miliónů, výbavou a jízdníma vlastnostma je někde na úrovni auta za 350 tis a uspořené peníze při provozu na elektřinu vychází akorát tak, že si z nich potom budu moci koupit nové baterie.
A ještě je tu nutnost nabíjení, takže zájemce to opět degraduje pouze na majitele klasických baráků, nebo bytovkáře, kteří mají svojí garáž se zavedenou elektřikou.
Samotného by mě strašně lákalo jezdit do práce elektromobilem, ale nechce se mi vyhazovat peníze za další koníček
-
- Příspěvky: 172
- Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ja myslim ze kto chce pochopit pochopi. Tak mi najdi auto rovnakej triedy ako Bolt alebo model3 (ostatne elektromobily neratam za konkurencieschopne) s podobnou vybavou, vykonom, automatickou prevodovkou, multimedialnym systemom s velkym displejom, ktore je o hodne lacinejsi..
Samozrejme ked take veci nepotrebujes nevyhadzuj na ne peniaze, nie je co riesit.
Suhlasim ze za kolko da auto stovku je dolezite pre mizove % kupujicich. To je aj velka cast cielovej skupiny, pretoze spravit elektromobil s velkym vykonom je jednoduche a rozdiel ceny oproti malemu vykonu je mizivy. Samozrejme bola by hlupost cakat ze si 35 tisicove auto kupi niekto kto ma doma 10-15tisicovy hatchback. Tesla sa tiez netaji tym ze model 3 ma byt konkurencia pre BMW 3 a podobnu triedu (aj ked asi nie uplne kvalitou spracovania ) Bolt tiez nie je konkurencia pre Fabiu, ani Octaviu. Ale ked si chcem kupit auto v podobnej cenovej kategorii, tak sa nad elektroautami lahsie premysla.
Cielom vyrobcov elektromobilov je postupne sa dostat k velkovyrobe. Teraz su naklady na battery pack niekde pod 200USD/kWh (cisto baterky pod 150 USD/kWh), co je konkurencie schopne len pre vyssich triedach, takze sa neda urobil lacny elektromobil. Ked to spadne na polovicu bude to zase o inom.
Pred 3-4 rokmi zacal model S za 70tis Euro tak sa nam nesnivalo ze bude o 5 rokov o trochu mensie auto s podobnymi parametrami za 35 tis. Kolko bude stat o dalsich 5 rokov ?
To sa neda tak ze od bud roku zacnem robit elektroauta po 15 tisic 5 milionov rocne.
FV panely tiez stali pred 10 rokmi inu palku, tiez pred 5 rokmi a teraz stoja inak. Uz si ich mozme dovolit aj u nas na SK a CZ
Samozrejme ked take veci nepotrebujes nevyhadzuj na ne peniaze, nie je co riesit.
Suhlasim ze za kolko da auto stovku je dolezite pre mizove % kupujicich. To je aj velka cast cielovej skupiny, pretoze spravit elektromobil s velkym vykonom je jednoduche a rozdiel ceny oproti malemu vykonu je mizivy. Samozrejme bola by hlupost cakat ze si 35 tisicove auto kupi niekto kto ma doma 10-15tisicovy hatchback. Tesla sa tiez netaji tym ze model 3 ma byt konkurencia pre BMW 3 a podobnu triedu (aj ked asi nie uplne kvalitou spracovania ) Bolt tiez nie je konkurencia pre Fabiu, ani Octaviu. Ale ked si chcem kupit auto v podobnej cenovej kategorii, tak sa nad elektroautami lahsie premysla.
Cielom vyrobcov elektromobilov je postupne sa dostat k velkovyrobe. Teraz su naklady na battery pack niekde pod 200USD/kWh (cisto baterky pod 150 USD/kWh), co je konkurencie schopne len pre vyssich triedach, takze sa neda urobil lacny elektromobil. Ked to spadne na polovicu bude to zase o inom.
Pred 3-4 rokmi zacal model S za 70tis Euro tak sa nam nesnivalo ze bude o 5 rokov o trochu mensie auto s podobnymi parametrami za 35 tis. Kolko bude stat o dalsich 5 rokov ?
To sa neda tak ze od bud roku zacnem robit elektroauta po 15 tisic 5 milionov rocne.
FV panely tiez stali pred 10 rokmi inu palku, tiez pred 5 rokmi a teraz stoja inak. Uz si ich mozme dovolit aj u nas na SK a CZ
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Na trhu s EV je paradoxná situácia, Tesla nestíha robiť autá a baterky a iné automobilky
majú problém predať tých 20 000 kusov, čo majú na sklade.
No zrýchlenie je dosť podstatná vec, ak nemáte sieť diaľníc a ťaháte sa za kamiónmi 200 km
po ceste, kde v protismere ide jedno auto za druhým. Tam asi s Fabiou 44 kW HTP bezpečný
predbiehací manéver neurobíte.
A trh s EV je na tom presne tak, ako trh s FVE. Kým TCO - Total Cost of Ownership nebude
výrazne nižší, ako u spaľováku resp. u el. z DS, tak až na pár ľudí, ktorým na ekológii
a matičke Zemi a ich deťoch skutočne záleží, si 3x tak drahé EV alebo FVE nikto nekúpi.
A až sa tu v r. 2060 upražíme zaživa, až potom niektorých napadne, že asi treba s tými
eko strašiakmi počítať, že sa nedávajú miliardové sumy na supercompjutre počítajúce
klímu len tak.
Tých pár nabíjačiek, čo máme na odĺahlých miestach, že to treba aj s navigačkou 10 min.
hĺadať, to nie je cesta k elektromobilite.
Keď idú mestá spoplatňovať parkovanie, všade kde sa len dá, tak nech každé parkovacie
miesto má v sebe aj bezdrotovú nabíjačku, odstavím auto, žiadne káble a idem na nákup,
prídem o pár min. a na cestu domov mám baterku nabitú.
Keď vedia obchodné reťazce ťahať z ľudí peniaze, tak tiež nech poskytujú parkoviská
s bezdrotovými nabíjačkami.
majú problém predať tých 20 000 kusov, čo majú na sklade.
No zrýchlenie je dosť podstatná vec, ak nemáte sieť diaľníc a ťaháte sa za kamiónmi 200 km
po ceste, kde v protismere ide jedno auto za druhým. Tam asi s Fabiou 44 kW HTP bezpečný
predbiehací manéver neurobíte.
A trh s EV je na tom presne tak, ako trh s FVE. Kým TCO - Total Cost of Ownership nebude
výrazne nižší, ako u spaľováku resp. u el. z DS, tak až na pár ľudí, ktorým na ekológii
a matičke Zemi a ich deťoch skutočne záleží, si 3x tak drahé EV alebo FVE nikto nekúpi.
A až sa tu v r. 2060 upražíme zaživa, až potom niektorých napadne, že asi treba s tými
eko strašiakmi počítať, že sa nedávajú miliardové sumy na supercompjutre počítajúce
klímu len tak.
Tých pár nabíjačiek, čo máme na odĺahlých miestach, že to treba aj s navigačkou 10 min.
hĺadať, to nie je cesta k elektromobilite.
Keď idú mestá spoplatňovať parkovanie, všade kde sa len dá, tak nech každé parkovacie
miesto má v sebe aj bezdrotovú nabíjačku, odstavím auto, žiadne káble a idem na nákup,
prídem o pár min. a na cestu domov mám baterku nabitú.
Keď vedia obchodné reťazce ťahať z ľudí peniaze, tak tiež nech poskytujú parkoviská
s bezdrotovými nabíjačkami.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Elektricka / hybridni auta
Ved obchodne centra nabijacky maju... Aupark v kosiciach ma bezplatne parkovanie pre el. auta aj z nabijanim... Samozrejme je to len vo velkych mestach...
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
On psal bezdrát ,za mě neproveditelné v tom výkonu. Dracekvo> všimni si bazarové ceny toho S-ka,když vylezlo první tak bylo za 60tUSD(tehdy x19kč) a dnes se na bazaru válí sem tam za 1 500 000Kč,to je masakr,který se spalovákem těžko zažiješ v té třídě.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Bezdrátové tu už nejaký čas je. Dokonca aj v jazdných pruhoch. Účinnosť 90 %.
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/87775/ ... s-charging
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/87775/ ... s-charging
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Reálná letošní zkušenost je, že Pežot si sakra hlídá za kolik se prodá bazarové auto a v podstatě zakázal prodejci jít s marží vstříc zákazníkovi. Takže problém není prodat, problém je v lepším případě chamtivost výrobce, v horším je to cílená snaha udržet stávající stav ropa-spotřeba-dolar.rottenkiwi píše:Na trhu s EV je paradoxná situácia, Tesla nestíha robiť autá a baterky a iné automobilky majú problém predať tých 20 000 kusov, čo majú na sklade.
Ale uděláš, jen si na ten správný manévr o chvilku déle počkáš. Je to pouze o disciplinovanosti a ekonomismu. Pokud si spočítáš jaké časové zpoždění Ti to přinese a na druhou stranu rovnice dáš rozdíl v nákladech na pořízení auta, případně o kolik více času musíš strávit v pracovním procesu vyděláváním na výkonnový rozdíl, tak se Ti čas vložený do investice nikdy nevrátí.rottenkiwi píše:No zrýchlenie je dosť podstatná vec, ak nemáte sieť diaľníc a ťaháte sa za kamiónmi 200 km
po ceste, kde v protismere ide jedno auto za druhým. Tam asi s Fabiou 44 kW HTP bezpečný
predbiehací manéver neurobíte.
Nikdo je strašně hodně lidí které jsi pominul. Mimochodem pokud dokážeš reálně zhodnotit přínos EV, tak návratnost ojetiny je již dnes pro mnohé realita. Jen mít na nákup té ojetiny.rottenkiwi píše:A trh s EV je na tom presne tak, ako trh s FVE. Kým TCO - Total Cost of Ownership nebude
výrazne nižší, ako u spaľováku resp. u el. z DS, tak až na pár ľudí, ktorým na ekológii
a matičke Zemi a ich deťoch skutočne záleží, si 3x tak drahé EV alebo FVE nikto nekúpi.
Mnohé to možná napadne, ale i tak se buou chovat sobecky sebestředně a co je na tom nejhorší - budou sami sebe vyviňovat z důsledků svého chování. Realita.rottenkiwi píše:A až sa tu v r. 2060 upražíme zaživa, až potom niektorých napadne, že asi treba s tými
eko strašiakmi počítať, že sa nedávajú miliardové sumy na supercompjutre počítajúce
klímu len tak.
Cesta k elektromobilitě není hledat důvody proč do toho nejít.rottenkiwi píše:Tých pár nabíjačiek, čo máme na odĺahlých miestach, že to treba aj s navigačkou 10 min.
hĺadať, to nie je cesta k elektromobilite.
Až budeš v parlamentě hlasovat, tak tento názor má relevanci ale do té doby neúkoluj ostatní a sám makejrottenkiwi píše:Keď idú mestá spoplatňovať parkovanie, všade kde sa len dá, tak nech každé parkovacie
miesto má v sebe aj bezdrotovú nabíjačku, odstavím auto, žiadne káble a idem na nákup,
prídem o pár min. a na cestu domov mám baterku nabitú.
viz. předchozí, navíc bezdrát je zbytečně drahý požadavek, je to nesmysl sloužící pouze k oddálení nástupu elektromobility. Dnes každý obchodní řetězec má na parkovišti vyvedené 400V zásuvky a to každému elektromobilu stačí. Je to jen o tom aby elektromobilisté byli pro obchodníka zajímavá cílová skupina nad prahem jeho rozlišovacích schopností.rottenkiwi píše:Keď vedia obchodné reťazce ťahať z ľudí peniaze, tak tiež nech poskytujú parkoviská
s bezdrotovými nabíjačkami.
Za mne - to jsou sakra vysoké energetické ztráty. Do toho nejdu. Raději kabel.rottenkiwi píše:Bezdrátové tu už nejaký čas je. Dokonca aj v jazdných pruhoch. Účinnosť 90 %.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1750
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
elektroauto s ucinnosti prenosu energie 90% je porad mnohonasobne efektivnejsi jak jakykoliv spalovaci motor. Podle me to je dost dobry napad. Po meste ti staci dojezd kolem 100-200km vzdy a v dalnici bezdratove nabijeni je podle me super napad. Nevim do jake miry je to realne.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jako že klidně budeš dobrovolně platit za palivo o 10% více? Dnes kdy kdekdo nakupuje kvůli pěťáku v Číně? Kvůli tomu, že nejsi ochoten zasunout zástrčku do vozu? 30 sec. zdržení? To povídek koňovi, má větší hlavu Projdi si diskuzi na hybridu o cenách elektřiny, případně stání na dobíjecích stanicích. A to už vůbec pomíjím logistiku vyúčtování........... sci-fi na dalších 50 let - myšleno masové rozšíření.Matess píše:elektroauto s ucinnosti prenosu energie 90% je porad mnohonasobne efektivnejsi jak jakykoliv spalovaci motor. ........
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Matess to spíš myslel tak, že těch 10% by obětoval aby takto zvýšil dojezd, jinak asi kabel A až tak velká fikce to být nemusí, myslím si že dřív jak za 50 let. Někteří výrobci aut dokonce zvažují ukončení výroby dieselů, začínají být vyčerpány možnosti dalšího vylepšování emisí bez výrazného ekonomického dopadu na spotřebitele.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
U nás v susedných okresoch je množstvo h/s/marketov, ale ani na jednom parkovicku z asi 50
nie je ani 230 V zásuvka nie to napr. 400 V / 32 A.
Takže ak chce niekto zarábať, tak nech pekne na parkovisku urobí 100 parkovacích miest
so zásuvkou. NO ale kto v lejaku bude triafať niekde káblom za teploty 0 *C ?
Čo ma vyjde ekonomicky výhodnejšie, bezdrátové nabíjanie, alebo strecha nad 100 parkovacími
miestami ? Možno by to šlo aj s FV panelmi, ale prečo to za 28 r. od nežnej nejde ?
Čo dofrasa robia tí všetci, čo berú peniaze za robotu a majú ing. či mgr. pred menom ?
nie je ani 230 V zásuvka nie to napr. 400 V / 32 A.
Takže ak chce niekto zarábať, tak nech pekne na parkovisku urobí 100 parkovacích miest
so zásuvkou. NO ale kto v lejaku bude triafať niekde káblom za teploty 0 *C ?
Čo ma vyjde ekonomicky výhodnejšie, bezdrátové nabíjanie, alebo strecha nad 100 parkovacími
miestami ? Možno by to šlo aj s FV panelmi, ale prečo to za 28 r. od nežnej nejde ?
Čo dofrasa robia tí všetci, čo berú peniaze za robotu a majú ing. či mgr. pred menom ?
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne čtv lis 17, 2016 12:19 pm, celkem upraveno 1 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nevím, co jiného v kapitalismu očekáváš Robia to, čo sype prachy. Všechno ostatní je mimo oblast zájmu.
Snad jen nějaké mizivé peníze od státu se možná dostanou na výzkum něčeho, z čeho peníze nekoukají. Něčeho pro všeobecné dobro.
Snad jen nějaké mizivé peníze od státu se možná dostanou na výzkum něčeho, z čeho peníze nekoukají. Něčeho pro všeobecné dobro.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Keby EU zvýšila ceny spaĺovákov o 30 % a peniaze použila na zníženie ceny eut, tak by to
aj s infraštruktúrou vyzeralo ináč. Ja nemám problém za pár dní urobiť strechu s 200 panelmi
a baterkami + meničmi, aby som mohol niekomu nabíjať euto.
No ale pýtam sa, KOMU ? Tým 100 eutám čo jazdia v BA ?
aj s infraštruktúrou vyzeralo ináč. Ja nemám problém za pár dní urobiť strechu s 200 panelmi
a baterkami + meničmi, aby som mohol niekomu nabíjať euto.
No ale pýtam sa, KOMU ? Tým 100 eutám čo jazdia v BA ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
tak by ČR aj SR vystúpila z EjU. Predsa si nenecháme diktovať dajakým socialistickým mamľasom z dajakého Bruselu aký má byť poplatok za ničenie zdravia susedovi! NedajBože že by som ho JA platil! To by bol koniec trhu aj celého ružovou farbou maľovaného sveta (v grafoch s neustávajúcim rastom).rottenkiwi píše:Keby EU zvýšila ceny spaĺovákov o 30 % .............
Ono by stačilo pouze statisticky vyčíslit externality, uvalit zdravotní daň na prach, splodiny a odvádět to do zdravotního a sociálního, ale to bysme nebyli v kapitalismu jehož jediným cílem je privatizovat zisky a socializovat náklady. To by se pan dej mu Bože lehkou zem Klaus pěkně v hrobě převracel. Nebo že by neobracel? Něco mi uniklo?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ešte nenadobudli vaše logické myšlienky takú váhu, aby sa kvôli E-mobilite rozdrbala celá ekonomika. Predstavte si, že polovica ovčanov sa bude celé leto voziť zadarmo, lebo si bude nabíjať doma z fotovoltiky. Už vás počujem, ako nadávate, že pivo v hospode je dvojnásobne drahšie, diaľničná známka je za desaťnásobok a cigarety si dovolí len najsilnejší závislák. Daň z paliva je ten čierny Peter, alebo jeden z nich....
Technik inžinier vie niečo zostrojiť, ekonomický inžinier vám to prepočíta. Titul netitul.
Neviem, aký význam má odvolávať sa na nežnú. Veď Československo dávno vypadlo zo štartovacej čiary rozvoja svetovej spoločnosti, keď komouš robil hon na tých inžinierov, doktorov, filozofov. 40 rokov boli na vedúcich funkciách ich kádre, tak sa pýtajte ich, ako sa má stať zrazu Česko a Slovensko lídrom. Nohy na zem !
Technik inžinier vie niečo zostrojiť, ekonomický inžinier vám to prepočíta. Titul netitul.
Neviem, aký význam má odvolávať sa na nežnú. Veď Československo dávno vypadlo zo štartovacej čiary rozvoja svetovej spoločnosti, keď komouš robil hon na tých inžinierov, doktorov, filozofov. 40 rokov boli na vedúcich funkciách ich kádre, tak sa pýtajte ich, ako sa má stať zrazu Česko a Slovensko lídrom. Nohy na zem !
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
No ale to je přece správně, ne? Všude kolem sebe slyším, že každý za svoje. Proto mé záhrobní rýpnutí. A najednou to má být jinak? Proč? Že bychom tehdy převlékli pouze kabát za sice pěknější avšak těžší, a podvlékačky šité z kopřiv nás dále drásaly do krve? Ale uznávám, to jsem již těžce OT. Z5 k elektromobilům.vlkazajac píše:......... Už vás počujem, ako nadávate, že pivo v hospode je dvojnásobne drahšie, diaľničná známka je za desaťnásobok a cigarety si dovolí len najsilnejší závislák..........
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nie som ekonóm, ale rozumiem tomu, že v každej štruktúrovanej spoločnosti sa dane platia. Už od staroveku. Preto objektívnu potrebu existencie daní chápem, je 1001 spôsobov, akým kľúčom ich štát vyberie.
Že nemôžeme byť lídrom v používaní elektromobilov, je mi jasné. Nenechám sa oklamať ani tým, keď začnú raz rásť ako huby po daždi dobíjacie stanice. Nebude to totiž štátnou podporou, ale jednoducho trhovým mechanizmom. Objaví sa dopyt, objaví sa ponuka. Pochopiteľne, na podnikateľskom princípe a nie z vôle ministra dopravy.
Štát nebude mať na rozvoji tohto segmentu veľký záujem ani z toho dôvodu, že máme viac fabrík na výrobu tých škaredých smradľavých áut, ako lunaparkov. Výroba E-mobilov sa rozbehne práve v tých vyspelejších krajinách, časom sa nejaké sústo z výrobných kapacít ujde aj nám. Vždy bolo tak, že najprogresívnejšie výroby sa držali doma.
Ale prial by som si, aby sa racionálne dôvody čím skôr presadili. Ako indiáni hovoria - krajinu sme si len požičali a musíme ju vrátiť deťom. Pekné...
Že nemôžeme byť lídrom v používaní elektromobilov, je mi jasné. Nenechám sa oklamať ani tým, keď začnú raz rásť ako huby po daždi dobíjacie stanice. Nebude to totiž štátnou podporou, ale jednoducho trhovým mechanizmom. Objaví sa dopyt, objaví sa ponuka. Pochopiteľne, na podnikateľskom princípe a nie z vôle ministra dopravy.
Štát nebude mať na rozvoji tohto segmentu veľký záujem ani z toho dôvodu, že máme viac fabrík na výrobu tých škaredých smradľavých áut, ako lunaparkov. Výroba E-mobilov sa rozbehne práve v tých vyspelejších krajinách, časom sa nejaké sústo z výrobných kapacít ujde aj nám. Vždy bolo tak, že najprogresívnejšie výroby sa držali doma.
Ale prial by som si, aby sa racionálne dôvody čím skôr presadili. Ako indiáni hovoria - krajinu sme si len požičali a musíme ju vrátiť deťom. Pekné...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Ak situácia vo vývoji a výskume bateriek, pojde tak rel. pomaly vzhľadom na vývoj fotovolt. panelov,
tak ak mám článok so 47 % účinnosťou, ktorý má bunky, ktoré sa ako list rastliny natáčajú za slnkom,
a praží mi na plochu euta 8 m2, tok fotónov 1000 W.m-2, tak ak mi to auto stojí 8 hodín na parkovisku
pred fabrikou, tak ho mám na cestu domov nabité.
tak ak mám článok so 47 % účinnosťou, ktorý má bunky, ktoré sa ako list rastliny natáčajú za slnkom,
a praží mi na plochu euta 8 m2, tok fotónov 1000 W.m-2, tak ak mi to auto stojí 8 hodín na parkovisku
pred fabrikou, tak ho mám na cestu domov nabité.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1750
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
Myslel jem bezdrátové nabíjení za jízdy po dálnici...brumlaj píše:Jako že klidně budeš dobrovolně platit za palivo o 10% více? Dnes kdy kdekdo nakupuje kvůli pěťáku v Číně? Kvůli tomu, že nejsi ochoten zasunout zástrčku do vozu? 30 sec. zdržení? To povídek koňovi, má větší hlavu Projdi si diskuzi na hybridu o cenách elektřiny, případně stání na dobíjecích stanicích. A to už vůbec pomíjím logistiku vyúčtování........... sci-fi na dalších 50 let - myšleno masové rozšíření.Matess píše:elektroauto s ucinnosti prenosu energie 90% je porad mnohonasobne efektivnejsi jak jakykoliv spalovaci motor. ........
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Náhodou sem našel na netu. Kdyby někdo potřeboval jezdit do práce rychle Pokud se nepletu, tak motor 180kW a v baterkárně 28kWh.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 40BsInpy6Y
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 40BsInpy6Y
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69